تأثیر استفاده از رنگ‌های روشن و تاریک در دکوراسیون مراسم عروسی چیست؟ 👰​🎊​✨​

رنگ دکوراسیون عروسی

رنگ استفاده شده در دکوراسیون مراسم عروسی می‌تواند تا حد زیادی بر حس و حال مراسم تاثیرگذار باشد. همین امر نیز عروس و دامادها را بر آن می‌دارد تا در انتخاب رنگ دکوراسیون عروسی خود دقت و وسواس زیادی به خرج دهند. رنگ سفید به عنوان رنگ سنتی و کلاسیک عروسی شناخته می‌شود، اما از آن‌جایی که یک ماهیت اصلی و خاص ندارد، معمولا با رنگ‌های دیگر تلفیق می‌شود.

در چند سال اخیر فضای عروسی‌ها از حالت سنتی و سفید یک دست خارج شده و به سمت تناژ‌های رنگی جسورانه‌تری حرکت کرده است. تغییر استانداردها سبب شده تا حتی برخی از عروس و دامادها به فکر استفاده از رنگ‌های تیره مانند مشکی در دیزاین مراسم عروسی خود بیفتند.

در این مقاله قصد داریم تا با تاثیرات رنگ در دکوراسیون مراسم عروسی آشنا شده و نکات مهم انتخاب رنگ و رنگ‌های مناسب برای دکوراسیون را بررسی کنیم. برای شناخت بهترین رنگ دکوراسیون عروسی با سوریتو همراه باشید.

رنگ دکوراسیون عروسی

تاثیر رنگ در دکوراسیون مراسم عروسی

همانطور که گفته شد رنگ دکوراسیون مراسم عروسی تعیین کننده حس و حال اصلی مراسم خواهد بود. پالت رنگی انتخابی می‌تواند شخصیت، سلیقه و احساس عروس و داماد را نشان دهد. به موجب همین امر نیز تا چند سال گذشته از رنگ سفید یک دست برای دکوراسیون مراسم عروسی استفاده می‌شده است تا حس پاکی و قداست عروس و داماد و آغاز یک زندگی به کینه را تداعی کند.

همانطور که گفته شد رنگ سفید یک ماهیت اصلی ندارد. از این رو رفته رفته از این رنگ در کنار رنگ‌های جسورانه‌تری استفاده شد. استفاده از رنگ‌ها در دکوراسیون مراسم عروسی تا جایی ادامه داشت که در چند سال اخیر شاهد استفاده از رنگ‌های بسیار تند مانند قرمز، زرد، ارغوانی و حتی مشکی در دکوراسیون مراسم عروسی بودیم.

انتخاب رنگ‌های تندی مانند قرمز و زرد حس و حال هیجان را به مخاطبان منتقل می‌کند یا استفاده از رنگ‌های بهاری در کنار رنگ سبز می‌تواند حس شروع دوباره و نشاط را به مراسم ببخشد. استفاده از رنگ‌های تیره مانند مشکی نیز بسیار جسورانه بوده که می‌تواند حس و حالی شیک و سلطنتی و سرشار از قدرت، رمز و راز و ابهت را به مراسم ببخشد.

رنگ دکوراسیون عروسی

نکات مهم برای انتخاب رنگ دکوراسیون مراسم عروسی

بهترین رنگ دکوراسیون عروسی

از آنجایی که رنگ دکوراسیون مراسم عروسی می‌تواند بر حس و حال مراسم، حس و حال مهمانان و نمایش ماهیت مراسم تاثیرگذار باشد، باید در هنگام انتخاب رنگ دکوراسیون نکاتی مد نظر قرار گیرد که از جمله این نکات می‌توان موارد زیر را نام برد.

رنگ دکوراسیون عروسی

​✅​فصل برگزاری مراسم

برای انتخاب رنگ دکوراسیون مراسم عروسی بهتر است فصلی که مراسم در آن برگزار می‌شود را در نظر گرفته و رنگ‌ها را متناسب با فصل انتخاب کنید. اگر قرار است مراسم در فصل بهار برگزار شود، استفاده از رنگ‌های پاستیلی در کنار رنگ سبز گزینه مطلوبی می‌باشد.

رنگ‌های نقره‌ای و آبی مناسب یک عروسی زمستانی هستند. رنگ‌های گرمی مانند مسی، قرمز گوجه‌ای، زرد، نارنجی و سبز زمردی می‌توانند حس و حال پاییز را تدایی کنند و رنگ‌های شاد رنگین کمان مناسب یک عروسی تابستانی هستند.

رنگ دکوراسیون عروسی

​✅​محل نشستن عروس و داماد

اولین قسمت تالار عروسی که توجه ویژه‌ای به آن می‌شود، محل نشستن عروس و داماد است. بنابراین در هنگام انتخاب رنگ باید فرش، مبلمان، رنگ دیوار و اکسسوری‌های به کار رفته در محل نشستن عروس و داماد را بررسی کرده و متناسب با توناژ رنگی این موارد دست به انتخاب پالت رنگی دکوراسیون مراسم عروسی زد.

برخی از افراد فکر می‌کنند رنگ انتخابی برای دکوراسیون مراسم باید با رنگ جایگاه عروس و داماد در تضاد باشد. حال آن که بهتر است رنگی هماهنگ با رنگ جایگاه عروس و داماد و یا با طیف رنگی مشابه انتخاب شود؛ چرا که استفاده رنگ متضاد سبب شلوغ و ناهماهنگ دیده شدن دکوراسیون مراسم می‌شود. اگر محل نشستن عروس و داماد دارای تم رنگی خاصی نیست می‌توانید برای این جایگاه و سایر بخش‌های تالار از یک طیف رنگی روشن استفاده کنید.

رنگ دکوراسیون عروسی

​✅​توجه به رنگ لباس

همواره توجه داشته باشید که رنگ لباس عروس از رنگ دکوراسیون عروسی مهم‌تر است. بنابراین ابتدا رنگ لباس مد نظر خود را انتخاب کرده و سپس متناسب با این رنگ پالت رنگی عروسی را انتخاب نمایید.

پالت رنگی دکوراسیون مراسم عروسی باید با رنگ لباس عروس هماهنگ باشد. این نکته بیشتر در مواردی صدق می‌کند که عروس از رنگ‌هایی غیر از رنگ سفید برای لباس خود استفاده کرده باشد. عروس خانم‌هایی که از لباس عروس سفید استفاده می‌کنند، دستشان برای انتخاب پالت رنگی مراسم عروسی بازتر است. این افراد می‌توانند از رنگ‌های روشن و ملایمی مانند یاسی، آبی روشن و لیمویی استفاده کنند.

برای لباس عروس نباتی نیز رنگ‌های زمردی، کرمی و طلایی مناسب دکوراسیون است. در ضمن علاوه بر رنگ دکوراسیون مراسم، رنگ لباس ساقدوش‌ها نیز می‌تواند با طیف رنگی لباس عروس هماهنگ باشد.

رنگ دکوراسیون عروسی

​✅​گل‌های مراسم

اگر به یک گل خاص علاقه دارید و مایلید حتما از این گل در مراسم عروسی خود استفاده کنید باید تم رنگی مراسم عروسی خود را متناسب با رنگ گل مد نظر انتخاب نمایید. لزومی ندارد تمامی تم عروسی همرنگ با رنگ گل انتخابی شما باشد، بلکه می‌توان از سایه‌های رنگ گل و توناژ‌های مختلف آن استفاده کرد.

به عنوان مثال اگر مایلید از گل‌های ادریسی آبی بر روی میزها و در سالن مراسم استفاده کنید رنگ آبی را باید به عنوان تم اصلی مراسم خود انتخاب نمایید. البته باید از یک رنگ مکمل مانند زرد نیز در کنار این رنگ آبی استفاده شود. یا اگر قرار است گل رز در مراسم استفاده شود استفاده از ترکیب قرمز و بنفش برای دکوراسیون می‌تواند جذاب باشد.

رنگ دکوراسیون عروسی

​✅​توجه به اکسسوری‌ها

برای انتخاب یک پالت رنگی مناسب برای تم عروسی می‌توانید به اکسسوری‌هایی که قرار است استفاده کنید نیز توجه کنید. به عنوان مثال اگر رنگ کفش یا رنگ کیف خود را یک رنگ خاص انتخاب کرده‌اید و یا قرار است از جواهراتی با رنگ‌های خاص استفاده کنید می‌توانید همین رنگ‌ها را به عنوان تم رنگی مراسم انتخاب نمایید.

چهار رنگ‌ مناسب برای دکوراسیون مراسم عروسی

انتخاب رنگ دکوراسیون مراسم عروسی

حال که با نکات مهم انتخاب رنگ دکوراسیون مراسم عروسی آشنا شدیم نوبت به آن می‌رسد تا چهار مورد از پرطرفدارترین و زیباترین پالت‌های رنگی برای دکوراسیون مراسم عروسی را معرفی کنیم.

رنگ دکوراسیون عروسی

✔️پالت رنگی بنفش

رنگ بنفش یک رنگ رمانتیک و زیباست که می‌تواند ظاهری ویژه و جدید به مراسم عروسی ببخشد. در انتخاب رنگ بنفش برای دکوراسیون مراسم عروسی می‌توان به سمت توناژ‌های پررنگ‌ترین نیز حرکت کرد. رنگ بنفش دارای توناژ‌های مختلفی می‌باشد که یکی از پرطرفدارترین توناژ‌های آن رنگ اسطوخودوسی بوده که به سهولت با صورتی، مشکی، مرجانی، رنگ گیاهان سبز و رنگ عاج فیل ست می‌شود.

✔️پالت رنگی زرد

اگر به دنبال یک رنگ قدرتمند و روشن هستید که بتواند حس شادی را انتقال دهد پالت رنگی زرد مناسب‌ترین انتخاب برای شماست. توناژ‌های مختلف رنگ زرد به سهولت یافت می‌شود؛ از این رو می‌توان آن را یک رنگ در دسترس برای دکوراسیون مراسم عروسی به شمار آورد. ترکیب رنگ زرد با رنگ‌های مختلف می‌تواند در تغییر حس و حال مراسم نیز تاثیرگذار باشد.

به عنوان مثال استفاده از رنگ زرد در کنار رنگ سفید می‌تواند حس و حالی بهاری به مراسم بخشیده و مراسم را خودمانی‌تر نشان دهد. در مقابل ترکیب زرد با قهوه‌ای می‌تواند گرما بخش مجلس بوده و فضا را خاص‌تر کند.

رنگ دکوراسیون عروسی

✔️پالت رنگی خاکی

از توناژ خاکی نیز می‌توان برای رنگ تم عروسی استفاده کرد. پالت رنگ خاکی شامل رنگ‌هایی مانند رنگ کنیاک، رنگ قهوه‌ای، رنگ زرد کثیف، رنگ زنگ زدگی آهن و… می‌شود. رنگ‌های خاکی رنگ‌هایی مناسب برای تمامی فصول هستند و در هر فصل می‌توانند حس و حال مختلفی را ایجاد کنند.

✔️پالت رنگی خنثی

رنگ‌های ارگانیک طبیعت رنگ‌های خنثی را تشکیل می‌دهند که می‌توانند فضای عروسی را از حالت سنتی و معمول آن خارج کنند. رنگ‌هایی مانند سبز، کرم و توناژ نود می‌تواند در کنار رنگ سفید یک پالت رنگی خنثی و جذاب برای تم مراسم عروسی باشد.

رنگ دکوراسیون عروسی

رنگ‌های ممنوعه برای دکوراسیون مراسم عروسی

علاوه بر پالت‌های رنگی که می‌تواند برای دکوراسیون مراسم عروسی استفاده شود، برخی از رنگ‌ها نیز بوده که برای تشریفات عروسی نامناسب هستند و جزو رنگ‌های ممنوعه برای دکوراسیون مراسم عروسی شناخته می‌شوند. از جمله این رنگ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • رنگ سفید یکدست که علی رغم سادگی و کلاسیک بودن، حس یکنواختی و بی‌روحی به فضای عروسی می‌بخشد.
  • طیف رنگی خاکستری که ممکن است در حین نورپردازی‌ها حالتی سرد و ناخوشایند به فضا بخشیده و حس گرم و پرانرژی محیط را خنثی کند.
  • ترکیب بیش از سه رنگ مختلف که هارمونی و هماهنگی فضای مراسم را به هم می‌زند.
  • استفاده از دو رنگ با توناژ تند که می‌تواند سبب آزرده شدن چشم‌ها شده و تعادل و ظرافت را از محیط دور کند.
  • رنگ سبز نقره‌ای که به واسطه ماهیت خنثی و خنکی که دارد، زیبایی محیط را کاهش داده و گرما و سرزندگی مراسم را خنثی می‌کند.
  • هارمونی سرمه‌ای که احساس سنگینی ایجاد کرده و محیط را تاریک و افسرده نشان می‌دهد.
  • رنگ بنفش تیره که سبب می‌شود هارمونی خاص لباس سفید عروس و کت و شلوار تیره داماد به خوبی به چشم نیاید و همچنین به فضا حس غم القا شود.
رنگ دکوراسیون عروسی

رنگ دکوراسیون عروسی مورد علاقه شما کدام است؟

هارمونی رنگ دکوراسیون مراسم عروسی می‌تواند تا حد زیادی بر حس و حال مراسم تاثیرگذار باشد. از این رو اهمیت دارد که در انتخاب آن نکات ذکر شده در بالا رعایت شود. امیدواریم زیباترین رنگ را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید.

به نظر شما بهترین رنگ برای مراسم عروسی کدام است؟ شما طرفدار رنگ‌های تیره هستید؟ یا رنگ‌های روشن؟ فکر می‌کنید این روزها کدام رنگ‌ها محبوب‌تر هستند؟ از نظرات و سلایق خود برای ما بنویسید. همچنین اگر این مطلب را دوست داشتید، برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *