آیا برگزاری مراسم عروسی در فصل‌های مختلف سال تفاوتی دارد؟ ​🎉​​👰​✨​

عروسی در فصل‌های مختلف

زمانی که خانواده‌ها برای تدارکات برگزاری مراسم عروسی دور هم جمع می‌شوند اولین نکته‌ای که مد نظر قرار می‌گیرد تعیین زمان برگزاری مراسم است. انتخاب فصلی که قرار است مراسم در آن انجام شود بسیار اهمیت دارد. تمامی فصول سال می‌تواند برای برگزاری مراسم عروسی مناسب باشد. با این حال عروسی در فصل‌های مختلف مزایا و معایب خاص خود را داشته و انجام مراسم در هر فصل نیازمند توجه به برخی نکات خاص می‌باشد.

در این مقاله قصد داریم تا با مزایا و معایب برگزاری مراسم عروسی در فصول مختلف سال آشنا شده و نکاتی که برای برگزاری مراسم در هر فصل باید رعایت شود را بررسی کنیم. برای آشنایی با عروسی در فصل‌های مختلف با سوریتو همراه باشید.

عروسی در فصل‌های مختلف

مزایا و معایب برگزاری مراسم در فصل‌های مختلف

عروسی در فصل‌های مختلف

همانطور که در بالا به آن اشاره شد مراسم عروسی می‌تواند در تمامی فصول سال برگزار شود. انجام مراسم در هر فصل دارای مزایا و معایبی بوده که در ادامه به بررسی این مزایا و معایب می‌پردازیم.

✅​برگزاری مراسم در فصل بهار

شاید بتوان فصل بهار را محبوب‌ترین فصل برای برگزاری مراسم عقد و عروسی به شمار آورد. علت این امر آن است که در فصل بهار آب و هوا مطبوع بوده و مراسم می‌تواند در فضای باز برگزار شود. از طرفی به واسطه شکوفه کردن گل‌ها و درختان یک فضای رویایی و زیبا برای برگزاری مراسم و یک لوکیشن منحصربه‌فرد طبیعی برای عکاسی ایجاد می‌شود.

همین دو ویژگی نیز سبب می‌شود تا بسیاری از افرادی که فصل بهار را برای برگزاری مراسم عروسی خود انتخاب می‌کنند بتوانند مراسم خود را در باغ تالارها، ویلاها و فضاهای باز برگزار کنند. برای آن دسته از افرادی که به نمادها و المان‌ها باور دارند، فصل بهار به معنای شروع و رشد است. از این رو این افراد می‌توانند با برگزاری مراسم خود در فصل بهار شروع زندگی مشترک خود را با شروع سال هماهنگ کنند.

از دیگر مزایای برگزاری مراسم در فصل بهار می‌توان به وجود تم‌های مختلف برای برگزاری مراسم عروسی، امکان انجام گل‌آرایی‌های متفاوت و دکورهای جذاب برای سالن و امکان انتخاب لباس عروس‌های متنوع‌تر اشاره کرد.

علیرغم تمامی این مزایا برگزاری مراسم در فصل بهار با معایبی نیز همراه است. یکی از مشکلاتی که ممکن است در فصل بهار ایجاد شود آن است که به واسطه معتدل بودن هوا احتمال بارش ناگهانی باران وجود دارد. بنابراین افرادی که قصد دارند مراسم خود را در فضای باز برگزار کنند با مشکل مواجه خواهند شد. همین امر نیز سبب می‌شود تا افراد مجبور به پیدا کردن سالن‌ها و باغ تالارهایی باشند که علاوه بر فضای باز، یک فضای بسته برای برگزاری مراسم در شرایط آب و هوایی نامساعد را نیز دارند.

عروسی در فصل‌های مختلف

✅​برگزاری مراسم در فصل تابستان

افراد زیادی هستند که فصل تابستان را برای برگزاری مراسم عروسی خود انتخاب می‌کنند. علت این امر نیز آن است که روزها طولانی بوده و فرصت بیشتری برای برگزاری جشن‌ها وجود خواهد داشت. از طرفی در فصل تابستان گل‌های بیشتر و میوه‌های متنوع‌تری وجود داشته که می‌توان از این تنوع برای دکوراسیون زیباتر و پذیرایی مطلوب‌تر استفاده کرد.

افرادی که در شهرهای ساحلی زندگی می‌کنند نیز می‌توانند عروسی خود را در فصل تابستان در ساحل و در کنار دریا برگزار کنند؛ چرا که در فصل تابستان معمولا دریا آرام بوده و آب و هوا مساعد می‌باشد.

البته گزاری مراسم در فصل تابستان یک عیب بزرگ داشته و آن هم گرمای بیش از اندازه هوا است. همین گرمای بیش از حد سبب می‌شود تا در بسیاری از نقاط کشور امکان برگزاری مراسم در فضای باز وجود نداشته باشد. همچنین گرمای بیش از اندازه هوا می‌تواند برخی مشکلات مانند عرق سوز شدن یا گرمازدگی را نیز برای عروس و داماد یا مهمانان به همراه داشته باشد.

عروسی در فصل‌های مختلف

✅​برگزاری مراسم در فصل پاییز

طرفداران طبیعت و رنگ و لعاب‌های بی‌نظیر آن معمولا فصل پاییز را برای برگزاری مراسم خود انتخاب می‌کنند. در فصل پاییز رنگ‌های زرد و نارنجی درختان یک فضای طبیعی مسحورکننده ایجاد کرده که یک پس زمینه رویایی برای برگزاری مراسم و انجام عکاسی می‌باشد. همچنین در فصل پاییز هوا معتدل و بسیار مطبوع می‌باشد. از این رو معمولا نیازی به استفاده از تجهیزات سرمایشی و گرمایشی نبوده و امکان برگزاری مراسم در فضای باز نیز وجود خواهد داشت.

البته در فصل پاییز نیز مانند فصل بهار پیش‌بینی هوا قدری دشوار است و ممکن است باران‌های ناگهانی یا سردی ناگهانی هوا مشکلاتی را برای برگزاری مراسم فراهم کند. این حال این فصل به عنوان یکی از پرطرفدارترین فصل‌ها برای برگزاری مراسم عروسی به شمار می‌آید.

عروسی در فصل‌های مختلف

✅​برگزاری مراسم در فصل زمستان

تعداد مراسم‌های عروسی برگزار شده در فصل زمستان معمولا کمتر از سایر فصل‌ها می‌باشد. با این حال این فصل جذابیت‌های خیره کننده‌ای برای برگزاری مراسم خواهد داشت. سرمای زمستان سبب می‌شود تا مراسمات عروسی در فضای بسته و گرم برگزار شود که همین امر می‌تواند یک حالت صمیمی و جذاب را برای انجام مراسم و پذیرایی فراهم آورد.

زمین‌های پوشیده از برف در فصل زمستان لوکیشن منحصربه‌فردی برای عکاسی عروسی می‌باشد که همین لوکیشن بی‌نظیر عروس و دامادها را بر آن می‌دارد تا مراسم خود را در فصل زمستان برگزار کنند.

از دیگر مزایای برگزاری مراسم در فصل زمستان آن است که معمولا هزینه رزرو تالارها و سالن‌ها در این فصل کمتر از سایر فصل‌ها می‌باشد. البته در این فصل باید تدارکات ویژه‌ای برای تهیه لوازم گرمایشی مناسب دیده شود. یکی دیگر از مزایای برگزاری مراسم عروسی در فصل زمستان استفاده از نور طبیعی مناسب برای عکاسی، شب‌های طولانی برای برگزاری یک پایکوبی شبانه ویژه و امکان ست کردن لباس سفید عروس با تم سفید زمستانه است.

عیب مهم برگزاری مراسم در فصل زمستان نیز آن است که به واسطه بارش زیاد باران یا برف ممکن است اختلالاتی در رفت و آمد مهمانان و دسترسی به محل برگزاری مراسم به وجود آید.

عروسی در فصل‌های مختلف

نکات مربوط به برگزاری مراسم عروسی در هر فصل

عروسی در فصل‌های مختلف

حال که با مزایا و معایب برگزاری مراسم عروسی در فصل‌های مختلف آشنا شدیم نوبت به آن می‌رسد تا نکاتی که برای برگزاری مراسم عروسی در هر فصل باید رعایت شود را بررسی کنیم. نکاتی که می‌تواند به برگزاری یک جشن مطلوب‌تر کمک کند.

​✔️فصل بهار

برای برگزاری مراسم عروسی خود در فصل بهار نکات زیر را مد نظر قرار دهید.

  • حتما پیش از تعیین زمان عروسی سایت‌های معتبر هواشناسی را چک کرده تا از احتمال بارش باران مطلع شوید.
  • بهتر است برنامه‌ریزی‌های لازم را برای وقوع حوادث غیر منتظره مانند بارش باران یا سرما و گرمای ناگهانی هوا داشته باشید.
  • برای پذیرایی حتما از میوه‌های بهاری، دسرهای تزیین شده با میوه‌های بهاری، نوشیدنی‌های مناسب و البته شیرینی مناسب با فصل بهار استفاده کنید. در صورت گرم بودن هوا سرو نوشیدنی‌های خنک را فراموش نکنید.
  • حتما در دکوراسیون تالار یا محل برگزاری مراسم از تزیینات بهاری مانند شکوفه‌های درختان استفاده کنید.
  • در انتخاب دسته گل خود به سراغ گل‌های بهاری مانند گل ساکولنت، گل نفس کودک، گل‌های صد تومانی، اوکالیپتوس، گل آمارانتوس و گل آلاله بروید.
  • برای سفارش کیک به سراغ دیزاین‌های بهاری بروید. به عنوان مثال از گل‌ها و شکوفه‌های طبیعی بهاری برای تزیین کیک استفاده کنید.
  • در انتخاب اکسسوری‌ها و تزیینات از پالت رنگی مناسب فصل بهار استفاده کنید. بهترین رنگ‌ها برای فصل بهار رنگ‌های سفید، صورتی، آبی روشن، گلبهی و خاکستری است.
  • اگر مراسم در فضای باز برگزار می‌شود، حتما اقدامات لازم برای از بین بردن حشرات را انجام دهید.

عروسی در فصل‌های مختلف

​✔️فصل تابستان

نکات مهمی که برای برگزاری مراسم عروسی در فصل تابستان باید مد نظر قرار گیرد به قرار زیر است.

  • حتما از میکاپ‌های ضد آب و فیکساتورهای قوی استفاده کنید تا در اثر گرمای هوا و تعریق زیاد آرایشتان خراب نشود.
  • اگر قرار است برای عکاسی به فضاهای باز بروید حتما از چترهای آفتابی استفاده کنید.
  • به همراه داشتن بادبزن را فراموش نکنید؛ البته توجه کنید که بادبزن انتخابی ترجیحا سفید رنگ و همرنگ با لباس عروس شما باشد.
  • برای دسته گل خود به سراغ گل‌هایی بروید که در برابر گرما مقاومت بالایی دارند. گل‌های مصنوعی نیز گزینه‌های مطلوبی هستند.
  • حتما سیستم‌های سرمایشی مناسبی را برای محل برگزاری مراسم فراهم کنید.
  • برای انتخاب لباس عروس ترجیحا به سراغ لباس‌هایی بروید که کمی پف‌دار بوده و به بدن نمی‌چسبند. لباس‌های مدل ماهی به واسطه چسبان بودن ممکن است سبب گرمای بیش از حد و تعریق زیاد شود.
  • برای انتخاب مدل مو تا جای ممکن به سراغ شینیون‌های بسته و رو به بالا بروید تا موهای اطراف گوش یا گردن احساس ناراحتی و گرما برایتان ایجاد نکند.
  • از کفش‌های جلو باز یا صندل‌های خنک و راحت استفاده کنید.

عروسی در فصل‌های مختلف

​✔️فصل پاییز

از جمله نکاتی که برای برگزاری مراسم عروسی در فصل پاییز باید رعایت شود می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • برای برگزاری مراسم ترجیحا به سراغ سالن‌ها و فضاهای بسته بروید تا نگرانی بابت بارش باران یا سرمای هوا نداشته باشید.
  • اگر قرار است مراسم در فضای باز برگزار شود، حتما از سایت‌های معتبر هواشناسی احتمال بارش باران را چک کنید.
  • سیستم‌های گرمایشی مناسبی را برای سالن برگزاری مراسم تهیه کنید.
  • از گل‌آرایی‌ها و المان‌های پاییزی برای دکوراسیون سالن استفاده نمایید.
  • برای دسته گل خود به سراغ گل‌های پاییزی مانند گل آفتابگردان، کوکب، گل رز و گل ختمی بروید.
  • پذیرایی با نوشیدنی‌های گرم در فصل پاییز می‌تواند بسیار منحصربه‌فرد باشد. برای این امر می‌توانید از نوشیدنی‌هایی مانند چای، قهوه، هات چاکلت و انواع دمنوش‌های گیاهی استفاده کنید.
  • در انتخاب لباس عروس به سراغ لباس‌هایی بروید که با پارچه‌های نسبتا ضخیم و گرم دوخته شده باشد.
  • به همراه داشتن لباس گرم مانند شنل‌ها یا کت‌های خزدار برای استفاده روی لباس عروس را فراموش نکنید.
  • برای انتخاب لباس داماد به سراغ کت و شلوارهای ضخیم یا جلیقه‌های ضخیم زمستانی رفته یا یک پالتوی بلند رسمی به همراه داشته باشید.
  • در انتخاب لباس داماد یا اکسسوری‌های استفاده شده در لباس داماد می‌توان از رنگ‌های گرم پاییزی مانند زرشکی و نارنجی برای جلیقه، کراوات یا اکسسوری‌ها و رنگ‌های سرمه‌ای و آبی برای کت و شلوار استفاده کرد.
  • برای انتخاب کفش بهتر است تا جای ممکن به سراغ کفش‌های پاشنه بلند که سبب لیز خوردن ‌روی زمین‌های خیس می‌شود نرفته و به جای آن از کفش‌های لژدار استفاده کنید.
  • حتما لوازمی مانند چتر، دستمال کاغذی، دستمال مرطوب، واکس کفش و لوازم آرایش ضروری را به همراه داشته باشید.

عروسی در فصل‌های مختلف

​✔️فصل زمستان

اگر می‌خواهید مراسم خود را در فصل زمستان برگزار کنید، نکات زیر را مد نظر قرار دهید.

  • حتما از لباس عروس‌های زمستانه استفاده کنید. لباس عروس‌هایی با یقه‌های ایستاده و آستین‌های بلند و همچنین شنل‌های خزدار گزینه‌های مناسبی هستند.
  • لباس داماد باید با پارچه‌های ضخیم دوخته شده باشد و از کت‌های گرم و خزدار نیز روی کت و شلوار استفاده شود.
  • حتما یک جفت کفش اضافه داشته باشید که در صورت کثیف شدن یا آسیب دیدن کفش اصلی بتوانید استفاده کنید.
  • حتما مراسم عروسی را در فضاهای بسته برگزار کنید.
  • فراموش نکنید که سیستم‌های گرمایشی مناسبی را برای سالن‌ها فراهم نمایید.
  • در دکوراسیون سالن‌ها از المان‌های زمستانه مانند چوب، شمع‌های سفید رنگ و دسته گل‌های سفید در کنار رنگ‌های گرمی مانند طلایی، زرشکی و قرمز استفاده کنید.
  • حتما از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های گرم مانند کیک، نسکافه، قهوه، چای و… برای پذیرایی از مهمانان استفاده کنید.
  • به واسطه کوتاه بودن روزها برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای انجام هر یک از بخش‌های مراسم داشته باشید.
  • به همراه داشتن کاپشن، پالتو، چتر، دستکش و شال گردن را فراموش نکنید.
  • حتما از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید تا سرما پوستتان را خشک نکند.

مراسم عروسی در فصل‌های مختلف 

برگزاری مراسم عروسی در هر یک از فصول سال حس و حال خاص خود را دارد. هر یک از فصول سال برای برگزاری مراسم عروسی دارای مزایا و معایبی بوده و برگزاری مراسم در آن نیازمند رعایت نکات خاصی می‌باشد. در بالا به بررسی مزایا و معایب برگزاری مراسم در هر فصل و نکات مربوط به آن پرداختیم.

شما کدام فصل را برای برگزاری مراسم عروسی ترجیح می‌دهید؟ به نظرتان بهترین فصل برای عکاسی عروس کدام است؟ از تجربیات و نظرات خود برای ما بنویسید و اگر این مطلب را دوست داشتید، برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *