راهنمای انتخاب رنگ رژ لب بر اساس رنگ پوست 👄​💄​💫​

رنگ رژ لب بر اساس رنگ پوست

شاید بتوان رژ لب را به عنوان پرکاربردترین و البته محبوب‌ترین وسیله آرایشی در میان بانوان به شمار آورد. حتی زمانی که هیچ گونه آرایشی بر روی صورت وجود ندارد، استفاده از یک رژ لب رنگ مناسب می‌تواند در شادابی چهره تاثیرگذار باشد. نکته حائز اهمیتی که در هنگام استفاده از رژ لب باید به آن توجه شود، انتخاب رنگ رژ لب بر اساس رنگ پوست است.

تعیین رنگ رژ لب مناسب هر فرد به فاکتورهای متعددی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین این عوامل رنگ پوست است. افراد باید تلاش کنند متناسب با رنگ و تناژ پوست خود به سراغ رنگ درست رژ لب بروند؛ چرا که در غیر این صورت رژ لب نه تنها شادابی به صورت نمی‌بخشد، بلکه ممکن است صورت را افتاده و سن را بالاتر از آنچه که هست نشان دهد.

در این مقاله قصد داریم با رژ لب‌های مناسب هر رنگ پوست آشنا شده و سایر فاکتورهای مهم در انتخاب رنگ رژ لب را بررسی کنیم. با سوریتو همراه باشید تا از زیبایی خود لذت ببرید.

رنگ رژ لب بر اساس رنگ پوست

تعیین رنگ پوست

برای آن که بتوانیم متناسب با رنگ پوست رنگ رژ لب مناسب خود را پیدا کنیم، در وهله اول باید به تعیین رنگ پوست خود بپردازیم. پوست افراد معمولا در یکی از دسته‌های گندمی، سفید، سبزه و برنز قرار می‌گیرد. برای تشخیص، بهتر است از نور طبیعی خورشید استفاده کنیم. رنگ اجسام در زیر نور طبیعی خورشید طبیعی‌ترین و واقعی‌ترین رنگ می‌باشد. از این رو زمانی که در معرض نور طبیعی خورشید قرار بگیریم، رنگ تعیین شده برای پوست واقعی‌ترین رنگ خواهد بود. برای تعیین رنگ پوست به شیوه زیر عمل کنید.

  1. افرادی که در زیر نور خورشید پوستشان شفاف و رنگ پریده به نظر رسیده و قبل از آن که صورتشان برنزه شود، دچار آفتاب سوختگی می‌شوند، پوست سفیدی دارند. یکی از مشکلات پوستی رایج برای افرادی که پوست سفید دارند کک مک‌های قرمز و قهوه‌ای است.
  2. کسانی که به محض قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید برنزه می‌شوند، اما میزان حساسیت آن‌ها نسبت به نور خورشید کمتر است، پوست گندمی دارند. احتمال التهاب پوستی و آفتاب سوختگی در افرادی با پوست گندمی اندک است.
  3. طیف تیره رنگی از پوست که معمولا با رنگ موهای قهوه‌ای تیره و مشکی همراه بوده و کمترین میزان حساسیت به نور و آفتاب سوختگی را تجربه می‌کند، طیف رنگی پوست سبزه است.
  4. پوست‌های برنز که تحت عنوان پوست زیتونی نیز شناخته می‌شوند، دارای طیف رنگی پوست گرمی بوده که دچار التهاب، آفتاب سوختگی، کک مک و حساسیت نمی‌شود.
رنگ رژ لب بر اساس رنگ پوست

تعیین تناژ پوست

جدیدترین رنگ رژ لب بر اساس رنگ پوست

زمانی که رنگ پوست مشخص شد، دامنه انتخاب رنگ رژ لب قدری محدودتر می‌شود. در این زمان اگر تناژ پوستی نیز مشخص شود می‌توان از میان همان طیف محدود گزینه‌های مناسب‌تر را انتخاب کرد. توجه داشته باشید که رنگ پوست میزان تیرگی پوست را نشان داده و در فصول مختلف سال متفاوت دیده می‌شود. اما تناژ پوست رنگ پایه و اصلی پوست را نشان می‌دهد. برای تعیین تناژ رنگ پوست از دو شیوه می‌توان استفاده کرد.

رنگ رژ لب بر اساس رنگ پوست

✔️روش اول: استفاده از جواهرات طلا و نقره

یکی از شیوه‌های تعیین تناژ پوست استفاده از اکسسوری و جواهرات طلا و نقره است. برای این امر کافی‌ست از جواهرات طلا و نقره استفاده کرده تا متوجه شوید کدام رنگ جلوه بهتری روی پوست شما دارد. اگر جواهرات نقره‌ای رنگ به پوستتان آمد یعنی تناژ پوستی سردی دارید و اگر جلوه جواهرات طلایی روی پوستتان بهتر بود، تناژ پوستی‌تان گرم است. در صورتی که هر دو رنگ جواهرات برایتان مناسب بود تناژ پوستی شما خنثی می‌باشد.

✔️روش دوم: توجه به رنگ رگ‌ها

برای تعیین تناژ پوست می‌توان از شاخص دیگری نیز استفاده کرد. رنگ رگ‌های دست زیر نور طبیعی خورشید تعیین‌کننده تناژ پوستی می‌باشد. رگ‌های سبز تناژ پوستی گرم را نشان می‌دهند و رگ‌های آبی یا بنفش نشان‌دهنده تناژ پوستی سرد هستند. اگر هر دو رنگ آبی و سبز را در میان رگ‌ها مشاهده کردید به منزله آن است که تناژ پوستی خنثی دارید.

افرادی که تناژ پوستی‌شان گرم است، بهتر است از رژ لب‌هایی با رنگ گرم مانند طیف نارنجی پررنگ، قهوه‌ای آجری و قرمز استفاده کنند. افرادی با تناژ پوستی سرد نیز باید به سراغ رنگ‌های سرد با پایه آبی و بنفش بروند. رنگ‌هایی مانند قرمز گیلاسی و شرابی برای این افراد مناسب است. در این میان انتخاب برای افرادی که تناژ پوستی‌شان خنثی است آسان‌تر می‌باشد؛ چرا که این افراد می‌توانند از هر رنگ رژ لبی استفاده نمایند.

رنگ رژ لب بر اساس رنگ پوست

رژ لب مناسب برای هر رنگ پوست

انتخاب بهترین رنگ رژ لب بر اساس رنگ پوست

حال که با روش‌های تعیین رنگ پوست و تناژ آن آشنا شدیم، نوبت به آن می‌رسد تا رنگ رژهای مناسب برای هر پوست را بررسی کنیم. توجه به این نکته ضروری بوده که هر یک از رنگ‌های ذکر شده خود می‌تواند دارای طیف گسترده‌ای بوده و در تناژ‌های تیره تا روشن استفاده شود.

رنگ رژ لب بر اساس رنگ پوست

✅رژ لب‌های مناسب برای پوست روشن | رنگ رژ لب بر اساس رنگ پوست

افرادی که پوستشان روشن است، می‌توانند از طیف رنگ قرمز استفاده نمایند. در مقابل رنگ‌های بسیار روشن و رنگ‌هایی که دارای ته مایه زرد هستند، برای این رنگ پوست مناسب نمی‌باشد. از جمله رژ لب‌های مناسب برای پوست روشن می‌توان موارد زیر را نام برد.

☑️رژ لب قرمز پررنگ یکی از رنگ‌های مناسب برای پوست‌های روشن بوده و بسیار جذاب و جسورانه به نظر می‌رسد.

☑️رژ لب بنفش قرمز رژ لبی مناسب برای استفاده روزانه و مهمانی‌های شبانه می‌باشد. منظور از بنفش قرمز رژی قرمز با ته مایه بنفش است.

☑️اگر می‌خواهید ظاهری ملایم و دخترانه داشته باشید، بهتر است از رژ لب مرجانی استفاده کنید. این رژ لب برای محیط کار گزینه مناسبی می‌باشد.

☑️از دیگر رژ لب‌های مناسب رنگ پوست روشن که می‌توان در محیط کار استفاده کرد، رژ لب هلویی بوده که در عین حال که رنگی طبیعی دارد، شادابی و وقار به چهره می‌بخشد.

☑️اگر می‌خواهید میکاپتان در طبیعی‌ترین حالت ممکن باشد و حس آرامش را به مخاطب منتقل کنید، می‌توانید از رژ لب‌های رنگ نود استفاده کنید.

☑️رژ لب گوشتی مات به سهولت با انواع مدل آرایش ست شده و برای استفاده روزانه و مهمانی‌های شبانه مناسب است.

رنگ رژ لب بر اساس رنگ پوست

✅رژ لب‌های مناسب برای پوست سبزه | رنگ رژ لب بر اساس رنگ پوست

به طور کلی از تمامی رنگ‌های رژ لب می‌توان برای پوست‌های سبزه استفاده کرد. اما بهترین گزینه برای این رنگ پوست رنگ‌هایی با تناژ قرمز است. در ادامه تعدادی از بهترین رنگ‌های رژ مناسب برای رنگ پوست سبزه را بررسی می‌کنیم.

☑️رژ لب قرمز روشن یکی از مناسب‌ترین رنگ‌ها برای پوست سبزه بوده که جلوه خیره‌کننده‌ای به چهره می‌بخشد.

☑️اگر به دنبال رنگ‌های همواره ترند هستید، رژ لب‌های رنگ لب بهترین گزینه است. با این رژ لب میکاپی طبیعی و بدون زرق و برق خواهید داشت.

☑️اگر پوست سبزه دارید و به دنبال یک رژ لب مناسب برای محل کار خود هستید، رژ لب‌های گلبهی گزینه‌های بسیار رسمی و مناسبی هستند.

☑️بانوان خاص پسند می‌توانند از رژ لب صورتی رز برای نشاط بخشیدن به چهره‌شان استفاده کنند.

رنگ رژ لب بر اساس رنگ پوست

رژ لب‌های مناسب برای پوست گندمی | رنگ رژ لب بر اساس رنگ پوست

افرادی که پوست گندمی دارند، می‌توانند از رژ لب‌های مسی، قرمز و ارغوانی استفاده کنند. از جمله بهترین رنگ‌های رژ لب برای این افراد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

☑️بانوانی که پوست گندمی و روشنی دارند، می‌توانند از رژهای مسی استفاده کنند. طیف‌های مختلف رنگ مسی با پوست گندمی هماهنگی منحصربه‌فردی دارد.

☑️برای پوست‌های گندمی رژ لب قرمز جزو بهترین گزینه‌ها می‌باشد. پوست‌های گندمی با تناژ سرد بهتر است از قرمزهای روشن و پوست‌های گندمی با تناژ گرم بهتر است از رژ لب‌های قرمز مایل به قهوه‌ای استفاده کنند.

☑️رنگ رژ لب صورتی مات جزو رژ لب‌های دخترانه و طبیعی برای استفاده روزانه می‌باشد.

☑️رژ لب کالباسی ملایم از دیگر رژ لب‌های محبوب و مناسب برای پوست‌های گندمی است. این رنگ رژ لب حالتی طبیعی و زیبا به چهره می‌بخشد.

☑️طرفداران رژ لب‌های تیره می‌توانند از رژ لب بنفش مایل به ارغوانی برای پوست‌های گندمی استفاده کنند.

رنگ رژ لب بر اساس رنگ پوست

رژ لب‌های مناسب برای پوست تیره | رنگ رژ لب بر اساس رنگ پوست

قرمز جزو رنگ‌هایی بوده که تقریبا به تمامی رنگ‌های پوست از جمله پوست‌های تیره می‌آید. رژ لب‌های هلویی نیز برای این رنگ پوست مناسب هستند. افرادی که پوست تیره دارند و مایل به استفاده از رژهای براق هستند، نباید از رنگ‌های بسیار روشن استفاده نمایند. از جمله رژ لب‌های مناسب برای پوست تیره می‌توان موارد زیر را نام برد.

☑️رژ لب قرمز جزو رنگ‌های مناسب برای پوست تیره بوده که به سهولت با انواع آرایش ست می‌شود. در این میان قرمز آلویی جزو جذاب‌ترین‌ها برای رنگ پوست تیره است.

☑️اگر می‌خواهید ظاهری دخترانه داشته باشید، می‌توانید از رژ لب هلویی تیره بهره ببرید.

☑️رنگ قهوه‌ای مسی از دیگر رنگ‌های جذاب برای پوست‌های تیره است. این رنگ جزو رنگ‌های پاییزی می‌باشد.

☑️از دیگر رنگ‌های رژ لب مناسب برای پوست‌های تیره رنگ قهوه‌ای شکلاتی بوده که نسبت به رنگ قهوه‌ای مسی تیره‌تر و مات‌تر است. 

سایر موارد دخیل در انتخاب رنگ رژ لب

زیباترین رنگ رژ لب 

علاوه بر رنگ و تناژ پوست عوامل دیگری هستند که می‌توانند بر انتخاب رنگ رژ لب تاثیرگذار باشند. از جمله این عوامل می‌توان موارد زیر را نام برد.

رنگ رژ لب بر اساس رنگ پوست

❗رنگ مو

رنگ مو جزو فاکتورهای مهمی بوده که می‌توانند انتخاب رنگ رژ لب را تحت تاثیر قرار دهد. در واقع افراد در هنگام انتخاب رنگ رژ لب در وهله اول باید رنگ پوست را مد نظر قرار داده و پس از آن به رنگ مو توجه کنند و متناسب با ترکیب رنگ پوست و مو به انتخاب رنگ رژ لب بپردازند. به عنوان مثال:

  • بهترین رنگ رژ لب برای پوست‌های سفید و موی تیره، رژ لب‌های گیلاسی، قرمز روشن، صورتی روشن و هلویی است.
  • رژ‌های هماهنگ با پوست‌های برنزه و سبزه و موی تیره رنگ‌های قهوه‌ای متوسط، آجری، مسی و بژ می‌باشد.
  • برای پوست‌های گندمی و موی قهوه‌ای باید از رژ لب‌های ارغوانی، مرجانی، صورتی مات و بژ استفاده شود.
  • بانوانی با پوست سفید و موی بلوند می‌توانند از رژ لب‌های صورتی مایل به قرمز، ارغوانی و صورتی تیره و متوسط استفاده کنند.
  • بهترین رژ لب برای ترکیب پوست برنزه و سبزه و موی بلوند رنگ‌های کاراملی، صورتی سالمون، آجری و صورتی گرم است.
  • اگر پوست سبزه و موی شرابی و قرمز دارید از رژ لب‌های مرجانی، صورتی متوسط، آجری و قهوه‌ای استفاده کنید.

❗رنگ دندان‌ها

رنگ دندان‌ها نیز باید در هنگام انتخاب رنگ رژ لب مد نظر قرار گیرد. اگر دندان‌های سفیدی دارید می‌توانید از انواع رنگ رژ لب استفاده کنید. البته رژهایی با رنگ تیره و رنگ‌های سرد می‌تواند دندان‌های شما را سفیدتر نشان دهد.

در مقابل اگر دندان‌هایی با ته مایه زرد دارید بهترین انتخاب برای شما رنگ‌های نارنجی کمرنگ، قرمز گل رز و قرمز روشن است. رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای، بنفش و قرمز مایل به نارنجی سبب زردتر دیده شدن دندان‌ها می‌شود.

رنگ رژ لب بر اساس رنگ پوست

بهترین رنگ رژ لب بر اساس رنگ پوست شما کدام است؟

رژ لب را می‌توان به عنوان پرکاربردترین و محبوب‌ترین محصول آرایشی در نظر گرفت که استفاده از آن به تنهایی نیز می‌تواند سبب شاداب‌تر دیده شدن چهره شود. از آن‌جایی که رژ لب‌ها دارای طیف رنگ گسترده‌ای هستند، باید در انتخاب رنگ مناسب فاکتورهای متعددی مد نظر قرار گیرد.

از جمله مهم‌ترین این فاکتورها توجه به رنگ و تناژ پوست، توجه به رنگ مو و توجه به رنگ دندان‌ها می‌باشد. پس از این عوامل می‌توان متناسب با رنگ لباس و موقعیت، رنگ رژ مناسب را از میان رنگ‌های موجود انتخاب کرد.

شما طرفدار کدام رنگ رژ لب هستید؟ به نظرتان به روزترین رنگ میکاپ لب و چشم چه رنگی است؟ چقدر به هماهنگی رنگ موهایتان و آرایش چهره اهمیت می‌دهید؟ از سلایق و اطلاعات خود برای ما بنویسید و این مقاله جذاب را برای دوستان خود بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *