تکنیک‌های آرایش چشم برای چشم‌های کوچک و بزرگ 👁️​✨​✅​

آرایش چشم برای چشم‌های کوچک و بزرگ

در میان اجزای مختلف صورت اولین جزوی که در نگاه اول مورد توجه قرار می‌گیرد، چشم‌ها هستند. از این رو در هنگام میکاپ چهره به آرایش چشم‌ها توجه ویژه‌ای شده و فاکتورهای مختلفی در روند میکاپ چشم مد نظر قرار می‌گیرد. افراد مختلف متناسب با فرم صورت و ویژگی‌های ژنتیکی دارای چشم‌های کوچک یا بزرگ هستند. آرایش چشم برای چشم‌های کوچک و بزرگ متفاوت است.

همانطور که آرایش صورت باید متناسب با فرم چهره انجام شود، برای میکاپ چشم‌ها نیز باید به فرم و اندازه چشم‌ها توجه شود. افرادی که چشم ریزی دارند، باید تلاش کنند با یک میکاپ صحیح چشم‌ها را درشت‌تر و کشیده‌تر از حالت عادی نشان دهند. افرادی که چشم درشتی دارند نیز باید با رعایت تکنیک‌های آرایشی فرم چشم‌های خود را زیباتر از آن چه که هست نشان دهند.

در این مقاله قصد داریم با تعدادی از تکنیک‌های آرایش چشم مخصوص چشم‌های ریز و چشم‌های درشت آشنا شویم. اگر شما هم به زیباتر دیده شدن چشم‌هایتان اهمیت می‌دهید و اهل میکاپ هستید، با سوریتو همراه باشید.

آرایش چشم برای چشم‌های کوچک و بزرگ

آرایش چشم‌های ریز

بهترین آرایش چشم برای چشم‌های کوچک و بزرگ

بسیاری از افراد فکر می‌کنند آرایش چشم‌های ریز و درشت‌تر کردن چشم‌ها امری دشوار است. حال آن که این تصور اشتباه می‌باشد. افراد می‌توانند با رعایت چند نکته و اجرای چند تکنیک آرایشی چشم‌های خود را درشت‌تر از آن چه که هست نشان دهند. از جمله نکاتی که برای درشت‌تر کردن چشم‌ها باید به آن توجه شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

آرایش چشم برای چشم‌های کوچک و بزرگ

✅​مراقبت از پوست اطراف چشم

اولین نکته‌ای که برای داشتن یک آرایش چشم حرفه‌ای جهت درشت‌تر دیده شدن چشم‌ها باید رعایت شود، مراقبت از پوست است. مراقبت از پوست به ویژه پوست اطراف چشم سبب می‌شود تا چشم‌ها بازتر دیده شود.

با استفاده از کرم‌های لکه‌بر یا کرم‌های دور چشم می‌توان تیرگی‌ها و پف زیر چشم را برطرف نمود. همچنین با استفاده از کرم‌های آبرسان مخصوص دور چشم می‌توان از چروک افتادن پوست این ناحیه و در نتیجه جمع شدن و کوچک‌تر دیده شدن چشم‌ها جلوگیری کرد.

✅​پوشاندن سیاهی دور چشم 

با استفاده از کانسیلر می‌توان به درشت‌تر دیده شده چشم‌ها کمک کرد. زمانی که کرم‌های مراقبتی استفاده شد، نوبت به آن می‌رسد تا تیرگی‌ها و لک‌های اطراف چشم با استفاده از کانسیلر پوشانده شود. چراکه حلقه‌های تیره دور چشم به واسطه سایه تیره‌ای که در اطراف چشم ایجاد می‌کنند سبب می‌شوند تا چشم‌ها کوچک‌تر دیده شوند.

با استفاده از یک کانسیلر روشن می‌توان سیاهی دور چشم را پوشش داده و رنگ پوست را یکدست کرد. شیوه استفاده از کانسیلر نیز بسیار اهمیت دارد.

آرایش چشم برای چشم‌های کوچک و بزرگ

✅​ترکیب سایه چشم تا خط ابرو | آرایش چشم برای چشم‌های کوچک و بزرگ

اگر در میان مراحل مختلف میکاپ سایه زدن را به خوبی بیاموزید، می‌توانید بخش عمده‌ای از مسیر درشت کردن چشم‌ها را به خوبی انجام دهید. هر چه سایه چشم استفاده شده را به ابرو نزدیک‌تر کنید سبب می‌شود تا خطا‌ی دیدی ایجاد شده و با بزرگتر دیده شدن فضای پلک، چشم‌ها نیز بزرگتر به نظر برسد.

✅​استفاده از سایه‌های روشن

در هنگام سایه زدن باید به این نکته توجه کنید که تا جای ممکن از سایه‌های رنگ روشن استفاده کنید تا در اطراف چشم تیرگی دیده نشود. هر چه رنگ سایه‌های استفاده شده روشن تا متوسط باشد، چشم‌ها درشت‌تر به نظر می‌رسد. سایه‌های درخشان روشن، سایه‌های پاستلی و سایه‌های قهوه‌ای روشن بهترین گزینه برای چشم‌های ریز می‌باشد.

در میان انواع میکاپ چشم سایه‌های اسموکی جزو پرطرفدارترین‌ها هستند که البته در اجرای این سایه‌ها معمولا از رنگ‌های تیره استفاده می‌شود. افرادی که چشم‌های ریزی داشته اما به سایه‌های اسموکی علاقمندند، می‌توانند با ترکیب سایه سیاه با رنگ‌های خاکستری و قهوه‌ای تیره از میزان تیرگی سایه اسموکی بکاهند. پس از آن نیز می‌توان از خط چشم روشن استفاده کرد.

آرایش چشم برای چشم‌های کوچک و بزرگ

✅​استفاده از خط چشم روشن

یکی از تکنیک‌های جذابیت و گیرا کردن چشم آن است که روی خط پلک‌ها به ویژه پلک پایین از مداد سیاه استفاده شود. اگرچه این تکنیک چشم‌ها را زیباتر نشان می‌دهد، اما سبب می‌شود تا چشم‌ها کوچک‌تر دیده شود. بنابراین افرادی که چشم‌های ریزی دارند، باید از مدادهای رنگ روشن مانند مداد سفید برای کشیدن خط پلک پایین استفاده کنند. برای خط پلک بالا نیز می‌توان از خط چشم‌های معمول استفاده کرد.

✅​روشن کردن گوشه داخلی چشم | آرایش چشم برای چشم‌های کوچک و بزرگ

برای بازتر دیده شدن چشم‌ها لازم است از یک سایه مات یا درخشان روشن در گوشه داخلی چشم‌ها و همچنین روی استخوان ابرو استفاده شود. این تکنیک را می‌توان در انواع مدل‌های سایه حتی سایه اسموکی اجرا کرد.

آرایش چشم برای چشم‌های کوچک و بزرگ

✅​کشیدن خط چشم‌های باریک

اگر می‌خواهید چشمانتان درشت‌تر از آن چه هست دیده شود، نباید از خط چشم‌های ضخیم استفاده کنید. خط چشم‌های نازک می‌تواند با استفاده از خط چشم‌های مایع ماژیکی یا مداد چشم نوک تیز کشیده شود.

بهترین گزینه برای میکاپ چشم‌های ریز استفاده از خط چشم‌های ظریف و نازک است. خط چشم‌های مدل گربه‌ای نیز برای چشم‌های ریز بسیار زیبا خواهد بود. در ضمن در هنگام کشیدن خط چشم باید تلاش کنید خط چشم را دورتر از خط پلک استفاده کنید. چرا که هر چه خط چشم تیره به پلک نزدیک‌تر بوده و از گوشه داخلی چشم شروع شود، شکل واقعی چشم‌ها را بیشتر نشان داده و به این ترتیب کوچکی چشم‌ها دیده می‌شود. اما اگر خط چشم از کمی دورتر از گوشه داخلی چشم کشیده شود و سپس در گوشه داخلی چشم از سایه‌های براق روشن استفاده گردد، چشم‌ها درشت‌تر به نظر می‌رسد. از همان سایه روشن برای پلک پایین نیز استفاده کنید.

لازم به ذکر است که نه تنها نقطه شروع خط چشم بلکه به موقع تمام کردن آن نیز در درشت‌تر دیده شدن چشم‌ها موثر است. در صورتی که نمی‌خواهید از خط چشم بر روی پلک پایین استفاده کنید باید خط چشم پلک بالا را در نقطه‌ای که گوشه بیرونی چشم تمام می‌شود به انتها برسانید. دنباله خط چشم نیز باید در امتداد خط فرضی کشیده شده از خط اشک تا انتهای ابرو باشد تا چشم‌ها حالتی کشیده و گربه‌ای به خود بگیرند. استفاده از خط‌ چشم‌های روشن به جای تیره نیز برای چشم‌های کوچک مناسب است.

✅​حالت دادن مژه‌ها

به همان اندازه که خط چشم و نوع سایه می‌تواند در بزرگ‌تر دیده شدن چشم‌ها موثر باشد، حالت دادن مژه‌ها و حجیم کردن آن‌ها نیز در درشت‌تر دیده شدن چشم‌ها موثر است. برای فر کردن مژه‌ها می‌توان از فرمژه استفاده کرده و بلافاصله پس از آن از ریمل‌های حالت‌دهنده و حجم‌دهنده برای مژه‌ها استفاده کرد.

ریمل زدن مژه‌های پایین را نیز فراموش نکنید. ریمل استفاده شده بهتر است از نوع مخملی باشد تا مژه‌ها ابریشمی دیده شود. افرادی که مژه‌های بسیار کم پشتی دارند نیز می‌توانند از مژه مصنوعی متناسب با فرم و اندازه چشم استفاده کنند.

آرایش چشم برای چشم‌های کوچک و بزرگ

✅​فرم دادن به ابروها | آرایش چشم برای چشم‌های کوچک و بزرگ

زیبایی و فرم‌دهی ابروها نیز می‌تواند به طور مستقیم بر جذابیت و درشت‌تر دیده شدن چشم‌ها تاثیرگذار باشد. اگر فرم ابروها به گونه‌ای باشد که ابرو در ناحیه انتهایی قوس داده شود، فضای پشت پلک بیشتر دیده شده و در نتیجه چشم‌ها درشت‌تر به نظر می‌رسد. برای این امر می‌توان به طور کلی فرم ابروها را به شکل قوس‌دار و کمانی اصلاح کرده و یا از انواع ژل و صابون ابرو برای لیفت ابروها استفاده کرد.

آرایش چشم‌های درشت

تکنیک‌های آرایش چشم برای چشم‌های کوچک و بزرگ

آرایش چشم‌های درشت آسان‌تر از چشم‌های ریز است. علت این امر نیز آن است که افرادی که چشم‌های درشتی دارند می‌توانند تقریبا از انواع میکاپ برای چشم‌های خود استفاده کنند. به شرط آن که نکات کلیدی و تکنیک‌های مهم آن را بدانند. میکاپ چشم‌های درشت نیز مانند چشم‌های ریز دارای ترفندهای تخصصی ویژه‌ای می‌باشد که در ادامه به بررسی این ترفندها می‌پردازیم.

آرایش چشم برای چشم‌های کوچک و بزرگ

✅​زیرسازی پوست دور چشم

برای آرایش چشم‌های درشت در ابتدا باید زیرسازی انجام داد. برای این امر کافی‌ست بر روی پوست تمیز از انواع ژل آبرسان و سرم مخصوص دور چشم جهت آبرسانی و آماده‌سازی پوست برای آرایش استفاده کرد. پس از آن نوبت به استفاده از کرم دور چشم می‌رسد تا پوست اطراف چشم را رطوبت‌رسانی کرده و از افتادگی پلک و ایجاد تیرگی جلوگیری شود. انجام صحیح زیرسازی پوست دور چشم در بهتر خوابیدن کانسیلر و مواد آرایشی بر روی پلک موثر است.

✅​استفاده از پرایمر

در اولین بخش از آرایش چشم‌های درشت باید از پرایمر جهت زیرسازی استفاده شود. استفاده از پرایمر ناهمواری‌های پوست را پوشش داده و سبب فیکس شدن و افزایش ماندگاری میکاپ می‌شود. افرادی که پوست حساس و خشکی دارند، باید از پرایمرهای آبرسان استفاده کرده و افرادی با پوست چرب لازم است به سراغ پرایمرهای مات بروند.

آرایش چشم برای چشم‌های کوچک و بزرگ

✅​استفاده از کانسیلر | آرایش چشم برای چشم‌های کوچک و بزرگ

5 تا 10 دقیقه پس از استفاده از پرایمر باید از کانسیلر برای پوشاندن تیرگی‌ها و لک‌های اطراف چشم استفاده شود. در مرحله اول باید از کانسیلر اصلاح رنگ برای محو کردن تیرگی دور چشم استفاده شده و پس از آن از یک کانسیلر معمولی 1 تا 2 درجه روشن‌تر از رنگ پوست استفاده گردد.

لازم به ذکر است که کانسیلر تنها باید سر جای خود محو شده و از پخش کردن آن باید جلوگیری شود. چراکه پخش کردن کانسیلر سبب ماسیدن آن در چروک‌های اطراف چشم می‌شود.

✅​استفاده از فونداسیون

برای آن که کانسیلرها عملکرد کاملی داشته باشند، می‌توان پس از استفاده از کانسیلر از یک فونداسیون متناسب با توناژ رنگ پوست استفاده کرد. فونداسیون استفاده شده باید بافت سبکی داشته باشد.

آرایش چشم برای چشم‌های کوچک و بزرگ

✅​استفاده از تثبیت‌کننده

زمانی که زیرسازی میکاپ چشم به پایان رسید، باید از پودر بیک برای فیکس کردن زیرسازی استفاده شود.

✅​مرتب کردن ابروها | آرایش چشم برای چشم‌های کوچک و بزرگ

همان اندازه که فرم ابروها در درشت‌تر دیده شدن چشم‌های ریز موثر است، مدل ابرو در زیباتر دیده شدن چشم‌های درشت نیز تاثیر دارد. برای مرتب کردن ابروها می‌توان تارهای اضافی اطراف ابرو را برداشت و سپس با استفاده از کانسیلرهای تیره‌تر و روشن‌تر از رنگ پوست فرم ابروها را مشخص کرد. پس از این امر نیز باید از انواع ژل یا صابون ابرو برای لیفت ابروها کمک گرفت.

آرایش چشم برای چشم‌های کوچک و بزرگ

✅​استفاده از سایه مناسب

به همان اندازه که برای چشم‌های ریز باید از سایه‌های خاص استفاده شود، چشم‌های درشت نیز برای زیباتر دیده شدن به سایه‌های ویژه‌ای احتیاج دارند. از جمله بهترین سایه‌ها برای میکاپ چشم‌های درشت سایه‌های اسموکی، متال و نود است.

اگر طرفدار سایه اسموکی هستید، باید از رنگ مناسب استفاده نمایید. بهترین ترکیب رنگ سایه اسموکی برای زیباتر دیده شدن چشم‌های درشت ترکیب رنگ‌های نقره‌ای، قهوه‌ای پررنگ و خاکستری می‌باشد.

بد نیست بدانید که باید از تیرگی بیش از اندازه پلک جلوگیری شود. برای قسمت داخلی چشم‌ها نیز لازم است از سایه‌های گلیتری و شاین استفاده گردد. سایه‌های متال نیز برای افرادی که چشم درشتی دارند مناسب بوده و ظاهری درخشان و گیرا به چشم‌ها می‌بخشد. افرادی که به دنبال سایه‌های کاربردی و همیشگی هستند نیز می‌توانند به سراغ سایه‌های نود با ترکیب رنگ‌های کرم تا قهوه‌ای بروند. سایه‌های نود بهتر است به سمت بالا و در امتداد ابرو کشیده شود تا چشم‌ها حالتی کشیده‌ای به خود بگیرند.

✅​کشیدن خط چشم

با استفاده از خط چشم می‌توان حالت چشم‌ها را تغییر داد. برخلاف افرادی که چشم ریزی داشته و با کشیدن یک خط چشم مناسب می‌توانند ظاهری درشت و کشیده به چشم‌های خود ببخشند، افرادی که چشم‌های درشتی دارند در کشیدن خط چشم با قدری دشواری مواجهند. خانم‌هایی که چشم‌های درشتی دارند، بهتر است از خط چشم‌های گربه‌ای، گرافیکی، بالدار و کشیده استفاده کنند. خط چشم‌های ضخیم و کلاسیک برای چشم‌های درشت مناسب نیست.

آرایش چشم برای چشم‌های کوچک و بزرگ

✅​استفاده از ریمل | آرایش چشم برای چشم‌های کوچک و بزرگ

حتی افرادی که چشم‌های درشتی دارند نیز باید به زیبایی مژه‌های خود توجه کنند. متناسب با حجم و اندازه مژه‌ها می‌توان از ریمل‌های حجم‌دهنده یا بلندکننده استفاده کرد. افرادی که چشم درشتی دارند می‌توانند از ترفند لیفت مژه‌ها برای کشیده‌تر و زیباتر دیده شدن چشم‌ها استفاده کنند. برای این امر به دو ریمل بلندکننده و حجم‌دهنده نیاز است. در ضمن فرد باید سرعت عمل بالایی در اجرای این تکنیک داشته باشد.

برای اجرای ترفند لیفت مژه در ابتدا گوشه چشم را به سمت بیرون بکشید. مژه‌های انتهایی پلک را با استفاده از ریمل بلندکننده از ریشه کاملا ریمل بزنید. بلافاصله پس از استفاده از ریمل بلندکننده و قبل از خشک شدن آن از ریمل حجم‌دهنده بر روی ریمل قبلی استفاده کنید. سپس بر روی مژه‌های پلک پایین نیز از ریمل حجم‌دهنده استفاده نمایید.

✅​استفاده از سایه سفید

در مرحله آخر آرایش چشم‌ها لازم است در گوشه داخلی چشم و برجستگی استخوان ابرو از سایه سفید، سایه‌های شاین صدفی یا هایلایترهایی با تناژ سفید و روشن استفاده شود.

بهترین آرایش چشم برای چشم‌های کوچک و بزرگ

در میان بخش‌های مختلف صورت، چشم‌ها اولین جزوی هستند که مورد توجه قرار می‌گیرند. از این رو باید به میکاپ چشم‌ها توجه ویژه‌ای شود. میکاپ چشم باید متناسب با فرم و اندازه چشم انجام شود.

به نظر شما بهترین تکنیک برای تغییر اندازه و فرم چشم در آرایش چیست؟ شما از چه تکنیکی برای میکاپ چشم استفاده می‌کنید؟ اگر آرایشگر هستید و یا اطلاعاتی در این طمینه دارید، برای ما بنویسید. همچنین خوشحال می‌شویم این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *