از دیرباز مرسوم بوده است که عروس و داماد برای مراسم عروسی خود از لباس‌های رسمی مراسم استفاده می‌کنند. آن چه در آداب و رسوم بسیاری از نقاط دنیا وجود دارد آن است که بانوان برای مراسم عروسی خود از لباس عروس‌های سفید رنگ استفاده کرده و آقایان نیز برای لباس رسمی داماد کت و شلواری که معمولا در رنگ‌های مشکی یا سرمه‌ای است را انتخاب می‌کنند. با این حال در چند سال اخیر شاهد پیدایش استایل‌های مختلف و تنوع رنگ لباس عروس و داماد بوده‌ایم.

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای لباس عروس سفید و کت و شلوار مشکی از لباس‌هایی با رنگ هماهنگ استفاده کنند. هماهنگی رنگ لباس عروس و داماد می‌تواند هارمونی جذابی ایجاد کند. البته به شرط آن که لباس‌ها متناسب با اندام افراد انتخاب شود.

در این مقاله قصد داریم در رابطه با تطابق رنگ لباس عروس و داماد صحبت کرده و پس از آن دیگر روش‌های ست کردن لباس عروس و داماد را بررسی کنیم. برای یک انتخاب طلایی با سوریتو همراه باشید.

رنگ لباس عروس و داماد

هماهنگی رنگ لباس عروس و داماد

در مراسمات عقد و عروسی که در چند سال اخیر برگزار شده است بارها شاهد آن بوده‌ایم که عروس و داماد از لباس‌های یک رنگ استفاده کرده‌اند. ست کردن رنگ لباس عروس و داماد می‌تواند نشان‌دهنده آن باشد که عروس و داماد از لحاظ تفکر و سلیقه با یک‌دیگر هماهنگ هستند.

برای ست کردن رنگ لباس عروس و داماد معمولا ابتدا لباس عروس انتخاب شده و سپس لباس داماد به رنگ مشابه لباس عروس انتخاب می‌شود. همچنین برخی از افراد ست کردن کامل را ترجیح می‌دهند. در این روش لباس عروس و داماد از لحاظ رنگ کاملا یکسان می‌باشد. با این حال برخی از افراد علارغم آن که ست کردن رنگ لباس عروس و داماد را می‌پسندند، اما ترجیح می‌دهند از یکنواختی جلوگیری کرده و لباس عروس و داماد را کاملا یک رنگ انتخاب نکنند. این افراد به جای ست کردن کامل رنگ لباس‌ها به سراغ ست کردن طیف رنگی می‌روند.

به عنوان مثال اگر عروس خانم لباسی به رنگ سفید یا کرم پوشیده است داماد از رنگ‌هایی متفاوت اما با همان طیف رنگی کرم استفاده می‌کند. مثلا می‌توان لباس داماد را یک یا دو درجه تیره‌تر یا روشن‌تر از لباس عروس انتخاب کرد. البته این افراد برای از بین بردن حالت یکنواختی علاوه بر آن که می‌توانند از رنگ‌های مختلف یک طیف رنگی استفاده کنند، همچنین می‌توانند رنگ لباس‌ها را کاملا یکسان انتخاب کرده و در عوض رنگ برخی از اکسسوری‌های خود مانند پیراهن، کراوات، جلیقه، پاپیون یا دستمال جیب خود را متفاوت انتخاب نمایند.

رنگ لباس عروس و داماد

شیوه‌های ست کردن لباس عروس و داماد

رنگ لباس عروس و داماد

عروس و دامادهای زیادی بوده که دوست دارند در انتخاب رنگ لباس عروس و داماد هارمونی را رعایت کنند، اما به هیچ عنوان مایل به استفاده از لباس‌های یک رنگ برای عروس و داماد نیستند. این افراد می‌توانند این هارمونی و هماهنگی را به شیوه‌های دیگری نشان دهند. از جمله روش‌های دیگر ست کردن لباس عروس و داماد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

رنگ لباس عروس و داماد

​✅​ست کردن طرح لباس

عروس و دامادها می‌توانند به جای ست کردن رنگ لباس خود طرح لباسشان را به شکل ست انتخاب کنند. برای این منظور شیوه‌های مختلفی قابل اجرا خواهد بود. یکی از شیوه‌های ست کردن طرح لباس عروس و داماد استفاده از سبک مشابه می‌باشد. به عنوان مثال عروس و داماد می‌توانند لباس خود را از لحاظ سنتی بودن یا دارا بودن ظاهر مدرن با یک‌دیگر ست کنند.

شیوه دیگر ست کردن طرح لباس‌ها توجه به طرح پارچه لباس است. اگرچه معمولا پارچه‌هایی که برای دوخت کت و شلوار دامادی استفاده می‌شود با پارچه‌های مخصوص دوخت لباس عروس متفاوت است، با این حال طرح پارچه لباس‌ها باید به گونه‌ای انتخاب شود که کمترین تفاوت را داشته باشد.

استفاده از یک طرح یا نقش مشترک میان لباس عروس و داماد نیز می‌تواند به ست شدن استایل عروس و داماد کمک کند. این طرح یا نقش مشترک می‌تواند یک طرح اسلیمی، یک طرح هندسی یا حتی نقش یک گل زیبا باشد.

رنگ لباس عروس و داماد

​✅​استفاده از نمادهای مشترک

از دیگر روش‌های ست کردن لباس و استایل عروس و داماد آن است که هر دو از یک نماد مشترک در استایل خود استفاده کنند. به عنوان مثال داماد می‌تواند برای گل داخل جیب کت خود گلی مشابه با یکی از گل‌های موجود در دسته گل عروس را انتخاب کند.

همچنین عروس خانم‌هایی که به جای تاج و ریسه‌های معمول ترجیح می‌دهند از گل‌های طبیعی یا تاج گل بر روی سر خود استفاده کنند، می‌توانند نوع گل‌های به کار رفته در تاج گل خود را با گل قرار گرفته در جیب کت داماد ست کنند.

در ضمن طرح کراوات، جلیقه، پاپیون یا دستمال داخل جیب داماد نیز می‌تواند متناسب با طرح‌های کار شده بر روی لباس عروس باشد.

رنگ لباس عروس و داماد

​✅​ست کردن اکسسوری‌ها

چنانچه تمایلی به استفاده از لباس‌های یک رنگ ندارید، می‌توانید اکسسوری‌های خود را به شکل هماهنگ و ست انتخاب کنید. به عنوان مثال عروس و داماد می‌توانند از ساعت‌های ست استفاده نمایند. همچنین دکمه‌های سرآستین پیراهن داماد می‌تواند با نگین‌های کار شده بر روی لباس یا تاج عروس ست شود.

در استایل‌های مدرن که استفاده از کفش‌های کتونی رواج دارد نیز عروس و داماد می‌توانند از کتونی‌های ست استفاده نمایند. عروس و داماد برای ست کردن اکسسوری‌ها می‌توانند قدری خلاقانه‌تر عمل کرده و به جزئیات کوچک توجه بیشتری داشته باشند.

به عنوان مثال آقای داماد می‌تواند رنگ جوراب یا رنگ دستمال داخل جیب خود را با رنگ لاک یا رژ لب عروس خانم ست کند. این شیوه از ست کردن می‌تواند بسیار منحصربه‌فرد باشد.

نکات مهم در ست کردن لباس عروس و داماد

اهمیت رنگ لباس عروس و داماد

در هنگام ست کردن لباس عروس و داماد باید نکاتی مد نظر قرار گیرد که از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

رنگ لباس عروس و داماد

​✅​در نظر گرفتن سلیقه شخصی

پیش از آن که در رابطه به ست کردن لباس عروس و داماد فکر کنید، ابتدا این نکته را در نظر بگیرید که آیا هر یک از طرفین تمایلی به استفاده از لباس ست دارند یا نه و اگر طرفین موافق ست کردن لباس عروس و داماد بودند، آیا مایلند لباسشان کاملا یک رنگ و یک دست باشد یا نه.

بنابراین در ابتدا باید سلیقه اشخاص مد نظر قرار گیرد. شاید عروس خانمی تمایل داشته باشد تا در مراسم عروسیشان خود و همسرش از لباس سفید استفاده کنند، اما در مقابل آقای داماد به پوشیدن کت و شلوار سفید علاقه‌ای نداشته باشد. در این شرایط باید به نظر و سلیقه یک‌دیگر احترام گذاشته و تلاش کنند این هماهنگی استایل را در موارد دیگر نشان دهند.

رنگ لباس عروس و داماد

​✅​انتخاب لباس متناسب با فرم بدن

شاید ست کردن رنگ لباس ایده خوبی باشد، اما تا زمانی که لباس انتخابی متناسب با فرم بدن افراد نباشد این هماهنگی رنگ لباس‌ها جلوه خوبی ندارد. ممکن است عروس و داماد با ست کردن رنگ لباسشان موافق باشند، اما زمانی که لباس‌هایی با رنگ انتخابی را می‌پوشند لباس متناسب با فرم بدنشان نبوده و آنان را لاغر‌تر یا چاق‌تر از آنچه هستند نشان دهد.

در این شرایط دیگر ست کردن رنگ لباس اهمیتی نداشته و آن چه مهم است آن است که لباس انتخابی سبب زیباتر نشان دادن فرم بدن هر یک از طرفین شود. به عنوان مثال دامادی که اضافه وزن داشته و یا به عبارتی چاق است بهتر است به جای ست کردن کت و شلوار خود با لباس سفید رنگ عروس از یک کت و شلوار مشکی استفاده کند تا اضافه وزنش کمتر به چشم آید.

​✅​توجه به بودجه

نکته دیگری که در هنگام ست کردن لباس عروس و داماد باید به آن توجه شود آن است که معمولا ست کردن لباس عروس و داماد هزینه‌بر بوده و نیازمند صرف هزینه اضافی می‌باشد. بنابراین عروس و دامادهایی که با محدودیت بودجه برای برگزاری مراسم خود مواجه‌اند بهتر است از ست کردن لباسشان صرف نظر کرده و هماهنگی لباس‌ها را در جزئیاتی مانند اکسسوری‌ها نشان دهند.

رنگ لباس عروس و داماد

شما هم به ست کردن رنگ لباس عروس و داماد علاقه دارید؟

در چند سال اخیر ست کردن رنگ لباس عروس و داماد بسیار باب شده است و عروس و دامادهای زیادی از این امر استقبال کرده‌اند. عروس و دامادها برای ست کردن رنگ لباسشان می‌توانند از رنگ‌های کاملا یکسان استفاده کرده و یا یک طیف رنگی یکسان ولی با رنگ‌های متفاوت را انتخاب کنند. همچنین ست کردن لباس عروس و داماد می‌تواند به جای رنگ لباس‌ها در طرح و سبک لباس یا استفاده از اکسسوری‌ها اجرا شود.

به نظر شما ست کردن لباس عروس و داماد چقدر جذاب است؟ آیا شما تجربه ست کردن لباس با پارتنر خود را دارید؟ از تجربیات و چالش‌های خود برای ما بنویسید و اگر این مقاله برای شما کارساز بود، آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *