آیا برگزاری مراسم عروسی با تم دارای اهمیت است؟ ✨​🎉​👰​

تم عروسی

روز عروسی یکی از مهم‌ترین روزهای زندگی هر فردی به شمار می‌آید. از این رو همواره در تلاش است تا آن را به بهترین شکل ممکن اجرا کند. برای زیباتر ساختن مراسم عروسی و برگزار کردن هر چه باشکوه‌تر آن می‌توان تم عروسی در نظر گرفت. برخی از افراد تصور می‌کنند تعیین یک تم خاص برای برگزاری مراسم عروسی مستلزم صرف هزینه زیادی می‌باشد. حال آن که این باور چندان صحیح نیست. اگرچه برخی از تم‌های خاص ممکن است نیاز به صرف هزینه زیادی برای تهیه ملزومات و اکسسوری‌ها داشته باشد، اما در بسیاری از موارد با قدری خلاقیت و سلیقه می‌توان یک تم زیبا و در عین حال ارزان قیمت را برای مراسم عروسی در نظر گرفت.

در این مقاله قصد داریم با تعدادی از پرطرفدارترین تم‌های عروسی آشنا شویم. البته پیش از آن بد نیست نکاتی که برای انتخاب یک تم مناسب باید در نظر گرفته شود را بررسی کنیم. با سوریتو همراه باشید.

تم عروسی

اهمیت تم عروسی و نکات مهم در انتخاب آن

آیا برگزاری مراسم عروسی با تم دارای اهمیت است؟

انتخاب یک تم مشخص برای عروسی بسیار اهمیت دارد. چرا که این امر سبب می‌شود تا رنگ‌ها و اکسسوری‌های به کار رفته در عروسی از هارمونی مناسبی برخوردار باشند و به این ترتیب مراسم مجلل‌تر، باشکوه‌تر و مطلوب‌تر به چشم آید.

برای انتخاب تم مراسم باید نکاتی مد نظر قرار گیرد تا بتوان بهترین تم را متناسب با شرایط عروسی و زمان و مکان برگزاری مراسم انتخاب کرد. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تم عروسی

✅انتخاب تم متناسب با علایق مشترک عروس و داماد

برای انتخاب تم عروسی باید سلیقه و علاقه مشترک عروس و داماد مد نظر قرار گرفته و متناسب با آن یک تم واحد انتخاب شود. به عنوان مثال باید برای طراحی تم مراسم از رنگ‌ها، گل‌ها، مدل چیدمان و اکسسوری‌هایی استفاده شود که عروس و داماد حس خوبی نسبت به آن‌ها داشته باشند. همچنین در انتخاب مدل و رنگ لباس ساقدوش‌ها نیز بهتر است عروس و داماد با یک‌دیگر به توافق برسند.

✅انتخاب تم متناسب با محل برگزاری مراسم

پیش از آن که تم انتخاب شود باید محل برگزاری مراسم انتخاب شده تا متناسب با آن یک تم خوب تعیین گردد. یعنی در هنگام انتخاب تم باید طرح کاغذ دیواری‌ها، رنگ و طرح میز و صندلی‌ها، لوسترها، سقف و اکسسوری‌های موجود در سالن در نظر گرفته شده و متناسب با این موارد یک تم هماهنگ انتخاب گردد.

تم عروسی

✅توجه به هارمونی رنگ‌ها

برای انتخاب تم عروسی باید از یک پالت رنگی مناسب استفاده شود. رنگ‌ها می‌توانند احساسات را نشان دهند، بنابراین بهتر است در انتخاب رنگ اصلی تم عروسی دقت لازم را به خرج دهید. اگر می‌خواهید حس و حال تم عروسی و رنگ‌های به کار رفته در آن شاد و سرزنده باشد بهتر است به سراغ رنگ‌های سبز، صورتی، آبی یا لیمویی بروید. اگر می‌خواهید جلوه‌ای شیک و رسمی به مراسم خود ببخشید بهترین رنگ‌ها، رنگ‌های طلایی و قهوه‌ای است.

برای نشان دادن فضای عاشقانه و پر انرژی نیز به سراغ رنگ‌های نارنجی، قرمز و زرد برای تم عروسی خود بروید. آن چه اهمیت دارد این است که هارمونی رنگ‌ها را رعایت کرده و از رنگ‌های هماهنگ در بخش‌های مختلف عروسی استفاده کنید.

به عنوان مثال رنگ‌های به کار رفته در تم مراسم باید در دسته گل عروس، لباس ساقدوش‌ها، جزئیات لباس عروس، دستمال سفره‌ها، کراوات داماد و جزئیات به کار رفته در سالن عروسی به چشم بخورد.

✅انتخاب تم متناسب با زمان برگزاری مراسم

در هنگام انتخاب تم مراسم بهتر است فصلی که عروسی در آن برگزار می‌شود را در نظر گرفته و متناسب با آن دست به انتخاب تم خود بزنید.

به عنوان مثال اگر عروسی در فصل بهار برگزار می‌شود از رنگ‌های شاد پاستلی که در تم‌های بهاری دیده می‌شود استفاده کنید. رنگ‌هایی مانند لیمویی، بنفش و صورتی روشن رنگ‌های مناسبی برای تم بهاری هستند. برای تم تابستانی به سراغ رنگ‌های گرم‌تر بروید. رنگ‌هایی مثل آبی، قرمز، سرخابی، لیمویی، زرد یاسی، هلویی و سبز برای تابستان بسیار جذابند. تم یک عروسی پاییزی ‌می‌تواند رنگ‌های طلایی، خردلی، زرشکی و سبز را در خود جای دهد. برای عروسی زمستانی نیز رنگ‌های زرشکی، طوسی، طلایی، ارغوانی و آبی نفتی بهترین گزینه‌ها جهت انتخاب تم هستند.

لازم به ذکر است که نه تنها رنگ به کار رفته در تم بلکه اکسسوری‌ها مانند دسته گل عروس، گل‌آرایی سالن، تزیینات کیک، اکسسوری‌های لباس عروس و داماد و… نیز باید با فصل هماهنگ باشند.

تم عروسی

ایده‌های تم عروسی

برگزاری مراسم عروسی با تم

حال که با اهمیت داشتن یک تم مشخص برای عروسی آشنا شده و نکات مربوط به انتخاب تم را بررسی کردیم، نوبت به آن می‌رسد تا با برخی از پرطرفدارترین تم‌های عروسی آشنا شویم.

تم عروسی

✅تم قدیمی

یکی از پرطرفدارترین تم‌های عروسی در میان عروس و دامادها تم‌های قدیمی و کلاسیک است. تم‌هایی که از دهه‌های گذشته الهام گرفته شده و حس و حال قدیمی و وینتیج به فضای عروسی می‌بخشند. ساده‌ترین راه برای اجرای تم قدیمی استفاده از لباس و میکاپ کلاسیک و قدیمی می‌باشد.

برای دکوراسیون سالن نیز می‌توان از المان‌ها و اکسسوری‌های قدیمی مانند صندلی‌های چوبی، ماشین‌های کلاسیک و اکسسوری‌هایی مانند گرامافون، ماشین تایپ، تلفن‌های قدیمی، ظروف قدیمی و… استفاده کرد.

✅تم عروسی مدرن

تم مدرن از جمله تم‌های بسیار محبوب به شمار می‌آید که تقریبا در تمامی زمان‌ها زیبا و مد روز خواهد بود. در تم مدرن باید از طراحی‌های مینیمال و شکل‌های هندسی ساده استفاده شود. استفاده از المان‌ها و اکسسوری‌ها نیز باید تا جای ممکن محدود باشد. المان‌های انتخاب شده از جمله شمع‌ها، رومیزی‌ها، میز و صندلی‌ها، پرده‌ها، گل‌آرایی‌ها و… باید حس و حالی مدرن و ساده داشته باشند.

برای ایجاد یک دکوراسیون مدرن می‌توانید از یک تم رنگی خاص استفاده کنید که در این میان رنگ سفید بهترین نما را در یک فضای مدرن خواهد داشت.

تم عروسی

✅تم بوهمین

در چند سال اخیر شاهد استفاده از اکسسوری‌های بوهمین در دکوراسیون داخلی و همچنین دکورهای عکاسی و تم‌های عروسی بوده‌ایم. افراد طرفدار سبک بوهو می‌توانند از همین سبک برای طراحی تم مراسم خود استفاده کنند. برای داشتن این تم کافیست تا از یک دکور ساده و شیک استفاده کنید.

اکسسوری‌های به کار رفته در این دکور شامل اکسسوری‌های مکرومه، بالشتک‌های دکوراتیو، قالیچه‌های سبک شرقی، اکسسوری‌های حصیری و چوبی و المان‌هایی از این دست می‌باشد. آن چه اهمیت دارد این است که در اجرای تم بوهمین باید تا جای ممکن سادگی و حس طبیعی بودن فضا حفظ شود.

✅تم عروسی روستیک

طرفداران دکوراسیون‌های دست‌ساز می‌تواند تم روستیک را برای دکور عروسی خود استفاده کنند. به کارگیری المان‌های چوبی، پارچه‌های سنگی، تور، ریسه، ‌میز و صندلی‌های چوبی ساده، گل‌های وحشی و… همگی می‌تواند حس و حالی روستایی یا به زبان طراحان روستیک را به مراسم عروسی شما ببخشد.

دکورهای روستیک بهتر است در فضاهای خارج شهر با حال و هوای روستایی اجرا شود. این دکور برای مراسم‌هایی که در باغ یا منزل‌های شخصی برگزار می‌شود بهترین گزینه است.

تم عروسی

✅تم استوایی

برای انتخاب تم مراسم می‌توان از مناطق گرمسیری و استوایی الهام گرفته و از المان‌های مربوط به این مناطق در دکوراسیون استفاده کنید. برای داشتن یک تم استوایی لزومی به برگزاری جشن در یک فضای ساحلی نمی‌باشد.

آن چه اهمیت دارد این است که یک فضای شبیه به ساحل با المان‌های مربوط به آن ایجاد شود. برای این امر باید تا جای ممکن از گیاهان و گل‌های فراوان استفاده شود. البته توجه به این نکته ضروری بوده که گیاهان استفاده شده باید جزو گیاهان استوایی باشند. گیاهانی مانند گل‌های نئون و شاخه‌های نخل بهترین گزینه‌ها هستند.

تم عروسی

ایده‌هایی برای داشتن یک تم عروسی خاص

همانطور که گفته شد داشتن یک تم خاص ویژه نیازمند صرف هزینه بسیار زیادی نمی‌باشد. آن چه اهمیت دارد این است که در اجرای تم سلیقه و خلاقیت به خرج داده شود. از جمله ایده‌هایی که می‌تواند به داشتن یک تم ساده و در عین حال به یاد ماندنی کمک کند می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • ست کردن لباس ساقدوش‌ها با تم مراسم عروسی
  • ست کردن کیک با تم مراسم، اکسسوری‌ها و گل‌آرایی‌ها
  • اجرای مراسم آتش بازی هماهنگ با تم عروسی
  • اجرای رقص‌های دو نفره
  • تهیه بادکنک متناسب با تم عروسی و هدیه دادن به بچه‌ها
  • طراحی عکس‌های پازلی عروس و داماد و قرار دادن آن در بخش‌های مختلف سالن
  • پخش کلیپ‌های عروسی یا نمایش عکس‌ها در نمایشگرها
  • تزیین میز شام با استفاده از اکسسوری‌هایی متناسب با تم عروسی

تم عروسی مورد علاقه شما کدام است؟

مراسم عروسی یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که در زندگی هر فردی رخ می‌دهد. از این رو باید تلاش کند آن را به بهترین شکل ممکن برگزار نماید تا همواره در یادها زنده بماند. برای داشتن یک مراسم عروسی به یاد ماندنی و در عین حال زیبا و رویایی داشتن یک تم خاص برای عروسی بسیار اهمیت دارد. استفاده از یک تم واحد می‌تواند به انتخاب راحت‌تر اکسسوری‌ها کمک کرده و در نهایت سبب لوکس‌تر نشان دادن مراسم شود.

شما طرفدار تم در مراسم هستید؟ به نظرتان زیباترین تم برای مراسم عروسی کدام است؟ از تجربیات و چالش‌های خود در روز عروسی برای ما بنویسید و اگر این مطلب را دوست داشتید، حتما برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *