مراحل آرایش عروس | چگونه می‌توانید آرایش عروس خود را برنامه‌ریزی کنید؟ 👰​💄​💅​

مراحل آرایش عروس

روز عروسی یکی از مهم‌ترین روزهای زندگی هر فردی به شمار می‌آید. در این روز عروس و داماد در مرکز توجه قرار دارند. بنابراین بدیهی است که تمایل دارند در بهترین شکل و ظاهر ممکن در مراسم خود حضور پیدا کنند. یکی از مهمترین اقداماتی که سبب بهبود ظاهر عروس خانم‌ها می‌شود، انجام مراحل آرایش عروس به شکل صحیح است. میکاپ عروس شامل مراحل مختلفی بوده که انجام صحیح هر مرحله بر روند میکاپ، ماندگاری میکاپ و جلوه زیبای آن تاثیرگذار است.

در این مقاله قصد داریم با مراحل آرایش عروس آشنا شویم. البته پیش از آن لازم است نکاتی برای برنامه‌ریزی دقیق آرایش عروس را بررسی کرده و با برخی از اقدامات آرایشی پیش از عروسی آشنا شویم. با سوریتو همراه باشید تا با زیبایی‌تان شب رویایی را رقم بزنید.

مراحل آرایش عروس

نکاتی برای برنامه‌ریزی دقیق آرایش عروس

مراحل آرایش عروس

این روزها دنیای میکاپ بسیار گسترش یافته است. میکاپ دارای سبک‌های مختلفی بوده که هر سبک برای یک فرم چهره و البته یک مراسم خاص قابل اجرا می‌باشد. تنوع سبک‌ها و مدل‌های مختلف میکاپ ممکن است سبب شود عروس خانم‌ها برای انتخاب میکاپ عروسی خود دچار سردرگمی شوند.

برای آن که انتخاب میکاپ آسان‌تر شده و بتوان آرایش عروسی را بهتر مدیریت و برنامه‌ریزی کرد، لازم است نکاتی رعایت گردد که از جمله این نکات می‌توان موارد زیر را نام برد.

مراحل آرایش عروس

​✅انتخاب میکاپ متناسب با استایل شخصی

اولین نکته‌ای که برای انتخاب آرایش باید مد نظر قرار گیرد، استایل شخصی عروس است. به عنوان مثال اگر عروس فردی سنتی نبوده، لزومی ندارد که از آرایش‌های سنتی عروس استفاده کند. همچنین در انتخاب آرایش باید به این نکته توجه کنید که شما قرار است بهترین ظاهر از خودتان را داشته باشید. بنابراین لزومی ندارد با استفاده از آرایش‌های سنگین فرم چهره خود را تغییر دهید.

​✅ایده بگیرید

برای آن که بتوانید آرایش مورد علاقه و مناسب خود را پیدا کنید، بهتر است قبل از مراسم در سایت‌های مختلف جستجو کرده تا سبک آرایشی مد نظر خود را بیابید. همچنین به این نکته توجه کنید تا جای ممکن از سبک‌های مد روز که ممکن است سال بعد از مد افتاده و عجیب به نظر برسند دوری کنید.

تلاش کنید همواره به دنبال ایده‌هایی باشید که هیچگاه زیبایی خود را از دست نمی‌دهند. میکاپ‌های ساده و نچرال بهترین گزینه می‌باشند.

​✅انتخاب میکاپ متناسب با لباس، مدل مو و تم عروسی

حتما در انتخاب میکاپ خود مدل لباس، مدل موها و سبک عروسی خود را مد نظر قرار داده و متناسب با آن دست به انتخاب بزنید. به عنوان مثال اگر سبک عروسیتان یک سبک بهاری بوده و از مدل موهای باز استفاده می‌کنید، بهتر است آرایشی نچرال داشته باشید.

همراه با لباس‌های بسیار کلاسیک و کار شده نیز آرایش‌های ملایم بسیار جذاب خواهد بود. البته توجه کنید که در آرایش صورت خود تمرکز ویژه‌ای بر لب‌ها یا چشم‌ها (نه هر دو) داشته باشید. به عنوان مثال اگر آرایش چشم کار شده‌ای دارید، رژ لب‌های نود مناسب‌تر است و در مقابل برای آرایش‌های سبک می‌توان از رژ لب‌های غلیظ و پررنگ استفاده کرد.

مراحل آرایش عروس

​✅توجه به بودجه

برای انتخاب آرایشگر خود ابتدا بودجه خود را مد نظر قرار داده و متناسب با آن به سراغ انتخاب آرایشگر و آرایشگاه عروسی خود بروید. همواره به این نکته توجه کنید که حتی اگر بودجه زیادی دارید، دلیلی ندارد برای آرایشی که قرار است تنها چند ساعت روی صورتتان بماند هزینه‌های گزافی پرداخت کنید.

​✅انتخاب آرایشگر حرفه‌ای

پیش از آن که به طور قطعی یک آرایشگر را برای روز مراسم خود انتخاب کنید، حتما به آرایشگاه‌های مختلف سر زده و نمونه کارهای آن‌ها به ویژه نمونه کارهای عروس را مشاهده کنید.

همچنین در زمان انتخاب آرایشگر سبک و مدل آرایش خود را به طور کامل و واضح توضیح دهید و سپس دست به انتخاب بزنید. پس از انتخاب آرایشگر، از او بخواهید در صورت امکان یک بار میکاپ را به شکل آزمایشی روی صورتتان اجرا کند تا از نتیجه آن مطمئن شوید.

​✅حتما برنامه‌ریزی داشته باشید

برای آن که مراحل میکاپ و آرایشتان به خوبی انجام شده و در این باره استرسی نداشته باشید، لازم است تمامی مراحل را به خوبی برنامه‌ریزی کرده و تلاش کنید تا جای ممکن به موقع به هر یک از برنامه‌ها عمل کنید.

مراحل آرایش عروس

​✅پوست و موی خود را از قبل آماده کنید

یکی از مهمترین اقداماتی که عروس خانم‌ها از حداقل یک یا دو ماه قبل از مراسم عروسی باید انجام دهند آن است که به پوست و موی خود رسیدگی کنند. شلوغی‌های پیش از مراسم و دوندگی‌ها نباید مانع از آن شود که عروس به سلامت پوست و موی خود اهمیت ندهد.

تلاش کنید در روزهای منتهی به عروسی استراحت کافی داشته باشید، آب کافی بنوشید و تا جای ممکن تغییری در روتین پوست و موی خود ایجاد نکنید؛ چرا که ممکن است در اثر بروز حساسیت‌ها به پوست و موی خود آسیب بزنید.

اقدامات آرایشی پیش از روز عروسی

برنامه‌ریزی مراحل آرایش عروس 

برخی از اقدامات پیش از میکاپ باید یک یا چند روز قبل از مراسم عروسی و اجرای میکاپ اصلی انجام شود. که از جمله این اقدامات می‌توان موارد زیر را نام برد.

مراحل آرایش عروس

✔️​پاکسازی و فیشال پوست

یکی از اقدامات مراقبتی که عروس خانم‌ها در روزهای منتهی به مراسم عروسی خود بهتر است انجام دهند، فیشال پوست است. فیشیال یا پاکسازی پوست شامل انواع مختلفی بوده که باید متناسب با نیازهای پوست و مشکلات پوستی انجام شود.

فیشال‌ها شامل انواع آبرسانی، ترمیمی، ضد چروک و تنظیم‌کننده رنگ پوست بوده که هر فرد باید متناسب با مشکلات پوست خود فیشال مناسب را انتخاب کند.

در ضمن مراحل مختلف فیشال پوست بهتر است از حداقل یک ماه قبل از مراسم آغاز شود تا پوست به آرامی به مراحل پاکسازی عادت کرده و بهبود پیدا کند. از جمله مراحل مختلف فیشیال پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مرحله اول مرحله تمیز کردن پوست است که در طی آن پوست از تمام آلودگی‌ها، چربی‌ها و آلودگی‌ها پاک می‌شود.
  • دومین مرحله استفاده از یک اسکراب ملایم است که سبب می‌شود لایه‌های مرده پوست از بین رفته و پوست تمیزتر و نرم‌تر شود.
  • سومین مرحله فیشال، شامل استفاده از ماسک‌های مختلف برای تغذیه و نرمی پوست می‌شود، که انتخاب ماسک متناسب با پوست فرد انجام می‌گردد.
  • چهارمین مرحله فیشال به ماساژ صورت اختصاص دارد که در طی آن عضلات آرام شده و استرس کاهش پیدا می‌کند.
  • در مرحله پنجم باید از تونر و مرطوب‌کننده مناسب با پوست فرد استفاده شود.

لازم به ذکر است که در صورت وجود مشکلاتی مانند آکنه یا جوش‌های سرسیاه در بین مراحل فیشال یک لایه برداری عمقی تقریبا نیمه تهاجمی نیز با استفاده از دستگاه‌های مخصوص بر روی پوست انجام می‌شود. برای مشکلات بزرگ‌تر نیز باید اقداماتی مانند مزونیدلینگ و… انجام شود که البته این اقدامات باید از چند ماه قبل از مراسم آغاز شده باشند.

مراحل آرایش عروس

✔️​توجه به زیبایی دست و پا

از دیگر اقدامات آرایشی قبل از مراسم عروسی آماده‌سازی دست و پا است. برای این امر می‌‌توان از پارافین تراپی برای درمان خشکی پوست استفاده کرده و سپس بر روی ناخن‌ها اقداماتی مانند مانیکور و پدیکور را انجام داد. خدمات کاشت و لمینت ناخن نیز باید قبل از فرارسیدن روز عروسی انجام شود.

مراحل آرایش عروس

✔️​اقدامات مربوط به مو

از دیگر اقدامات قبل از فرارسیدن روز عروسی و اجرای میکاپ عروس رسیدگی به موها است. به طور کلی عروس خانم‌ها از مدت‌ها قبل از مراسم عروسی باید با استفاده از روغن تراپی‌ها موهای خود را تقویت کنند. سپس اگر قرار است موی خود را رنگ یا هایلایت کنند باید چند روز قبل از مراسم اقدام کنند تا خدمات بدون عجله و به بهترین شکل ممکن انجام شود.

توجه کنید که در روزهای منتهی به عروسی به سراغ کوتاهی مو، عوض کردن مدل مو، استفاده از رنگ‌های فانتزی خاص و امور ریسکی از این قبیل نروید.

مراحل آرایش عروس

✔️​از بین بردن موهای زائد

از بین بردن موهای زائد از دیگر اقداماتی است که پیش از روز عروسی باید انجام شود. برای از بین بردن موهای زائد صورت و مرتب کردن ابروها به سراغ یک آرایشگاه مطمئن بروید. همچنین مطمئن شوید برای از بین بردن موهای زائد صورت، روش درستی را انتخاب کنید. برای این امر می‌توانید از وکس یا بند استفاده کنید. البته اگر به این موارد حساسیت داشته و ممکن است جوش بزنید، می‌توانید صورت را شیو کرده، از بی‌رنگ کننده‌های مو استفاده کرده و یا کرم موبر مخصوص صورت استفاده نمایید.

مراحل آرایش عروس

بهترین میکاپ عروس

حال که تمامی اقدامات آرایشی پیش از برگزاری مراسم عروسی را بررسی کردیم، نوبت به بررسی مراحل آرایش عروس می‌رسد. آرایش عروس از چند مرحله اصلی تشکیل می‌شود که از جمله این مراحل می‌توان موارد زیر را نام برد.

مراحل آرایش عروس

☑️​تشخیص نوع پوست

آرایشگر انتخابی در وهله اول باید پوست عروس را بررسی کرده تا بتواند متناسب با نوع پوست اقدامات لازم را با استفاده از مواد آرایشی مناسب انجام دهد. به عنوان مثال اگر پوست عروس چرب است پیش از اقدام به آرایش باید از دستمال مرطوب یا شیر پاک‌کن استفاده کرده تا چربی پوست گرفته شود.

برای پوست‌های خشک نیز باید از ماسک‌های آبرسان استفاده گردد. تشخیص نوع پوست می‌تواند به انتخاب صحیح مواد آرایشی به ویژه کرم پودر و در نتیجه ماندگاری بیشتر میکاپ کمک کند.

☑️​آماده‌سازی پوست

برای آماده‌سازی پوست جهت میکاپ باید از یک شوینده ملایم استفاده شده تا تمامی آلودگی‌های موجود روی پوست عروس از بین برود. پس از آن نیز باید از کرم مرطوب‌کننده مناسب پوست استفاده شود تا میکاپ به خوبی بر روی پوست بخوابد.

☑️​استفاده از پرایمر

اولین مرحله از میکاپ پوست را استفاده از پرایمر تشکیل می‌دهد. پرایمر سبب می‌شود تا پوست ظاهر طبیعی‌تری پیدا کرده و صاف‌تر به نظر برسد. همچنین پرایمر به افزایش ماندگاری میکاپ نیز کمک می‌کند.

مراحل آرایش عروس

☑️​استفاده از کانسیلر

در مرحله بعد باید قسمت‌های تیره پوست مانند دور چشم، جای جوش‌ها، کک و مک‌ها و لکه‌های تیره روی پوست را با استفاده از کانسیلر پوشاند. بهترین کانسیلرهایی که برای آرایش عروس می‌تواند استفاده شود، کانسیلرهایی با توناژ زرد است که رنگی مشابه با رنگ پوست دارند.

☑️​کرم پودر مناسب

در بخش بعد نوبت به اصلی‌ترین قسمت میکاپ یعنی استفاده از کرم پودر می‌رسد. با استفاده از کرم پودر می‌توان پوست صورت را یکدست کرد. لازم به ذکر است که کرم پودر انتخابی باید رنگی مشابه با رنگ پوست داشته باشد تا آرایش طبیعی‌تر به نظر برسد.

در ضمن کرم پودر باید تا جای ممکن بر روی پوست محو شود تا زیرسازی طبیعی‌تر باشد.

☑️​پودر فیکس

پس استفاده از کانسیلر و کرم پودر و تکمیل زیرسازی آرایش باید از پودر فیکس استفاده کرد تا دوام زیرسازی افزایش یابد. حتما از مقدار کافی پودر فیکس برای زیر چشم‌ها استفاده کنید. همچنین با ضربه‌های آرام بر روی سایر قسمت‌های صورت نیز پودر فیکس بزنید.

مراحل آرایش عروس

☑️​استفاده از هایلایتر و کانتورینگ صورت

بعد از استفاده از کرم پودر نوبت به آن می‌رسد تا فرم صورت تشخیص داده شده و متناسب با آن از هایلایتر و کانتور برای گریم صورت استفاده شود. در همین مرحله گریم بینی نیز انجام می‌شود.

کلیه فرآیند گریم با استفاده از رنگ‌های مختلف پالت کانتور صورت می‌گیرد. البته در صورت نبود پالت کانتور می‌توان از کانسیلر نیز برای گریم استفاده کرد.

☑️​آرایش چشم

آرایش چشم‌ها همان چیزی است که سبک کلی آرایش را مشخص می‌کند. از این رو انتخاب نوع سایه و رنگ آن بسیار اهمیت دارد. هنگام انتخاب رنگ سایه بهتر است از رنگ‌های غلیظ و پررنگ دوری کرده و تا جای ممکن آرایش چشم‌ها را به شکلی ساده و ملایم انجام دهید.

برای شروع آرایش چشم‌ها در وهله اول باید از یک سایه روشن بر روی کل پلک استفاده شود. سپس رنگ سایه مورد نظر انتخاب شده و با استفاده از براش روی گوشه خارجی چشم کشیده می‌شود. این سایه باید تا قسمت وسط پلک محو شود.

پس از آن از یک سایه تیره نزدیک به رنگ مشکی برای کشیدن یک خط چشم بلند استفاده شده و سپس خط کشیده شده با استفاده از براش پخش و محو می‌شود. با استفاده از یک سایه تیره باید خط مژه پایین را نیز سایه بزنید تا چشم‌ها درشت‌تر دیده شود.

خط ابرو نیز با استفاده از یک سایه براق روشن پوشانده می‌شود. پس از تکمیل فرآیند سایه زدن نوبت به کشیدن خط چشم می‌رسد که خط چشم می‌تواند متناسب با فرم چشم‌ها و سبک آرایش بلند یا کوتاه و پهن یا باریک کشیده شود.

آخرین مرحله آرایش چشم‌ها مربوط به استفاده از ریمل است که قبل از آن باید مژه‌ها را با استفاده از فرمژه حالت داد. سپس از یک ریمل ماندگار و ترجیحا ضد آب بر روی مژه‌های بالا و پایین استفاده می‌شود. در صورت کم پشتی مژه‌ها می‌توان از مژه مصنوعی نیز استفاده کرد..

مراحل آرایش عروس

☑️​سایه ابرو

پس از آرایش چشم باید به ابروها حالت داد. با استفاده از سایه ابرو یا مداد می‌توان حالت ابروها را مشخص کرد. آن چه اهمیت دارد این است که هرگز نباید ابروها را به شکل کادری و بسیار پررنگ مداد کشید. بلکه با استفاده از سایه ابرو باید جاهای خالی ابرو پر شود. در صورتی که ابروهای پرپشتی دارید، تنها ابروها را مرتب کرده و آن را لیفت کنید.

☑️​استفاده از رژگونه

برای آن که حس شادابی به صورت داده شود، باید از یک رژگونه با رنگ مناسب بر روی استخوان گونه استفاده شود. پس از استفاده از رژگونه نیز باید با استفاده از یک براش بادبزنی بر روی گونه‌ها از هایلایتر استفاده شود.

☑️​آرایش لب‌ها

در آخرین مراحل میکاپ عروس آرایش لب‌ها انجام می‌شود. پیش از استفاده از رژ لب با استفاده از خط لب و هایلایتر فرم لب‌ها اصلاح شده و برجسته‌تر می‌شوند. پس از آن نیز از یک رژ لب بر روی لب‌ها استفاده می‌شود.

بهتر است برای مراسم عروسی از رژهایی با تناژ هلویی و صورتی استفاده شود. استفاده از برق لب یا رژ لب‌های براق نیز جذاب خواهد بود.

مراحل آرایش عروس

☑️​استفاده از فیکساتور

آخرین مرحله آرایش مربوط به استفاده از فیکساتور است. استفاده از فیکساتور سبب ماندگاری بیشتر میکاپ می‌شود.

شما چقدر با مراحل آرایش عروس آشنایی دارید؟

روز عروسی یکی از مهمترین روزهای زندگی هر فردی است که دوست دارد در این روز به زیباترین شکل ممکن دیده شود. برای این امر انتخاب صحیح آرایش بسیار اهمیت دارد. آرایش عروس دارای چند مرحله اصلی و چند مرحله پیش آرایش می‌باشد. انجام صحیح هر مرحله در افزایش کیفیت و زیبایی آرایش تاثیرگذار می‌باشد.

به نظر شما زیباترین میکاپ عروس با توجه به مد روز کدام است؟ آیا شما تجربه آرایشگری برای مراسم رسمی داشته‌اید؟ مهم‌ترین مراحل آماده‌سازی و برنامه‌ریزی برای عروس از نظر شما چیست؟ دیدگاه خود را برای ما بنویسید و اگر این مطلب برای شما مفید بود، با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *