نکاتی برای انتخاب رنگ سایه چشم بر اساس رنگ چشم 👁️​✨​💄​

رنگ سایه چشم

در هنگام میکاپ صورت آرایش چشم‌ها جزو مهمترین قسمت‌های آرایش به شمار می‌آید؛ چرا که چشم‌ها اولین جزئی از صورت بوده که مورد توجه نگاه مخاطب قرار می‌گیرد و جذابیت و گیرایی آن می‌تواند بر زیبایی چهره تاثیرگذار باشد. از جمله بخش‌های مهم میکاپ چشم استفاده از سایه چشم است. سایه چشم است که به میکاپ چشم‌ها رنگ و لعاب ویژه‌ای داده و به نوعی سبک میکاپ چشم را تعیین می‌کند. انتخاب رنگ سایه چشم به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهمترین این عوامل توجه به رنگ چشم است. هنگام انتخاب رنگ سایه باید رنگ چشم‌ها مد نظر قرار گرفته و متناسب با آن رنگ سایه انتخاب شود.

در این مقاله قصد داریم نحوه انتخاب سایه متناسب با رنگ چشم را بررسی کرده و سایه مناسب هر رنگ چشم را بشناسیم. در نهایت نیز نوبت به آن می‌رسد تا سایر نکاتی که در انتخاب رنگ سایه باید به آن توجه شود را بررسی کنیم. با سوریتو همراه باشید.

رنگ سایه چشم

انتخاب سایه متناسب با رنگ چشم

رنگ سایه‌ای که برای آرایش چشم انتخاب می‌شود، باید تضاد ملایمی با رنگ چشم‌ها داشته باشد. بنابراین در هنگام انتخاب رنگ سایه نه باید رنگ سایه کاملا همرنگ چشم انتخاب شود و نه رنگ انتخابی تضاد بسیار مشخص و سفت و سختی با رنگ چشم‌ها داشته باشد.

برای انتخاب رنگ سایه متناسب با رنگ چشم می‌توان از چرخه رنگ کمک گرفت. با استفاده از رنگ‌های مکمل می‌توان رنگ مناسب چشم را انتخاب کرد. رنگ‌های مکمل به رنگ‌هایی گفته می‌شود که با رنگ چشم در تضاد زیبایی بوده و سبب می‌شود چشم‌ها واضح‌تر به نظر برسند. البته برای انتخاب رنگ سایه متناسب با رنگ چشم می‌توان از رنگ‌های مونوکروم نیز استفاده کرد. منظور از رنگ‌های مونوکروم رنگ‌هایی همرنگ با رنگ چشم اما چند درجه تیره‌تر یا روشن‌تر می‌باشد. استفاده از رنگ‌های مونوکروم ظاهری دوست داشتنی‌تر به چشم‌ها می‌بخشد.

رنگ سایه چشم

سایه مناسب برای رنگ چشم‌های مختلف

بهترین رنگ سایه چشم

همانطور که گفته شد، برای انتخاب رنگ سایه متناسب با رنگ چشم دو راه وجود دارد. یکی آن که یک سایه مونوکروم با چند درجه تیرگی یا روشنی نسبت به رنگ چشم‌ها انتخاب شده و یا از چرخه رنگ برای انتخاب رنگ مکمل استفاده شود. در چرخه رنگ رنگ‌هایی که در دو طرف چرخه و در مقابل هم قرار می‌گیرند به عنوان رنگ‌های مکمل شناخته می‌شوند.

به عنوان مثال رنگ‌های آبی و نارنجی یا رنگ‌های قرمز و سبز به عنوان رنگ‌های مکمل شناخته می‌شوند. در ادامه مناسب‌ترین سایه‌ها برای هر رنگ چشم که با توجه به این دو شیوه انتخاب شده است را بررسی می‌کنیم.

رنگ سایه چشم

​✅​چشم‌های آبی | رنگ سایه چشم

همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره شد رنگ نارنجی به عنوان رنگ مکمل رنگ آبی شناخته می‌شود. بر همین اساس افرادی که چشم آبی دارند، می‌توانند برای انتخاب سایه به سراغ رنگ‌هایی بروند که ته مایه نارنجی دارد. سایه‌های آجری، قهوه‌ای مایل به نارنجی، مسی، هلویی، سفالی و برنزی ترکیب بی‌نظیری با چشم‌های آبی می‌سازند.

​✅​چشم‌های مشکی و قهوه‌ای

از آن‌جایی که رنگ‌های قهوه‌ای و مشکی به عنوان رنگ‌های خنثی شناخته می‌شوند، در چرخه رنگ وجود ندارند. اما همین خنثی بودن رنگ‌ها سبب می‌شود تا تقریبا از هر رنگ سایه‌ای بتوان برای این رنگ چشم‌ها استفاده کرد.

برای چشم‌های قهوه‌ای روشن و عسلی می‌توان از سایه‌هایی با طیف بنفش استفاده کرد. چرا که رنگ بنفش به عنوان مکمل رنگ زرد که ته مایه رنگ‌های قهوه‌ای روشن و عسلی است شناخته می‌شود. افرادی که چشم‌های قهوه‌ای تیره و قهوه‌ای مایل به قرمز دارند، می‌توانند از سایه‌های سبز استفاده نمایند.

رنگ‌های نود مانند طلایی و برنز نیز برای چشم‌های مشکی و قهوه‌ای مناسب است. به طور کلی می‌توان چنین گفت که برای چشم‌های قهوه‌ای بهتر است از سایه‌های روشن استفاده شود. اما اگر به رنگ‌های تیره سایه علاقه‌مندید، می‌توانید از سایه‌های خاکستری تیره یا دودی نیز استفاده نمایید.

رنگ سایه چشم

​✅​چشم‌های فندقی | رنگ سایه چشم

افرادی که چشم‌های فندقی دارند، مناسب با ته مای رنگ چشم می‌توانند از رنگ‌های مختلف سایه استفاده کنند. از ترکیب رنگ‌های سبز و قهوه‌ای یک رنگ فندقی زیبا ایجاد می‌شود. اگر رنگ قهوه‌ای چشم غالب باشد می‌توان از رنگ‌های خنثی و رنگ‌های متناسب با چشم‌های قهوه‌ای که در بالا به آن‌ها اشاره شد استفاده کرد.

در مقابل اگر ته مایه سبز رنگ چشم نمایان‌تر باشد، باید از رنگ‌های مکمل رنگ سبز یعنی رنگ‌هایی با ته مایه قرمز استفاده شود.

​✅​چشم‌های سبز

اگر به چرخه رنگ توجه کنیم می‌بینیم که رنگ سبز و قرمز در مقابل یک‌دیگر قرار دارند و به عنوان رنگ مکمل شناخته می‌شوند. افرادی که چشم سبز دارند، برای زیباتر دیده شدن چشم‌های خود باید از سایه‌هایی با ته مایه قرمز استفاده کنند.

رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای مایل به قرمز، ماهگونی، برنز، عنابی و بنفش بادمجانی برای چشم‌های سبز مناسب است. در صورت تمایل به داشتن یک آرایش ملایم نیز می‌توان از سایه‌های طیف صورتی استفاده کرد.

رنگ سایه چشم

​✅​چشم‌های طوسی | رنگ سایه چشم

اگر به چشم‌های طوسی با دقت نگاه کنید، می‌توانید رنگ‌های مختلفی با ته مایه سبز و آبی را در آن مشاهده کنید. اگر ته مایه آبی در رنگ طوسی نمایان‌تر باشد، سایه‌های مکمل رنگ آبی یعنی رنگ‌هایی با ته مایه نارنجی مناسب هستند. اما اگر طوسی چشم‌ها به سمت ته مایه سبز سوق پیدا می‌کند بهتر است از سایه‌های مکمل رنگ سبز یعنی سایه‌هایی با ته مایه قرمز استفاده شود.

البته برای چشم‌های طوسی می‌توان از سایه مونوکروم یعنی سایه‌های به رنگ نقره‌ای و طوسی مایل به قهوه‌ای نیز استفاده کرد.

رنگ سایه چشم

سایر نکاتی که در انتخاب رنگ سایه چشم باید به آن توجه شود

بهترین میکاپ چشم

علاوه بر رنگ چشم‌ها فاکتورهای دیگری نیز وجود داشته که می‌تواند بر تعیین رنگ سایه چشم تاثیرگذار باشد. از جمله این فاکتورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

رنگ سایه چشم

✔️​رنگ مو

رنگ مو از جمله فاکتورهایی بوده که می‌تواند در انتخاب رنگ سایه چشم تاثیرگذار باشد. موها در حالت عادی به یکی از رنگ‌های قهوه‌ای، مشکی، بلوند، سفید-خاکستری یا قرمز-طلایی دیده می‌شوند.

موهای رنگ شده و هایلایت را نیز باید در یکی از این دسته‌ها طبقه‌بندی کرد. زمانی که رنگ پایه مو مشخص شد می‌توان متناسب با آن رنگ سایه را انتخاب کرد. افرادی که موهای قهوه‌ای و مشکی دارند، تقریبا از تمامی رنگ‌های سایه چشم می‌توانند استفاده کنند. با این حال سایه‌های پررنگ مانند رنگ‌های قهوه‌ای، زرد، سبز، مشکی یا بنفش می‌تواند برای موهای قهوه‌ای و مشکی جلوه منحصربه‌فردی داشته باشد.

برای موهای بلوند ‌می‌توان از سایه‌هایی به رنگ مشکی، خاکستری، آبی، صورتی، کرم یا طلایی استفاده کرد. افرادی که موی سفید یا خاکستری دارند، بهتر است به سراغ رنگ‌های روشن سایه مانند آبی، بنفش-یاسی و خاکستری بروند و در نهایت بانوانی که موهای قرمز یا طلایی دارند، می‌توانند از سایه‌های مسی، طلایی، زیتونی، صورتی و مشکی استفاده کنند.

افرادی که از رنگ‌های فانتزی برای موهای خود استفاده کرده‌اند، باید رنگ سایه چشم خود را مخالف با رنگ موها انتخاب کنند. به عنوان مثال برای موهای سبز رنگ سایه‌های بنفش و صورتی مناسب است.

همچنین افرادی که موهای چند رنگ دارند، باید متناسب با رنگ مویی که دور صورت قرار می‌گیرد رنگ سایه خود را انتخاب کنند. اگر رنگ چتری یا رنگ موهای اطراف صورت آبی است باید از رنگ‌های مکمل و متضاد آن مانند رنگ نارنجی و طلایی برای سایه استفاده شود.

رنگ سایه چشم

✔️​رنگ پوست

علاوه بر رنگ مو رنگ پوست نیز در انتخاب رنگ سایه تاثیرگذار است. رنگ سایه مناسب برای انواع رنگ پوست شامل موارد زیر می‌شود.

☑️​افرادی که پوست سردی دارند، بهتر است از سایه‌هایی با ته مایه نقره‌ای و آبی و همچنین رنگ‌هایی مانند خاکستری، بنفش-یاسی، سبز کله غازی و… استفاده کنند.

☑️​خانم‌ها دارای پوست گرم بهتر است به سراغ رنگ‌های طبیعی برای سایه چشم خود بروند. رنگ‌هایی مانند برنز، زرد، صورتی کمرنگ، طلایی سبز کمرنگ و مرجانی برای این افراد مناسب است.

☑️​افرادی که پوست تیره‌ای دارند، نباید از رنگ‌های کمرنگ یا رنگ‌های مایل به خاکستری استفاده نمایند. بهترین انتخاب برای افرادی با پوست تیره رنگ‌های پررنگی مانند رنگ یاقوت کبود، قرمز یاقوتی، سبز زمردی و بنفش می‌باشد.

☑️​خانم‌ها با پوست خنثی می‌توانند از تمامی طیف‌های رنگی برای سایه چشم خود استفاده نمایند.

☑️​برای پوست‌های سبزه روشن می‌توان از سایه‌های کرمی براق، طلایی یا رنگ‌هایی تا یک درجه تیره‌تر از رنگ پوست استفاده کرد.

☑️​بانوانی که پوست قهوه‌ای روشن دارند، بهتر است از سایه‌های قهوه‌ای براق استفاده کنند. البته رنگ‌های ارغوانی، آبی و سبز براق نیز برای این رنگ پوست زیباست.

☑️​برای پوست‌های مایل به زرد ‌می‌توان از سایه‌های صورتی، ارغوانی روشن، خاکستری مایل به آبی، آبی و هایلایترهای کرمی براق استفاده کرد.

☑️​آن دسته از افرادی که پوست گندمی روشن دارند می‌توانند از رنگ‌های تیره برای سایه چشم بهره ببرند.

رنگ سایه چشم

رنگ سایه چشم مورد علاقه شما کدام است؟

انتخاب رنگ سایه چشم به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین این عوامل انتخاب رنگ سایه متناسب با رنگ چشم‌ها است. رنگ سایه انتخابی نه باید کاملا همرنگ چشم بوده و نه رنگی کاملا متضاد و بی‌تناسب با رنگ چشم باشد.

برای انتخاب رنگ سایه می‌توان از رنگ‌های مونوکروم یعنی رنگ‌های همرنگ با رنگ چشم اما چند درجه تیره‌تر یا روشن‌تر و یا رنگ‌های مکمل موجود در چرخه رنگ استفاده کرد. در انتخاب رنگ سایه علاوه بر رنگ چشم‌ها باید رنگ مو  و رنگ پوست نیز مد نظر قرار گیرد.

به نظر شما بهترین رنگ میکاپ برای صورت خانم‌های ایرانی کدام است؟ آیا شما طرفدار رنگ‌های فانتزی و خاص هستید؟ یا زیبایی چشم‌ها با رنگ‌های طبیعی را انتخاب می‌کنید؟ از سلایق خود برای ما بنویسید و اگر این مطلب را دوست داشتید، برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *