نتایج بخش مردمی بهترین عکاسان حیات وحش سال ۲۰۱۸ اعلام شد

722
نتایج بخش مردمی بهترین عکاسان حیات وحش سال ۲۰۱۸ اعلام شد

دوربین کانن ۷D Mark IIامسال سالگرد ۵۴ امین دوره برگزاری مسابقات حیات وحش بود و طی آن از بهترین عکاسان حیات وحش سال تقدیر به عمل آمد. هدف از برگزاری این مسابقات، نمایش بهترین عکس‌های حیات وحش توسط موزه‌ی تاریخ طبیعی است.

رودخانه‌ی یخ زده‌ی براسولبرین ( Bråsvellbreen ) از یکی از کوه‌های یخی واقع در مجمع‌الجزایر اسوالبارد ( Svalbard ) در نروژ سرچشمه گرفته و به سمت جنوب جاری می‌شود. محل پیوستن رود به دریا در این منطقه دیوارهای یخی بزرگی دارد که باعث می‌شود تنها آبشارها را بتوان دید، درنتیجه، آودون، عکاس این عکس، از یک پهباد برای ثبت چنین چشم‌انداز خارق‌العاده‌ای استفاده کرده است.

پهپاد فانتوم ۴ پرو ( DJI Phantom 4 Pro ) با لنز ۲۴ میلی‌متری؛ سرعت شاتر ۱/۱۲۰ ثانیه با دیافراگم F6.3 و ایزو ۱۰۰٫ پانورامای ترکیبی از سه عکس.

Family Portrait

عکسی از کانر استفانیسون ( Conner Stefanison ) از کانادا

عکاسی از جغدها

جغدی خاکستری به همراه جوجه‌هایش در بالای درخت صنوبری در کاملوپس ( Kamloops ) کانادا نشسته‌اند. آن‌ها در تمام مدتی که کانر در بالای درختی ۵۰ فوتی ( ۱۵ متری ) در روبروی آشیانه‌شان پنهان شده بود، تنها دو بار به او نگاه کردند!

دوربین کانن ۱D Mark IV با لنز کانن ۵۰۰ میلی‌متری F4 IS؛ سرعت شاتر ۱/۲۰۰ ثانیه با دیافراگم F7.1 و ایزو ۱۲۵۰؛ مونوپاد مانفروتو ( Manfroto )

Curious Encounter

عکسی از کریستونبال سرانو ( Cristonbal Serrano ) از اسپانیا

عکاسی از فوک در زیر آب

برخورد و مواجه‌ی نزدیک با یک حیوان در پهنای سرزمین‌های وحشی قطب جنوب، پدیده‌ای کاملا اتفاقی و نادر به‌شمار می‌آید. ازاین‌رو، کریستونبال از روبرویی ناخودآگاه خود با یک فوک بیرون جزیره‌ی کوورویل ( Cuvervile ) در قطب جنوب به وجد آمده بود. این موجودات کنجکاو از گونه‌های حفاظت‌شده هستند و تنها تعداد کمی از شکارچیان در محدوده آن‌ها زندگی می‌کنند. او با ثبت این عکس نادر در بین بهترین عکاسان حیات وحش ۲۰۱۸ قرار گرفت.

دوربین کانن EOS 5D Mark IV با لنز کانن ۱۵-۸ میلی‌متری EF F4 فیش آی USM؛ سرعت شاتر ۱/۲۵۰ ثانیه با دیافراگم F8 و ایزو ۱۶۰؛ فلاش Seacam.

Bond of Brothers

عکسی از دیوید لوید ( David Lloyd ) از نیوزلند / بریتانیا

عکاسی حیات وحش

این دو شیر نر بالغ که احتمالا با هم برادر هستند، پس از ملاقات با یکدیگر و پیش از آرام شدن، حدود سی ثانیه صورت‌های خود را به هم مالیدند. بیشتر مردم دنیا هرگز شاهد چنین صحنه‌ی فوق‌العاده‌ای نخواهند بود و دیوید مفتخر به تجربه و ثبت چنین لحظه‌ای شد.

[post_in_paragraph post_list=”53056″ title=”مطالب پیشنهادی”]

دوربین نیکون D800E با لنز ۴۰۰ میلی‌متری با دیافراگم F2.8؛ سرعت شاتر ۱/۵۰۰ ثانیه با دیافراگم F4.8 و ایزو ۵۰۰٫

Clam Close-up

عکسی از دیوید باریو ( David Barrio ) از اسپانیا

بهترین عکاسان حیات وحش

این عکس ماکرو متعلق به یک صدف رنگین‌کمانی در دریای سرخ جنوبی واقع در مارسا علم ( Marsa Alam ) در مصر است. این صدف‌ها در میان مرجان‌ها خانه ساخته و زندگی می‌کنند. مدتی طول کشید تا دیوید به صدف نزدیک شود، او می‌ترسید صدف حرکاتش را حس کرده باشد و بسته شود.

دوربین نیکون D7100 با لنز ۱۰۵ میلی‌متری و یک لنز Saga با دیوپتر ۱۰؛ سرعت شاتر ۱/۱۸۰ ثانیه با دیافراگم F27 و ایزو ۲۰۰؛ غلاف ایزوتا ( Isotta )؛ ۲ عدد استروب.

Painted Waterfall

عکسی از ادواردو بلانکو ( Eduardo Blanco ) و مندیزابال ( Mendizabal ) از اسپانیا

بهترین عکاسان حیات وحش

هنگامی که خورشید از حفره‌ای در صخره به پای آبشار لافورادادا ( La Foradada ) در کاتالونیای اسپانیا می‌تابد، حوض زیبایی از نور ایجاد می‌کند. به طوری که به نظر می‌رسد پرتوهای نور بر روی آبشار نقاشی و منظره‌ای جادویی خلق کرده است.

دوربین کانن ۵D Mark III با لنز ۱۰۵-۲۴ میلی‌متری با F4؛ سرعت شاتر ۳۰ ثانیه با دیافراگم F9؛ فیلتر خاکستری خنثی؛ سه پایه.

Ambush

عکسی از فدریکو ورونسی ( Federico Veronesi ) از کنیا

بهترین عکاسان حیات وحش

در صبحی گرم در چشمه‌های چیتاکی ( Chitake )، واقع در پارک ملی مانا پول ( Mana Pool ) واقع در زیمبابوه، فدریکو شیر ماده‌ی پیری را دید که از ساحل رودخانه به سمت پایین می‌دوید. او کمین گرفته بود که به هر حیوانی که به بستر رودخانه نزدیک شد، حمله کند.

دوربین نیکون D810 با لنز ۴۰۰ میلی‌متری با F2.8؛ سرعت شاتر ۱/۱۰۰۰ ثانیه با (F5 (-1e/v و ایزو ۱۴۰٫

Teenager

عکسی از فرانکو بانفی ( Franco Banfi ) از سوییس

اثر یکی از بهترین عکاسان حیات وحش

فرانکو، یکی از بهترین عکاسان حیات وحش سال ۲۰۱۸، می‌خواست به داخل دومینیکا ( Dominica ) در دریای کارائیب شیرجه بزند که این وال نر را در کنار وال ماده دید. متاسفانه بچه‌ی وال ماده دائما مزاحم شده و وال نر چابک، مدام از بچه‌های وال ماده دور می‌شد.

دوربین کانن ۱DX Mark II با لنز ۱۵-۸ میلی‌متری با F4؛ سرعت شاتر ۱/۱۰۰ ثانیه با دیافراگم F16؛ غلاف Seacam.

Resting Mountain Gorilla

عکسی از دیوید لوید ( David Lloyd )

یکی از آثار بهترین عکاسان حیات وحش

بچه گوریلی به مادرش چسبیده بود که با چشمان کنجاوش به دیوید نگاه کرد. او در حال قدم زدن در بویندی جنوبی ( South Bwindi ) اوگاندا بود که خانواده گوریل‌ها را دید و به‌دنبال آن‌ها حرکت کرد و در نهایت وقتی که آن‌ها در منطقه کوچکی توقف کرده و شروع به استراحت کردند، این عکس را ثبت کرد.

Fox Meets Fox

عکسی از متیو ماران ( Matthew Maran ) از بریتانیا

یکی از آثار بهترین عکاسان حیات وحش

متیو که در سال ۲۰۱۸ موفق شد در لیست بهترین عکاسان حیات وحش قرار گیرد، بیش از یک سال از روباه‌ها در نزدیکی منزلش در شمال لندن عکاسی می‌کرد و همیشه آرزوی ثبت چنین هنر خیابانی ( street art ) را در سرش می‌پروراند. پس از ساعت‌ها تلاش نا‌موفق، پاداش پشتکار و اراده‌اش را گرفت.

دوربین کانن EOS 5D Mark III با لنز ۲۰۰-۷۰ میلی‌متری F2.8 IS II USM؛ سرعت شاتر ۱/۵۰۰ ثانیه با دیافراگم F4 و ایزو ۸۰۰٫

Shy

عکسی از پدرو کاریلو ( Pedro Carrillo ) از اسپانیا

بهترین عکاسان حیات وحش

نقوش بی‌نظیر و جذاب این شقایق نعمان با زیبایی یک دلقک ماهی کلارکی ( Clarkii ) در کنار هم صحنه‌ای خارق‌العاده را خلق کرده است. این منظره‌ در تنگه‌ی لمبه ( Lembeh )، سولاویس ( Sulawesi )، اندونزی واقع شده است. از این شقایق به‌عنوان مهد کودک یاد می‌شود، به این خاطر که بیشتر زمان‌ها به‌عنوان خانه‌ای موقتی برای دلقک ماهی‌های نوجوان مورد استفاده قرار می‌گیرد تا زمانی‌که میزبان مناسب‌تری برای دوران بزرگ‌سالی بیابند.

دوربین نیکون D4 با لنز ۱۸۰-۷۰ میلی‌متری Nikkor F4.5 – ۵٫۶ D ED AF Micro؛ عکس با فاصله کانونی ۷۸ میلی‌متری ثبت شده است؛ سرعت شاتر ۱/۲۵۰ ثانیه با دیافراگم F16 و ایزو ۱۰۰؛ غلاف Seacam؛ دو عدد فلاش Seacam Seaflash 150TTL.

[post_in_paragraph post_list=”50863″ title=”مطالب پیشنهادی”]

The Extraction

عکسی از کنستانتین شاتنوف ( Konstantin Shatenev ) از روسیه

بهترین عکاسان حیات وحش

هر زمستان صد‌ها عقاب دریایی از روسیه به سمت سواحل نسبتا بدون یخ شمال شرقی هوکایدو ( Hpkkaido ) در ژاپن کوچ می‌کنند. آن‌ها قایق‌های ماهی‌گیری را برای یافتن جانوران دورانداخته‌شده تعقیب کرده و در آب‌های منجمد به دنبال شکار می‌گردند. کنستانتین عکس خود را از درون یک قایق و زمانی‌که عقاب‌ ماهی مرده‌ای را از روی یخ برداشت، ثبت کرد.

دوربین کانن ۱DX با لنز ۳۰۰ میلی‌متری F4 IS USM؛ سرعت شاتر ۱/۱۲۵۰ ثانیه با دیافراگم F13 و ایزو ۸۰۰٫

Otherworldly

عکسی از فرانکو بانفی ( Franco Banfi ) از سوییس

عکاسی حیات وحش

گروهی از سفره‌ماهی‌ها که در خارج ساحل ایسلا اسپیریتو سانتو ( Isla Espiritu Santo ) در باجا کالیفرنیا ( Baja California )، در زیر نور ماه در حال خوردن پلانکتون‌ها هستند. فرانکو با استفاده از چراغ‌های زیر قایق خود و با استفاده از تکنیک نوردهی طولانی ( long exposure )، این عکس بی نظیر را ثبت کرده است. این عکس خارق‌العاده باعث شد تا فرانکو جزو بهترین عکاسان حیات وحش سال ۲۰۱۸ باشد.

دوربین کانن ۵DS با لنز ۱۵-۸ میلی‌متری با F11. سرعت شاتر ۱/۴ ثانیه و ایزو ۱۶۰: غلاف ایزوتا (Isotta): دو عدد استروب.

The Orphaned Beaver

عکسی از سوزی ازترهاس ( Suzi Eszterhas ) از آمریکا

عکاسی از سگ آبی

یک سگ آبی یتیم در شمال آمریکا که در دستان یک سرپرست در مرکز مراقبت حیوانات Sarvey Wildlife در ارلینگتون ( Arlington ) واشنگتن است. خوشبختانه او با یک سگ آبی ماده جفت شد که نقش مادر را نیز برای او ایفا کرد و سپس با هم به طبیعت بازگشتند.

دوربین کانن ۱DX با لنز ۷۰-۱۴ میلی‌متری دیافراگم F2.8؛ سرعت شاتر ۱/۲۰۰ ثانیه با دیافراگم F3.5 و ایزو ۱۶۰۰٫

Red, Silver and Black

عکسی از تین مان لی (Tin Man Lee)، آمریکا

عکاسی حیات وحش

تین با خوش‌شانسی تمام لانه‌ی روباهی را در ایالت واشنگتن آمریکای شمالی پیدا کرد که خانه‌ی سه روباره قرمز، مشکی و نقره‌ای بود. پس از روزها انتظار برای بدست آوردن یک صحنه خوب با شرایطی مطلوب، سرانجام او با چنین صحنه‌ی احساسی و تاثیرگذاری مواجه شد و پاداش خود را گرفت.

دوربین کانن ۱DX Mark II با لنز ۶۰۰ میلی‌متری با F4؛ مبدل تله ۱٫۴ برابر؛ سرعت شاتر ۱/۱۶۰۰ ثانیه با دیافراگم F11­ و ایزو ۲۰۰۰٫

Sound Asleep

عکسی از تونی وو (Toni Wu)، آمریکا

عکاسی از نهنگ کوهان دار

این نهنگ کوهان‌دار بالغ توانسته تعادل خود را میان آب‌ها حفظ کند و به نظر خوابیده است. این عکس در واوا وو ( Vava ” u ) واقع در جمهوری تونگا ( Tonga ) گرفته شده است. جریان حباب‌ها در بالای سر این نهنگ از دو حفره‌ی بالای سرش می‌آیند و نشان از وضعیت در حال استراحت بودن حیوان دارد.

دوربین کانن ۵D Mark III با لنز ۱۵ میلی‌متری F2.8 Fisheye؛ سرعت شاتر ۱/۲۰۰ ثانیه با دیافراگم F10؛ غلاف Zillion؛ پورت گنبدی Pro-One.

Three Kings

عکسی از ویم کن دن هیور (Wim Can Den Heever)، آفریقای جنوبی

عکاسی از پنگوئن ها

درست در همان لحظاتی که خورشید در حال طلوع کردن بود، ویم خود را به این شاه‌پنگوئن‌ها رساند. آن‌‌ها وسط عملیات جفت‌گیری غافل‌گیر شده بودند. دو نر همواره دور پنگوئن ماده می‌چرخیدند و از پاهای خود برای دور کردن رقیبشان استفاده می‌کردند. عکاسی از پنگوئن‌ها در این لحظات کار آسانی نبوده و این عکاس واقعا مستحق قرار گرفتن در لیست بهترین عکاسان حیات وحش سال ۲۰۱۸ بوده است.

دوربین نیکون D810 با لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری F2.8؛ عکس با فاصله کانونی ۴۰ میلی‌متری ثبت شده است؛ سرعت شاتر ۱/۲۵۰ ثانیه با دیافراگم F11؛ فلاش نیکون SB910.

[post_in_paragraph post_list=”47714″ title=”مطالب پیشنهادی”]

All That Remains

عکسی از فبل جونز (Phil Jones)، انگلستان

عکاسی از حیوانات

یک گاو ماهی نر یک هفته قبل از سفر فیل به جزیره‌‌ی لیون ( Lion ) در جزایر فالکلند ( Falkland ) خود را تا ساحل کشانده بود. علی‌‎رغم جثه‌ی بزرگش، ماسه‌های روان تمام لاشه‌ی او را پوشانده بود و کرکس‌ها و لاشخورهایی مانند کاراکارای خط‌دار ( striated Caracara ) در اطراف آن پرسه می‌زدند.

دوربین کانن ۱Dx Mark I با لنز کانن F2.8 Fisheye؛ سرعت شاتر ۱/۱۲۵۰ ثانیه با دیافراگم F16 و ایزو ۱۶۰۰؛ گوریلاپاد Joby؛ شاتر کنترل از راه دور Hanhel.

Gliding

عکسی از کریستین ویزل (Christian Vizl)، مکزیک

عکاسی از کوسه ی پرستار

کریستین با دیدی فوق‌العاده همراه با نور بی نظیر خورشید، این پرتره را از یک کوسه‌ی پرستار در حال پرسه زدن در آب‌ها گرفت. معمولا این کوسه‌ها در کف دریا استراحت می‌کنند، به همین خاطر دیدنشان در حالی که شنا می‌کنند، بسیار نادر است. این عکس در حاشیه‌ی خلیج بیمینی ( Bimini ) در باهاماس گرفته شده است.

دوربین کانن ۵D Mark II با لنز ۳۵-۱۶ میلی‌متری F2.8؛ سرعت شاتر ۱/۲۰۰ ثانیه با دیافراگم F9 و ایزو ۲۰۰؛ غلاف آکواتیکا (Aquatica).

A Polar Bear’s Struggle

عکسی از جاستین هافمن (Justin Hofman)، آمریکا

در انتظار برای دیدن این خرس قطبی گرسنه که به‌آرامی در حال کش‌وقوس دادن به بدن خود بود، تمام بدن جاستین از خستگی درد می‌کرد. با نازک شدن و جابجایی یخ‌ها، خرس‌ها نمی‌توانند دیگر به آسانی غذا پیدا کنند. این عکس در کمپ شکارچیان در منطقه‌ی قطبی کانادا گرفته شده است.

دوربین سونی a7R II با لنز سونی ۴۰۰-۱۰۰ میلی‌متری EF F4.5 – ۵٫۶ GM OSS؛ سرعت شاتر ۱/۲۰۰ ثانیه با دیافراگم F10 و ایزو ۸۰۰٫

Unique Bill

عکسی از راب بلانکن (Rob Blanken)، هلند

عکاسی از ابلق نوک خنجری

ابلق نوک‌خنجری، نوکی ظریف و منحصر‌به‌فرد دارد که همچون داس قوس داشته و تکان می‌خورد و آب شور کم‌عمق را برای یافتن غذا بررسی می‌کند. این پرتره‌ی بی‌نظیر از مخفیگاهی در منطقه‌ی شمالی فریسلند ( Friesland ) در هلند گرفته شده است.

دوربین نیکون D500 با لنز نیکور ۵۰۰-۲۰۰ میلی‌متری F1:5.6 E ED AF-S؛ عکس با فاصله کانونی ۲۵۰ میلی‌متری ثبت شده است؛ سرعت شاتر ۱/۲۰۰ ثانیه با دیافراگم F8 و ایزو ۸۰۰٫

One Toy, Three Dogs

عکسی از بنس میت (Bence Mate)، مجارستان

عکاسی از سگ های وحشی آفریقایی

سگ‌های وحشی آفریقایی که قاتلانی بی‌رحم هستند، اما در عین حال توله‌های آن‌ها به‌شدت بامزه بوده و تمام روز در حال بازی کردن می‌باشند. این عکس را بنس، یکی از بهترین عکاسان حیات وحش سال ۲۰۱۸، در امکوزه ( Mkuze ) آفریقای جنوبی از این توله‌ها ثبت کرده است. هر چهارتای این توله‌ها در تلاش برای بازی با پای یک ایمپالا ( نوعی آهو ) بودند و آن را به سه جهت مخلف می‌کشیدند.

دوربین کانن EOS-1DX Mark II با لنز ۴۰۰-۲۰۰ میلی‌متری ( معادل لنزی ۳۵ میلی‌متری )؛ سرعت شاتر ۱/۱۸۰۰ ثانیه با دیافراگم F4.0 و ایزو ۴۰۰۰٫

Under the Snow

عکسی از آودرن مورل (Audrey Morel)ُ فرانسه

عکاسی از سنجاب

این سنجاب بدون هیچ ترسی از کولاک شدید برف، برای دیدن آودرن آمده است. آودرن به عکاسی از پرندگان در روستای کوچک جورا ( Jura ) در لس فورگس ( Les Fourgs ) واقع در فرانسه مشغول بود. درحالی‌که او تحت تاثیر مقاومت و تلاش سنجاب قرار گرفته بود، او را به عنوان سوژه‌ای عالی برای عکاسیش انتخاب کرد.

دوربین نیکون D7200 با لنز ۳۰۰ میلی‌متری نیکون F4؛ سرعت شاتر ۱/۱۶۰۰ ثانیه با دیافراگم F4 و ایزو ۵۰۰٫

[post_in_paragraph post_list=”44561″ title=”مطالب پیشنهادی”]

A Bat’s Wake

عکسی از آنتونیو لیوا سانچز (Antonio Leiva Sanchez)، اسپانیا

بهترین عکاسان حیات وحش

پس از ماه‌ها تحقیق در یک کلونی بزرگ برای خفاش‌های گوش بزرگ در ساکس ( Sucs ) لیدا ( Lleida ) واقع در اسپانیا، آنتونیو موفق به ثبت این عکس خارق‌العاده از خفاشی در حال پرواز کردن شد. او از تکنیک عکاسی با سرعت بالا همراه فلاشی ترکیب‌شده با نور متوالی، برای روشن کردن فضا استفاده کرده است.

دوربین کانن ۷D Mark II با لنز تامرون ۲۷۰-۱۸ میلی‌متری F3.5-6.3؛ سرعت شاتر ۱/۱۳ ثانیه با دیافراگم F10 و ایزو ۲۰۰؛ دیواره‌ی مادون قرمز؛ فلاش متر ۵۸ AF-1؛ کابل فلاش E-TTL.

نظرات خود را در مورد مقاله ” نتایج بخش مردمی بهترین عکاسان حیات وحش سال ۲۰۱۸  “ با ما در میان بگذارید. به نظر شما کدام عکس‌ها بهتر بودند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوره عکاسی مناسب شما در 10 ثانیه
1