آیا باید همیشه برای مراسم عروسی از تالارهای ویژه استفاده کرد؟ 👰​💒​💐​

تالار عروسی

تا همین چند سال گذشته شاهد برگزاری مراسمات عقد و عروسی به جای تالار عروسی در منزل بودیم. هر چند عروسی‌هایی که در منزل شخصی برگزار می‌گردد شور و حال منحصربه‌فردی دارد، اما نیازمند تدارکات زیادی بوده که شاید برای روزهای پیش از مراسم عروسی خسته‌کننده و حتی دشوار باشد. برای برگزاری مراسم عروسی در منزل در ابتدا باید فضای بزرگ و مناسبی را متناسب با تعداد مهمانان در اختیار داشت. سپس باید فضا را برای برگزاری مراسم چیدمان کرد.

اجاره میز و صندلی، اجاره وسایل پذیرایی، تزیین و دکوراسیون محل برگزاری مراسم، تهیه غذا، نورپردازی، در نظر گرفتن جای پارک مناسب برای ماشین مهمانان و… همه و همه از جمله تدارکاتی است که پیش از برگزاری مراسم باید به آن توجه شود. در ضمن این در حالی است که خانواده عروس یا داماد فضای کافی برای برگزاری مراسم داشته باشند در دنیای امروز که زندگی‌ها به سمت آسانی و رفاه حرکت داشته و حالت ماشینی پیدا کرده است، کمتر کسی را می‌توان یافت که مراسم عروسی خود را در منزل برگزار کند. این روزها بسیاری از خانواده‌ها برای برگزاری مجالس مختلف به سراغ تالار عروسی و باغ تالارها می‌روند.

در این مقاله قصد داریم قدری در رابطه با تالارهای عروسی و ویژگی‌های مهم آن‌ها صحبت کنیم. اگر شما هم در برگزاری مراسم در تالار عروسی مردد هستید، با سوریتو همراه باشید.

تالار عروسی

آیا تالار عروسی باید لوکس و خاص باشد؟

تالارها نه تنها فضای زیبا و مناسبی را برای برگزاری مراسم فراهم می‌کنند، بلکه خانواده‌ها را از تدارکات مختلف پیش از عروسی که در بالا به آن‌ها اشاره شد بی‌نیاز می‌سازند. برای انتخاب تالار عروسی حتما نباید به سراغ گزینه‌های ویژه و لوکس رفت.

آن چه اهمیت دارد این است که تالار انتخابی برخی ویژگی‌های لازم را داشته باشد تا سبب شود مراسم به بهترین شکل ممکن اجرا شود. پس از آن خانواده‌ها و عروس و داماد خود با قدری خلاقیت می‌توانند جلوه‌ای لوکس و ویژه به مراسم ببخشند. البته در صورتی که با محدودیت بودجه مواجه نیستید، انتخاب یک تالار لوکس و ویژه ایده بدی نیست.

تالار عروسی

ویژگی‌های یک تالار عروسی خوب

برگزاری مراسم در تالار عروسی

در هنگام انتخاب تالار پذیرایی پیش از آن که به فکر لوکس بودن تالار باشید، باید برخی نکات مهم و ویژگی‌های لازم را مد نظر قرار دهید. همین ویژگی‌ها بوده که می‌تواند از یک تالار عروسی، یک فضای لوکس و از یک مراسم عروسی، یک خاطره به یاد ماندنی بسازد. از جمله ویژگی‌هایی که می‌تواند به خاص شدن یک تالار پذیرایی کمک کند می‌توان موارد زیر را نام برد.

تالار عروسی

✅​موقعیت قرارگیری تالار عروسی

اولین ویژگی یک تالار عروسی خوب آن است که در یک موقعیت مکانی مناسب قرار داشته باشد. تالار نه باید آن قدر از مرکز شهر دور باشد که دسترسی به آن دشوار باشد و نه آن قدر در مرکز شهر باشد که برای دسترسی به آن نیاز باشد از خیابان‌های شلوغ و پرترافیک عبور کرد. در ضمن محل قرارگیری تالار عروسی باید آدرس مشخص و واضحی داشته باشد تا مهمانان برای پیدا کردن آن سردرگم نشوند.

✅​ظرفیت تالار عروسی

تالارهای عروسی دارای ظرفیت‌های مختلفی هستند که عروس و داماد باید متناسب با تعداد مهمانان خود نسبت به انتخاب تالار مناسب اقدام کنند. برخی از افراد تصور می‌کنند که اگر مراسم عروسی خود را علیرغم تعداد کم مهمانان در یک سالن بزرگ برگزار کنند مراسم لوکس‌تر و سالن خاص‌تر دیده می‌شود. حال آن که این باور غلطی است. ظرفیت سالن باید متناسب با تعداد مهمانان انتخاب شود؛ یعنی نه آن قدر کوچک باشد که مهمانان برای نشستن و رفت و آمد دچار مشکل شوند و نه آن قدر بزرگ باشد که نیمی از سالن خالی بماند.

تالار عروسی

✅​کیفیت غذا و پذیرایی

از مهمترین فاکتورهایی که می‌تواند در هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن یک مراسم عروسی تاثیرگذار باشد کیفیت غذا و پذیرایی تالار است. حتما پیش از انتخاب یک تالار پذیرایی غذای سرو شده در آن را بچشید و از کیفیت و عطر و طعم آن اطمینان حاصل کنید.

همانطور که می‌دانید بسیاری از تالارها منوهای مختلف غذایی را برای مراسمات عروسی ارائه می‌دهند. اگر می‌خواهید مراسمتان ویژه برگزار شود لزومی به سرو گران قیمت‌ترین غذاها نیست؛ بلکه با سرو دو یا سه مدل غذا و دسر باکیفیت و خوش طعم می‌توان مراسم را به شکلی ویژه برگزار کرد. نوع پذیرایی و رسیدگی به مهمانان نیز بسیار حائز اهمیت است.

✅​سبک تالار عروسی

یک تالار عروسی خوب باید از سبک واحدی در دکوراسیون خود استفاده کرده باشد. به عنوان مثال اگر معماری تالار به شکل کلاسیک انجام شده است، باید اکسسوری‌های استفاده شده در سالن‌ها و چیدمان سالن نیز به شکل کلاسیک و با استفاده از میز و صندلی‌ها، لوسترها و پرده‌های کلاسیک انجام شده باشد. در مقابل یک سالن مدرن باید از دکوراسیون مدرنی نیز بهره ببرد.

تالار عروسی

✅​تهویه و سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب

یک تالار پذیرایی خوب برای آن که بتواند برای برگزاری یک مراسم عروسی ویژه استفاده شود باید در وهله اول از سیستم تهویه مناسبی برخوردار باشد. در مراسمات عروسی به واسطه استفاده از مواد آرایشی مختلف و جنب و جوش زیاد مهمانان هوایی که در فضای سالن‌ها وجود دارد قدری گرفته و نامطبوع می‌شود. از این رو وجود یک سیستم تهویه مناسب بسیار حائز اهمیت است.

در ضمن تالار باید برای سالن‌های خود سیستم‌های سرمایشی مناسب برای فصول گرم و سیستم‌های گرمایشی مناسب برای فصول سرد سال را نیز در نظر بگیرد.

✅​نورپردازی

از جمله عواملی که می‌تواند در لوکس و ویژه نشان دادن یک تالار عروسی و مطلوب برگزار شدن یک مراسم تاثیرگذار باشد نورپردازی تالار است. یک تالار عروسی خوب باید در وهله اول از یک نورپردازی کلی روشن و مناسب برخوردار بوده و از نورپردازی‌های جزئی و رقص نورها نیز برای مواقع خاص بهره ببرد.

علاوه بر این تالار باید سیستم نورپردازی خود را به گونه‌ای تنظیم کرده باشد که بتوان آن را با ریتم موسیقی هماهنگ ساخت. به این ترتیب جلوه‌ای که در حین جشن و پاکوبی ایجاد شده و در فیلم‌ها و عکس‌ها ثبت می‌شود بسیار منحصربه‌فرد و ویژه خواهد بود.

تالار عروسی

✅​امکانات تالار

امکانات تالار از جمله فاکتورهایی بوده که می‌تواند در ویژه و لوکس نشان دادن تالار پذیرایی تاثیرگذار باشد. به عبارت دیگر هرچه تالار خدمات و امکانات بیشتری را ارائه دهد ‌ویژه‌تر به نظر می‌رسد.

از جمله امکانات و خدمات تالارهای پذیرایی می‌توان به گل‌آرایی جذاب تالار، فرش قرمز عروس و داماد، نورپردازی ویژه، سفره عقد، سیستم‌های صوتی و تصویری مناسب، گلریزان، برخورداری از گروه‌های دف نوازی و موسیقی زنده، تاکسی سرویس ویژه برای مهمانان، آسانسور، کافی شاپ، سفره خانه و… اشاره کرد.

ویژه‌تر ساختن تالار و مراسم عروسی

همه چیز درباره مراسم عروسی در تالار

همانطور که گفته شد یک تالار عروسی برای آن که بتواند جزو تالارهای خوب به شمار آید باید ویژگی‌های ذکر شده در بالا را داشته باشد. آن چه از یک عروسی خوب به یادگار می‌ماند نه فضای لوکس تالار بلکه خلاقیت و حس و حال عروس و داماد و فضای عروسی می‌باشد.

از این رو عروس و داماد می‌توانند برای ویژه‌تر ساختن تالار و مراسم عروسی خود خلاقیت‌هایی به خرج دهند. از جمله این خلاقیت‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد.

تالار عروسی

✔️​گل‌آرایی ویژه در تالار عروسی

بسیاری از تالارهای عروسی از  گل‌آرایی‌های محدودی برای تزیین سالن و باغ استفاده می‌کنند. عروس و داماد می‌توانند متناسب با سلیقه و تم مراسم خود گل‌آرایی‌های بیشتری را برای سالن، بخش ورودی عروس و داماد و فضای باغ در نظر بگیرند. استفاده از گل‌های زیبا و خوش عطر بر روی تمامی میزها، در کنار درهای ورودی و حتی به شکل آویزان در بالای میزها جلوه لوکس و جذابی به فضای عروسی و سالن می‌بخشد.

✔️​نورپردازی میزها

از دیگر خلاقیت‌هایی که می‌تواند در لوکس‌تر نشان دادن مراسم تاثیرگذار باشد در نظر گرفتن نورپردازی برای میزهاست. روی میزها می‌توان از لامپ‌های کوچک مختلف استفاده کرده و یا از شمع‌های معطر برای نورپردازی میزها بهره برد.

✔️​استفاده از شماره میزهای منحصربه‌فرد

برای خاص‌تر شدن مراسم خود می‌توانید میزها را شماره گذاری کرده و جای مهمانان را از قبل مشخص کنید. البته شماره میزها باید طوری بر روی میز قرار داده شود که مهمانان آن را ببینند.

تالار عروسی

✔️​استفاده از اکسسوری‌های مناسب بر روی میزها

علاوه بر نورپردازی و گل‌آرایی میزها از برخی اکسسوری‌ها نیز بر روی میز مهمانان استفاده کنید. از جمله این اکسسوری‌ها می‌توان به دستمال سفره‌های تزیین شده، چاقو، چنگال و قاشق‌های زیبا، پیش دستی‌های جذاب و یک‌دست، لیوان‌های رنگی یک‌دست، تنگ آب و… اشاره کرد.

✔️​در نظر گرفتن تابلوی یادگاری در تالار عروسی

عروس و داماد می‌توانند در بخش ورودی سالن میز یا تابلویی را قرار دهند تا مهمانان برایشان جملاتی را به یادگار بنویسند. وجود یک تابلوی یادگاری نه تنها سبب ویژه‌تر نشان دادن مراسم می‌شود، بلکه خاطره‌ای به یاد ماندنی را بر جای می‌گذارد.

✔️​پخش کلیپ و استفاده از عکس عروس و داماد در سالن

از دیگر اقداماتی که عروس و داماد می‌توانند برای لوکس شدن مراسم خود انجام دهند پخش کلیپ فرمالیته خود در مراسم عروسی و نصب عکس‌های عروس و داماد در تالار می‌باشد.

تالار عروسی

✔️​آتش بازی

آتش بازی که در ابتدای ورود عروس و داماد یا در پایان مراسم عروسی انجام می‌شود می‌تواند سبب لوکس‌تر دیده شدن مراسم عروسی شود.

✔️​داشتن موسیقی زنده در تالار عروسی

استخدام گروه‌های موسیقی زنده مانند گروه‌های دف نوازی و یا استخدام یک نوازنده پیانو برای نواختن موسیقی ورود عروس و داماد و موسیقی رقص دو نفره عروس و داماد می‌تواند بسیار لوکس و ویژه باشد.

✔️​هدیه دادن به مهمانان

عروس و داماد در نهایت می‌توانند با هدیه دادن شاخه گل یا گیفت‌های کوچک مهمانان را بدرقه کنند. همین امر نیز در خاص‌تر شدن مراسم عروسی موثر است.

بهترین تالار عروسی از نگاه شما

امروزه بسیاری از افراد برای برگزاری مراسم عقد و عروسی خود به سراغ تالارهای پذیرایی می‌روند. تالارهای پذیرایی زیادی در سطح شهر وجود داشته که برخی از آن‌ها جلوه‌ای لوکس‌تر و خاص‌تر دارند. البته شرط داشتن یک عروسی خوب برگزاری عروسی در یک تالار لوکس و خاص نمی‌باشد؛ بلکه شرط آن ایجاد یک حس و حال خاطره‌انگیز برای مهمانان است. در بالا ویژگی‌ها و اقداماتی که می‌تواند در لوکس‌تر دیده شدن تالار و خاص‌تر برگزار شدن مراسم عروسی تاثیرگذار باشد را بررسی کردیم.

شما کدام تالار پذیرایی را به صورت ویژه پیشنهاد می‌کنید؟ آیا تا به حتال تجربه برگزاری و شرکت در مراسم‌ها در تالارهای بی‌کیفیت را داشتید؟ به نظر شما ویژگی‌های یک تالار عروسی درجه یک چیست؟ نظرات خود را برای ما بنویسید و این قاله را برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *