مزایا و معایب استفاده از آهنگ‌های زنده در مراسم عروسی چیست؟ 🎶​💃​👏​

موسیقی زنده در مراسم عروسی

یکی از فاکتورهای مهمی که در هنگام برگزاری مراسم عروسی باید مد نظر قرار گیرد، انتخاب صحیح موسیقی است. موزیک‌هایی که در مراسم عروسی پخش می‌شود باید به خوبی حس و حال عروسی را منتقل کرده و برای جشن و پایکوبی مناسب باشند. برخی از افراد ترجیح می‌دهند از آهنگ‌های استودیویی برای مراسم عروسی خود استفاده کنند. این افراد مایلند تا موسیقی‌ها با صدای خواننده اصلی پخش شده و از طرفی به راحتی بتوانند در هر لحظه موزیک مد نظر خود را پخش کنند. در مقابل برخی از افراد استفاده از موسیقی زنده در مراسم عروسی را ترجیح می‌دهند و از این رو به سراغ گروه‌های عروسی یا دی‌جی‌ها می‌روند.

در این مقاله قصد داریم با مزایا و معایب استفاده از موسیقی زنده در مراسم عروسی آشنا شده و نکاتی که در این شرایط باید مد نظر قرار گیرد را بررسی کنیم. با سوریتو همراه باشید.

موسیقی زنده در مراسم عروسی

دی‌ جی یا گروه موسیقی؟

موسیقی زنده در مراسم عروسی

پخش موسیقی زنده می‌تواند با استخدام یک دی جی و یا استخدام یک گروه موسیقی همراه باشد که هر دو می‌توانند حس و حال خوبی را به مراسم عروسی شما منتقل کنند. البته انتخاب میان گروه موسیقی و دی‌ جی با تفاوت‌هایی همراه است که از جمله این تفاوت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

موسیقی زنده در مراسم عروسی

✅​تنوع آهنگ‌ها

ایجاد تنوع در آهنگ‌هایی که توسط دی‌ جی پخش می‌شود به مراتب آسان‌تر از آهنگ‌هایی است که یک گروه موسیقی قرار است آن را اجرا کنند. بنابراین برای افرادی که آرشیو گسترده‌ای از موسیقی‌ها را برای عروسی خود مد نظر دارند دی جی گزینه مطلوب‌تری می‌باشد.

✅​محدودیت محل برگزاری مراسم

گاهی محدودیت فضایی که مراسم عروسی در آن برگزار می‌شود سبب می‌شود تا برخی از گروه‌های عروسی نتوانند از تمامی امکانات خود استفاده کنند. محدودیت فضا ممکن است در نوع سازها، نوع تجهیزات و تعداد نوازندگان تاثیرگذار باشد. این در حالی‌ست که دی‌ جی‌ها می‌توانند خود را آسان‌تر با محدودیت‌های محل برگزاری مراسم وفق دهند.

✅​باز یا بسته بودن فضا

در انتخاب میان دی جی یا گروه موسیقی باید به فضا توجه شود. اگر محل برگزاری مراسم یک فضای سرپوشیده است هم دی جی و هم گروه موسیقی قادر به تامین صدای مطلوب خواهند بود، اما برای عروسی‌هایی که در فضای باز برگزار می‌شود گروه‌های موسیقی توانایی بیشتری در افزایش انرژی و صدا خواهند داشت.

✅​قیمت

عوامل مختلفی می‌تواند بر هزینه پخش موسیقی زنده تاثیرگذار باشد که از جمله این عوامل می‌توان به تاریخ عروسی، تقاضای فصلی یا منطقه‌ای، مدت زمان مراسم، روز هفته و… اشاره کرد. با این حال استخدام دی‌ جی نیاز به صرف هزینه کمتری نسبت به استخدام یک گروه موسیقی دارد.

موسیقی زنده در مراسم عروسی

مزایا و معایب استفاده از موسیقی زنده در مراسم عروسی

همه چیز درباره موسیقی زنده در مراسم عروسی

تفاوتی ندارد که برای مراسم عروسی خود یک دی جی را استخدام کرده و یا یک گروه عروسی را در نظر بگیرید. آنچه اهمیت دارد این است که تلاش کنید دی جی یا گروهی را انتخاب نمایید که بتواند مراسم شما را به بهترین شکل ممکن برگزار کند. استخدام دی جی یا گروه موسیقی و پخش موسیقی زنده در مراسم عروسی با مزایا و معایبی همراه است که از جمله این مزایا و معایب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مزایای پخش موسیقی زنده در مراسم عروسی

استفاده از موسیقی زنده در مراسم عروسی با مزایای زیر همراه است.

✔️​افزایش انرژی مراسم

زمانی که موسیقی توسط دی جی یا یک گروه موسیقی پخش می‌شود به مراتب انرژی بیشتری به جمع منتقل شده و سبب می‌شود تا مراسم حس و حال بهتری پیدا کند. دی‌ جی‌ها و گروه‌های موسیقی می‌توانند با ترکیب آهنگ‌های مختلف با سبک‌های گوناگون فضا را برای شادمانی تمامی افراد با تمامی سلیقه‌ها مهیا سازند.

✔️​تجهیزات

بسیاری از گروه‌های موسیقی و دی‌ جی‌ها تمامی تجهیزات صوتی و گاهی تصویری را به همراه دارند که این امر خانواده‌ها را از تهیه این تجهیزات بی‌نیاز می‌سازد. تمامی گروه‌های موسیقی و دی‌ جی‌ها باندهای بزرگ و تجهیزات صدای باکیفیتی در اختیار دارند که می‌تواند برای پوشش یک مراسم بزرگ کافی باشد.

همچنین در برخی موارد گروه‌های موسیقی و دی‌ جی‌ها مجهز به تجهیزات نورپردازی و تجهیزات جلوه‌های ویژه نیز می‌باشند که همین امر سبب می‌شود حس و حال هیجان انگیزی به مراسم و به مهمانان منتقل شود. در اختیار داشتن این تجهیزات به دی‌ جی یا گروه موسیقی کمک می‌کند تا بتوانند رقص نورها و جلوه‌های ویژه را با بیس و ریتم موسیقی هماهنگ سازند.

✔️​کنترل موقعیت‌های غیر منتظره

وجود یک گروه موسیقی یا دی‌ جی در مراسم عروسی باعث می‌شود تا در صورت بروز حوادث غیر منتظره راحت‌تر بتوان شرایط را مدیریت کرده و حادثه را پشت سر گذاشت. تفاوتی ندارد چه حادثه ناگهانی در مراسم رخ دهد؛ این حادثه می‌تواند خراب شدن تجهیزات یا انرژی کم مهمانان باشد. آن چه اهمیت دارد این است که خواننده گروه موسیقی یا دی‌ جی می‌تواند با مهارت‌های گفتاری خود شرایط را مدیریت کرد و دوباره انرژی را به جمعیت بازگرداند.

به عنوان مثال اگر در روند پذیرایی اختلالی ایجاد شده و زمان سرو شام به تعویق بیفتد گروه موسیقی یا دی‌ جی با پخش چند موسیقی شاد و ایجاد یک فضای پرانرژی و هیجان‌انگیز می‌تواند این تعویق را پوشش داده تا مهمانان متوجه آن نشوند.

✔️​امکان پخش آهنگ‌های درخواستی و آهنگ‌های هماهنگ با رویدادها

از دیگر مزیت‌های پخش موسیقی زنده در مراسم عروسی آن است که در برخی موارد دی جی یا خواننده گروه موسیقی می‌تواند آهنگ‌های درخواستی مهمانان را پخش کند. اگرچه معمولا در عروسی‌ها تلاش می‌شود تا موسیقی‌های همه پسند و پر انرژی پخش شود، گاهی ممکن است برخی از مهمانان به واسطه قومیت خاصی که دارند درخواست پخش یک موسیقی محلی را داشته باشند که پخش این موسیقی می‌تواند در تغییر حس و حال مراسم و ایجاد یک رویداد هیجان انگیز تاثیرگذار باشد.

همچنین یک گروه موسیقی یا دی‌ جی می‌تواند متناسب با اتفاقات به اجرای آهنگ‌های مرتبط بپردازد. مثلا در زمان رقص عروس با پدر و مادر خود می‌تواند آهنگ مرتبطی پخش کند.

موسیقی زنده در مراسم عروسی

معایب پخش موسیقی زنده در مراسم عروسی

استفاده از موسیقی زنده در مراسمات عروسی علیرغم تمامی مزایای ذکر شده ممکن است با معایبی نیز همراه باشد که از جمله این معایب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✔️​هزینه استخدام دی جی یا گروه موسیقی

پخش موسیقی زنده در مراسم عروسی مستلزم صرف هزینه اضافی می‌باشد. بنابراین افرادی که با محدودیت بودجه مواجه هستند، بهتر است از پخش موسیقی زنده در مراسم خود صرف نظر کنند. البته از آن‌جایی که هزینه استخدام دی جی از گروه موسیقی کمتر است این افراد می‌توانند به سراغ استخدام دی جی بروند.

✔️​محدودیت فضا و الزامات راه‌اندازی

اگر می‌خواهید برای مراسم عروسی خود موسیقی زنده داشته باشید، باید به این نکته توجه کنید که محلی که قرار است عروسی در آن برگزار شود فضای کافی برای راه اندازی تجهیزات و قرارگیری دی جی یا گروه موسیقی داشته باشد.

گاهی محدودیت فضا می‌تواند سبب ایجاد اختلالاتی در روند اجرای موسیقی‌ها شود. همچنین باید به این نکته توجه کنید که راه‌اندازی تجهیزات به صرف زمان نسبتا زیادی احتیاج دارد.

✔️​احتمال پخش موسیقی‌های ممنوعه

برای تمامی عروس و دامادها پیش می‌آید که از برخی موسیقی‌ها خوششان نیاید و تمایلی به اجرای این موسیقی‌ها در عروسی خود نداشته باشند. اما زمانی که گروه موسیقی‌ یا دی جی استخدام می‌کنند ممکن است برخی از مهمانان درخواست پخش این موسیقی‌ها را داشته باشند و در این شرایط عروس و داماد کاری از دستشان بر نمی‌آید. مگر آن که پیش از برگزاری مراسم لیست آهنگ‌های ممنوعه را به دی جی یا گروه موسیقی داده باشند.

موسیقی زنده در مراسم عروسی

نکات مهمی که برای استفاده از موسیقی زنده باید مد نظر قرار داد

حال که مزایا و معایب پخش موسیقی زنده در مراسم عروسی را بررسی کردیم، عروس و دامادها می‌توانند متناسب با این مزایا و معایب دست به انتخاب بزنند. آن دسته از عروس و دامادهایی که تصمیم به استفاده از موسیقی زنده در مراسم خود دارند باید نکات زیر را مد نظر قرار دهند.

☑️نکته اولی که باید به آن توجه شود آن است که حتما پیش از انتخاب یک دی جی یا گروه موسیقی نمونه کارهای او را مشاهده کرده و در مورد گروه موسیقی یا دی جی، نوع برخورد با مهمانان و اخلاق و شخصیت سرپرست گروه تحقیق کنید تا به این ترتیب مراسمتان به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

☑️حتما در زمان انتخاب گروه موسیقی یا دی‌ جی سلیقه خود و مهمانان را مد نظر قرار داده و متناسب با این امر گروه موسیقی مد نظر خود را انتخاب کنید. اگر بیشتر مهمانانتان جوانان هستند گروه موسیقی یا دی‌ جی را انتخاب کنید که آهنگ‌های پاپ پخش می‌کند و اگر طرفدار موسیقی سنتی هستید یا بخش اعظمی از مهمانانتان را افراد میانسال تشکیل می‌دهند گروه‌های سنتی و دف‌نوازی مناسب‌تر است.

☑️حتما در هنگام عقد قرارداد با دی‌ جی یا گروه موسیقی لیست آهنگ‌هایی که مایل به پخش آن‌ها هستید و زمان پخش آهنگ‌ها را به سرپرست گروه یا دی‌ جی بدهید. همچنین آهنگ‌هایی که تمایلی به پخش آن‌ها ندارید را مشخص کنید

☑️اگر قرار است در میان اجرای موسیقی‌های زنده یک یا دو آهنگ استودیویی با صدای خوانندگان اصلی پخش شود، حتما به دی جی یا خواننده گروه موسیقی گوشزد کنید که در حین اجرای آهنگ با خواننده اصلی همخوانی نکرده و در میان پخش آهنگ صحبت نکند.

موسیقی زنده در مراسم عروسی

شما طرفدار اجرای موسیقی زنده در مراسم عروسی هستید؟

یکی از فاکتورهای مهمی که در هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن یک مراسم عروسی تاثیرگذار است موسیقی می‌باشد. موسیقی مراسم عروسی می‌تواند از بین آهنگ‌های استودیویی انتخاب شده و یا به شکل زنده پخش شود. آن دسته از عروس و دامادهایی که پخش موسیقی زنده را ترجیح می‌دهند می‌توانند از یک دی جی یا یک گروه موسیقی بهره ببرند. در بالا مزایا و معایب پخش موسیقی زنده در مراسم عروسی را بررسی کردیم.

به نظر شما بهترین گزینه برای اجرای موسیقی در مراسم عروسی چیست؟ آیا تا به حال تجربه شرکت در مراسم با موسیقی از پیش ضبط شده را داشته‌اید؟ مزایا و معایب احرای زنده موسیقی از نگاه شما چیست؟ از تجربیات و چالش‌های خود برای ما بنویسید و اگر این مطلب را دوست داشتید، برای دوستان خود بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *