نکاتی برای استفاده از رژ لب در آرایش روزانه و مجلسی ✅​👄​💄​

رژ لب در آرایش روزانه و مجلسی

رژ لب به عنوان پرکاربردترین وسیله آرایشی شناخته می‌شود که معمولا از سنین نوجوانی توسط بانوان استفاده می‌شود. بسیاری از افراد تصور می‌کنند انتخاب رژ لب کار آسانی بوده و هر فرد می‌تواند از یک رنگ رژ لب برای تمامی موقعیت‌ها استفاده کند. حال آن که این باور غلطی می‌باشد. در وهله اول رنگ رژ لب باید متناسب با رنگ پوست، رنگ مو، رنگ دندان‌ها و… انتخاب گردد. همچنین از آن‌جایی که رنگ رژ لب می‌تواند چهره را شاداب‌تر یا افتاده‌تر از حالت عادی نشان داده و سبب جلب توجه شود، لازم است در هر موقعیت از رژ لب مناسب استفاده گردد. رژ لب در آرایش روزانه و مجلسی متفاوت است.

در این مقاله قصد داریم با نکات استفاده از رژ لب برای آرایش روزانه و مجلسی آشنا شده و رژ لب مناسب هر موقعیت را بشناسیم. با سوریتو همراه باشید.

رژ لب در آرایش روزانه و مجلسی

نکات مهم استفاده از رژ لب در آرایش روزانه

آرایش‌های روزانه معمولا سبک و ملایم بوده و تنها برای شاداب‌تر نشان دادن چهره استفاده می‌شوند. از این رو رژ لب انتخاب شده برای آرایش‌های روزمره باید تا جای ممکن از میان رنگ‌های ملایم و روشن انتخاب شود. از طرفی به واسطه آن که فرد ساعات طولانی را در خارج از منزل حضور داشته و نمی‌تواند مدام نسبت به تمدید رژ لب خود اقدام کند، باید رژ لب‌های ماندگار استفاده کرده و تکنیک‌های لازم برای افزایش ماندگاری رژ لب را بشناسد.

برای ساخت یک رژ لب ماندگار و زیباتر کردن لب‌ها در وهله اول باید از یک پرایمر لب استفاده شود. استفاده از پرایمر لب سبب می‌شود تا رنگ رژ لب ثابت مانده و همچنین قدار مناسبی از رژ لب بر روی لب‌ها بنشیند. پس از آن بانوانی که لب‌های خشک و پوسته پوسته دارند، باید از انواع بالم لب و لوسیون‌های مرطوب‌کننده بر روی لب‌ها استفاده کنند تا علاوه بر رفع خشکی لب‌ها سبب شود تا رژ لب بهتر بر روی لب‌ها بخوابد.

از دیگر عواملی که بر داشتن یک رژ لب ماندگار روزانه تاثیرگذار است، استفاده از رژ لب‌های باکیفیت با پوشش و ماندگاری بالا می‌باشد. کشیدن خط لب و محو کردن آن پیش از استفاده از رژ لب و استفاده از دستمال جهت فشردن لب‌ها برای فیکس شدن رنگ رژ لب نیز از دیگر نکاتی است که برای داشتن یک رژ لب مناسب جهت استفاده روزمره باید رعایت شود.

رژ لب در آرایش روزانه و مجلسی

نکات و مراحل استفاده از رژ لب در آرایش مجلسی

بهترین رژ لب در آرایش روزانه و مجلسی

برای داشتن یک میکاپ مجلسی لازم است به جای استفاده از رنگ‌های ملایم و طبیعی رژ لب، به سراغ رنگ‌های گیراتری مانند رنگ‌های طیف قرمز بروید. از آن‌جایی که برای مهمانی‌ها و مجالس معمولا میکاپ کاملی انجام می‌شود، لازم است رنگ رژ لب با میکاپ انتخابی هماهنگ بوده و در انتخاب رنگ آن به فاکتورهایی مانند رنگ لباس و جواهرات نیز توجه شود. رعایت نکات و مراحل زیر نیز در داشتن یک رژ لب مجلسی جذاب به شما کمک می‌کند.

رژ لب در آرایش روزانه و مجلسی

✅پاکسازی و آماده کردن لب‌ها

برای آن که رژ لب به خوبی بر روی لب‌ها بخوابد، در مرحله اول لازم است تا با استفاده از یک مسواک نرم یا یک اسکراب لب‌ها را لایه‌برداری کرد. لایه‌برداری لب سبب می‌شود تا پوست‌های مرده از بین رفته و سطح لب‌ها برای میکاپ نرم و آماده شود.

زمانی که فرآیند پاکسازی لب به اتمام رسید لازم است تا از بالم لب‌های مرطوب‌کننده و آبرسان برای طراوت بخشیدن به لب‌ها استفاده شود. پس از استفاده از بالم لب لازم است بین 5 تا 10 دقیقه صبر کرده تا مواد مغذی موجود در بالم لب جذب شود و سپس به سراغ مراحل بعدی آرایش لب بروید.

✅استفاده از پرایمر

زیرسازی لب‌ها با استفاده از پرایمر سبب می‌شود تا ماندگاری رژ لب بر روی لب‌ها افزایش یابد. همچنین پرایمینگ باعث می‌شود تا رنگدانه‌های رژ لب بر روی لب‌ها تثبیت شده و به این ترتیب در اثر خوردن یا نوشیدن یا عرق کردن رژ لب از روی لب‌ها پاک نشود.

برای پرایمینگ لب لازم است تا پرایمر را بر روی تمام قسمت‌های لب پخش کرده و سپس بین 3 تا 5 دقیقه زمان دهید تا پرایمر جذب شود. البته به جای پرایمر می‌توان از کانسیلر متناسب با تناژ رنگی پوست نیز برای زیرسازی لب استفاده کرد.

✅کشیدن خط لب

بسیاری از بانوان زدن خط لب را فاکتور گرفته و توجهی به آن نمی‌کنند. حال آن که خط لب می‌تواند در جذاب‌تر شدن آرایش و افزایش ماندگاری رژ لب تاثیرگذار باشد. استفاده از خط لب به واسطه بافت خشکی که دارد سبب می‌شود تا رژ لب بهتر به سطح لب‌ها چسبیده و ماندگارتر باشد.

از طرفی با استفاده از خط لب می‌توان فرم طبیعی لب‌ها را ترسیم کرده و به این ترتیب میکاپ تمیزتری را در اختیار داشت. زمانی که خط لب را کشیدید می‌توانید تمامی سطح لب را با استفاده از خط لب پر کنید تا پس از رژ زدن ماندگاری رژ بر روی لب‌ها بیشتر باشد.

البته فرآیند خط لب کشیدن را می‌توان به شکل اصولی‌تری انجام داد. برای این امر لازم است بر روی لب بالایی حرفی شبیه X کشیده و سپس خطوط لب‌ بالا را بکشید. پس از آن باید به سراغ لب پایینی رفته و خط زیر لب را مشخص کنید. سپس باید از خط کشیده شده در زیر لب خطوطی را به شکل تمیز به دو طرف لب‌ها متصل کنید. این امر سبب می‌شود تا خط لب تمیزتر و متقارن‌تر کشیده شود. در نهایت نیز داخل لب‌ها را با خط لب پر کنید.

رژ لب در آرایش روزانه و مجلسی

✅رژ لب زدن و تکرار آن

پس از کشیدن خط لب نوبت به استفاده از رژ لب می‌رسد. توجه داشته باشید که بهتر است از چند رنگ رژ لب بر روی لب‌ها استفاده کنید. البته رنگ‌های استفاده شده باید از یک طیف رنگی باشند. در وهله اول باید سایه رژ لب مورد نظر را با استفاده از براش بر روی لب‌ها کشیده و سپس رژ لب اصلی را استفاده کنید.

بعد از این امر باید لب‌ها را با استفاده از دستمال کاغذی پاک کنید تا رنگ اضافی از روی آن‌ها تمیز شود. سپس جهت افزایش ماندگاری رژ لب و ایجاد یک رنگ زیبا باید مجددا رژ لب بزنید.

✅تمیز کردن پوست اطراف لب

در تمامی آرایش‌ها به ویژه آرایش‌های مجلسی تمیزی میکاپ بسیار اهمیت دارد. بنابراین زمانی که فرآیند رژ لب زدن به اتمام رسید باید با استفاده از گوش پاک کن یا دستمال کاغذی و محلول‌های پاک‌کننده آرایش اطراف لب‌ها تمیز شود. تمیز کردن پوست اطراف لب به مشخص‌تر دیده شدن فرم لب نیز کمک می‌کند.

✅استفاده از برق لب

در آخرین مرحله آرایش مجلسی لب‌ها می‌توان از برق لب استفاده کرد. البته استفاده از برق لب کاملا اختیاری می‌باشد. استفاده از برق لب سبب می‌شود تا لب‌ها درخشان‌تر دیده شده و جلوه منحصربه‌فردتری داشته باشد. برق لب را باید به قسمت مرکزی لب‌ها زده و سپس با فشار دادن لب‌ها به هم آن را در تمام سطح لب پخش کرد.

رژ لب در آرایش روزانه و مجلسی

برای هر موقعیت چه رنگ رژ لبی مناسب است؟

انتخاب رژ لب در آرایش روزانه و مجلسی

همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره شد، رنگ رژ لب باید متناسب با موقعیت و مکانی که قرار است در آن حضور داشته باشید، انتخاب شود.

رژ لب در آرایش روزانه و مجلسی

​✔️​رژ لب مناسب برای مصاحبه شغلی

برای مصاحبه‌های شغلی داشتن اعتماد به نفس و یک استایل مرتب و شیک بسیار اهمیت دارد. در مصاحبه‌های شغلی نوع میکاپ شما می‌تواند نشان‌دهنده شخصیت و طرز فکر شما باشد. بنابراین داشتن میکاپ ملایم و استفاده از رژ لب‌های ملیح بسیار اهمیت دارد. بهترین رنگ رژ لب برای مصاحبه‌های شغلی رژ لب‌های قهوه‌ای ملایم است.

​✔️​رژ لب مناسب برای محل کار

در محل کار حفظ استایل رسمی بسیار اهمیت دارد. بنابراین لازم است در آرایش کردن و استفاده از رنگ‌ها دقت ویژه‌ای به خرج داده شود. بهترین انتخاب برای محل کار رژ لب‌های ملایم با طیف رنگی صورتی روشن است. رنگ‌های صورتی روشن هم سبب شاداب‌تر دیده شدن چهره شده و هم چندان بولد و توجه برانگیز نیست.

رژ لب در آرایش روزانه و مجلسی

​✔️​رژ لب مناسب استایل روزانه و تفریح

برای تفریح و وقت گذراندن با خانواده و همچنین داشتن یک استایل روزانه می‌توان از رژ لب‌های ملایمی مانند رنگ‌های هلویی استفاده کرد. این رنگ‌ها در عین سادگی جذاب بوده و می‌تواند شادابی خوبی به چهره شما ببخشد.

​✔️​رژ لب مناسب برای قرار عاشقانه

در قرارهای عاشقانه بانوان تلاش می‌کنند تا جای ممکن زیبا و خیره‌کننده به نظر برسند. از این رو بهتر است به سراغ رنگ‌های جذاب رژ لب بروند. یکی از بهترین گزینه‌ها برای ملاقات‌های عاشقانه رژ لب قرمز مات است. رژ لب قرمز جزو رنگ‌هایی بوده که همواره مد روز است و می‌تواند خیره‌کننده و جذاب به نظر برسد. در ضمن این رنگ رژ لب با انواع رنگ پوست هماهنگ می‌شود.

​✔️​رژ لب مناسب برای دورهمی‌های دوستانه

برای دورهمی‌های دوستانه بانوان تلاش می‌کنند تا در عین حال که جذاب دیده می‌شوند، استایل طبیعی خود را حفظ کنند. بنابراین بهتر است از رژ لب‌هایی استفاده کنند که نیاز به میکاپ‌های غلیظ ندارد. بهترین رژ لب برای دورهمی‌های دوستانه رژ لب شاتوتی روشن است که تقریبا با تمامی رنگ پوست ست می‌شود.

رژ لب در آرایش روزانه و مجلسی

نحوه انتخاب صحیح رنگ رژ لب

برای آن که بتوانید بهترین رنگ رژ لب را انتخاب کنید لازم است نکاتی را مد نظر قرار دهید که از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • رنگ‌های مختلف رژ لب را روی لب یا روی پوست نوک انگشت خود امتحان کنید تا از میزان سختی و نرمی رژ لب و درجه رنگش مطمئن شوید.
  • پیش از آن که رنگ بعدی رژ لب را امتحان کنید، حتما رنگ قبلی را کاملا از سطح لب یا پوست پاک کنید.
  • برای آن که واقعی‌ترین رنگ رژ لب را مشاهده کنید در معرض نور کافی قرار بگیرید.
  • قبل از آن که نسبت به خرید رژ لب اقدام کنید از آرایش‌های زیاد بپرهیزید.

حتما نظر فروشنده و دوستانتان را بخواهید؛ چرا که این امر در انتخاب راحت‌تر رنگ به شما کمک می‌کند.

رژ لب در آرایش روزانه و مجلسی

انتخاب شما کدام رژ لب است؟

رژ لب به عنوان پرکاربردترین وسیله آرایشی شناخته می‌شود که انتخاب صحیح رنگ آن می‌تواند در شاداب‌تر و جذاب‌تر دیده شدن چهره تاثیرگذار باشد. بانوان برای انتخاب رنگ رژ لب علاوه بر فاکتورهایی مانند رنگ پوست، رنگ مو و رنگ دندان‌ها باید موقعیت و مکانی که قرار است از رژ لب در آن استفاده کنند را نیز مد نظر قرار داده و متناسب با موقعیت رنگ مناسب را انتخاب کنند. بدیهی است که رژ لبی که برای مجالس و قرارهای عاشقانه استفاده می‌شود را نباید در محیط کار یا مصاحبه‌های شغلی استفاده کرد.

به نظر شما بهترین رژ لب در آرایش روزانه و مجلسی کدام رنگ است؟ شما طرفدار کدام میکاپ برای روزهای عادی و مهمانی و مراسم رسمی هستید؟ از سلایق و نظرات خود برای ما بنویسید و این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *