نکاتی برای انتخاب لباس عروسی غیر از رنگ سفید؟ ✅​👰​🎨​

لباس عروس رنگی

زمانی که صحبت از مراسم عروسی می‌شود، اولین چیزی که در ذهن تداعی می‌گردد لباس بلند و سفید رنگ عروس است. استفاده از لباس عروس سفید به نوعی سنت و رسم در آداب و رسوم عروسی تبدیل شده است. البته دنیایی که ما امروز در آن زندگی می‌کنیم دنیای سنت‌شکنی و گام برداشتن به سمت باورهای مدرن است. یکی از این سنت‌شکنی‌ها که در چند سال اخیر بسیار شاهد آن بوده‌ایم استفاده از لباس عروس رنگی به جای لباس عروس سفید می‌باشد.

در این مقاله قصد داریم نکاتی که در هنگام انتخاب لباس عروس غیر از سفید باید مد نظر قرار گیرد را بررسی کرده و بهترین رنگ‌ها برای لباس عروس را بشناسیم. اگر شما هم شیفته تفاوت‌ها هستید، تا انتها با سوریتو همراه باشید.

اصالت رنگ سفید برای عروس

شاید تصور کنید استفاده از رنگ سفید برای لباس عروس سابقه‌ای طولانی و دور و دراز دارد. حال آن که این باور غلطی می‌باشد. استفاده از لباس عروس سفید رنگ از حدود 200 سال پیش و پس از جشن عروسی ملکه ویکتوریا رواج پیدا کرد.

پیش از آن رنگ آبی به عنوان نمادی از پاکی و زیبایی برای لباس عروس انتخاب می‌شد. اما زمانی که ملکه ویکتوریا لباس عروس خود را به رنگ سفید انتخاب کرد، این امر به یک سنت تبدیل شد و از آن پس در بسیاری از نقاط جهان پابرجا باقی ماند.

در ایران نیز استفاده از رنگ سفید برای لباس عروس از زمان قاجار رواج پیدا کرد و پیش از آن هر یک از قومیت‌های ایران متناسب با فرهنگ و سنت خود رنگ‌های مختلفی را برای لباس عروس برمی‌گزیدند.

لباس عروس رنگی

مزایا و معایب انتخاب لباس عروس رنگی

انتخاب لباس عروس غیر از سفید می‌تواند با مزایا و معایبی همراه باشد. از جمله مزیت‌های این امر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✅​پیراهن عروس رنگی خاص و منحصربه‌فرد بوده و سبب می‌شود عروس در مرکز توجه قرار گیرد.

✅​لباس عروس‌های رنگی نسبت به لباس عروس‌های سفید قیمتی مناسب‌تر و مقرون به صرفه‌تر دارند.

✅​استایل لباس عروس‌های غیر از سفید می‌تواند سلیقه و شخصیت عروس را نشان دهد.

✅​لباس عروس‌ رنگی برخلاف لباس‌های سفید قدیمی و کسل‌کننده به نظر نمی‌رسند.

لباس عروس رنگی

البته لباس عروس‌های رنگی علاوه بر مزایای ذکر شده ممکن است معایبی نیز به همراه داشته باشند که از جمله این معایب می‌توان موارد زیر را نام برد.

❗ست کردن لباس عروس غیر از سفید با برخی سبک‌های عروسی دشوار است.

❗لباس عروس رنگی ممکن است در گذر زمان زیبایی خود را از دست بدهد.

❗تمامی لباس عروس‌های رنگارنگ برای تمامی افراد مناسب نمی‌باشد. به عبارت دیگر رنگ لباس عروس باید با تناژ پوستی فرد هماهنگ باشد.

نکات مهم در انتخاب لباس عروس رنگی

خرید لباس عروس غیر از سفید

همانطور که گفته شد این روزها در صنعت مد شاهد سنت شکنی‌های زیادی هستیم که یکی از این سنت شکنی‌ها طراحی لباس عروس در رنگ‌های غیر سفید می‌باشد. استفاده از لباس عروس‌های رنگارنگ می‌تواند تا حد زیادی سبب جلب توجه و درخشیدن عروس شود. به شرط آن که دقت لازم در انتخاب رنگ لباس عروس به خرج داده شده باشد. از جمله نکاتی که در انتخاب رنگ لباس عروس باید به آن توجه شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

لباس عروس رنگی

✔️انتخاب رنگ لباس عروس متناسب با شخصیت عروس

همه ما می‌دانیم که در صنعت مد هر رنگ نماد یک باور بوده و می‌تواند پیام‌هایی را به همراه داشته باشد. بنابراین رنگ لباس عروس باید متناسب با سلیقه، شخصیت و باورهای عروس انتخاب شود. اگر در انتخاب رنگ لباس عروس به سلیقه عروس توجه شود عروس با پوشیدن آن لباس می‌تواند اعتماد به نفس و حس راحتی خود را حفظ نماید. در ضمن اهمیت دارد که رنگ انتخابی علاوه بر آن که باب میل عروس است، رنگی منحصربه‌فرد و تک داشته باشد.

همانطور که گفته شد رنگ لباس عروس باید با شخصیت عروس هماهنگ باشد. بنابراین افراد ماجراجو و جسور بهتر است به سراغ رنگ‌های پر انرژی و شادی مانند سبز، نارنجی و زرد رفته و در مقابل افرادی با روحیه سنتی و آرام بهتر است رنگ‌های ملایمی مانند بنفش، صورتی کمرنگ و آبی آسمانی را انتخاب کنند.

لباس عروس رنگی

✔️انتخاب رنگ لباس عروس متناسب با تناژ رنگی پوست

شاید برایتان پیش آمده باشد که لباسی با یک رنگ خاص می‌پوشید و تصور می‌کنید به شما نمی‌آید، اما زمانی که شخص دیگری همان لباس را با همان رنگ می‌پوشد به خوبی بر اندام او نشسته و چهره او را زیباتر می‌کند.

علت این امر آن است که رنگ لباس‌ها باید متناسب با تناژ رنگی پوست انتخاب شود تا بیشترین جلوه و زیبایی را داشته باشد. برای تشخیص تناژ رنگی پوست روش‌های مختلفی وجود دارد. اولین روش آن است که به ساعد دست خود نگاه کرده و رنگ رگ‌ها را در زیر نور طبیعی خورشید بررسی کنید. رگ‌های بنفش و آبی خبر از تناژ پوستی سرد می‌دهند. در حالی که رگ‌هایی به رنگ زیتونی و سبز مختص پوستی با تناژ گرم است.

دومین روش توجه به رنگ چشم‌ها و رنگ مو است. افرادی که رنگ طبیعی موهایشان قهوه‌ای، مشکی و بلوند با تناژ آبی، بنفش و دودی بوده و چشم‌هایی به رنگ سبز، طوسی یا آبی دارند دارای تناژ پوستی سرد هستند. در مقابل افرادی با رنگ موی طبیعی مشکی، بلوند، نارنجی، قرمز و زرد با زمینه طلایی و رنگ چشم‌های عسلی و قهوه‌ای پوست گرمی دارند.

با توجه به تغییرات پوست در زیر نور خورشید نیز می‌توان تناژ پوستی را تشخیص داد. افرادی که زیر نور مستقیم خورشید پوستشان سوخته و قرمز می‌شود دارای تناژ پوستی سرد هستند و افرادی که پوستشان به سمت قهوه‌ای و طلایی می‌رود پوست گرمی دارند.

☑️تشخیص تناژ پوست

زمانی که تناژ پوستی خود را شناختید نوبت به آن می‌رسد تا متناسب با این رنگ پوست دست به انتخاب رنگ لباس عروس بزنید. عروس خانم‌هایی که پوستی با تناژ گرم دارند، بهتر است از رنگ‌های پررنگ مانند بنفش، آبی، قرمز، رنگ‌های پاستلی، کهربایی، هلویی، طلایی و زرد استفاده کنند.

عروس خانم‌هایی با رنگ پوست سرد نیز ‌می‌توانند رنگ لباس خود را از میان رنگ‌های پاستلی، مرجانی، سبز روشن، سبز آبی ملایم، هلویی و آبی روشن انتخاب نمایند.

انتخاب رنگ لباس عروس برای افرادی که تناژ پوستی متوسطی دارند راحت‌تر است؛ چرا که برای این افراد تقریبا تمامی رنگ‌ها مناسب می‌باشد. با این حال بهتر است تا جای ممکن به سراغ رنگ‌های روشن‌تر و عمیق‌تر بروند.

لباس عروس رنگی

✔️توجه به نوع مراسم در انتخاب لباس عروس

از دیگر عواملی که در هنگام انتخاب رنگ لباس عروس باید به آن توجه شود، نوع مراسم است. لباسی که برای یک عروسی رسمی انتخاب می‌شود باید از لباسی که برای یک عروسی خودمانی و غیر رسمی انتخاب می‌شود، متفاوت باشد.

لباس مناسب عروسی‌های رسمی معمولا در رنگ‌های تیره مانند قرمز، آبی تیره، سبز تیره و مشکی انتخاب می‌شود؛ چرا که این رنگ‌ها می‌تواند ظاهر عروس را جذاب‌تر و رسمی‌تر نشان دهد. در مقابل برای عروسی‌های خودمانی و غیر رسمی بهتر است از رنگ‌های روشنی مانند سبز روشن، صورتی کمرنگ، آبی روشن، کرم، بنفش و رنگ‌های پاستلی استفاده شود.

رنگ‌ها سبب می‌شود تا عروس شاداب‌تر و جوان‌تر به نظر برسد. در ضمن این رنگ‌ها می‌تواند حالتی زنانه و رمانتیک نیز به عروس ببخشد.

لباس عروس رنگی

✔️توجه به فصل برگزاری مراسم برای انتخاب لباس عروس

عروس خانم‌ها برای انتخاب رنگ لباس عروس خود می‌توانند از فصلی که قرار است مراسم در آن برگزار شود الهام بگیرند. برای عروسی‌هایی که در فصل بهار برگزار می‌شوند، می‌توان از لباس‌هایی به رنگ آبی آسمانی ملایم، سبز نعنایی، صورتی لطیف یا اسطوخودوستی استفاده کرد.

رنگ‌های تیره‌ای مانند آبی یاقوتی، قرمز یاقوتی و سبز زمردی گزینه‌های مناسبی برای یک عروسی تابستانه هستند. لباس عروس پاییزی در رنگ‌های قرمز، نارنجی، زرد و دیگر رنگ‌های پاییزی دوخته می‌شود.

در نهایت برای یک عروسی زمستانه نیز می‌توان از رنگ‌های قرمز، سبز، عاجی، شامپاینی و سفید برای لباس عروس استفاده کرد.

لباس عروس رنگی

✔️توجه به رنگ لباس داماد برای انتخاب لباس عروس

عروس خانم‌هایی که می‌خواهند حس هماهنگی و اشتراک میان خود و همسرشان را به مخاطبان منتقل کنند، می‌توانند رنگ لباس خود را متناسب با رنگ لباس داماد انتخاب نمایند. البته از آن‌جایی که دامادها معمولا لباس‌هایی به رنگ‌های تیره مانند مشکی یا سرمه‌ای می‌پوشند، رنگ لباس عروس می‌تواند با اکسسوری‌های لباس داماد مانند رنگ کراوات، رنگ دستمال داخل جیب، رنگ جلیقه و… ست شود.

پرطرفدارترین لباس عروس‌های رنگی

بهترین لباس عروس غیر از سفید

مدل‌های مختلفی از لباس عروس‌های رنگارنگ در بازار وجود داشته که عروس خانم‌ها می‌توانند از میان این مدل‌ها انتخاب کنند. از جمله پرطرفدارترین مدل‌های لباس عروس‌های غیر از سفید می‌توان موارد زیر را نام برد.

لباس عروس رنگی

✅لباس عروس‌های تک رنگ

در دوخت لباس عروس‌های تک رنگ از یک رنگ خاص پارچه استفاده می‌شود، که همین امر سبب می‌شود عروس استایلی ساده و زیبا داشته باشد. البته هر رنگ می‌تواند معنا و مفهوم خاص خود را داشته باشد. به عنوان مثال:

  • لباس عروس آبی می‌تواند حس صداقت و راستگویی را منتقل کند.
  • استایل لباس عروس قرمز حالتی جسورانه و پرشور به عروس می‌بخشد.
  • سبک لباس عروس‌های صورتی می‌تواند بیان‌کننده آرامش و حس دخترانگی عروس خانم باشد.

✅لباس عروس آمبره

اگر به دنبال یک لباس عروس رنگی مدرن هستید، می‌توانید از لباس عروس‌های آمبره استفاده کنید. در این لباس‌ها از تکنیک آمبره استفاده شده است که رنگ لباس در قسمت بالا تنه روشن و مایل به سفید بوده و هر چه به سمت پایین و دامن لباس حرکت می‌کند رنگ‌ لباس تیره‌تر می‌گردد. معمولا لباس‌های مدل آمبره برای عروس خانم‌ها بسیار شیک و زیبا می‌باشد.

لباس عروس رنگی

✅لباس عروس سفید با گل‌های رنگی

عروس خانم‌هایی که تمایل به پوشیدن لباس سفید دارند، اما نمی‌خواهند لباسشان حالت معمول لباس عروس‌های سفید را داشته باشد، می‌توانند به سراغ لباس عروس‌های سفید گلدار بروند. این لباس عروس‌ها حس ظرافت را منتقل کرده و نه تنها برای عروسی بلکه برای نامزدی، عقد و فرمالیته نیز بسیار جذاب می‌باشند.

✅لباس عروس طرح ماربل

طرح ماربل که طرحی شبیه به سنگ مرمر طبیعی است، از دیگر طرح‌های پرطرفدار در دنیای مد می‌باشد. عروس خانم‌ها می‌توانند لباسی با طرح ماربل پوشیده و از تورهای سفید برای زینت بخشیدن آن استفاده کنند.

لباس عروس رنگی

✅لباس عروس‌های ترکیبی

لباس عروس‌های ترکیبی لباس‌هایی بوده که در دوخت آن‌ها از دو رنگ مجزا استفاده شده است. در این لباس‌ها رنگ بالا تنه و پایین تنه لباس با یک‌دیگر متفاوت است. زیباترین حالت لباس‌های ترکیبی آن است که بالا تنه لباس به رنگ سفید بوده و برای پایین تنه لباس از رنگ‌های تیره‌تری مانند قرمز یا سبز استفاده شود.

لباس عروس چه رنگی بخرم؟

با پیشرفت صنعت مد و تغییر برخی سنت‌ها در چند اخیر، شاهد استفاده از لباس عروس‌های رنگی به جای لباس عروس‌های سفید بوده‌ایم. لباس عروس‌های رنگی می‌تواند برای عروس خانم‌ها بسیار جذاب باشد. به شرط آن که در انتخاب رنگ لباس به درستی عمل کرده و رنگ لباس را متناسب با نکات ذکر شده در بالا انتخاب کرده باشند.

شما طرفدار کدام مدل از لباس‌ها برای پوشش عروس هستید؟ به نظرتان لباس‌های رنگی تا چه حد جای لباس سفید سنتی را گرفته‌اند؟ آیا در قوم و اقوام شما استفاده از لباس رنگی برای عروس مرسوم است؟ نظرات خود را برای ما بنویسید و اگر این مطلب را دوست داشتید، برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *