چگونه می‌توانیم لباس عروسی خود را با توجه به شکل بدن منتخب کنیم؟ 👰​💃​✅​

انتخاب لباس عروسی با شکل بدن

برخلاف گذشته که لباس عروس‌ها دارای یک سبک و سیاق خاص بوده و تنوع چندانی نداشتند، امروزه لباس عروس‌ها در مدل‌های مختلفی طراحی می‌شوند که هر مدل برای فرم بدنی خاصی مناسب می‌باشد. عروس خانم‌هایی که قصد انتخاب لباس عروس را دارند، باید نکات متعددی را در هنگام انتخاب لباس رعایت کنند که یکی از مهم‌ترین این نکات انتخاب لباس عروسی با شکل بدن می‌باشد.

هماهنگی لباس عروس با فرم بدن سبب می‌شود تا نقاط قوت اندام برجسته‌تر دیده شده و ضعف‌ها و عیوب ظاهری پوشانده شود. در این مقاله قصد داریم با انواع فرم بدنی آشنا شده و لباس عروس متناسب با هر فرم بدن را بشناسیم. با سوریتو همراه باشید تا بهترین انتخاب لباس عروسی با شکل بدن را داشته باشید.

انتخاب لباس عروسی با شکل بدن

انواع فرم بدن

راهنمای انتخاب لباس عروسی با شکل بدن

پیش از آن که به بررسی انواع فرم بدن بپردازیم، لازم است بدانیم منظور از فرم بدن چیست. منظور از فرم بدن یا Body Shape انحناهای موجود در بدن است که سبب می‌شود هر اندام در دسته مختلفی قرار گیرد.

فرم بدن عاملی ثابت و ژنتیکی بوده و تغییرات وزنی تغییری در آن ایجاد نمی‌کند. برای تعیین هر فرم بدن نیز اندازه عرض شانه، عرض کمر و عرض لگن در نظر گرفته شده و متناسب با آن فرم کلی بدن تشخیص داده می‌شود. انواع فرم بدن شامل موارد زیر می‌شود.

انتخاب لباس عروسی با شکل بدن

✅​اندام مثلثی

اندام مثلثی که تحت عنوان اندام گلابی شکل نیز از آن یاد می‌شود، به اندامی گفته می‌شود که در آن شانه و کمر عرض کمتری نسبت به ران‌ها و لگن دارند. در این فرم بدنی کمر باریک‌تر بوده و هر چه به سمت لگن حرکت می‌کنیم عرض بدن بیشتر می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت در فرم بدن مثلثی شکل، پایین تنه نسبت به بالا تنه عریض‌تر است.

✅​فرم بدن مستطیلی

اندام مستطیلی به اندامی شبیه خط‌کش گفته می‌شود که در آن دور کمر، لگن، پاها و عرض شانه اندازه تقریبا برابری دارند. فرم بدن مستطیلی شکل به صورت یک تکه بوده و تمامی قسمت‌های مختلف بدن در یک راستا قرار می‌گیرند. البته در برخی موارد کمر دارای انحنای کمی می‌باشد.

✅​اندام مثلث وارونه

در اندام مثلث وارونه بر خلاف اندام مثلثی اندازه شانه‌ها نسبت به اندازه لگن و کمر بیشتر و عریض‌تر می‌باشد. فرم اندام مثلث وارونه را می‌توان در اندام ورزشکاران و شناگران مشاهده کرد. در فرم بدن مثلث وارونه عریض‌ترین قسمت بدن سرشانه‌ها ‌می‌باشد و پایین تنه نسبت به بالا تنه کوچک‌تر و ظریف‌تر است.

✅​فرم بدن سیبی

اندام سیبی یا بیضی شکل به فرم اندامی گفته می‌شود که در آن بالا تنه نسبت به پاها عریض‌تر و درشت‌تر می‌باشد. در این فرم اندام شکم، بازوها، دور سینه و شانه‌ها پهن بوده و در مقابل پاها باریک‌تر هستند.

✅​اندام ساعت شنی

اندام ساعت شنی به عنوان ایده‌آل‌ترین فرم بدنی شناخته می‌شود که در آن شانه‌ها و لگن پهن، پاها ظریف و کمر باریک می‌باشد. اندام ساعت شنی به عنوان محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین فرم بدن یاد می‌شود. در این اندام عرض لگن و شانه برابر و کمر دارای انحنای زیادی می‌باشد.

انتخاب لباس عروسی با شکل بدن

لباس عروس مناسب هر اندام

خرید و انتخاب لباس عروسی با شکل بدن مختلف

حال که با انواع فرم بدنی آشنا شدیم نوبت به آن می‌رسد تا لباس عروس متناسب با هر فرم بدنی را بشناسیم.

انتخاب لباس عروسی با شکل بدن

​✔️​لباس عروس مناسب اندام مستطیلی

افرادی که بدن مستطیلی شکلی دارند، تقریبا می‌توانند از انواع مدل لباس عروس استفاده کنند. آن‌ چه اهمیت دارد این است که لباس انتخابی بهتر است به گونه‌ای باشد که انحناهای اندام را برجسته‌تر نشان دهد.

لباس‌های کمر باریک یا A-Line می‌تواند برای افراد دارای فرم بدن مستطیلی مناسب باشد. در این مدل لباس بالا تنه چسبان بوده و دامن کم کم حالت فون پیدا می‌کند. از این رو به واسطه باریک بودن کمر، اندام زیباتر به نظر می‌رسد.

اگر مایلید لباس عروستان دارای آستین باشد، بهتر است از لباس‌هایی با آستین گیپور استفاده کنید. البته اگر دارای فرم بدن مستطیلی شکل و بازوهای ورزشکاری هستید، لباس‌هایی با بالا تنه رکابی و بندی یا لباس‌های بدون آستین نیز گزینه مناسبی می‌باشد.

​✔️​انتخاب لباس عروس با شکل بدن مثلثی

عروس خانم‌هایی که اندام مثلثی دارند، بهتر است به سراغ لباس‌هایی بروند که در قسمت کمر گشاد باشد، تا به این ترتیب کمر باریک‌تر دیده شود. همچنین لباس‌هایی که یقه بازی دارند، برای افرادی با اندام مثلثی مناسب است. این افراد می‌توانند از لباس‌های دکلته، لباس‌های گیپور چسبان پشت باز یا لباس‌هایی با یقه باز استفاده نمایند. این امر سبب می‌شود تا شانه‌ها زیباتر به نظر برسد.

لباس‌هایی که در قسمت کمر دارای طراحی ویژه و سنگدوزی هستند نیز سبب می‌شود تا نگاه‌ها به سمت بالا تنه جذب شده و چاقی پایین تنه به چشم نخورد.

انتخاب لباس عروسی با شکل بدن

​✔️​لباس عروس مناسب اندام ساعت شنی

در اندام ساعت شنی بالا و پایین بدن یک شکل و پهن بوده و قسمت میانی بدن باریک و ظریف است. برای چنین اندامی می‌توان از لباس‌های مدل ماهی و انواع لباس‌های دکلته استفاده کرد. چرا که استفاده از این لباس‌ها سبب می‌شود، انحناهای اندام و کمر باریک برجسته‌تر دیده شود.

لباس‌های مدل ماهی که لباس تا بالای زانو تنگ و از زانو به پایین گشاد می‌شود نیز برای اندام ساعت شنی برازنده است. این لباس‌ها معمولا از پارچه‌های گیپور یا طرح‌دار دوخته شده و کمتر بر روی آن‌ها سنگدوزی انجام می‌شود.

افرادی که اندام ساعت شنی دارند، بهتر است از لباس‌های آزاد و گشاد استفاده نکنند؛ چرا که سبب می‌شود چاق‌تر به نظر برسند. از دیگر لباس عروس‌های مناسب این فرم اندام نیز می‌توان به لباس‌هایی با دامن بلند و کلوش که در بخش کمر چسبان است اشاره کرد.

​✔️ ​انتخاب لباس عروس با شکل بدن ریز نقش

عروس خانم‌هایی که اندامی ظریف و ریز نقش دارند، بهتر است از لباس عروس‌های ساده استفاده کنند. لباس عروس انتخابی نباید زیاد پف‌دار و بزرگ باشد؛ چرا که سبب می‌شود اندام ریزتر و ظریف‌تر به چشم آید.

برای افرادی با اندام ظریف لباس‌های بدون چین که از پارچه زیادی در دوختشان استفاده نشده است گزینه مناسبی خواهد بود. همچنین لباس‌های باریک و یکنواخت و لباس‌هایی که از پارچه‌های تک رنگ و یا پارچه‌هایی با طرح‌های عمودی در دوختشان استفاده شده است نیز مناسب می‌باشد.

افراد ریز اندام می‌توانند از لباس عروس‌های مدل A-Line نیز استفاده کنند.

انتخاب لباس عروسی با شکل بدن

​✔️​لباس عروس مناسب اندام چاق

بانوانی که اندام درشتی داشته و در اصطلاح چاق هستند، باید به سراغ لباس‌هایی بروند که چاقی بدنشان را پوشش دهد. به عنوان مثال اگر بالا تنه چاق و بازوهای پری دارند، باید از لباس‌های کم تزیینات استفاده کرده و به سراغ لباس‌هایی با یقه هفتی بروند.

در مقابل افرادی که پایین تنه چاقی دارند؛ بهتر است از لباس عروس‌هایی استفاده کنند که از قسمت زیر سینه گشاد می‌شود. می‌توان گفت دامن‌های پفی برای افرادی که پایین تنه چاقی دارند، مناسب است.

در ضمن افرادی که دارای اندام درشتی هستند در هنگام انتخاب لباس عروس باید به جنس پارچه لباس نیز توجه کنند. این افراد بهتر است از پارچه‌های ضخیم برای لباس خود استفاده نمایند تا بتوانند برجستگی‌های بدن را بهتر بپوشانند.

خانم‌هایی که بازوهای چاقی دارند، بهتر است از لباس عروس‌های آستین‌دار استفاده کنند. البته اگر علاقه‌ای به لباس‌های آستین‌دار ندارند، لباس‌های شانه افتاده یا دارای بند پهن مناسب است.

لازم به ذکر است که این افراد نباید از لباس دکلته استفاده کنند. در ضمن انتخاب لباس از میان رنگ‌های کرم، شیری و صدفی بهتر از رنگ سفید است.

​✔️​​انتخاب لباس عروس با شکل بدن مثلث وارونه

عروس خانم‌هایی با اندام سیبی شکل یا مثلث وارونه باید از لباس‌های نسبتا ساده و کم جزئیات استفاده کنند. لباس‌هایی با یقه هفت و دامن‌های پفی و پرنسسی گزینه‌های مناسبی برای این افراد می‌باشد.

افرادی که قفسه سینه پر و درشتی دارند، می‌توانند از لباس‌هایی با دامن بلند و ساده استفاده کنند. همچنین استفاده از یک کمربند پهن می‌تواند در بلندتر دیده شدن بالا تنه تاثیرگذار باشد. لباس‌های پرنسسی آستین بلند نیز بالا تنه را بلندتر نشان می‌دهد.

البته اگر افرادی که اندام سیبی شکل دارند، قدشان کوتاه است، بهتر است از لباس‌های بلند و ساده استفاده کنند تا کشیده‌تر به نظر برسند و تا جای ممکن به سراغ لباس‌های پرنسسی و پفی نروند. تزیینات کمتر نیز اندام را زیباتر نشان می‌دهد.

انتخاب لباس عروسی با شکل بدن

​✔️​لباس عروس مناسب افراد قد بلند و کمر باریک

افرادی که کمر باریک، پاهای کشیده و قد بلندی دارند، می‌توانند از انواع لباس عروس استفاده کنند. تنها استثنا در این شرایط لباس‌های یکدست ماکسی و ساده است؛ چرا که لباس‌های ماکسی سبب بلندتر دیده شدن افراد شده و برای افراد بلند قد چندان مناسب نیست.

عروس خانم‌های قد بلند می‌توانند به سراغ لباس‌های مدل ماهی نیز بروند. لباس عروس‌هایی با جزئیات زیاد، لباس‌های تنگ و چسبان و لباس‌هایی که انحناهای بدن را به خوبی نشان می‌دهند نیز گزینه‌های مناسبی برای افراد قد بلند و کمر باریک است.

انتخاب لباس عروسی با شکل بدن

سایر نکاتی که در هنگام انتخاب لباس عروس باید به آن توجه شود

در هنگام انتخاب لباس عروسی با شکل بدن علاوه بر فرم اندام باید نکات دیگری نیز مد نظر قرار گیرد که از جمله این نکات می‌توان موارد زیر را نام برد.

☑️انتخاب لباس عروس متناسب با بودجه

☑️انتخاب لباس عروس متناسب با سبک و تم مراسم عروسی

☑️توجه به رنگ پوست در هنگام انتخاب لباس

☑️توجه به قد در هنگام انتخاب لباس عروس

شما چقدر به انتخاب لباس عروسی با شکل بدن اهمیت می‌دهید؟

یکی از مهمترین بخش‌های برگزاری مراسم عروسی انتخاب لباس عروس است. برخلاف گذشته که لباس عروس‌ها از یک سبک و سیاق پیروی می‌کردند، این روزها لباس عروس‌ها دارای مدل‌های مختلفی هستند که عروس خانم‌ها می‌توانند متناسب با سلیقه و البته فرم اندام خود لباس مناسب را انتخاب نمایند.

به نظر شما زیباترین لباس عروس متناسب با اندام خانم‌های ایرانی چیست؟ آیا تا به حال تجربه انتخاب مدل لباس نامناسب برای لباس مجلسی و یا عروسی را داشته‌اید؟ از تجربیات، نظرات و سلایق خود برای ما بنویسید و اگر این مطلب را دوست داشتید، برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *