اولین دوربین کامپکت شرکت کانن با سنسور APS-C

اولین دوربین کامپکت شرکت کانن با سنسور APS-C

دوربین عکاسیPowerShot G1X Mark III: اولین دوربین کامپکت شرکت کانن با سنسور APS-C

شرکت کانن به تازگی دوربین عکاسی دیجیتال PowerShot G1X Mark III را معرفی کرده است؛ این دوربین، یک دوربین کامپکت ( compact camera ) و شبه SLR است. کانن G1X Mark III، نخستین دوربین کامپکت دیجیتالی است که دارای یک حسگر APS-C است و مشابه دوربین Canon EOS M5 دارای مشخصات فنی مانند سنسور ۲۴ مگاپیکسلی APS-C که به خوبی منظره یاب‌های منشور پنج وجهی عمل می‌کند. با این تفاوت که دوربین Canon  EOS M5 یک مدل دوربین عکاسی با قابلیت تعویض لنزاست ولی دوربین کنون G1X Mark III دارای یک لنز با قدرت اپتیکال زوم  ۳x با قابلیت جمع شدن است.
این قابلیت‌ها، کانن G1X Mark III را انتخاب مناسب‌تری برای مسافران می‌کند.
به غیر از لنز دوربین، مشخصات فنی دیگری در G1X Mark III بسیار شبیه به دوربین Canon EOS M5 هستند. که این مشخصات فنی مشابه در این دو دوربین به صورت زیرند:

  • سنسور ۲۴ مگاپیکسلی CMOS APS-C
  • لنز ۷۲-۲۴ میلیمتری ( معادل لنز ۵mm میلیمتری ) با دیافراگم f/2.8-5.6
  • محدوده‌ی ایزوی ISO 100 تا ۲۵۶۰۰
  • کیفیت ویدئوی p1080 با حداکثر سرعت ۶۰ فریم در ثانیه
  • سرعت عکاسی پی در پی تا ۹ فریم در ثانیه
  • صفحه نمایش LCD 3 اینچی، چرخشی و ۱٫۰۴ میلیون نقطه‌ای
  • دارای Wi-Fi، بلوتوث و NFC
  • EVF با رزولوشن ۲٫۳۶ میلیون نقطه
  • مقاوم در برابر آب و گرد و غبار

برتری دوربین کانن G1X MarkIII در نور کم

مزیت اصلی داشتن یک سنسور بزرگ APS-C در دوربین‌های عکاسی، امکان ثبت تصویر با کیفیت بهتر در نورهای کم است؛ علت آن این است که با توجه به بزرگ‌تر بودن پیکسل‌های سنسور، نور بیشتری در زمان نوردهی دریافت می‌شود. حسگر بزرگ‌تر اجازه می‌دهد تا دوربین کانن شما بتواند یک محدوده ایزوی 100 تا 25000 را به دست آورد. این ویژگی، همراه با لرزشگیر اپتیکی تصویر و حداکثر گشادگی دیافراگم  f/2.8 در دامنه‌ی لنز واید، ( هنگامی که شما zoom out می‌کنید حداکثر گشودگی دیافراگم به مقدار f/5.6 کاهش می‌دهد ) به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی دوربین را در دستتان بگیرید و در فضاهای کم نور با یک فلاش عکاسی کنید.

ویژگی هایی در دوربین کانن G1X MarkIII که مشابه ویژگی های دوربین های DSLR است.

دوربین کنون G1X MarkIII همچنین مانند رده دوربین های DSLR، ویژگی اتوفوکوس CMOS دوئال پیکسل Dual Pixel را دارد؛ که این قابلیت، فوکوس خودکار (autofocus ) بسیار سریع و نرم و روانی را در تمام دامنه ی کانونی ارائه می دهد، که امکان فوکوس سریع، روی سوژه ای که در خارج از مرکز تصویر قرار دارد؛ را به شما می دهد.
لمس کردن و درگ کردن ( Touch and Drag ) اتوفوکوس به شما این امکان را  می دهد تا بتوانید خیلی سریع فوکوس را روی مانیتور صفحه نمایش لمسی LCD   تغییر دهید بدون اینکه چشم تان را از روی EVF بردارید.
سرعت عکاسی  پیاپی در دوربین کانن G1X MarkIII ( با سرعت ۷ فریم در ثانیه یا ۹ فریم در ثانیه با فوکوس ثابت ) به  اندازه ی یک دوربین میان رده DSLR  APS است. به علاوه G1X MarkIII دارای یک مد ( حالت ) عکاسی پانورامای Panoramic Shot Mode  است که به وسیله ی  آن می توان حالات پانورامای عمودی یا افقی را تنظیم کرد و دارای یک تنظیمات تایم لپس ویدئو با یک بازه ی قابل کنترل در دسترس است.

قیمت و دسترسی دوربین کانن G1X MarkIII

انتظار می‌رود که دوربین کانن PowerShot G1X Mark III Canon در ماه نوامبر با قیمت ۱٫۲۹۹ دلار به بازار عرضه شود. همچنین مدل ضد آب G1X Mark III با قیمت ۴۹۹ دلار، یک هود لنز آن با قیمت ۵۹ دلار و مدل با بدنه‌ی چرمی با قیمت ۹۹ دلار در دسترس باشد.

دوربین کانن G1X MarkIII به زودی در سایت دیدنگار عرضه خواهد شد و برای خرید این دوربین می توانید به سایت ما مراجعه کنید.

 

⭐️ مشاهده فروشگاه اینترنتی دوربین و لوازم عکاسی دیدنگار ⭐️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.