راهنمای خرید و فروش دوربین دیجیتال دست دوم

راهنمای خرید و فروش دوربین دست دوم

راهنمای خرید و فروش دوربین دست دوم

ابتدا قبل از پرداخت به راهنمای خرید و فروش دوربین دست دوم ، می‌توان گفت، عکاسی یکی از پرطرفدارترین هنر‌های دنیاست و افراد بی‌شماری در سراسر جهان این هنر را به طور حرفه‌ای و یا مبتدی دنبال می‌‌کنند. هنر ثبت لحظات، محدودیت سنی، جنسیتی، اقلیمی و فرهنگی ندارد و هرکسی می‌‌تواند بسته به میزان علاقه‌اش به این فعالیت جذاب بپردازد. البته پرداختن به عکاسی، نیازمند وسایل گوناگونی است که اصلی‌ترین آن‌ها ، دوربین عکاسی است. اگرچه امروزه موبایل‌های هوشمند دارای دوربین‌های باکیفیتی هستند اما مرز بین عکاسی مبتدی و حرفه ای، استفاده از دوربین‌های دیجیتال پیشرفته است. امروزه شرکت‌های گوناگونی در زمینه تولید و عرضه دوربین‌های دیجیتال فعالیت می‌‌کنند و هر کدام آن‌ها، توانسته است با ارائه محصولات خود، نظر بخشی از فعالان عرصه عکاسی را به خود جلب کند. اما یکی از نکات قابل توجه در خرید دوربین دیجیتال، قیمت آن است. قیمت دوربین‌های دیجیتال، بسته به کیفیت و امکانات‌شان بسیار با یکدیگر متفاوت است. دوربین‌های مدرن معمولا قیمت بالایی دارند که خرید آن‌ها برای طیف وسیعی از علاقه مندان به عکاسی میسر نیست. البته لازم به ذکر است که قیمت لوازم جانبی دوربین‌ها (مانند لنز) نیز بسیار بالاست که این مسئله نیز مشکلات افرادی را که توانایی پرداخت هزینه‌های بالا را ندارند، دوچندان می‌‌کند.

شاید بپرسید در این صورت چکار باید کرد؟ آیا باید از خرید دوربین دیجیتال و پرداختن به عکاسی حرفه‌ای چشم پوشی کرد؟

پاسخ ما به شما «خیر» است. ما به شما خرید دوربین‌های دست دوم را پیشنهاد می‌‌کنیم. با توجه به قیمت بالای دوربین‌های دیجیتال، مدتی است که بازار خرید و فروش دوربین‌های دست دوم حسابی داغ شده است. شما می‌‌توانید با خرید یک دوربین دست دوم، ضمن صرف هزینه کمتر، به عکاسی حرفه‌ای بپردازید و از انجام این هنر پرطرفدار لذت ببرید.

فروش دوربین دست دوم

بازرگانی دیدنگار دارای سایت رسمی، نماد ساماندهی وزارت صنعت و معدن، نماد ساماندهی وزارت ارشاد و نماد اتحادیه کسب و کار های مجازی هست؛ یعنی آدرس و تمام اطلاعات ما رو در دسترس داری هر موقع که بخوای میتونی بیای پیش ما و بهتره قبلش همین مقاله راهنمای خرید و فروش دوربین دست دوم رو خوب مطالعه کنی

.
.
⭐️ می‌خوای دوربینتو بفروشی؟ کلیک کن ⭐️
قیمت تقریبی دوربین شما
پیشنهاد بالاترین قیمت
معامله در محل پیشنهادی شما
پرداخت در لحظه خرید
حتی لوازم جانبی

راهنمای فروش دوربین دست دوم

اما اکنون این سوال پیش می‌‌آید که در خرید دوربین دست دوم، به چه نکاتی باید توجه کنیم. در ادامه مقاله راهنمای خرید و فروش دوربین دست دوم سعی داریم با ارائه نکات مفید، شما را در خرید دوربین‌های دست دوم راهنمایی کنیم. پس اگر قصد خرید یک دوربین دست دوم را دارید، تا انتهای مقاله راهنمای خرید و فروش دوربین دست دوم ما را همراهی کنید.

راهنمای خرید و فروش دوربین دست دوم (خرید)

چنانچه می‌‌خواهید اولین دوربین خود را تهیه کنید و هزینه کمتری را صرف خرید یک دوربین دیجیتال کنید، لازم است به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در ادامه مقاله راهنمای خرید و فروش دوربین دست دوم آن را ذکر می‌کنیم.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

راهنمای خرید دوربین کارکرده

بررسی سلامت و میزان عمر شاتر دوربین

اولین نکته مهم در خرید دوربین‌های دست دوم، میزان عمر شاتر دوربین است. شاتر تمام دوربین‌ها دارای عمر محدودی است و نمی‌توان به صورت نامحدود از آن‌ها استفاده نمود. یکی از مواردی که معمولا شرکت‌های سازنده دوربین‌های دیجیتال، در کنار سایر مشخصات دوربین بیان می‌‌کنند، میزان عمر مفید شاتر است. شما می‌‌توانید از روش‌های گوناگون مانند مراجعه به سایت سازنده، میزان عمر مفید شاتر را پیدا کنید. اما اکنون با یک مشکل دیگر رو به رو هستید و آن هم این است که نمی دانید شاتر دوربین مورد نظر شما چقدر کار کرده است. شرکت‌های سازنده دوربین‌های دیجیتال، برای حل این مشکل نیز راه حلی اندیشیده‌اند. تصاویر گرفته شده توسط دوربین‌های دیجیتال، شماره‌گذاری خاصی دارد. به صورتی که شماره هر عکس برابر با تعداد شات‌های دوربین تا آن لحظه است و می‌توان با توجه به شماره عکس نهایی، تعداد کارکرد دوربین را متوجه شد اما در کنار این فرآیند امکان صفر کردن و ریست کردن این شماره نیز وجود دارد و برای تعیین کارکرد صحیح و دقیق شاتر دوربین، می‌توان از نرم افزارها و وبسایت های گوناگونی که با دریافت فایل آخرین عکس دوربین، تعداد دقیق کارکرد شاتر را اعلام می‌کنند، استفاده نمود.

شاتر دوربین دیجیتال

شاتر یک دوربین دیجیتال

سنسور دوربین

قلب هر دوربین دیجیتال سنسور (حسگر) آن است. در حقیقت بخش عمده کیفیت تصاویر ثبت شده دوربین‌ها به نوع، قطع و دقت سنسور آن‌ها باز می‌‌گردد. با این تعاریف، می‌‌توانید پیش‌بینی کنید که خراب بودن این قطعه چقدر در کیفیت دوربین خریداری شده تاثیرگذار است.

برای بررسی سالم بودن سنسور دوربین، ابتدا میزان گشودگی دیافراگم لنز خود را روی حداقل مقدار خود (بیشتر مقدار F) قرار دهید و سپس از یک صحنه پرنور (مانند دیوار سفید که بر روی آن نور زیادی تابانده شده است) با یک سرعت شاتر پایین عکس بگیرید و سپس آن را در کامپیوتر به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

راهنمای خرید دوربین کانن

با توجه به اینکه صحنه تصویر گرفته شده تماما سفید است، در این حالت پیکسل‌های سوخته و معیوب مشخص می‌‌شوند. همچنین اگر آلودگی و گرد و غباری بر روی سنسور موجود باشد، به راحتی مشخص می‌‌شود.

سنسور دوربین دیجیتال

سنسور یک دوربین دیجیتال

نمایشگر دوربین

امروزه اکثر دوربین‌های دیجیتال به نمایشگر مجهز شده‌اند. به کمک این نمایشگر می‌‌توان تصاویر گرفته شده با دوربین را مشاهده نمود و همچنین تنظیمات دوربین را مشاهده و تغییر داد. برای بررسی سلامت نمایشگر دوربین کافیست یک تصویر تمام سفید را بر روی آن مشاهده کنید. به این ترتیب، پیکسل‌های سوخته به راحتی نمایان می‌‌شوند.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

راهنمای خرید بهترین دوربین های عکاسی برای دانشجویان

از دیگر ویژگی‌های مهم نمایشگر می‌‌توان به قابلیت لمسی (تاچ) اشاره کرد. لذا لازم است که حتما پیش از خرید از سلامت قابلیت تاچ صفحه نمایش اطمینان حاصل کنید.

خرید دوربین کارکرده

صفحه‌نمایش دوربین دیجیتال

ظاهر دوربین

ظاهر دوربین نیز یکی از عواملی است که در خرید دوربین دیجیتال دست دوم لازم است به آن توجه شود. هرچند که اهمیت این عامل از بسیاری از عوامل گفته شده کمتر است، اما لازم است به بدنه دوربین نیز توجه داشته باشید و پیش از خرید حتما تمامی ابعاد بدنه دوربین را بررسی کنید. چنانچه دوربین دچار ترک خوردگی، تورفتگی، شکستی و … بود، بهتر است از خرید آن خودداری کنید. زیرا این دوربین علاوه بر آن که ممکن است ظاهر زیبایی نداشته باشد، امکان معیوب بودن قطعات داخلی آن (بر اثر صدمات وارده) نیز وجود دارد.

فروش دوربین کارکرده

وجود خراش بر روی بدنه دوربین

بررسی لنز دوربین

با توجه به اینکه لنز بسیاری از دوربین‌ها (مانند دوربین‌های DSLR) قابل جداسازی و تعویض است، می‌‌توانید لنز مورد نظر خود را به صورت جداگانه تهیه کنید. همچنین برخی از افرادی که قصد فروش دوربین خود را دارند، ممکن است تمایلی به فروش لنز نداشته باشند. در این صورت نیاز به بررسی این بخش ندارید.

اما در بسیاری از مواقع فروشندگان به همراه بدنه دوربین خود، لنز دوربین را نیز به شما ارائه می‌‌کنند؛ همچنین خریداران (به ویژه خریداران مبتدی) نیز دوربین را به همراه کیت آن خریداری می‌‌کنند.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

راهنمای جامع خرید دوربین مبتدی

رشد قارچ‌ها از عواملی است که می‌‌تواند به لنز آسیب برساند. بسیاری از لنز‌هایی که در اثر رشد قارچ معیوب می‌‌شوند، به سختی قابل تعمیر هستند (و در اکثر موارد هیچ وقت تعمیر نمی‌شوند). لذا پیش از خرید، حتما از سلامت لنز از نظر عدم رشد قارچ، اطمینان حاصل کنید.

از دیگر موارد مورد توجه در سلامت لنز‌ها، توجه به سالم بودن و تمیز بودن دو عنصر اپتیکی موجود در جلو و عقب لنز است. معمولا این عناصر در مقابل آسیب هستند (و خیلی کم پیش می‌‌آید که عناصر داخلی دچار آسیب شوند). به همین سبب لازم است حتما این دو قسمت را از نظر سلامت بررسی کنید.

لنز دست دوم

لنز دوربین دیجیتال

نکات مهم در فروش دوربین دیجیتال

افرادی که عکاسی را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌‌کنند، معمولا سعی دارند که امکانات خود را به‌روز نگه دارند. به همین سبب، بسیاری از عکاسان حرفه‌ای پس از ارائه مدل‌های جدید توسط شرکت‌های سازنده دوربین، اقدام به خرید یک مدل جدید می‌‌کنند تا همواره امکانات خود را در بالاترین سطح نگه دارند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد حرفه‌ای در زمینه عکاسی، دوربین قبلی خود را به فروش می‌‌رسانند تا با هزینه آن بخشی از هزینه دوربین جدید را تامین کنند.

همچنین گاهی برخی از افراد، به سبب ایجاد مشکلات گوناگون، اقدام به فروش دوربین خود می‌‌کنند. البته این مشکلات ممکن است برای افراد دیگری خیلی جدی به شمار نرود. مثلا ایجاد یک شکستی کوچک در بدنه دوربین، ممکن است برای بسیاری از افراد آزار دهنده باشد و به همین سبب بخواهند دوربین خود را به فروش برسانند.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

بهترین دوربین‌های ارزان قیمت

اگر شما هم دوربینی دارید که به دلایل مختلف قصد فروش آن را پیدا کرده اید، لازم است نکاتی را بدانید تا بتوانید به بهترین صورت دوربین خود را به فروش برسانید. در ادامه قصد داریم برخی از این نکات را برای شما ذکر کنیم. پس اگر می‌‌خواهید فروشی موفق داشته باشید، با ما تا انتهای مقاله راهنمای خرید و فروش دوربین دست دوم همراه شوید.

ارائه دقیق مشخصات دوربین

ارائه درست مشخصات دوربین به خریدار، سبب افزایش اعتماد وی شده و آگاهی او را درباره محصولی که قصد خرید آن را دارد، بیشتر می‌‌شود. سعی کنید برخی از اطلاعات دیگر دوربین مانند تعداد شات، مدت کارکرد، تاریخ ساخت و … را به مشتری ارائه کنید.

ارائه امکانات و قابلیت‌های دوربین

هیچکدام از ویژگی‌ها و قابلیت‌های دوربینتان را از قلم نیندازید! سعی کنید ویژگی‌ها و امکانات دوربین خود را به طور کامل به اطلاع مشتری برسانید تا وی با انگیزه بیشتری به خرید دوربین شما اقدام کند.

بررسی سلامت دوربین در حضور خریدار

سعی کنید حتما محصول را به صورت حضوری به خریدار ارائه کنید. همچنین بهتر است در هنگام فروش دوربین به صورت حضوری، تمامی بخش‌های دوربین را به طور دقیق به مشتری نشان دهید تا از سالم بودن دوربین شما اطمینان حاصل کند.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

آشنایی با دوربین مناسب عکاسی خبری

بیان درست و کامل مشکلات دوربین

پیش از این نیز گفتیم که یکی از عوامل فروش دوربین ، می‌‌تواند مشکلات جزئی دوربین باشد. مشکلاتی که شاید از نظر شما قابل چشم پوشی نباشند اما در نظر افرادی که قصد خرید یک دوربین دست دوم را دارند هم، خیلی جدی به نظر نرسد. در صورتی که دوربین شما دارای اشکالی است (مانند شکستگی یا فرورفتگی در بدنه)، حتما آن را به مشتری اطلاع دهید تا رضایت دو طرف در معامله تامین شود.

راهنمای خرید و فروش دوربین دیجیتال کارکرده

ارائه عکس‌های متنوع و توضیحات کامل در صورت فروش آنلاین

اگر می‌خواهید دوربین خود را از طریق فضای مجازی (مانند شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های خرید و فروش دوربین و یا سایت‌های آگهی آنلاین) به فروش برسانید، حتما تعداد زیادی تصویر از ابعاد مختلف دوربین تهیه و در آگهی بارگزاری کنید تا مشتریان راحت‌تر بتوانند درباره خرید دوربین شما تصمیم بگیرند. همچنین سعی کنید در بخش توضیحات به طور کامل و دقیق دوربین خود را تشریح کنید.

ارائه کامل لوازم همراه و جعبه دوربین

شرکت‌های سازنده در کنار هر دوربین لوازم جانبی گوناگونی ارائه می‌‌کنند. معمولا این وسایل به هنگام خرید به طور کامل در جعبه دوربین قرار داده می‌‌شوند. سعی کنید در هنگام فروش دوربین این وسایل را به طور کامل به خریدار ارائه دهید تا از اصالت دوربین شما اطمینان حاصل کند.

دوربین دست دوم و لوازم

اگر قصد خرید و فروش دوربین دست دوم را دارید به این صفحه ما سر بزنید و اطلاعات جامعی در این زمینه کسب کنید.

با مجله دیدنگار همراه باشید تا پاسخ تمامی سوالاتتان را دریافت کنید.

اگر علاوه بر مقاله راهنمای خرید و فروش دوربین دست دوم ، اطلاعات بیشتری لازم دارید، با ما تماس بگیرید
اگر در زمینه عکاسی فعالیت می‌کنید، تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید
⭐️ مشاهده
فروشگاه اینترنتی دوربین و لوازم عکاسی دیدنگار ⭐️

دیدگاهی در مورد “راهنمای خرید و فروش دوربین دیجیتال دست دوم

  1. سارا گفت:

    چقدر کامل گفتید، ممنونم

  2. مهدی گفت:

    سلام. من امروز میخوام برم یه دوربین دست دوم بخرم و با طرف قرار هم گذاشتم و هیچ چیز هم از دوربین نمی دونم. این مقاله تا حدود زیادی به من کمک کرد که چه چیزهایی رو بررسی کنم. ممنون

    1. omid omid گفت:

      سلام، خوشحالم از اینکه تونستیم راهنماییتون کنیم و ممنون از شما که ما رو انتخاب کردین.
      هر کمکی از دستمون بربیاد در خدمتتون هستیم.

  3. مسعود سپهرآزاد گفت:

    با سپاس فراوان از دیدنگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.