راهنمای خرید بهترین دوربین های عکاسی برای دانشجویان

راهنمای خرید: بهترین دوربین های عکاسی برای دانشجویان

دوربین عکاسی دانشجویی

اگر میخواهید عکاسی را یاد بگیرید، دوربین های مناسبی برای شما وجود دارد. ما لیستی از دوربین هایی را برای شما فراهم کرده ایم که راه یادگیری را برای شما هموار میکنند و در عین حال امکان عکاسی پیشرفته را نیز به شما میدهند. دو دوربینی که ما به عنوان انتخاب های برتر برگزیده ایم، سطح کنترل و لنزهایی دارند، که با پیشرفت شما، قدیمی نمیشوند و پا به پای شما پیش می آیند.

انتخاب برتر ما: نیکون D5600

نیکون D5600

نیکون D5600

در کلاس ها و کارگاه های آموزش عکاسی، چیزهای زیادی درباره یک دوربین خوب گفته میشود. نیکون ۵۶۰۰ یکی از پیشنهادات این کلاس هاست و برای یک دانشجو یا هنر آموز عکاسی مناسب است.
سنسور ۲۴ مگاپیکسلی این دوربین عکس هایJPEG فوق العاده ای تولید میکند و کیفیت تصویر Raw دوربین از نظر دامنه دینامیکی و عملکرد در نور کم منحصر به فرد است. این دوربین جمع و جور است ولی کنترل های آن کوچک و آزار دهنده نیستند. این دوربین در محدوده کلاس خود دارای بهترین اوتوفوکوس و منظره یاب است. اوتوفوکوس نمای زنده آن با لنزهای AF-P  (سری لنز های نیکون که برای فیلم برداری مناسبند و صدای موتورفوکوس به شدت کاهش یافته و سرعت عمل فوکوس بسیار بالا تر می باشد)، عملکرد بهتری دارد ولی کمی از سیستم فوکوس Dual Pixel کنون عقب میماند.
به عبارت ساده تر این دوربین کیفیت عالی دارد و سالها هم دوربین با کیفیتی باقی خواهد ماند.
برای خرید دوربین نیکون D5600 کلیک کنید.

دیگر پیشنهاد برتر ما: Fujifilm X-T20

دوربین عکاسی بدون آینه فوجی X-T20 فقط بدنه

دوربین های سری X فوجی فیلم، محبوبیت زیادی در بین عکاسان پیدا کرده اند و ما تصور میکنیم که Fujifilm X-T20 هم ارزش بررسی دارد.
این دوربین سنسور ۲۴ مگاپیکسلی فوجی و همه حالت های منحصر به فرد پردازش فیلم مانند عکس های JPEG را دارا است. این دوربین از اوتوفوکوس X-T2 استفاده میکند، و یک منظره یاب الکترونیکی درونی با کیفیت دارد و فیلم هایی با کیفیت عالی ۴K ضبط میکند. فوجی فیلم دارای یک مجموعه عالی از لنزهای باکیفیت است و دیگر لازم نیست برای تکمیل تجهیزاتتان سراغ لنزهای کنون و نیکون بروید.
و رنگ زیبای بدنه DSLR این دوربین نیز چشم نواز است.
ما به غیر از این دو انتخاب لیستی از دوربین های دیگر را نیز برایتان فراهم کردیم تا اگر از انتخاب های ما راضی نبودید، به سراغ آنها رفته و دوربین مورد نظر خود را پیدا کنید.
لیست ما رابررسی کنید و نقاط قوت و ضعف دوربین ها را با هم مقایسه کنید.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

راهنمای خرید دوربین عکاسی

نیکون D5600

سنسور APS-C CMOS 24 مگاپیکسلی – سیستم اوتوفوکوس ۳۹ نقطه ای – صفحه لمسی ۳ اینچی چرخان

نقاط قوت:

کیفیت تصویر عالی با دامنه دینامیکی گسترده
بدنه فشرده و خوش دست
از صفحه لمسی چرخان میتوان برای انتخاب یک نقطه اوتوفوکوس استفاده کرد
ردگیری فوکوس عالی

نقاط ضعف:

فاقد دیال کنترل دوم
دکمه ها کمی کوچک هستند
بدون کنترل دیافراگم یا ISO خودکار در حالت ویدئو
بافر محدود
نیکون D5600 دوربین SLR دیجیتال متوسط APS-C است. تنها تغییر واقعی آن نسبت به نسخه قبلی “SnapBridge”، برای اتصال بی سیم است. سنسور ۲۴ مگاپیکسلی CMOS، سیستم ۳۹ نقطه ای اوتوفوکوس و صفحه نمایش لمسی مانند نسخه قبلی هستند.
D5600 یکی از کوچکترین DSLR هایی است که می توانید خریداری کنید. با وجود این که، کاملا خوش دست طراحی شده است. با این حال، دکمه های آن کوچک هستند، و تنها یک دیال کنترل دارد. صفحه نمایش آن  ۳٫۲ اینچی کاملا برای ضبط ویدئو مفید است و ویژگی های لمسی به خوبی طراحی شده اند.
این دوربین آخرین و بهترین محصول نیکون نیست، اما سیستم فوکوس اتوماتیک ۳۹ اینچی در D5600 بسیار خوب عمل می کند. این امکان هم پاسخگو است و هم قادر به ردگیری سوژه های متحرک است. همچنین این دوربین می تواند به طور مداوم با سرعت ۵ فریم در ثانیه عکاسی کند، هرچند که بافر آن سریع پر می شود؛ و همچنین می تواند ۹۷۰ عکس را با هر بار شارژ باتری بگیرد، که عالی است.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

راهنمای خرید دوربین کارکرده

D5600 یکی از بهترین انتخاب ها برای عکاسانی است که به دنبال یک دوربین SLR دیجیتال جمع و جور هستند که هم استفاده از آن اسان باشد و هم تصاویر عالی بگیرد.
کیفیت تصویر عالی این دوربین است، و دامنه دینامیکی وسیع و سطح بالایی از جزئیات و تصویر دلخواه در JPEG را ارائه میدهد. سطوح نویز در حساسیت های بالا خیلی پایین است.
D5600 ممکن است بهترین انتخاب برای ضبط ویدئو نباشد، زیرا اوتوفوکوس آن عالی نیست، دیافراگم را نمی توان کنترل کرد و ابزار ضبط آن بسیار محدود است. کیفیت ویدئو ۱۰۸۰p است، ولی D5600 از ۴K پشتیبانی نمی کند.
D5600 یکی از بهترین انتخاب ها برای کسانی است که به دنبال یک دوربین SLR دیجیتال جمع و جور هستند که هم استفاده از آن اسان باشد و هم تصاویر عالی بگیرد. این دوربین بهترین انتخاب برای علاقه مندانی که نیاز به دیال کنترل دوم دارند نیست، اما برای کسانی که به دنبال دوربینی برای یادگیری و ارتقای خود هستند، انتخاب D5600 بسیار عالی است.

عکس های گرفته شده توسط دوربین نیکون D5600 :

 

فوجی فیلم X-T20

دوربین عکاسی بدون آینه فوجی X-T20 فقط بدنه

سنسور APS-C X-Trans CMOS 2 مگاپیکسلی – منظره یاب OLED 2.36 مگا-نقطه ای

نقاط قوت:

کیفیت تصویر عالی
ارگونومی و طراحی مقاوم
EVF  ( منظره یاب الکترونیک ) با رزولوشن بالا

نقاط ضعف:

ردگیری سوژه بد و گیر کردن در نور کم
ویدئو ۴K می تواند بهتر باشد
دکمه های حالت سوئیچ خودکار و دکمه Fn در جای بدی قرار داده شده است
Fujifilm X-T20 یک دوربین بدون آینه است که طراحی و کنترل نسخه قبلی اش را با نقاط قوت X-T2 (برای هزینه های کمتر) ترکیب می کند. با سنسور جدید، سیستم اوتوفوکوس و LCD صفحه نمایش لمسی، X-T20 با همتایان خود هماهنگ می شود.
استفاده از X-T20 لذت بخش است. کنترل مستقیم آن باعث می شود که نوردهی و سرعت شاتر تغییر کند و دیال های کنترل دوگانه برای تنظیم سریع نوردهی عالی است. بدنه آن بسیار مقاوم است، هرچند کنترل ها کوچک هستند و در جای بدی قرار دارند. X-T20 از دکمه ها گرفته تا منوها به طور گسترده ای قابل تنظیم است. عملکرد اوتوفوکوس در حالت نوردهی دستی عالی کار می کند و هنگام افزایش حساسیت انتخاب فاصله کانونی را در نظر بگیرد.
X-T20 یک دوربین مقاوم و از بسیاری جهات جذاب است: طراحی، عملکرد، کیفیت عکس و عوامل سرگرم کننده.
سیستم فوکوس اتوماتیک این دوربین دارای سنسور تشخیص فاز است که تا ۳۲۵ نقطه قابل انتخاب است. ناحیه PDAF ( سیستم فوکوس لیزری ) در مقایسه با برخی از همتایان آن بسیار سنگین است و ردگیری سوژه آن کمی مشکل ساز است، بنابراین بهترین انتخاب برای عکاسی نیست. سرعت عکسبرداری بسیار عالی است و با سرعت ۱۴ فریم در ثانیه با شاتر الکترونیکی و ۸ فریم در ثانیه با نسخه مکانیکی عمل میکند. عمر باتری این دوربین در مقایسه با دوربین های بدون آینه متوسط است.
سنسور ۲۴ مگاپیکسلی X-Trans CMOS ما را در همه دوربین های فوجی فیلم(Fujifilm) تحت تاثیر قرار داده است. کیفیت JPEG، به ویژه از لحاظ رنگ، بسیار عالی است و حالت شبیه سازی فیلم نتایج قابل قبولی دارد. عملکرد در ISO و دامنه دینامیکی دوربین نیز بسیار خوب است.
X-T20 می تواند فیلم ۴K را با کیفیت متوسط ضبط کند. دوربین دارای فوکوس بالا، تنظیم صدا، جبران نوردهی ISO و خروجی HDMI است. آنچه که این دوربین به آن نیاز دارد، یک هیستوگرام زنده، تشخیص چهره و یا هر نوع مشخصات رنگ مسطح است.
در مجموع X-T20 یک دوربین مقاوم و از بسیاری جهات جذاب است: طراحی، عملکرد، کیفیت عکس و عامل سرگرم کننده. D5600 بهترین گزینه ها را در خود دارد، اما X-T20 نیز از لحاظ ویدئویی با وضوح بالا و کیفیت عالی JPEG، انتخاب خوبی است.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

بهترین لنز و دوربین مناسب عکاسی معماری

عکس های گرفته شده توسط دوربین Fujifilm X-T20 :

دوربین کنون پاور شات  G1 X III

دوربین عکاسی خانگی کانن G1X III

سنسور APS-C CMOS 24 مگاپیکسلی – دامنه لنز معادل ۲۴-۷۲ لنزهای F2.8-5.6 – سیستم اتوفوکوس Dual Pixel

نقاط قوت:

– سنسور APS-C در یک بدنه جمع و جور
– کیفیت عکس عالی برای یک دوربین با لنز ثابت
– اتوفوکوس Dual Pixel خوب

نقاط ضعف:

– قیمت بالا
– لنز ثابت
– فاقد ضبط ویدئوی ۴K
دوربین کانن پاورشات G1 X III اولین دوربین کوچک کانن است که یک سنسور بزرگ مثل APS-C را در خود جای داده است، و این در حالی است که همه دوربین های این سایزی کنون در رده مبتدی DSLR ها قرار میگیرند. به علاوه، سنسور ۲۴ مگاپیکسلی لنز زوم معادل ۲۴-۷۲ با دیافراگم  F2.8-5.6  و اتوفوکوس  Dual Pixel را بهبود میبخشد. این دوربین برای عکاسان خوش ذوقی طراحی شده است که میخواهند دوربین را همه جا با خود حمل کنند و از مناظر عکس بگیرند. با این حال اگر دلتان بخواهد ویدئو های دقیق و پر جزئیات ضبط کنید، متاسفانه این دوربین دارای قابلیت ضبط ۴K نیست.
صفحه لمسی ۳ اینچی کاملا چرخان این دوربین امکان عکس گرفتن از بالا و پایین را فراهم میکند. همچنین این دوربین یک منظره یاب الکترونیکی توکار و یک سری تنظیمات دستی کارآمد دارد که عکاسان خوش ذوق را راضی نگه میدارد. دستگیره کوچک برجسته و طراحی زیبای این دوربین برای آنهایی مناسب است که به دنبال دوربین های کوچک به سبک سونی RX100 هستند، ولی G1 X III با وجود کوچک بودن، یک دوربین جیبی محسوب نمیشود.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

دوربین اینستکس مینی 9 یک فانتزی دوست داشتنی !

این دوربین برای عکاسان خوش ذوقی طراحی شده است که میخواهند دوربین را همه جا با خود حمل کنند و از مناظر ثابت عکس بگیرند.
اتوفوکوس Dual Pixel این دوربین هم سریع و هم کار آمد است، و ما انتظار داریم که در عکاسی مداوم ۷ فریم در ثانیه به خوبی عمل کند. از صفحه لسمی میتوان برای انتخاب و تغییر سریع نقطه فوکوس حتی در ویدئو ها استفاده کرد.
در کل خروجی های عکس JPEG دوربین های کنون عالی هستند و G1 X Mark III نیز از این قاعده مستثنی نیست. بدون نیاز به اشباع رنگ در تنظیمات، رنگ عکس های این دوربین بسیار دلپذیر است. با این حال ترکیب سنسور/پردازشگر بهترین نتیجه ISO را نداده است. دامنه دینامیک Raw بهتر از کنون APS-C های قبلی است و امکان ادیت نهایی خوبی را به عکاس میدهد، ولی نسبت به خیلی از حریفانش در این زمینه عقب میماند.
در دنیایی که به سمت ویدئوهای ۴K پیش میرود، این دوربین هنوز با ۱۰۸۰/۶۰p کار میکند. در این دوربین کنترل اتوفوکوس از طریق صفحه نمایشی لمسی، یک فیلتر تو کار ND و یک ال سی دی چرخان برای عکاسان غیر حرفه ای مناسب دارد.
قیمت دوربین کنون G1 X III زیاد است ولی در عوض خصوصیات و امکاناتی را ارائه میدهد که از یک دوربین پیشرو انتظار دارید. این دوربین کنترل دستی، سنسوری بزرگ، دامنه زوم توکار و یک منظره یاب EVF توکار دارد که برای عکاسان خوش ذوق جذاب است. سایز کوچک و اتوفوکوس عالی این دوربین برای والدینی که میخواهد پا به پای کودکشان جنب و جوش کنند، مناسب است.

عکس های گرفته شده توسط دوربین کنون پاور شات  G1 X III:

کنون EOS M6

سنسور APS-C CMOS 24 مگاپیکسلی – اتوفوکوس Dual Pixel – کیفیت ضبط فیلم ۱۰۸۰/۶۰p

نقاط قوت:

– سنسور ۲۴ مگاپیکسلی با کیفیت
– کنترل صفحه لمسی ساده
– اتوفوکوس در ۸۰ درصد فریم ها

نقاط ضعف:

– عمر کوتاه باتری
– هنگامی که صفحه لمسی را برای سلفی گرفتن ۱۸۰ درجه به سمت بالا میچرخانیم، صفحه دیگر قابل رویت نیست.
– کیفیت ویدئو فقط ۱۰۸۰ است.
این دوربین یک دوربین رده متوسط است که دارای سه دیال کنترل برای عکاسی همانند دوربین های حرفه ای  DSLR است. این دوربین با قابلیت تشخیص چهره اتوفوکوس Dual Pixel فوکوس هایی حساس به عمق را بوجود می آورد.
M6 دارای سه دیال دستور، یک دیال مخصوص تنظیم نور و یک صفحه نمایش برای کنترل ساده و سریع نور و اتوفوکوس است. صفحه نمایش مثل یک صفحه لمسی عمل میکند و به کاربر امکان تعیین و جابجایی سریع نقطه فوکوس را میدهد. ضمناً این دوربین به دلیل نداشتن منظره یاب، خیلی سبک و جمع و جور است.
فن آوری ردگیری اتوفوکوس  Dual Pixel دوربین های کنون واقعا حیرت انگیز است. این پردازش گر پیشرفته از نسخه های قبلی خیلی بهتر است. با این حال این دوربین نسبت به همتایانش زمان آماده به کار طولانی تری دارد.
این دوربین به دلیل نداشتن منظره یاب، خیلی سبک و جمع و جور است ولی کیفیت تصویر آن همچنان تحسین برانگیز است.
عملکرد Raw این دوربین خوب است و رنگ های زیبایی را ارائه میدهد. البته عملکرد نوردهی ضعیف این دوربین ربطی به استاندارد های تعیین شده در این رده دوربین ندارد.
کیفیت ۱۰۸۰/۶۰p ویدئویی این دوربین رزولوشن پایینی دارد. با این حال، ضبط فیلم های طولانی با کیفیت به لطف سیستم اتوفوکوس Dual Pixel قدرتمند و لرزشگیر داخلی دوربین امکان پذیر است.
در کل، دوربین کنون M6 یک محصول با کیفیت و سبک وزن است که برای تازه کاران یک گزینه خوب برای سری دوربینهای ببین و بگیر یا کامپکت(point-and-shoot)یا دوربین پشتیبان است. این دوربین بسیار کوچک دارای آخرین فن آوری های کنون است و قدرت فن آوری دوئال پیکسل (Dual Pixel) را با حداقل فضا به حداکثر رسانده است.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

چه دوربینی برای رشته عکاسی بخریم؟

عکس های گرفته شده توسط دوربین کنون EOS M6 :

کانن EOS Rebel T7i یا EOS 800D

سنسور APS-C CMOS 24 مگاپیکسلی –اوتوفوکوس دوئال پیکسل (Dual Pixel)– ضبط ویدئوی ۱۰۸۰/۶۰p

نقاط قوت:

منظره یاب یا نمای زنده آن بسیار پاسخگو هستند
حالت راهنمای هوشمند
فیلمبرداری آسان

نقاط ضعف:

استفاده از Wi-Fi سخت است
ویدئو تنها رزولوشن ۱۰۸۰p را دارد
OVF ( منظره یاب اپتیکال ) و LV shooting( تصویر زنده در  LCD ) دارای تنظیمات جداگانه هستند
کانن EOS Rebel T7i / 800D جدیدترین سری از سری DSLR های تجاری شرکت است. این دوربین دارای یک حالت راهنما ساده شده و سیستم اوتو فوکوس Dual Pixel است که امکان فوکوس سریع در حالت نمای زنده را فراهم میکند.
T7i خیلی خوش دست است و دارای دکمه های کنترل زیادی است، هرچند تنها یک دیال کنترل دارد. حالت راهنما عالی است، و چگونگی استفاده از دوربین را حتی هنگامی که راهنما غیر فعال است به شما آموزش میدهد. این دوربین همچنین عملکرد مشابهی چه در حالت منظره یاب و چه عکاسی با صفحه عقبی دوربین ارائه می دهد که برای DSLR غیر معمول است.
کنون EOS Rebel T7i یکی از ساده ترین DSLR هایی است که ما تا کنون با آن روبرو شده ایم و برای مبتدیان، عالی است.
اوتوفوکوس منظره یاب این دوربین خوب است، و تعداد زیادی از نقاط اوتوفوکوس را پوشش میدهد، اما اوتوفوکوس در حالت نمای زنده بسیار عالی بود که واقعا ما را تحت تاثیر قرار داد.
JPEG های دوربین بسیار خوب هستند، و رنگ های جذاب، دقیق و قابل تنظیم دارند. کاهش نویز کمی سطح پایین است و هیچ گزینه درون دوربینی برای تبدیل تصاویر Raw پس از عکاسی وجود ندارد. عملکرد سنسور از لحاظ نویز و دامنه دینامیکی بسیار خوب است، هر چند که از لحاظ نویز پیشرفته نیست.
ویدئو محدود به فیلم کیفیت ۱۰۸۰p است. حالت دیجیتال IS در هنگام عکسبرداری دستی مفید است، اما این اوتوفوکوس Dual Pixel دوربین را به یکی از ساده ترین دوربین های فیلمبرداری تبدیل میکند.
ترکیبی از حالت راهنمای هوشمند و اوتوفوکوس نمای زنده باعث میشود دوربین در هنگام عکسبرداری با استفاده از صفحه نمایش عقب، عملکرد خوبی داشته باشد و کنون EOS Rebel T7i یکی از DSLR های موجود است. ما فکر می کنیم که عمر باتری و اجرای Wi-Fi در D5600 بسیار بهتر است اما اگر شما دوربین های کنون را دوست دارید، T7i برای شما مناسب است.
برای خرید دوربین کانن ۸۰۰D کلیک کنید.

عکس های گرفته شده توسط دوربین کنون EOS 800D :

المپیوس OM-D E-M10 III

سنسور میکرو سه چهارم CMOS 16 مگاپیکسلی – منظره یاب ۲٫۳۶M-dot OLED   – لرزشگیر تصویر ۵ محوره

نقاط قوت:

– ارگونومی مناسب، دیال دو کنترله
– تثبیت کننده تصویر ۵ محوره
– ضبط ویدئوی ۴K مناسب

نقاط ضعف:

– سیستم منو سنگین است
– اتوفوکوس مداوم، خصوصا در ضبط ویدئو و عکاسی پیاپی، از دیگر همتایانش عقب میماند.
الیمپوس OM-D E-M10 III یک دوربین بدون آیینه سه چهارم ۱۶ مگاپیکسلی است که برای عکاسانی طراحی شده که میخواهند مهارتهای عکاسی خود را بهبود بخشند. این دوربین یک لرزشگیر داخلی  دارد که میتوان از آن در ضبط ویدئوهای ۴K استفاده کرد.
E-M10 III  دارای یک سطح غیر معمول از کنترل های مستقیم است که بوسیله دیال دو کنترله، چندین دکمه و یک صفحه نمایش خود، فراهم میشود. این مدل آخر الیمپوس یک سیستم منوی ساده و یک حالت عکاسی پیشرفته دارد، که دسترسی به ویژگی های پیچیده تر دوربین را آسان میکند.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

راهنمای خرید بهترین دوربین های DSLR زیر ۲ میلیون تومان

E-M10 III یک دوربین مناسب برای عکس و ویدئو است و چیزهای زیادی برای ارائه دارد.
اتوفوکوس دوربین برای عکس های تکی عالی است و به سرعت و بدون صدا فوکوس میکند. با این که این دوربین میتواند سوژه های متحرک را ردیابی کند، در عکس های دنباله ای دچار مشکل میشود. در کل این دوربین خصوصا در مورد صفحه نمایشش، بسیار کار آمد است.
کیفیت تصویر در ویدئو ها با کیفیت تصویر در عکس های این دوربین برابری میکند. نمیتوان زیاد بر روی اتوفوکوس این دوربین حساب کرد و نمیتوان برای گرفتن صداهای بهتر رویش میکروفون نصب کرد. ولی لرزشگیر آن، ظاهر کار را زیبا میکند.
E-M10 III یک دوربین مناسب برای عکس و ویدئو است و چیزهای زیادی برای ارائه دارد. با اینکه E-M10 III به هیچ وجه پیشرو در طبقه خودش نیست، ولی از لحاظ عملکرد، برای یک خریدار مبتدی که برای اولین بار میخواهد دوربین بخرد و به دنبال بهبود مهارت عکاسی خودش است، این دوربین انتخابی مناسب است.

عکس های گرفته شده توسط دوربین المپیوس OM-D E-M10 III :

پاناسونیک لومیکس DMC-LX10

سنسور نوع یک اینچی ۲۰ مگاپیکسلی – لنز F1.4-2.8 معادل ۱۴-۷۲ میلیمتر – کیفیت ۴K ویدئو در ۳۰p

نقاط قوت:

DFD ( وضوح یابی تصویر با مقایسه عمق میدان دو تصویر ) منجر به عملکرد و دقت بالای اوتوفوکوس میشود
ضبط ویدئوی تثبیت شده
صفحه لمسی و دیال هایی برای عملیات سریع

نقاط ضعف:

عمر باتری محدود
دیال ها با تنظیم مجدد دارند
عملکرد  ضعیف اوتو ایزو (Auto ISO)
LX10 (که خارج از آمریکای شمالی به آن LX15 میگویند) اولین دوربین سری LX است که مجهز به یک سنسور ۱ اینچی است. همچنین دارای یک لنز زوم سریع است و بیشترین بهره را از سنسور بزرگ این دوربین میبرد (توانایی جمع آوری نور این دوربین از تمام همتایان آن ۱اینچی خودش بیشتر است). این دوربین همچنین یک صفحه نمایش لمسی دارد، اما منظره یاب ندارد.
LX10 دارای دیال دیافراگم مخصوص و دو دیال کنترل مجزا است. این دیال ها به طور پیش فرض مورد استفاده قرار نمی گیرند (هر چند می توانید با استفاده از آنها حالت های سفارشی را بوجود آورید)، همچنین وجود صفحه نمایش لمسی آن را به یکی از سریعترین و راحت ترین دوربین ها بدل کرده است.
اوتوفوکوس LX10 واقعا قابل ملاحظه است، و همچنین در سراسر صحنه و حتی در سوژه های متحرک لنز، فوکوس خود را حفظ میکند. گاهی اوقات در هنگام عکسبرداری عکس هایی با فوکوس اشتباه گرفته می شود، اما میزان موفقیت کلی دوربین – حتی در سرعت ۶ فریم در ثانیه با اوتوفوکوس – برای یک دوربین عکاس حرفه ای جیبی بسیار مناسب است. با این حال، باتری این دوربین عمر کمی دارد.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

بهترین دوربین‌های ارزان قیمت

کیفیت تصویر LX10 به ویژه از لحاظ عملکرد Raw بسیار خوب است. مانند اکثر دوربین های کوچک با لنزهای سریع، ویژگی های مشابهی دارد اما لنز این دوربین بسیار با کیفیت است. عملکرد سنسور بسیار شبیه به همتایان نوع ۱ اینچی است و فایل های Raw بزرگی را ارائه می دهد، اما موتور JPEG همیشه خوب عمل نمیکند. پاسخ رنگ جالب نیست، اما کاهش نویز زیاد است، که در این زمینه باید اصلاحاتی صورت گیرد.
از نقاط قوت منحصر به فرد این دوربین، عکس های عریض و قابلیت ویدئو و خوش دستی دوربین است.
مشخصات ویدیویی LX10 بسیار چشمگیر و شامل ابزارهایی نظیر فوکوس دستی عالی است. تثبیت کننده لنز به اندازه کافی برای دستیابی به عکسبرداری ۴K استاتیک دستی مناسب است، اما عدم اصلاح دیجیتال، حتی در حالت ۱۰۸۰p، باعث میشود لغزش دوربین نسبت به همتایان کنون و سونی بیشتر باشد.
LX10 در بازار با استقبال خوبی مواجه شده است، و فیلم ۴K، افکت چشمگیر و صفحه نمایش لمسی با قیمت رقابتی آن به ویژگی های مثبتش افزوده است. دیال های کنترل خیلی کار آمد نیستند، بنابراین برای عکاسانی که به دیال ها متکی هستند دوربین مناسبی نیست. با این حال، با توجه به قیمت آن و قابلیت های عکاسی و ویدئویی گسترده، و همچنین خوش دستی آن، این دوربین یک گزینه بسیار قابل حمل برای دانشجویان و هنرآموزان عکاسی است.

عکس های گرفته شده توسط دوربین پاناسونیک لومیکس DMC-LX10:

سونی آلفا   a6300

دوربین عکاسی بدون آینه مدل Sony a6300 Alpha 16-50mm

سنسور APS-C CMOS مگاپیکسلی – سیستم ترکیبی اتوفوکوس- ضبط ویدئو ۴K

نقاط قوت:

– کیفیت تصویر JPEG و Raw عالی
– سیستم فوکوس خودکار با کیفیت
– ضبط ویدئو ۴K با کنترل های گسترده

نقاط ضعف:

– انتخاب نقطه قفل اتوفوکوس
– فاقد تبدیل Raw درونی
– منوی گیج کننده
دوربین سونی a6300 یک دوربین بدون آینه است که ارگونومیک و کیفیت ۲۴ مگاپیکسلی آن ممکن است شبیه به a6000 باشد، اما تقریبا هر ویژگی کلیدی ۶۳۰۰ در این نسخه بهبود یافته است. بدنه محکم، منظره یاب با وضوح بالا، فوکوس اتوماتیک پیچیده تر، عکاسی۱۱  فریم در ثانیه و فیلم ۴K دوربین  a6300 را از مدل قبلی آن متمایز کرده است.
دستگیره a6300 خیلی با کیفیت نیست. بدنه کوچک آن تعداد قابل توجهی دکمه کنترل دارد، اما کاربر قطعا از سفارشی سازی وسیع بوسیله دکمه های عملکرد دوربین و منوی دوربین لذت خواهد برد. فقدان جوی استیک یا صفحه نمایش لمسی برای انتخاب نقطه اتوفوکوس نقطه ضعف دوربین است، و کنترل وابسته به دو دیال است که هر دو با انگشت شست کنترل میشوند. هرچند با توجه به توانایی های قابل توجه دوربین، ارزش این را دارد که راهکار مورد نظر خودتان را برای کار با آن بیابید.
سیستم اتوفوکوس با کیفیت a6300 از خیلی از دوربین هایی که تا به حال دیده ایم بهتر است.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

بهترین دوربین‌ عکاسی از طبیعت سال 2017

عملکرد اوتو فوکوس a6300 یکی از بهترین هایی است که ما در دوربین های بازار دیده ایم: فوکوس بسیار سریع و بسیار قابل اعتماد است. عکاسی با نرخ ۱۱ فریم در ثانیه (که در حالت نمای زنده این تعدا به ۸فریم در ثانیه کاهش مییابد) و عمر باتری ۴۰۰ عکس به ازای هر بار شارژ عملکرد این دوربین را فوق العاده میکند.
به لطف سنسور ۲۴ مگاپیکسلی کیفیت عکس های دوربین عالی است. عملکرد Raw و دامنه دینامیک این دوربین شگفت انگیز هستند. با این حال سیستم فشرده سازی سونی در صورتی که عکسها را زیاد فشرده سازید، به مشکل میخورد. پردازش JPEG این دوربین بسیار عالی است. این دوربین دارای قابلیت کاهش نویز و کیفیت تصویر عالی است ولی موتور رنگ آن می‌تواند کمی مشکل ساز شود. عدم وجود تبدیل  RAW درونی یکی از ضعف‌های این دوربین است.
دوربین a6300 می تواند فیلم های ۴K / UHD بسیار با کیفیتی را ضبط کند. این دوربین همچنین دارای طیف وسیعی از ابزارهای پشتیبانی و پارامترهای تصویر است، از جمله منحنی های گاما یاب فوق العاده مسطح، برای کمک به کاربران در ضبط برخی از فیلم های عالی.
سونی a6300 نیاز به سفارشی کردن برای به دست آوردن بهترین تاثیر آن نسبت به رقابیش دارد، و ارگونومی آن می تواند با برخی از DSLR ها که ارگونومی آنها در دهه های گذشته تکرار شده است، مقایسه شود. با این حال، توانایی و انعطاف پذیری این دوربین بسیار زیاد است. این دوربین با یک سیستم عالی اوتو فوکوس، کیفیت تصویر فوق العاده ای دارد و برخی از بهترین فیلم هایی که تا به حال دیده اید را ضبط میکند.

عکس های گرفته شده توسط دوربین سونی آلفا a6300 :

⭐️ مشاهده فروشگاه اینترنتی دوربین و لوازم عکاسی دیدنگار ⭐️

خریدانواع دوربین عکاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.