بهترین دوربین‌ عکاسی از طبیعت سال 2017

راهنمای خرید ۲۰۱۷ : بهترین و مناسب ترین دوربین ها برای عکاسی از مناظر طبیعی کدام آند؟

بهترین دوربین عکاسی طبیعت

دوربین‌های حرفه ای با قابلیت عکسبرداری از مناظر طبیعی دارای توانایی‌های خاصی هستند و نیاز‌های خاصی را هم پوشش می دهند. یک دوربین با دورنمای طبیعی خوب می‌بایست وضوح ( رزولوشن ) بسیار بالا و برد دینامیکی زیادی را ارائه دهد. به لحاظ فیزیکی نیز این دوربین باید در مقابل شرایط آب و هوایی مقاوم بوده و خوش ساخت باشد. ویژگی هایی مانند پایداری بدنه، حساسیت لمسی، ال سی دی متحرک و یک باتری با طول عمر خوب نیز برتری محسوب می‌شوند.
بیشتر دوربین‌هایی که در این راهنمای خرید موجود هستند در‌بر‌دارنده‌ی ترکیبی از ویژگی‌هایی که در بالا ذکر شده است هستند و میتوان از تمام این دوربین‌ها به عنوان یک دوربین خوب با قابلیت عکسبرداری از مناظر طبیعی استفاده کرد.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

راهنمای خرید دوربین کارکرده

انتخاب اول: دوربین عکاسی  Nikon D850

بهترین دوربین نیکون

نیکون دی ۸۵۰ ( Nikon D850 ) دارای مقدار پایین ایزو  ۶۴ است که مقدار آن دو سوم گام پایین تر از پایه‌ی معمولی ایزو ۱۰۰ است، این مورد به این دوربین مزیتی می‌دهد تا به لحاظ توانایی جمع آوری نور بتواند در محدوده‌ی دینامیکی، در کلاس خود پیشرو باشد. به علاوه سنسور کامل ۴۵٫۷ مگاپیکسلی دوربین ، وضوح ( رزولوشن ) بسیار خوبی را ارائه می‌دهد.
اما این همه‌ی موضوع نیست. بدنه‌ی Nikon D850 پوشش محافظ آب و هوایی دارد ( قابلیت ضد گرد و غبار و … ) و مجهز به ساختاری قدرتمند است. دوربین نیکون دی ۸۵۰ ( Nikon D850 ) همچنین دارای بزرگ‌ترین منظره یاب اپتیکال بوده که در تمام نیکون‌های دیجیتال بی‌سابقه است. علاوه بر این، برای عکسبرداری بسیار مناسب و راحت است.

انتخاب دوم: دوربین عکاسی Sony Alpha a7RIII

بهترین دوربین عکاسی طبیعت

پیشنهاد دوم ما Sony Alpha a7RIII است که به هیچ وجه دست کمی از انتخاب اول ندارد .
دوربین Sony Alpha a7RIII مزیت ایزو ۶۴ بالاتری نسبت به نیکون D850 ندارد اما به دلایل مختلف، قابلیت عکسبرداری از مناظر طبیعی بسیار جذاب را دارد. دوربین Sony Alpha a7RIII به دلیل سنسور فول فریم ۴۲٫۲ مگاپیکسلی خود کیفیت تصویر بسیار بالایی را ارائه می‌دهد. همچنین با وجود پایه‌ی ایزو کمی بالاتر از ۱۰۰ ، برد دینامیکی بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. این دوربین دارای پوشش محافظ آب و هوایی و دارای ساختاری قوی است (در تئوری به خوبی D850 است)
عمر باتری آن به اندازه‌ی Nikon D850 بالا نیست اما به نسبت دوربین Sony Alpha 7R II بسیار پیشرفت داشته است. صفحه‌ی لمسی متحرک نیز این دوربین را برای زاویه‌های عکاسی کم بسیار مناسب می‌کند.
برخی ویژگی های اضافی این دوربین مانند لرزشگیر ۵ محوره و حالت تغییر پیکسل ( pixel shift mod ) که میتواند فایل هایی با وضوح ( رزولوشن ) فوق العاده بالا ایجاد کند نسبت به دوربین نیکون D850 برتری دارد.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

بهترین لنز و دوربین مناسب عکاسی معماری

انتخاب سوم: دوربین پنتاکس Pentax K-1

دوربین پنتاکس Pentax K-1

شما می‌توانید با تقریبا نصف قیمت دو دوربینی که در بالا ذکر شد دوربین پنتاکس Pentax K-1 را خریداری کنید.
وضوح ( رزولوشن ) ناشی از حسگر ( سنسور ) فول فریم ۳۶ مگاپیکسلی این دوربین، کمی پایین تر از نیکون و سونی است اما همچنان عالی است و برد دینامیکی آن همچنان قوی است.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

آشنایی با دوربین مناسب عکاسی خبری

به دلیل کیفیت ساخت قدرتمند آن، دارای پوشش آب و هوایی ( ضد گرد و غبار و… ) است و عکسبرداری با آن نیز آسان می باشد. به علاوه، صفحه‌ی ال سی دی متحرک کناری می‌تواند برای زوایای عکاسی کم و زیاد مورد استفاده قرار بگیرد.
دوربین پنتاکس Pentax K-1 همانند دوربین سونی Sony Alpha a7RIII دارای حالت تغییر پیکسل ( pixel shift mod ) است اما در عمل نتایج عکاسی آن خیلی بهتر است. (تاخیر کم بین عکس برداری ها که به معنای فرصت کم تر برای حرکت است.) این دوربین همچنین به حسگر ( سنسور ) ثابت ۵ محوره مجهز شده است.

⭐️ مشاهده فروشگاه اینترنتی دوربین و لوازم عکاسی دیدنگار  ⭐️

 

خریدانواع دوربین عکاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.