ژلیش ناخن چیست؟ راهنمای کامل مراحل انجام، مزایا و معایب 💅​🦋​✨​

ژلیش ناخن

آراستگی ناخن‌ها می‌تواند به طور مستقیم بر آراستگی ظاهری افراد تاثیر بگذارد. از این رو بسیاری از بانوان برآنند تا به نحوی به زیباتر کردن ناخن‌های خود بپردازند. تکنیک‌های مختلفی برای آراسته کردن ناخن‌ها وجود داشته که یکی از پرطرفدارترین این تکنیک‌ها ژلیش ناخن است.

بهترین-آرایشگاه-اطراف-من

در این مقاله قصد داریم تا درباره‌ ژلیش ناخن و مزایا و معایب آن صحبت کرده و تفاوت آن با لاک معمولی و کاشت ناخن را بررسی کنیم. حالا اگر شما از آن دسته خانم‌هایی هستید که برای اولین بار قصد انجام امور زیبایی ناخن را دارید، یا تمایل دارید با تکنیک جدیدی به ناخن‌های خود زیبایی ببخشید، با ما همراه باشید.

 

ژلیش ناخن چیست؟

ژلیش ناخن طبیعی

یکی از روش‌های مدرن آراسته ساختن ناخن‌ها تحت عنوان nail gel یا ژلیش ناخن شناخته می‌شود که به آن لاک موقت نیز می‌گویند. ژلیش در واقع نوعی لاک است که با مایع ژل مانندی به نام اکریلیک ترکیب شده و به همین ترتیب دوام بیشتری نسبت به لاک‌های معمولی دارد. تکنیک ژلیش کردن ناخن سبب می‌شود تا لاک ناخن ثابت باقی مانده و در گذر زمان دچار پریدگی نشود. nail gel همانند لمینت بر روی ناخن طبیعی اجرا شده و نیازی به استفاده از مواد پودری فشرده ندارد.

ژلیش ناخن

تفاوت ژلیش ناخن با لاک معمولی و کاشت ناخن

ناخن ژلیش با لاک معمولی و همچنین با کاشت ناخن تفاوت‌هایی دارد. تکنیک nail gel برعکس لاک معمولی در هوای آزاد خشک نمی‌شود و خشک کردن آن نیاز به استفاده از دستگاه‌های مخصوص اشعه‌ UV یا LED دارد. همچنین ژلیش ناخن به هیچ عنوان با استون پاک نمی‌شود و از دوام بالایی برخوردار است. با این حال لازم است تا پس از 10 یا 20 روز نسبت به ترمیم آن اقدام شود تا حالت اولیه‌ آن بازگردد.

nail gel همچنین با کاشت ناخن نیز متفاوت است. در فرآیند ژلیش ناخن سه لایه لاک ژل بر روی ناخن طبیعی اعمال شده و هیچ آسیبی به سطح ناخن وارد نمی‌شود. در حالی که در روش کاشت ناخن از پودرهای فشرده برای برجسته کردن و ضخیم کردن سطح ناخن استفاده شده و سبب می‌شود تا طول ناخن کشیده‌تر از آن‌چه که هست نشان داده شود. بنابراین می‌توان گفت که ژلیش ناخن روش ایمن‌تری نسبت به کاشت ناخن و روش بادوام‌تری نسبت به لاک معمولی می‌باشد.

ژلیش ناخن

آموزش ژلیش ناخن

برای انجام nail gel باید مراحل زیر طی شود.

✅​در ابتدا ناخن‌ها را با سوهان دستی سوهان کشی کنید تا تمامی ناخن‌ها به فرم و شکل یکسانی درآیند.

✅​سپس بر روی تمامی ناخن‌ها از ژلیش ناخن استفاده کرده و پس از آن دست را به مدت 15 تا 60 ثانیه زیر لامپ UV یا LED دستگاه ژلیش قرار دهید. حرارت ناشی از تابش لامپ LED و UV و واکنش‌هایی که در لاک ژل انجام می‌شود سبب می‌شود تا ژلیش از حالت مایع به جامد تبدیل شده و خشک شود.

✅​این فرآیند را برای لایه دوم نیز انجام دهید.

✅​بعد از آن به سراغ سومین لایه لاک ژل بروید که برای درخشش ناخن‌ها اعمال شده و تحت عنوان تاپ کوت شناخته می‌شود. این لایه جلوه براق یا مات ناخن را تعیین کرده و لازم است تا برای خشک شدن آن نیز دست‌ها در دستگاه UV قرار گیرند.

✅​آن چه اهمیت دارد این است که لاک ژل باید در زمان تعیین شده به خوبی خشک شود و اگر کاملا خشک نشده بود مجددا در دستگاه LED یا UV قرار گیرد. لازم به ذکر است که هیچ روش دیگری نمی‌تواند لاک ژل را خشک کند.

مزایا و معایب ژلیش ناخن

ژلیش ناخن کوتاه

مزایای ژلیش ناخن

از جمله مزیت‌های ناخن ژلیش نسبت به سایر تکنیک‌های آراسته ساختن ناخن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • nail gel در برابر رطوبت و دمای بالا مقاوم بوده و از این رو در هنگام ظرف شستن یا استحمام شفافیت خود را از دست نمی‌دهد و بدون تغییر باقی می‌ماند.
  • ناخن ژلیش بر عکس لاک‌های معمولی به سرعت خشک می‌شود.
  • زمانی که ژلیش خشک شد دیگر هیچ جسم سخت و تیزی نمی‌توانند در آن نفوذ کند. حال آنکه پس از استفاده از لاک معمولی در صورت کشیده شدن ناخن به جسم سخت لاک دچار خط و خش می‌شود.
  • nail gel می‌تواند عادت جویدن ناخن‌ها را از بین ببرد.
  • معمولا ژلیش ناخن لب‌پر نشده و ترک نمی‌خورد.
  • ژلیش مقاومت بالایی در برابر استون و مواد شیمیایی داشته و از این رو برای افرادی مانند ناخن‌کارها که با این مواد سر و کار دارند، بهترین انتخاب است.

معایب ژلیش ناخن

nail gel مانند تمامی تکنیک‌های زیبایی ممکن است با عوارضی نیز همراه باشد که از جمله این عوارض می‌توان به اختلال در اکسیژن‌رسانی به ناخن اشاره کرد. از آن‌جایی که سطح ناخن با چند لایه مواد لاک ژل پوشانده می‌شود، احتمال مختل شدن هوا‌رسانی به سطح پوست و ناخن وجود داشته که می‌تواند در طولانی مدت سبب ایجاد مشکلات پوستی شود.

البته فراموش نکنید که رشد ناخن‌های شما از قسمت ابتدایی یا همان صدف ناخن انجام می‌شود و با گذشت زمان کوتاهی هوارسانی به ناخن انجام می‌شود.


مقاله آموزش عکاسی از ناخن با گوشی + ایده عکاسی از ناخن

چه مواقعی لاک ژلیش استفاده نکنم؟

اگرچه nail gel بر روی ناخن طبیعی انجام شده و نیازی به استفاده از پودرهای فشرده و سوهان کشی‌های شدید ندارد، با این حال افرادی که ناخن‌های ضعیف و حساسی داشته و یا با مشکلات پوستی دست و پنجه نرم می‌کنند، بهتر است به سراغ ژلیش ناخن نروند.

با این حال اگر فردی با وجود این مشکلات به انجام تکنیک ژلیش علاقه‌مند است، بهتر است این کار را با فاصله انجام دهد و پس از هر بار nail gel برای مدتی ژلیش را ریموو کند تا به این ترتیب رطوبت‌رسانی و هوارسانی به سطح ناخن انجام شود. همچنین بهتر است پس از nail gel از روغن‌های تغذیه‌کننده استفاده شود تا آسیب‌های اندک ناشی از ژلیش برطرف گردد.

ژلیش ناخن

نحوه ریموو ژلیش ناخن در خانه

همانطور که می‌دانید زمانی که nail gel انجام می‌شود، پس از 10 روز تا 2 هفته به واسطه‌ بلند شدن ناخن میان ریشه‌ ناخن و ژلیش فاصله افتاده که در این شرایط باید نسبت به ترمیم ژلیش اقدام شود که برای این امر بهتر است ژلیش به طور کامل از روی ناخن پاک شده تا هوارسانی و رطوبت‌رسانی به سطح ناخن انجام شود و سپس مجددا انجام شود.

با این حال اگر قصد دارید به طور کامل ژلیش را از روی ناخن خود پاک کنید، می‌توانید این کار را در منزل نیز انجام دهید. برای این کار کافی‌ست تا پنبه‌ای را به استون 100 درصد آغشته کرده و بر روی ناخن‌ها قرار دهید. سپس ناخن‌ها را با فویل آلومینیومی بپوشانید. پس از آن به مدت یک ربع تا 20 دقیقه صبر کنید تا مواد ژلیش از روی ناخن‌ها پاک شود. البته کیت‌های مخصوصی نیز برای پاک کردن nail gel نیز وجود دارد.

لازم به ذکر است که nail gel در کوتاه مدت سبب شکنندگی و تضعیف بافت ناخن نمی‌شود. اما پاک کردن آن به واسطه‌ استفاده از استون می‌تواند منجر به خشک شدن سطح ناخن و آسیب به صفحه‌ ناخن گردد. به همین دلیل بهتر است پاکسازی نیز در سالن‌های زیبایی و توسط ناخن‌کارهای متخصص انجام شود.

ماندگاری ژلیش ناخن

اگرچه دوام و ماندگاری ژلیش به مواد اولیه‌ استفاده شده و تخصص ناخن‌کار بستگی دارد، با این حال به طور میانگین می‌تواند بین 1 تا 3 هفته ماندگاری داشته باشد. بد نیست بدانید که این مدت زمان، وقتی است که ژلیش بدون لب پریدگی و بدون ترک خوردن بر روی ناخن باقی می‌ماند. اما پس از این مدت در صورتی که نسبت به ترمیم nail gel اقدام نشود ممکن است ژلیش ظاهر اولیه‌ خود را از دست دهد.

آن‌چه اهمیت دارد این است که اگر نسبت به ترمیم ژلیش اقدام نکردید، حتما برای ریموو آن اقدام کنید و به هیچ عنوان تلاش نکنید تا لایه‌های خراب شده‌ nail gel را از روی ناخن بکنید. چرا که این کار به بافت ناخن آسیب می‌رساند.


مقاله جدیدترین طرح ناخن شیک و باکلاس | مدل ناخن ساده و شیک دخترانه

قیمت ژلیش ناخن

هزینه‌ ناخن ژلیش با توجه به وسایل استفاده شده برای این کار، برند مواد استفاده شده و همچنین تخصص ناخن‌کار متفاوت است. همچنین در صورتی که فرد بخواهد طراحی‌های مختلفی بر روی ناخن انجام دهد، هزینه‌ جداگانه‌ای اضافه می‌گردد. با این حال هزینه‌ nail gel به مراتب کمتر از کاشت پودری ناخن است.

ژلیش ناخن

نکاتی درباره ژلیش ناخن

برای آن که nail gel به بهترین شکل ممکن انجام شده و عوارض ناشی از آن به کمترین مقدار برسد لازم است تا در هنگام انجام ژلیش نکاتی رعایت شود. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. فرآیند nail gel را در سالن‌های معتبر انجام دهید که از مواد اولیه‌ مرغوب برای ژلیش استفاده می‌کنند.
  2. قبل از انجام ژلیش با پزشک خود در رابطه با بیماری‌های پوستی و حساسیت‌های خود صحبت کنید و با تایید پزشک نسبت به انجام ژلیش اقدام کنید.
  3. برای ریموو ژلیش از پاک‌کننده‌های ملایم استفاده کنید تا به سطح ناخن آسیب وارد نشود.
  4. تلاش کنید تا قبل از آن که به ناخن‌ها آسیبی وارد شود، نسبت به ترمیم ژلیش اقدام کنید. این کار سبب صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز می‌شود.
  5. قبل از ژلیش ناخن‌ها را مانیکور کنید تا سطح ناخن یکسانی داشته باشید.
  6. پس از آن که ژلیش را انجام دادید، بر روی ناخن‌ها کلینر بزنید تا کیفیت ژلیش افزایش یابد.
  7. برای جلا دادن ناخن‌ها از ترکیباتی مانند فرمالدهید که یک ماده‌ سرطان‌زاست استفاده نکنید.
  8. پس از پاک کردن nail gel از کرم‌های مرطوب‌کننده و روغن‌های تقویتی برای ماساژ و رطوبت‌رسانی ناخن‌ها استفاده کنید.
  9. قبل از ترمیم ژلیش حتما مواد قبلی را به طور کامل از سطح ناخن پاک کنید؛ چرا که باقی ماندن این مواد سبب می‌شود تا ژلیش جدید استحکام کافی نداشته باشد.
  10. برای پاک کردن nail gel در منزل حتما از استون‌های 100 درصد معتبر استفاده کنید.
  11. از پوشر کوتیکول برای پاکسازی پوست گوشه‌های ناخن استفاده کنید تا ظاهر ناخن‌ها زیباتر شود.
  12. پیش از انجام ژلیش از ضد قارچ استفاده کنید.
  13. از انجام nail gel در دوران بارداری بپرهیزید.
  14. حتما میان دوره‌های انجام ژلیش ناخن فاصله بیاندازید تا از خشک شدن بیش از اندازه و شکننده شدن ناخن‌ها جلوگیری شود.

ژلیش ناخن

مقاله لمینت ناخن چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

شما چقدر به ناخن‌هایتان اهمیت می‌دهید؟

آراستگی ناخن‌ها می‌تواند به طور مستقیم بر آراستگی ظاهری افراد تاثیرگذار باشد. تکنیک‌های مختلفی برای آراستگی ناخن‌ها وجود داشته که یکی از پرطرفدارترین این تکنیک‌ها nail gel است. این تکنیک در واقع یک لاک موقت بوده که بر روی ناخن‌های طبیعی اعمال شده و ماندگاری بالاتری نسبت به لاک‌های معمولی دارد. البته این فرآیند مانند کاشت ناخن نیازی به استفاده از پودرهای فشرده و سنگین ندارد.

آیا تا به حال تجربه انجام ژلیش را داشته‌اید؟ در مورد تفاوت ژلیش و لمینت ناخن چه می‌دانید؟ به نظرتان انجام این تکنیک برای کدام افراد بهتر است؟ شما طرفدار کدام امور زیبایی برای ناخن‌هایتان هستید؟ اگر اطلاعات و تجربه مفیدی در این زمینه دارید، برای سوریتو و دیگر خوانندگان بفرستید. همچنین این مقاله را برای دوستان خود بفرستید تا آنها هم فکری به حال ناخن‌های خود بکنند.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *