لمینت ناخن چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟ ✨​💅​🪷​

لمینت ناخن

زیبای ناخن‌ها به طور مستقیم بر زیبایی و آراستگی ظاهری افراد تاثیرگذار است که همین امر سبب می‌شود بسیاری از بانوان به دنبال روش‌هایی برای زیباتر ساختن ناخن‌های خود باشند. یکی از تکنیک‌های پرطرفدار زیباتر کردن ناخن‌ها لمینت ناخن است که ظاهری آراسته، زیبا و البته طبیعی به ناخن‌ها می‌بخشد.

در این مقاله قصد داریم تا با لمینت ناخن آشنا شده و مزایا و معایب آن را بشناسیم. پس اگر قصد استفاده از این تکنیک پرطرفدار را دارید، ما را تا انتها دنبال کنید.


بهترین آرایشگاه اطراف من

لمینت ناخن چیست؟

کاور ناخن چیست ؟

اغلب خانم‌ها می‌دانند که laminate ناخن که تحت عنوان کاور ناخن نیز شناخته می‌شود، در حکم یک پوشش برای ناخن بوده که علی‌رغم زیبایی و آراسته کردن ناخن، حالت طبیعی ناخن را حفظ می‌کند. در فرآیند لمینت ناخن یک لایه‌ نازک روی سطح ناخن قرار گرفته که علاوه بر زیبایی بخشیدن به ناخن، سبب حفظ مقاومت و استحکام ناخن نیز می‌شود. آن‌چه اهمیت دارد این است که در فرآیند لمینت ناخن نیازی به کاشت و استفاده از تیپ وجود ندارد.

لمینت ناخن

تفاوت ژلیش و لمینت ناخن و کاشت

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که laminate ناخن مانند کاشت ناخن است حال آن که این دو فرآیند با یک‌دیگر تفاوت دارد. در فرآیند کاشت ناخن، ناخن‌ها به صورت مفصل سوهان‌کشی شده و بستر آن نازک می‌شود. سپس با استفاده از تیپ‌های مخصوص قد ناخن بلند شده و مواد کاشت با ضخامت بالا بر روی ناخن قرار می‌گیرد تا به این ترتیب ناخن‌ها ضخیم‌تر از حالت طبیعی دیده شوند.

اما در تکنیک laminate مشابه ژلیش یا کاور ناخن، لایه‌ نازکی از مواد به صورت مستقیم بر روی خود ناخن کار شده و به این ترتیب حالت طبیعی ناخن حفظ می‌شود. تکنیک لمینت ناخن برای افرادی که طرفدار ناخن‌های طبیعی هستند، گزینه‌ مناسبی به شمار می‌آید.


مقاله ۵۰ مدل جذاب ناخن مات ۱۴۰۲

آموزش لمینت ناخن

لمینت ناخن طبیعی

مواد لمینت ناخن

برای انجام تکنیک laminate ناخن از مواد مخصوصی استفاده می‌شود که این مواد شامل موارد زیر می‌باشد.

  1. پرایمر مخصوص ناخن
  2. مایع ضد قارچ
  3. ژل پایه یا بیس ژل
  4. سافت ژل
  5. دستگاه UV
  6. مواد مخصوص لمینت ناخن و ژل فایبرگلاس
  7. وسایل مخصوص مانیکور و پدیکور
  8. سوهان برقی
  9. پد الکلی

مراحل انجام laminate ناخن

فرآیند laminate ناخن باید به صورت مرحله به مرحله انجام شود که مراحل آن به قرار زیر است.

✅​در مرحله‌ اول باید دست‌ها و ناخن‌ها کاملا تمیز شده و تمامی آلودگی‌ها و چربی‌های روی ناخن‌ها از بین برود.

✅​پس از آن با استفاده از ابزارهای مخصوص مانیکور پوست‌ها و گوشت‌های انتهای ناخن به سمت عقب فشار داده شده تا به این ترتیب فرم ناخن‌ها بهتر دیده شده و صدف ناخن بزرگتر نشان داده شود.

✅​سپس بر روی سطح ناخن با سوهان برقی کمی سوهان‌کشی انجام شده تا به این ترتیب سطح ناخن براقیت خود را از دست داده و مات شود.

✅​در همین مرحله پوست‌های اضافی اطراف ناخن نیز برش زده می‌شود تا ناخن صاف و یکدست شود.

✅​بعد از آن با استفاده از سوهان‌های دستی تمام قسمت‌های ناخن سوهان‌کشی شده و شکل و اندازه‌ ناخن‌ها یکدست می‌گردد. در این مرحله است که می‌توان فرم ناخن‌ها را به شکل‌های گرد، مربع یا بیضی طراحی کرد.

✅​زمانی که سوهان‌کشی ناخن انجام شد، پودرهای اضافه‌ موجود بر روی دست و ناخن‌ها با برس‌های مخصوص پاک شده و بر روی تمامی قسمت‌های ناخن از مایع ضد قارچ استفاده می‌شود.

✅​پس از آن که مایع ضد قارچ خشک شد، از پرایمر غیراسیدی ناخن بر روی ناخن‌ها استفاده می‌شود تا مواد لمینت ناخن به خوبی بر روی ناخن بچسبند.

✅​بعد از پرایمر نوبت به استفاده از بیس ژل می‌رسد. بر روی تمامی ناخن‌ها یک لایه بیس ژل استفاده می‌شود که این بیس ژل باید از گوشت اطراف ناخن فاصله‌ اندکی داشته باشد. چراکه در صورت استفاده از این بیس ژل بر روی گوشت و پوست ناخن، لمینت هوا کشیده و حباب می‌زند.

✅​زمانی که فرآیند کشیدن بیس ژل بر روی ناخن‌ها به اتمام رسید، ناخن‌ها به مدت 60 ثانیه در دستگاه UV قرار می‌گیرند تا ژل خشک شود.

✅​وقتی که ژل خشک شد نوبت به استفاده از ژل مخصوص laminate ناخن یا همان ژل فایبرگلاس می‌رسد. بر روی ناخن‌ها از ژل مخصوص لمینت استفاده می‌شود که این فرآیند باید بین 3 تا 5 لایه انجام شود تا ضخامت ناخن‌ها به حد ایده‌آل برسد. در این مرحله بهتر است پس از زدن هر لایه ژل لمینت بر روی ناخن، ناخن‌ها در دستگاه UV قرار گیرند تا ژل لمینت خشک شود.

✅​در آخرین مرحله‌ انجام فرآیند لمینت ناخن از یک پد الکلی بر روی ناخن‌ها استفاده می‌شود تا حالت چسبندگی روی ناخن‌ها از بین برود.

✅​پس از این مرحله می‌توان بنا به سلیقه از یک لایه‌ لاک ژل با رنگ مورد نظر بر روی ناخن‌ها استفاده شده و ناخن‌ها در دستگاه UV قرار گیرند تا خشک شوند.


مقاله ۳۰ مدل فرنچ ناخن جدید و جذاب

لمینت ناخن مناسب چه افرادی است؟

  1. افرادی که علاقه‌مند به انجام کاشت ناخن هستند، اما به مواد آن حساسیت دارند.
  2. کسانی که به تازگی کاشت ناخن خود را پاک کرده و قصد تمدید آن را ندارند. (در واقع لمینت کردن ناخن می‌تواند ناهمواری‌های کمی که پس از پاک کردن کاشت بر روی ناخن ایجاد شده است را بپوشاند.)
  3. خانم‌هایی که فرم ناخن خوبی دارند، اما ناخن‌هایشان از استحکام و مقاومت پایینی برخوردار است.
  4. افرادی که ناخن‌های شکننده‌ای دارند.
  5. کسانی که علاقه‌مند به انجام کاشت ناخن بوده اما با قطر بالای آن راحت نیستند.
  6. خانم‌هایی که به واسطه‌ شغل خود یا دیگر دلایل نمی‌توانند کاشت ناخن انجام دهند.

مزایا و معایب لمینت ناخن

laminate ناخن

لمینت ناخن مانند بسیاری از فرآیندهای زیبایی دارای مزایا و معایبی می‌باشد که در ادامه به بررسی این مزایا و معایب می‌پردازیم.

مزایا

از جمله مهم‌ترین مزایای laminate ناخن و فواید آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✅آراسته کردن ناخن‌ها بدون آسیب به صدف ناخن

✅ماندگاری بالا

✅جلوه‌ طبیعی

✅افزایش استحکام و مقاومت ناخن

✅سرعت انجام بالا و نیاز به صرف زمان کم برای لمینت

✅سبک‌تر بودن نسبت به کاشت ناخن

✅رفع ناهمواری‌های ناخن و ترمیم آن‌ها


مقاله مدل های جدید ایربراش ناخن کدامند؟

معایب و عوارض

بدیهی است که لمینت ناخن علیرغم مزایایی که دارد برای برخی از افراد با عوارضی نیز همراه باشد که همین عوارض سبب شده تا بسیاری از متخصصان انجام لمینت به طور مداوم را توصیه نکنند. از جمله عوارض laminate ناخن می‌توان به نازک و شکننده شدن آن‌ها پس از استفاده‌ طولانی مدت و امکان ایجاد عفونت قارچی اشاره کرد.

موارد منع انجام لمینت ناخن

اگرچه لمینت ناخن فرآیندی غیرتهاجمی بوده با این حال بهتر است برخی از افراد آن را استفاده نکنند. از جمله موارد منع استفاده از laminate ناخن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

❗​افراد مبتلا به بیماری‌های عفونی و قارچی؛ چرا که لمینت ناخن سبب می‌شود پیشرفت عفونت و قارچ مشخص نباشد.

❗​کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی داشته و مستعد بیماری‌های عفونی هستند.


مقاله جدیدترین طرح ناخن شیک و باکلاس | مدل ناخن ساده و شیک دخترانه

ماندگاری laminate ناخن

ماندگاری لمینت ناخن نسبت به ماندگاری کاشت ناخن به شیوه‌ پودری بیشتر است و در حدود 3 هفته می‌باشد و پس از گذشت این 3 هفته باید ترمیم شود. با این حال تعداد دفعات ترمیم laminate ناخن محدود است و پس از آن که 3 مرتبه لمینت ترمیم شد باید کاور ناخن مجددا انجام شود. البته ترمیم ناخن‌ها نسبت به سایر روش‌های کاشت مدت زمان کمتری نیاز دارد.

لمینت ناخن

ریموو لمینت ناخن در خانه

همانطور که گفته شد برای جلوگیری از عفونت‌های قارچی و همچنین جلوگیری از نازک و شکننده شدن ناخن‌ها بهتر است laminate ناخن به طور مداوم انجام نشده و پس از 2 یا 3 بار ترمیم لمینت ریموو شده و پس از گذشت زمانی مجددا نسبت به انجام آن اقدام شود. برای ریموو لمینت ناخن بهتر است به سراغ ناخن کار خود بروید. اما اگر قصد داشتید ریموو آن را در خانه انجام دهید باید مراحل زیر را طی کنید.

❗​ابتدا فویل‌هایی را به اندازه‌ انگشتان خود بریده و آماده کنید.

❗​سپس پنبه‌هایی را به استون 100 درصد آغشته کرده و بر روی ناخن‌ها قرار دهید.

❗​پس از قرار دادن پنبه بر روی ناخن دور انگشتان را با فویل بپوشانید.

❗​به مدت 15 تا 20 دقیقه صبر کنید و پس از این مدت ناخن‌ها را چک کنید. اگر مواد از روی سطح ناخن کاملا کنده نشده بود، قدری دیگر تحمل کنید.

❗​زمانی که مواد کاملا از ناخن جدا شد، فویل و پنبه را برداشته و دستان خود را با آب ولرم بشویید.


مقاله آموزش عکاسی از ناخن با گوشی + ایده عکاسی از ناخن

قیمت لمینت ناخن

هزینه‌ انجام laminate ناخن نسبت به سایر روش‌های آراستن ناخن‌ها مانند کاشت کمتر است. با این حال عوامل مختلفی می‌تواند بر قیمت آن تاثیرگذار باشد که از جمله این عوامل می‌توان به برند مواد استفاده شده، کیفیت مواد، سالن زیبایی که لمینت در آن انجام می‌شود، سابقه و تجربه‌ کاری ‌کار و… اشاره کرد. لازم به ذکر است که نه تنها قیمت لمینت ناخن کمتر از سایر روش‌هاست، بلکه هزینه‌ ترمیم آن نیز نسبت به سایر روش‌ها مناسب‌تر است.

شما تجربه انجام لمینت ناخن را داشته‌اید؟

آراستگی ناخن‌ها می‌تواند به طور مستقیم بر آراستگی ظاهری افراد تاثیرگذار باشد. بسیاری از خانم‌ها برای آراسته ساختن ناخن‌های خود به سراغ انجام تکنیک‌های مختلفی می‌روند که از جمله پرطرفدارترین این تکنیک‌ها می‌توان به laminate ناخن اشاره کرد. لمینت ناخن فرآیندی بوده که در طی آن ناخن طبیعی فرم گرفته و یک لایه‌ نازک از مواد لمینت برای مقاوم ساختن ناخن بر روی آن استفاده می‌شود. تکنیک laminate ناخن دارای جلوه‌ طبیعی‌تری بوده و هزینه‌ کمتری نسبت به سایر روش‌های آراستن ناخن‌ها دارد.

به نظر شما انجام امور زیبایی ناخن برای چه افرادی مناسب نیست؟ آیا شما دائما به زیبایی ناخن‌هایتان رسیدگی می‌کنید؟ به نظرتان بهترین ویژگی‌های تکنیک laminate چیست؟ تا به حال تجربه نامطلوب در این زمینه داشته‌اید؟ حتما تجربیات و اطلاعات خود را با سوریتو در میان بگذارید و این مقاله را برای دوستان خود بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *