طرح ناخن شیک و باکلاس جدید | مدل ناخن ساده و شیک دخترانه💎​💅​💫​

طرح ناخن

از جمله پرطرفدارترین مشاغل امروزی طراحی ناخن بوده که بسیاری از نوجوانان، جوانان و بانوان را به خود جذب کرده است. زیبایی ناخن‌ها نقشه بسزایی در جذابیت افراد داشته و می‌تواند در تکمیل استایل بانوان نقشی تعیین‌کننده داشته باشد. در گذشته طراحی ناخن‌ها تنها با لاک زدن انجام می‌شد، اما در چند سال گذشته روش‌های مختلفی برای طرح ناخن ارائه شد که ماندگاری بیشتری نسبت به لاک دارند.

در این مقاله قصد داریم انواع روش‌های طراحی ناخن را شناخته و با پرطرفدارترین دیزاین‌های ناخن آشنا شویم. اگر شما هم به دنبال جدیدترین طرح ناخن می‌گردید، در این صفحه با ما همراه باشید.

انواع روش‌های طراحی ناخن

طرح ناخن شیک و باکلاس

تکنیک‌های مختلفی برای طراحی ناخن وجود داشته که می‌تواند در خلق طرح‌های جذاب به بانوان کمک کند. این تکنیک‌ها را می‌توان به تنهایی اجرا کرده و یا در برخی موارد با تکنیک‌های مختلف دیگر ترکیب کرده و طرح‌های چشم‌نوازی را ایجاد کرد. روش‌های طراحی ناخن با یک‌دیگر متفاوت بوده که برخی از آن‌ها بدون هیچ تمرینی قابل اجرا بوده و برخی از آن‌ها نیاز به تمرین داشته و بهتر است توسط افراد با تجربه انجام شوند. از جمله روش‌ها و تکنیک‌های طراحی ناخن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

طرح ناخن

طراحی ناخن با اسفنج

یکی از روش‌های طراحی ناخن استفاده از اسفنج است. با استفاده از اسفنج می‌توان طرح‌های جذابی مانند طرح‌های کهکشانی یا طرح‌های چند رنگ را ایجاد کرد. برای طراحی ناخن با اسفنج حتی می‌توان از انواع شابلون یا نوارهای ناخن استفاده کرده و به این ترتیب طرح‌های هندسی زیبایی را روی ناخن‌ها پیاده کرد.

روش استمپینگ

تکنیک استمپینگ روشی بوده که اجرای آن نیاز به تمرین دارد. با استفاده از روش استمپینگ می‌توان تصاویر ظریفی از جمله طرح‌های راه راه، طرح‌های نقطه‌ای، تصاویر مینیمال و طرح‌های ظریف را بر روی ناخن‌ها ایجاد کرد. این روش باید از زاویه‌ کاردک درست استفاده شده و چاپ طرح‌ها روی استامپ نیز با دقت انجام شود. همچنین قرار دادن استامپ روی ناخن نیز باید به دقت انجام شود. همین امر سبب می‌شود تا روش استامپینگ نیاز به تمرین داشته باشد.

طراحی ناخن با نوار

از دیگر روش‌های طراحی ناخن می‌توان به استفاده از نوار و لاک اشاره کرد. در این روش نوارهای نازکی به شکل‌های مختلف بر روی ناخن چسبیده و سپس بر روی ناخن‌ها لاک زده می‌شود. پس از برداشتن نوارها طرح‌های زیبایی بر روی ناخن ایجاد می‌شود. از این روش طراحی ناخن می‌توان برای ایجاد طرح‌های هلالی، فرنچ و طرح‌های خطی استفاده کرد. روش طراحی ناخن با نوار نیازی به تمرین خاصی نداشته و تمامی افراد می‌توانند آن را اجرا کنند.

طرح ناخن

روش نقطه‌گذاری یا داتینگ

یکی دیگر از روش‌های طراحی ناخن روش داتینگ است. برای اجرای این روش باید از وسیله‌ای برای نقطه‌گذاری استفاده شود. با استفاده از این ابزار که تحت عنوان قلم داتینگ شناخته می‌شود می‌توان انواع خطوط، الگوها و گل‌ها را نیز بر روی ناخن‌ها پیاده کرد. روش داتینگ می‌تواند با دیگر تکنیک‌های طراحی ناخن مثل استمپینگ و طراحی با اسفنج نیز ترکیب شود.

مانیکور

از دیگر روش‌های طراحی ناخن می‌توان به مانیکور اشاره کرد. در روش مانیکور در ابتدا پوسته‌های اضافه‌ اطراف ناخن‌ها تمیز شده و پس از لاک زدن ذرات لاک از اطراف ناخن‌ها تمیز می‌گردد. همین امر سبب می‌شود تا ناخن‌ها جلوه‌ای کاملا مرتب و تمیز داشته باشند.

طراحی ناخن با عکس‌برگردان

تکنیک عکس‌برگردان نیز از جمله روش‌های جذاب طراحی ناخن بوده که در این روش نیز مانند استمپینگ می‌توان بدون نیاز به طراحی با دست از چاپ تصاویر بر روی ناخن‌ها استفاده کرد. تصاویر دلخواه می‌تواند با پرینتر چاپ شده و یا بر روی کاغذهای تتو پیاده شود و سپس به ناخن‌ها منتقل گردد.

طرح ناخن

انواع طرح ناخن

طرح ناخن جدید

دیزاین ناخن‌ها با شیوه‌ نیمه دائم که از ماندگاری بالایی برخوردار است، تحت عنوان کاشت ناخن شناخته شده و با توجه به جنس مواد استفاده شده به دو دسته‌ پودری و ژلیش تقسیم می‌شود. طراحی‌ها و دیزاین‌های مختلفی وجود داشته که هر یک زیبایی خاص خود را دارد. از جمله پرطرفدارترین دیزاین‌های ناخن در حال حاضر می‌توان به طراحی‌های زیر اشاره کرد.

طرح ناخن ماربل یا مرمری

طراحی ناخن ماربل یا مرمری جلوه‌ای شبیه به سنگ‌های مرمر داشته که همین امر جذابیت خاصی به ناخن می‌بخشد. این طرح ناخن معمولا سفید بوده و رگه‌هایی از رنگ‌های تیره مانند سیاه و خاکستری در آن‌ها به کار می‌رود که همین امر سبب می‌شود جلوه ناخن‌ها شبیه به سنگ مرمر شود. طراحی ناخن ماربل به زیبایی و سادگی با انواع لباس ست می‌شود.

طرح ناخن

دیزاین ناخن شوگر افکت | طرح ناخن جدید

طراحی ناخن شوگر افکت که به عنوان پودر مخملی یا طراحی ناخن ولوت نیز شناخته می‌شود حالتی براق داشته و جلوه‌ای مات و مخملی به ناخن‌ها می‌بخشد. این طراحی ناخن یکی از شیک‌ترین طراحی‌های دخترانه به شمار می‌آید.

طرح ناخن

طرح ناخن عروس

دیزاین ناخن عروس عمدتا شامل طرح‌های براق و پرنگین می‌شود، که برای نوعروسان و یا برای استفاده در مجالس گزینه‌ مناسبی به شمار می‌آید. در این طرح‌ها معمولا از لاک‌های رنگ نود به همراه لاک‌های اکلیلی و همچنین نگین‌ها و پولک‌های مختلف استفاده می‌شود.

طرح ناخن

دیزاین ناخن خاویاری اکلیلی

دیزاین ناخن خاویاری اکلیلی با استفاده از پودرهای اکلیلی در رنگ‌های مختلف انجام می‌شود. از آن‌جایی که در این روش اکلیل‌ها به شکل دانه‌ دانه قابل مشاهده هستند به آن لقب دیزاین خاویاری داده شده است.

طرح ناخن

طرح ناخن هایلایت یا بیبی‌ بومر

طراحی ناخن بیبی‌ بومر عمدتا با استفاده از دستگاه‌های ایربراش انجام می‌شود. در این روش دیزاین ناخن معمولا از 2 یا 3 رنگ لاک استفاده شده که به صورت سایه روشن بر روی ناخن‌ها پیاده می‌شود. رنگ‌بندی ناخن‌ها در این روش می‌تواند متناسب با رنگ پوست و سلیقه‌ افراد انتخاب شود.

طرح ناخن

دیزاین ناخن با پودر کروم

افرادی که علاقه‌مند به لاک‌های براق هستند، می‌توانند به سراغ دیزاین ناخن با پودر کروم بروند. این پودرها جلوه‌ای براق و فلزی شکل داشته که همین امر سبب می‌شود با انواع رنگ پوست سازگار باشد.

طرح ناخن

طرح ناخن با گل خشک | طراحی ناخن پاییزی

از دیگر روش‌های دیزاین ناخن می‌توان به طراحی ناخن با گل خشک اشاره کرد، که یکی از طراحی‌های کلاسیک به شمار می‌آید. در این روش با استفاده از گل خشک‌های آماده‌ موجود در بازار می‌توان نسبت به طراحی ناخن‌ها اقدام کرد.

طرح ناخن

دیزاین ناخن وان استورک

از دیگر روش‌های طراحی ناخن دیزاین وان استورک بوده که در طی آن رنگ اکریلیک در آب حل شده و سپس به صورت ضربه‌ای بر روی ناخن‌ها منتقل می‌شود. این روش یکی از جدیدترین روش‌های طراحی ناخن بوده و عمدتا مورد پسند دختران جوان قرار می‌گیرد.

طرح ناخن

طرح ناخن مات | طرح ناخن زمستانی

یکی از پرطرفدارترین طراحی‌های ناخن طراحی ناخن مات است که در طی آن از رنگ‌های مات استفاده می‌شود. این طراحی ناخن مختص افراد ساده‌پسند بوده و از آن‌جایی که درخشندگی خاصی ندارد، می‌تواند تحت عنوان یکی از طراحی‌های اداری به شمار آید. طراحی ناخن مات نه تنها مورد پسند دختران جوان قرار می‌گیرد، بلکه بانوان میانسال نیز نظر مثبتی نسبت به آن دارند.

طرح ناخن

دیزاین ناخن با پودر هولوگرام

افرادی که به رنگ‌های هولوگرامی یعنی طرح‌های 7 رنگ و به صورت آینه‌ای علاقه‌مندند، می‌توانند طراحی ناخن‌های خود را با پودرهای هولوگرامی انجام دهند. پودرهای هولوگرامی دارای رنگ‌های مختلفی بوده که با قرار گرفتن در هر نور رنگ خاصی را منعکس می‌کند. دیزاین هولوگرامی مورد توجه دختران جوان قرار گرفته و به ویژه برای افرادی که از آرایش‌ها و سایه چشم‌های هولوگرامی استفاده می‌کنند، گزینه‌ بسیار جذابی به شمار می‌آید.

طرح ناخن

طراحی ناخن با لنز

یکی دیگر از روش‌های طراحی ناخن استفاده از لنزهای آماده است. لنز‌های آماده طرح‌هایی بوده که داخل آب قرار گرفته و سپس بر روی ناخن‌ها چسبانده می‌شود. سپس بر روی ناخن از برق ناخن و یا تاپ کات‌ها استفاده می‌شود تا لنز ناخن به خوبی بر روی ناخن بچسبد. ماندگاری طراحی ناخن با استفاده از لنزهای ناخن عمدتا کم است.

طرح ناخن

طرح ناخن با نگین

افرادی که علاقه‌مند به طرح‌های شلوغ و پر زرق و برق هستند، می‌توانند از طراحی ناخن با نگین استفاده کنند. این طراحی‌ها عمدتا برای شرکت در مجالس گزینه‌ مناسبی به شمار می‌آیند.

طرح ناخن

طرح ناخن گلیتری | طرح ناخن تابستانی

در طراحی ناخن گلیتری از پودهای گلیتری و لاک‌های مخصوص آن که جلوه‌ای درخشان و پر زرق و برق دارند استفاده می‌شود. این طرح‌ها می‌تواند در انواع رنگ‌ها پیاده شده و عمدتا در کنار آرایش چشم گلیتری و براق جلوه خاصی دارد.

طرح ناخن

طراحی ناخن فرنچ | طرح ناخن ساده و شیک

یکی از جذاب‌ترین طراحی‌های ناخن که برای تمامی بانوان مناسب است، طراحی ناخن به شکل فرنچ می‌باشد. فرنچ ناخن یک طراحی طولانی مدت، تمیز و زیبا بوده که برای استفاده‌ روزمره نیز مناسب است.

طرح ناخن

دیزاین ناخن با شابلون

از دیگر روش‌های جذاب طراحی ناخن که به سرعت می‌تواند پیاده‌سازی شود استفاده از شابلون‌های طراحی ناخن می‌باشد. برای این روش کافی‌ست تا از طرح‌های مختلف شابلون بر روی ناخن‌ها استفاده کرده و سپس با لاک زدن طرح‌ها را برای ناخن‌ها اجرا کرد.

طرح ناخن

طراحی ناخن ماربل آب

یکی از جدیدترین و پرطرفدارترین روش‌های طراحی ناخن که این روزها بسیار باب شده است، روش طراحی ماربل آب می‌باشد. این روش طراحی، با استفاده از لاک و آب انجام می‌شود که در طی آن لاک در آب ریخته شده و به این ترتیب یک حالت آبکی به خود می‌گیرد. سپس رنگ‌های روی آب ریخته شده حالت ابر و بادی پیدا کرده که در صورت استفاده از چندین رنگ لاک می‌توان به آن حالت رنگ کمانی نیز بخشید. زمانی که طرح لاک روی آب به حالت دلخواه درآمد باید ناخن‌ها به آرامی و با دقت در آب فرو رفته تا حالت رنگ کمانی و ابر و بادی لاک‌ها بر روی ناخن چاپ شود.

طراحی ماربل آب یکی از تخصصی‌ترین و سخت‌ترین روش‌های طراحی ناخن بوده که عمدتا توسط ناخن کارهای حرفه‌ای انجام می‌شود.

طراحی ناخن با نخ

از جمله ایده‌های خلاقانه‌ طراحی ناخن می‌توان به طراحی با استفاده از نخ اشاره کرد. برای پیاده کردن این طرح کافی است تا یک رنگ پایه روی ناخن‌ها زده شده و سپس اجازه داده شود تا لاک خشک شود. زمانی که لاک خشک شد، لازم است تا با استفاده از نخ‌های رنگی و تاپ کات طرح‌های مختلفی بر روی ناخن اجرا شود.

برای این امر باید نخ را به اطراف ناخن‌ها کشیده یا طرح‌های زیبایی با آن بر روی ناخن اجرا کرده و سپس مجددا از تاپ کات بر روی ناخن استفاده شود تا نخ روی ناخن فیکس شود.

طراحی ناخن با تور

از جمله جذاب‌ترین و البته پیچیده‌ترین روش‌های طراحی ناخن می‌توان به طراحی ناخن با تور اشاره کرد. برای اجرای این طرح کافی‌ست تا تور بر روی ناخن گذاشته شده و سپس از برق ناخن بر روی ناخن استفاده شود. این امر سبب می‌شود تا طرح‌های جذابی بر روی ناخن ایجاد شود. برای جذابیت کار می‌توان از یک رنگ لاک پایه نیز در زیر تور استفاده کرد.

طراحی ناخن با استفاده از فویل ناخن

یکی از پرزرق و برق‌ترین انواع طراحی‌های ناخن استفاده از فویل ناخن می‌باشد. برای اجرای این طرح باید از بیس کات ناخن، لاک ژل، تاپ کات ناخن، دستگاه‌ UV و فویل دیزاین ناخن استفاده شود. جهت اجرایی این طرح کافی‌ست تا ناخن‌ها سوهان‌کشی و مانیکور شده و یک لایه بیس کات بر روی ناخن‌ها پیاده شود. سپس ناخن‌ها در دستگاه UV خشک شده و پس از آن از دو لایه لاک ژل بر روی ناخن استفاده شود.

زمانی که لاک ژل در دستگاه UV خشک شد، لازم است تا با استفاده از این لاک ژل، چسب فویل یا ژل فویل، فویل مربوطه را بر روی ناخن‌ها چسبانده و با استفاده از پنبه سطح آن را کاملا صاف کرد. پس از چند ثانیه باید فویل به آرامی از سطح ناخن جدا شود. بعد از جدا کردن فویل اطراف ناخن با استفاده از استون تمیز شده و از یک لایه تاپ کات بر روی ناخن‌ها استفاده می‌شود.

طراحی ناخن با ژل آدامسی

ژل آدامسی که تحت عنوان گام ژل نیز شناخته می‌شود، برای دیزاین و طراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ژل جهت گلسازی و برجسته سازی روی ناخن کاربرد داشته و هیچ گونه محدودیتی برای طراحی با آن وجود ندارد. ژل آدامسی از لحاظ غلظت با دیگر ژل‌ها تفاوت داشته و غلظت آن بسیار شبیه به آدامس است. به واسطه همین غلظت بالا نیز می‌توان از آن برای ایجاد طراحی‌های سه‌بعدی استفاده کرد.

طراحی ناخن با پاشش رنگ

یکی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین طراحی‌های ناخن استفاده از پاشش رنگ می‌باشد که برای اجرای این ترفند باید از مسواک یا انواع برس استفاده کرد. جهت اجرای دیزاین پاشش رنگ باید ناخن‌ها با استفاده از یک رنگ خنثی مانند سفید یا مشکی رنگ شده و سپس از چند رنگ متفاوت که بهتر است رنگ‌های مکمل یا رنگ کمانی باشند برای طراحی ناخن استفاده می‌شود.

یک قطره از این رنگ‌های مختلف به صورت جداگانه بر روی یک کاغذ ریخته شده و سپس هر رنگ با استفاده از مسواک بر روی ناخن‌ها پاشیده می‌شود. باید برای تمامی رنگ‌ها این فرآیند طی شود.

طراحی ناخن با ورق طلا

از دیگر مدل‌های جذاب طراحی ناخن که جزو طرح‌های خاص‌پسند به شمار می‌آید، می‌توان به طراحی ناخن با ورق طلا اشاره کرد. ورق طلا که در فروشگاه‌های لوازم هنری پیدا می‌شود یک لایه‌ بسیار نازک و شکننده طلایی رنگ بوده که می‌توان با استفاده از آن طرح‌های متفاوتی بر روی ناخن‌ها ایجاد کرد. طراحی ناخن با ورق طلا عمدتا برای ناخن‌های نوک  تیز یا بادامی به کار می‌رود.

طراحی متناسب با فصل

از جذاب‌ترین روش‌های دیزاین ناخن‌ها استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های متناسب با فصل می‌باشد. برای این طراحی می‌توان از رنگ‌های مربوط به فصل استفاده کرده و سپس عناصر مربوط به فصل با استفاده از قلم بر روی ناخن کشیده شود. همچنین می‌توان این طرح‌ها را با استفاده از لنزها، استیکرها و فویل‌های ناخن ایجاد کرد.

به عنوان مثال برای فصل پاییز می‌توان از رنگ‌های گرم مانند نارنجی، قهوه‌ای و زرد استفاده کرده و از طرح‌هایی مانند برگ‌های پاییزی بر روی ناخن استفاده کرد. برای فصل بهار نیز می‌توان از رنگ‌های پاستلی و طرح‌هایی مانند شکوفه جهت دیزاین ناخن بهره برد. فصل زمستان نیز با دانه‌های برف، آدم برفی و… شناخته می‌شود که می‌توان از این طرح‌ها بر روی ناخن استفاده کرد.

شما طرفدار کدام طرح ناخن هستید؟

طراحی ناخن یکی از تکنیک‌های زیبایی بوده که در چند سال گذشته مورد توجه بسیاری از بانوان و دختران جوان و نوجوان قرار گرفته است. طراحی ناخن می‌تواند با استفاده از ابزارآلات مختلف و به شیوه‌های گوناگون انجام شود.

به نظرتان بهترین طراحی ناخن برای عروس خانم‌ها کدام مدل است؟ آیا تا به حال تجربه ناخوشایند از کاشت و طراحی ناخن داشته‌اید؟ شما کدام طرح‌ها را برای استایل روزمره می‌پسندید؟ حتما از نظرات جذاب خود ما را باخبر کنید و اگر دوستانتان هم قصد دارند تحولی در طراحی ناخن خود بدهند، حتما این مقاله از سوریتو را برایشان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *