مدل‌های لباس عروسی برای مراسم‌های مختلف چگونه است؟ 👑​👰​💫​

یکی از مهمترین تدارکات پیش از برگزاری مراسم عروسی انتخاب لباس عروس است. برخلاف گذشته که لباس عروس‌ها معمولا دارای یک طرح و سبک بودند، امروزه پیشرفت صنعت مد سبب شده تا لباس عروس‌ها در مدل‌های مختلفی دوخته شوند. تنوع مدل‌های لباس عروسی از یک سمت سبب شده تا دست عروس خانم‌ها برای انتخاب باز باشد و البته از سمت دیگر ممکن است سبب سردرگمی آن‌ها در انتخاب شود.

برای جلوگیری از این سردرگمی لازم است نکاتی را در هنگام انتخاب لباس عروس مد نظر قرار داد. در این مقاله قصد داریم انواع مدل‌های لباس عروسی را شناخته و نکاتی که در هنگام انتخاب باید رعایت شود را بررسی کنیم. با سوریتو همراه باشید تا بهترین انتخاب را زمان خرید لباس عروس داشته باشید.

انواع مدل‌های لباس عروسی

خرید لباس عروس جدید

امروزه وقتی از پشت ویترین مزون‌های لباس عروس عبور می‌کنیم، می‌توانیم مدل‌های مختلفی از لباس عروس را مشاهده کنیم که در میان این مدل‌های مختلف برخی محبوب‌تر هستند. از جمله پرطرفدارترین مدل‌های لباس عروس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✅مدل لباس عروسی Ball

لباس عروس‌های مدل Ball جزو لباس عروس‌های بسیار محبوب شناخته می‌شوند؛ چرا که بسیار خیره‌کننده بوده و سبب جلب توجه عروس می‌شود. در این مدل لباس بالا تنه کاملا تنگ بوده و از قسمت کمر دامن لباس ‌پف‌دار می‌شود. پف دامن در این مدل لباس عروس از لایه‌های پارچه ایجاد می‌شود.

مدل لباس عروس‌های Ball برای افراد لاغر و قد بلند بسیار مناسب است. چرا که افرادی که قد کوتاهی دارند ممکن است با پوشیدن این لباس قدشان کوتاه‌تر به نظر برسد. تنها عیب لباس عروس‌های مدل Ball وزن سنگین آن‌ها بوده که ممکن است سبب شود عروس برای جمع کردن آن به کمک نیاز داشته باشد.

✅​لباس عروس مدل A-Line

طرفداران لباس‌های شیک و ظریف بهتر است به سراغ لباس عروس مدل A-Line بروند. این لباس عروس دارای بالا تنه راحت و پایین تنه‌ای با پف کم است، که همین امر سبب می‌شود عروس با پوشیدن این لباس حس راحتی داشته باشد و بتواند آزادانه حرکت کند.

لباس عروس‌های مدل A-Line برای ازدواج‌های تابستانه به ویژه ازدواج‌هایی که در فضای باز برگزار می‌شوند، بسیار مناسب است. البته برای عروسی‌های پاییزی و زمستانی نیز می‌توان با اضافه کردن آستین به لباس جلوه منحصربه‌فردی به آن بخشید. لباس‌های مدل A-Line با یقه هفت بسیار جذاب می‌شوند.

✅مدل لباس عروسی Sheath

آن دسته از عروس خانم‌هایی که تمایل دارند فرم اندامشان به خوبی در لباس عروس مشخص باشد، می‌توانند از لباس عروس‌های مدل Sheath استفاده کنند. این لباس عروس‌ها بسیار ساده و شیک بوده و به شکل راسته طراحی شده‌اند.

لباس عروس‌های مدل Sheath دارای سبک مینیمال بوده و معمولا از پارچه‌های ابریشمی و بندهای اسپاگتی در دوختشان استفاده شده است. این لباس نیز برای عروسی‌های بهار و تابستان گزینه مناسبی می‌باشند.

در دوخت لباس عروس‌های مدل Sheath از مقدار پارچه کمی استفاده شده و همین امر سبب می‌شود تا سبک و راحت باشند. این مدل لباس عروس با یقه قایقی بسیار جذاب می‌شود.

لازم به ذکر است که لباس عروس مدل Sheath برای افراد ورزشکار و لاغر اندام مناسب بوده و گزینه مناسبی برای عروس خانم‌های هیکلی نیست.

✅​لباس عروس مدل ترومپت

لباس عروس مدل ترومپت به لباس عروسی گفته می‌شود که قسمت بالا تنه لباس کاملا جذب بوده و لباس از وسط ران به پایین پف‌دار می‌شود، تا بدن فرم ساعت شنی به خود بگیرد. عروس خانم‌ها می‌توانند برای برجسته‌تر کردن خط کمر از یک کمربند بلند بر روی لباس استفاده کنند. در دوخت این مدل لباس عروس معمولا از پارچه‌های گیپور استفاده می‌شود، که جلوه بی‌نظیری به لباس می‌بخشد.

✅​مدل لباس عروسی Jumpsuit

طرفداران استایل‌های اسپرت معمولا به سراغ لباس عروس‌های مدل Jumpsuit می‌روند. منظور از Jumpsuit لباسی یکسره بوده که در قسمت پایین آن دامن یا شلوارک قرار دارد. در ضمن از قسمت کمر به پایین در پشت لباس یک دنباله دوخته می‌شود.

لباس عروس‌های مدل Jumpsuit سبکی غیر رسمی و کژوال داشته و معمولا برای مراسمات خودمانی یا فرمالیته استفاده می‌شوند.

✅​لباس عروس مدل ماهی

یکی از منحصربه‌فردترین مدل‌های لباس عروس لباس عروس مدل ماهی یا پری دریایی است. این لباس عروس شباهت زیادی به لباس‌های مدل ترومپت داشته که سبب می‌شود فرم بدن به شکل ساعت شنی دیده شود. تفاوت این مدل لباس با مدل‌های ترومپت آن است که در لباس مدل ماهی لباس تا قسمت زانو تنگ بوده و از قسمت زانو به پایین گشاد و پف‌دار می‌شود.

لباس عروس‌های مدل ماهی برای عروس خانم‌های ریزاندام و بلند قد مناسب است. البته برای لباس‌های مدل ماهی یک عیب بزرگ در نظر گرفته می‌شود و آن هم این است که حرکت در این لباس قدری دشوار است و ممکن است راه رفتن یا رقص را برای عروس دشوار سازد.

معمولا لباس عروس‌های مدل ماهی را با پارچه‌های گیپور دوخته و از نقش‌های برجسته‌ای بر روی آن استفاده می‌کنند. در ضمن می‌توان این لباس را به شکل یقه هفت و با پشت باز دوخت.

✅​مدل لباس عروسی کوتاه

اگر می‌خواهید انتخاب جسورانه‌ای داشته باشید، لباس عروس‌های کوتاه بسیار خاص و جسورانه به شمار می‌آیند. لباس عروس‌های کوتاه برای عروس خانم‌هایی که پاهای کشیده‌ای دارند، مناسب است. قد این لباس معمولا تا زیر زانو رسیده و در برخی موارد جلوی لباس کوتاه و پشت آن بلند است. لباس عروس‌های کوتاه معمولا برای عروسی‌های کوچک و غیر رسمی استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است که در تمامی مدل‌های ذکر شده می‌توان با اضافه کردن آستین، تغییر مدل یقه لباس، تغییر قد لباس، اضافه کردن دنباله به لباس و… شکلی جدید و منحصربه‌فرد به لباس بخشید.

نکات مهم در انتخاب مدل لباس عروس

بهترین مدل لباس عروس

برای آن که بتوان بهترین مدل لباس عروس را انتخاب کرد، باید نکات متعددی را در نظر گرفت. از جمله این نکات می‌توان موارد زیر را نام برد.

✔️توجه به بودجه

اولین نکته‌ای که در هنگام انتخاب لباس عروس باید به آن توجه شود، میزان بودجه‌ای است که برای خرید یا اجاره لباس عروس در نظر گرفته شده است. هنگام انتخاب لباس عروس بودجه خود را اعلام کرده تا فروشنده لباس‌های متناسب با بودجه‌تان را به شما نشان دهد.

✔️در نظر گرفتن فرم بدن

برای انتخاب لباس عروس باید فرم بدن خود را مشخص کرده و متناسب با آن لباس عروس مناسبی را انتخاب کنید. انسان‌ها از لحاظ فرم بدنی در پنج دسته قرار می‌گیرند که این پنج دسته عبارتند از:

☑️فرم بدن گلابی به اندامی گفته می‌شود که قسمت پایین‌تر در ناحیه کمر از قسمت بالا تنه در ناحیه شانه‌ها عریض‌تر است. این افراد باید لباسی انتخاب کنند که بالا تنه را بزرگتر نشان دهد.

☑️اندام بیضی یا سیبی به اندامی با کمی اضافه وزن گفته می‌شود که معمولا شکم دارند. این افراد باید به سراغ لباس‌هایی بروند که در ناحیه شکم گشاد است.

☑️فرم بدن مثلث برعکس اندامی است که شانه‌ها عریض‌تر از کمر و باسن هستند. از این رو لباس‌هایی با دامن پف‌دار و حالت‌دار گزینه مناسبی برایشان می‌باشد.

☑️اندام مستطیلی اندام یکدستی بوده که عرض شانه و عرض لگن به یک اندازه است. این افراد باید لباسی انتخاب کنند که به واسطه برش‌های خاص انحنای بیشتری به بدنشان بدهد.

☑️فرم بدن ساعت شنی ایده‌آل‌ترین فرم بدنی بوده که در آن بالا تنه و پایین تنه پهن‌ و کمر باریک است. لباس‌های تنگ به این افراد به خوبی می‌آید.

✔️توجه به سبک عروسی

در هنگام انتخاب لباس عروس سبک عروسی خود را در نظر بگیرید. اگر قرار است مراسمی خودمانی داشته باشید، می‌توانید از لباس عروس‌های راحت‌تر و ساده‌تر استفاده کنید. اما برای عروسی‌های رسمی که معمولا در تالارها برگزار می‌شود، استفاده از لباس عروس‌های کار شده ایده‌آل‌تر می‌باشد.

✔️در نظر گرفتن آب و هوا

در هنگام انتخاب لباس عروس فصلی که قرار است مراسم در آن برگزار شود را در نظر بگیرید. اگر قرار است عروسی در فصل‌های بهار و تابستان برگزار شود، می‌توانید از لباس‌هایی راحت استفاده کنید که چسبان نباشند و از لایه‌های زیادی در دوختشان استفاده نشده باشد. در مقابل برای عروسی‌های پاییزی و زمستانی استفاده از لباس عروس‌هایی با پارچه‌های ضخیم‌تر، لباس‌های آستین‌دار و لباس‌های چسبان بهتر است.

✔️توجه به قد

از دیگر معیارهایی که برای انتخاب لباس باید به آن توجه شود قد است. افرادی که قد کوتاه و جثه ریزی دارند، بهتر است از لباس عروس‌های چسبان استفاده کنند تا قدشان را بلندتر نشان دهد. همچنین افراد کوتاه قد می‌توانند از لباس‌هایی با آستین نامتقارن یا آستین‌های یک طرفه استفاده کنند تا هم قدشان بلندتر دیده شده و هم اندامشان لاغرتر به نظر برسد. در مقابل افراد بلند قد بهتر است به سراغ لباس‌های دنباله‌دار و پف‌دار بروند.

✔️افراد کمی را همراه خود ببرید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام انتخاب لباس عروس باید به آن توجه شود، این است که برای انتخاب لباس عروس همراهان زیادی نداشته باشید؛ چرا که به همراه بردن افراد زیاد به معنای وجود سلیقه‌ها و نظرات متفاوت است و این تفاوت سلیقه‌ها می‌تواند موجب سردرگمی شما شده و بر انتخاب صحیح شما تاثیر منفی بگذارد.

مدل‌های لباس عروسی مورد پسند شما کدام است؟

یکی از چالش برانگیزترین بخش‌های تدارکات پیش از عروسی انتخاب لباس عروس است. این روزها مدل‌های مختلفی از لباس عروس در مزون‌ها وجود داشته که تنوع زیاد آن‌ها سبب می‌شود تا تمامی افراد با هر سلیقه‌ای بتوانند لباس مد نظر خود را انتخاب کنند. البته گاهی نیز این تنوع زیاد سبب سردرگمی بسیاری از عروس خانم‌ها می‌شود. برای آن که بتوان بهترین انتخاب را داشت لازم است نکات ذکر شده در بالا را رعایت کرد.

به نظر شما زیباترین لباس عروس چه مدلی دارد؟ شما کدام لباس عروس را برای مجالس ایرانی بیشتر می‌پسندید؟ اگر اطلاعاتی در این زمینه دارید، برای ما بنویسید و این مطلب را برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *