تأثیر مدل موها و حجم موها بر آرایش عروس 👰​💇‍♀️​💄​

مو و آرایش عروس

زیبایی و جذابیت ظاهر عروس در روز عروسی به عوامل مختلفی بستگی دارد. به همان اندازه که انتخاب لباس عروس مناسب و انتخاب یک میکاپ زیبا می‌تواند در جذابیت عروس تاثیرگذار باشد، به همان اندازه نیز مدل شینیون موها می‌تواند بر نوع آرایش و زیبایی چهره عروس تاثیرگذار باشد. در این مقاله قصد داریم تا تاثیر مدل و حجم موها بر آرایش عروس را بررسی کرده و نکات مراقبت از مو و شینیون‌های مناسب برای عروس را بشناسیم. برای انتخاب بهترین مدل مو و آرایش عروس با سوریتو همراه باشید.

مو و آرایش عروس

مدل مو بر جذابیت صورت تاثیرگذار است؟

بدیهی‌ست که موهایی پرپشت و سالم می‌تواند در زیبایی و شادابی چهره عروس تاثیرگذار باشد. تاثیر سلامت مو بر جذابیت صورت به اندازه‌ای بوده که همواره به بانوان توصیه می‌شود با استفاده از روش‌های مراقبتی و تقویتی به پرپشت شدن موهای خود کمک کنند.

به واسطه تاثیر حجم و سلامت موها بر چهره عروس، به عروس خانم‌ها توصیه می‌شود از چند ماه قبل از برگزاری مراسم عروسی به فکر درمان مشکلات مو از قبیل خشکی، شکنندگی یا ریزش مو باشند. همچنین توصیه می‌شود میوه، سبزیجات و قرص‌های ویتامینه را در رژیم غذایی خود قرار دهند تا نه تنها موهای شادابی داشته باشند، بلکه به سلامت پوستشان نیز کمک شود.

استفاده از ماسک‌های تقویت‌کننده و سرم‌های آبرسان مو نیز از یک ماه پیش از عروسی توصیه می‌شود. تاثیر حجم موها بر زیبایی چهره عروس به اندازه‌ای بوده که در آرایشگاه‌ها با استفاده از روش‌های مختلف مانند پوش دادن، استفاده از سشوار و اتو مو و یا حتی اضافه کردن موی اضافه تلاش می‌کنند تا حجم موها را افزایش دهند.

مو و آرایش عروس

نکات مراقبت و حجم‌دهی مو

حال که تاثیر پرپشتی و سلامت موها بر زیبایی چهره و آرایش عروس را دانستیم، لازم است نکاتی که برای مراقبت از موها باید رعایت شود را بررسی کرده و راه‌های افزایش حجم موها را بشناسیم. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✅​برای پرپشت‌تر نشان دادن موها به جای استفاده از نرم‌کننده‌ها و ماسک موها که سبب نازک‌تر نشان دادن موها می‌شود، از شامپوهای حجم‌دهنده دو کاره استفاده کنید.

✅​با استفاده از ژل آلوئه‌ورا می‌توانید مواد مغذی مو را تامین کرده و به این ترتیب به افزایش حجم و ضخامت موها کمک کنید.

✅​اگر موهای حجیم اما خشکی دارید، می‌توانید از ماسک‌های نرم‌کننده مو استفاده کنید تا مو در روز عروسی به راحتی حالت بگیرد.

✅​برای پرپشت نشان دادن موهای نازک می‌توان یک رنگ موی جدید را امتحان کرد. حتی با استفاده از هایلایت یا مش مو نیز می‌توان موها را حجیم‌تر نشان داد.

✅​با استفاده از پوش دادن، سشوار، بابلیس، اتومو و دیگر لوازم حرارتی می‌توان موها را حجیم‌تر نشان داد.

✅​روغن‌تراپی موها برای حجیم و سالم شدن موها را فراموش نکنید. روغن‌تراپی را جزو روتین مراقبتی موی خود قرار دهید.

✅​با تجویز پزشک از داروهای تقویتی برای پرپشتی موها استفاده کنید.

✅​تکنیک‌هایی مانند مزوتراپی مو می‌تواند در درمان کم پشتی مو موثر باشد.

مو و آرایش عروس

نکات مهم در انتخاب مدل مو و آرایش عروس

بهترین مدل مو و آرایش عروس

نه تنها حجم و سلامت موها بلکه مدل شینیون انتخابی نیز می‌تواند بر زیبایی چهره و تکمیل میکاپ عروسی شما تاثیرگذار باشد. بنابراین به همان اندازه که در انتخاب میکاپ باید دقت به خرج دهید، به انتخاب شینیون مناسب نیز باید توجه کنید. از جمله فاکتورهایی که می‌تواند در انتخاب مدل شینیون عروس تاثیرگذار باشد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مو و آرایش عروس

✔️مدل مو و آرایش عروس متناسب با فرم صورت

شینیون نیز مانند میکاپ بر اساس فرم صورت انجام می‌شود. به عبارت دیگر متناسب با هر فرم صورت باید از شینیونی استفاده شود که زیبایی‌های فرم صورت را برجسته‌تر و نقص‌های آن را محو‌تر نشان دهد. از جمله شینیون‌های مناسب برای هر فرم صورت می‌توان موارد زیر را نام برد.

☑️شینیون مناسب صورت گرد

برای صورت‌های گرد باید از شینیونی استفاده شود که قدری صورت را کشیده‌تر نشان دهد. به عنوان مثال شینیونی که مقداری از موها به سمت بالا یا به سمت پهلو کشیده شده باشد، می‌تواند در متعادل ساختن ابعاد صورت تاثیر بگذارد.

افرادی که صورت گردی دارند، باید توجه کنند که شینیون‌های بسته سبب گردتر دیده شدن چهره‌شان می‌شود. بنابراین بهتر است تا جای ممکن به سراغ شینیون‌هایی بروند که مقداری از موها در اطراف صورت باز بوده و گونه‌ها و گوش‌ها را بپوشاند.

☑️شینیون مناسب صورت بیضی

افرادی که صورت بیضی دارند جزو خوش شانس‌ترین افراد به شمار می‌آیند. چرا که تقریبا می‌توانند از انواع شینیون مو استفاده کنند. برای عروس خانم‌هایی با صورت بیضی می‌توان شینیون را به شکل بسته یا باز اجرا کرد. فر کردن موها نیز برای این فرم چهره مناسب است.

☑️شینیون مناسب صورت قلبی

صورت قلبی به صورتی گفته می‌شود که در آن پهنای پیشانی بیشتر از پهنای چانه است. بنابراین باید شینیونی انجام شود که تا حدی پهنای پیشانی را پوشش داده و فک را بزرگتر نشان دهد. مدل‌های بافت و موج‌دار و همچنین شینیون‌های نیمه رو به پایین برای فرم صورت قلبی مناسب است.

☑️شینیون مناسب صورت مربعی

افرادی که صورتی مربعی و زاویه‌دار دارند، باید از مدل موهایی استفاده کنند که زوایای صورت را محو کند. برای عروس خانم‌هایی با چهره مربعی نباید موها به شکلی مرتب در اطراف صورت ریخته شود. بلکه باید موها به شکل طبیعی و تا حدی نامرتب در اطراف صورت قرار گیرد. شینیون‌هایی با چتری‌های بلند، چتری‌های پروانه‌ای و فرهای موج‌دار و شل برای صورت‌های مربعی مناسب است.

☑️شینیون مناسب صورت مستطیلی

افرادی که صورت کشیده و مستطیلی دارند، باید از شینیون‌هایی استفاده کنند که صورت را پهن‌تر نشان دهد. از این رو مدل موهایی که به دو سمت صورت حجم می‌دهد، مناسب است. مدل موهای مواج و فر نیز برای صورت‌های کشیده گزینه مطلوبی می‌باشد.

مو و آرایش عروس

✔️مدل مو و آرایش عروس متناسب با سبک شخصی

در هنگام انتخاب شینیون سبک شخصی و استایل مورد علاقه خود را مد نظر قرار دهید. به عنوان مثال اگر طرفدار ظاهری مدرن و ساده هستید، ترجیحا به سراغ شینیون‌های کلاسیک و بسیار کار شده نروید. در مقابل اگر طرفدار استایل‌های کلاسیک هستید، بهتر است از شینیون‌های کار شده استفاده کنید.

✔️توجه به قد مو

بلندی و کوتاهی مو از دیگر عواملی است که می‌تواند بر نوع شینیون تاثیرگذار باشد. بدیهی است که شینیون‌هایی که می‌توان بر روی موهای بلند و متوسط اجرا کرد، به هیچ عنوان قابل اجرا بر روی موهای کوتاه نیستند. البته می‌توان با اضافه کردن مو تا حدی کوتاهی مو را جبران کرد، اما همچنان محدودیت‌هایی برای آرایش موی کوتاه وجود دارد.

✔️انتخاب مو و آرایش عروس متناسب با استایل لباس عروس

استایل لباس عروس و مدل آن می‌تواند بر نوع شینیون عروس تاثیرگذار باشد. اگر لباس عروس انتخابی شما دارای تزیینات زیاد و کار شده است، بهتر است تا جای ممکن از شینیون‌های ساده استفاده کنید.

در مقابل برای لباس عروس‌های ساده شینیون‌های کار شده و پرتزئینات مناسب‌تر است. همچنین در هنگام انتخاب شینیون قسمت یقه لباس عروس را مد نظر قرار دهید. برخی از شینیون‌ها با لباس عروس‌های دکلته زیباتر بوده و برخی برای لباس عروس‌های یقه‌دار مناسب هستند.

مو و آرایش عروس

✔️توجه به زمان و مکان برگزاری مراسم

در هنگام انتخاب شینیون خود عواملی مانند محل برگزاری مراسم و زمان آن را نیز مد نظر قرار دهید. بدیهی‌ست برای مراسم‌هایی که در فصل‌های گرم سال و در فضاهای بسته برگزار می‌شود، بهتر است از شینیون‌های بسته استفاده شود. چرا که باز بودن موها می‌تواند سبب گرما یا عرق سوز شدن گردن شما شود.

برای مراسم‌هایی که در فضای باز برگزار می‌شود، می‌توان از مدل موهای باز یا نیمه باز استفاده کرد.

✔️در نظر گرفتن سبک مراسم

میزان رسمی بودن مراسم نیز می‌تواند بر انتخاب شینیون‌ها تاثیرگذار باشد. برای مراسم‌های خودمانی استفاده از شینیون‌های اروپایی ساده به شکل باز یا نیمه باز مناسب‌تر است. اما برای مراسم‌های رسمی که معمولا در تالارهای مجلل برگزار می‌شود، بهتر است شینیون‌های بسته و کلاسیک انتخاب شود.

✔️توجه به راحتی و عملی بودن مو و آرایش عروس

شاید شینیون‌های خاص زیادی را در سایت‌ها یا ژورنال‌ها ببینید و آن را به عنوان شینیون عروسی خود انتخاب کنید. اما باید به این نکته توجه کنید که آیا شینیون انتخابی بر روی موهای شما قابل اجرا هست یا نه و اگر شینیون قابل اجراست آیا به اندازه کافی برای شما به عنوان عروس راحت و زیبا هست یا نه.

توجه کنید که روز عروسی دربرگیرنده فعالیت‌های مختلفی مانند عکاسی، رقصیدن و اموری از این دست می‌باشد. بنابراین باید شینیونی را انتخاب کنید که نه تنها قابل اجرا و شیک باشد، بلکه در حین مراسم موجب ناراحتی شما نشود.

مو و آرایش عروس

انواع شینیون عروس

تاثیر شینیون مو و آرایش عروس

شینیون‌های بسیار متنوعی وجود داشته که هر یک می‌تواند متناسب با فرم صورت، سلیقه، نوع لباس و سبک مراسم اجرا شود. از جمله پرطرفدارترین شینیون‌های عروس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مو و آرایش عروس

✅شینیون نیمه باز

شینیون‌های نیمه باز برای افرادی مناسب است که موی متوسط تا بلندی دارند. در این مدل شینیون بخشی از موها بسته شده و بخشی دیگر با استفاده از فرهای ریز و درشت حالت داده می‌شود.

✅مدل شینیون اروپایی

شینیون اروپایی به عنوان به روزترین شینیون حال حاضر شناخته می‌شود. این نوع شینیون بسیار طبیعی و ساده بوده و در اجرای آن از کمترین پروتز و اکستنشن استفاده می‌شود. در این مدل شینیون معمولا موها در قسمت پایین و روی گردن بسته می‌شود. البته می‌توان این مدل شینیون را به شکل نیمه باز نیز اجرا کرد.

✅شینیون باز

شینیون باز برای عروس خانم‌هایی مناسب است که موی بلندی دارند. در این مدل شینیون تمامی موها باز بوده و با استفاده از فر یا بافت حالت داده می‌شود. در ضمن برای تزیین موها می‌توان از تاج، گیره، ریسه یا کش مو نیز استفاده کرد. شینیون‌های باز به همراه کلاه نیز بسیار جذاب می‌شوند.

مو و آرایش عروس

✅مدل شینیون با تاج

تاج را می‌توان یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر از استایل عروس‌ها در نظر گرفت. البته برخی از عروس خانم‌ها ریسه یا انواع توربان را به تاج ترجیح می‌دهند. تاج را می‌توان با انواع شینیون‌ها اجرا کرد. آنچه اهمیت دارد این است که شینیون به گونه‌ای انجام شود که بتوان تاج را بر روی موها قرار داد. پف یا حالت موها نیز نباید نمای تاج را خنثی کند.

✅شینیون موی کوتاه

اگرچه شینیون کردن موهای کوتاه امر سختی می‌باشد با این حال قابل اجراست. در برخی موارد اگر مدل کوتاهی مو مناسب باشد می‌توان با استفاده از فر و پروتز شینیون‌های متنوعی بر روی آن اجرا کرد. اما در مدل موهای خیلی کوتاه لازم است از موی اضافه برای شینیون استفاده شود.

انتخاب مدل مو و آرایش عروس برای شما کدام است؟

شینیون عروس تاثیر بسزایی در تکمیل استایل و میکاپ عروس دارد. به نحوی که انتخاب صحیح شینیون عروس می‌تواند میکاپ را زیباتر و استایل را شیک‌تر نشان دهد. از این رو در هنگام انتخاب شینیون باید نکات ذکر شده در بالا رعایت شود.

به نظر شما جدیدترین مدل شینیون و میکاپ عروس چیست؟ بهترین مدل مو در فصل بهار و تابستان کدام است؟ اگر در این زمینه تخصص دارید، حتما از نظرات خود برای ما بنویسید و این مقاله را برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *