بهترین مشاور ازدواج در تهران | معرفی مراکز مشاوره ازدواج تهران 👩‍❤️‍👨​✨​✅​

مشاوره ازدواج تهران

یکی از مهم‌ترین معقوله‌های زندگی هر فردی پروسه‌ ازدواج می‌باشد. بسیاری از افراد برای آن که بتوانند به شناخت مطلوبی از خصوصیات خود و همچنین اخلاقیات طرف مقابل خود برسند، ترجیح می‌دهند به سراغ افراد متخصص بروند که این افراد متخصص تحت عنوان مشاورین ازدواج شناخته می‌شوند. اهمیت رسیدن به شناخت پیش از ازدواج و همچنین اهمیت مدیریت رابطه و رسیدن به شناخت بهتر نسبت به ویژگی‌های خود و همسر پس از ازدواج سبب شده تا مراکز مشاوره‌ ازدواج زیادی در کشور تاسیس گردد. در این مراکز افراد می‌توانند به راحتی در رابطه با مشکلاتی که در زندگی خود داشته با یک فرد متخصص و بی‌طرف صحبت کرده و به این ترتیب بدون جبهه‌گیری به رفع مشکل بپردازند.

در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از بهترین مراکز مشاوره ازدواج تهران را معرفی کرده و با برخی از ویژگی‌های یک مرکز مشاوره‌ خوب آشنا شویم.

 

معرفی مراکز و مشاوران ازدواج تهران

مشاوره قبل از ازدواج در تهران

همانظور که اشاره کردیم مراکز بسیاری در همه شهرها و محله‌ها وجود دارند که می‌توانند بهترین خدمات را به شما ارائه دهند. بنابراین با توجه به شرایط خود می‌توانید به هر یک از مراکز معتبر مشاور ازدواج مراجعه کنید. اما ما در ادامه لیستی از بهترین‌ها را برای شما تنظیم کرده‌ایم. از جمله معتبرترین مراکز مشاوه شهر تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مرکز مشاوره‌ ویان (خیابان علامه جنوبی)

مرکز مشاوره‌ ویان یکی از بهترین مراکز مشاوره‌ شهر تهران بوده که از روانپزشکان و روانشناسان متبحر کشور بهره می‌برد. در این مرکز مشاوره خدماتی از قبیل درمان اضطراب و افسردگی، فوبیا و وسواس، درمان افسردگی کودکان و نوجوانان، درمان اختلالات شخصیتی، درمان کمال‌گرایی و رفتار درمانی انجام شده و خدماتی از قبیل زوج درمانی، خانواده درمانی، مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره‌ طلاق نیز انجام می‌شود.

مشاوران این مرکز مشاوره در زمینه‌ درمان بحران‌های خانوادگی و زنانشویی تبحر داشته و می‌توانند مشاوره‌هایی را برای روابط عاطفی و معقوله‌های تحصیلی و شغلی در اختیار مراجعان قرار دهند. همچنین آموزش مهارت‌های زندگی، مداخله در شیوه‌ زندگی خانواده، درمان نافرمانی و مقابله‌جویی فرزندان، درمان بیش فعالی و آموزش فرزندپروری نیز انجام می‌گردد.

از دیگر خدمات این مرکز مشاوره می‌توان به روان درمانی تحلیلی سکس‌تراپی، درمان پرخاشگری، درمان اختلال توجه و تمرکز، درمان اختلال یادگیری، درمان اختلالات خوردن و خوابیدن و درمان اختلالات دو قطبی اشاره کرد. مرکز مشاوره ویان علاوه بر خدمات روانشناسی، برای موارد خاص ویزیت روانپزشکی و دارویی نیز انجام می‌دهد.

مشاوره ازدواج تهران

مرکز مشاوره‌ انتخاب نو (پاسداران) | مشاوره ازدواج تهران

مرکز مشاوره‌ انتخاب نو یکی از مراکز معتبر مشاوره‌ ازدواج در شهر تهران بوده که توسط دکتر نسرین باقری مدیریت می‌شود. این مرکز مشاوره دارای مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی بوده و از کادر متخصصی برخوردار است.

از جمله خدمات این مرکز مشاوره می‌توان به درمان مشکلات روانشناسی و روانپزشکی، روانشناسی کودک و نوجوان، روانشناسی بزرگسال، مشاوره قبل از ازدواج، زوج درمانی، مشاوره‌ خانواده، مشاوره‌ طلاق، درمان مشکلات جنسی و… اشاره کرد.

مشاوره ازدواج تهران

کلینیک سپیدار (خیابان ولیعصر)

مرکز مشاوره‌ سپیدار را می‌توان یکی از تخصصی‌ترین کلینیک‌های مشاوره در شهر تهران به شمار آورد که توسط دکتر سپیده رحیمی‌نژاد مدیریت می‌شود. در این مرکز مشاوره خدماتی از قبیله مشاوره‌ قبل و بعد از طلاق، خانواده درمانی، فرزندپروری، مشاوره‌ اختلافات خانوادگی، مشاوره‌ ازدواج و مدیریت رابطه‌ عاطفی، مشاوره‌های جنسی و زناشویی و زوج درمانی انجام می‌شود.

از دیگر خدمات ارائه شده در این مرکز می‌توان به کنترل و درمان اختلالات فردی مانند افسردگی، اضطراب و وسواس فکری و عملی، درمان انواع فوبیا، حملات پانیک و عزت نفس پایین، درمان افسردگی پس از زایمان، درمان اختلال استرس پس از سانحه و اختلالات بدخوابی و بی‌خوابی، روانشناسی کودک و نوجوان، درمان اختلالات پرخوری و کم خوری عصبی، رفع بحران‌های عاطفی، شکست و خیانت نیز انجام می‌گردد. در ضمن این کلینیک در زمینه‌ اجرا و تفسیر کلیه‌ تست‌های شخصیت‌شناسی و هوش و خلاقیت نیز فعال است.

مشاوره ازدواج تهران

مرکز مشاوره‌ مازلو (پاسداران) | مشاوره ازدواج تهران

مرکز مشاوره‌ مازلو یکی از مراکز روانشناسی شهر تهران بوده که توسط دکتر مازیار جلوه تاسیس شده است. در این مرکز مشاوره انواع مشاوره‌های فردی و زوج درمانی و مشاورهای قبل از ازدواج انجام شده و همچنین خدماتی از قبیل شارژ اعصاب و تغذیه، بازی درمانی و روانشناسی کودک، مشاوره‌ روانپزشکی و دارویی و همچنین انجام آزمون‌های روان‌سنجی و مشاوره‌ تحصیلی و استعدادیابی نیز انجام می‌شود. مرکز مشاوره‌ مازلو از پزشکان متخصص در بخش‌های مختلف روانشناسی بهره می‌برد.

مشاوره ازدواج تهران

مقاله نکات مهم مشاوره پیش از ازدواج

مرکز مشاوره‌ روان آرام (میدان ونک)

از دیگر مراکز مشاوره‌ خانواده و ازدواج می‌توان به مرکز مشاوره‌ روان آرام اشاره کرد که توسط دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس شده است. این مرکز مشاوره خدمات متعددی را در زمینه‌ مشاوره پیش از ازدواج و طلاق، مشاوره‌ خانواده و ازدواج، زوج درمانی و مشاوره‌ فردی و مشاوره‌ جنسی در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد. همچنین انواع مشاوره‌های شغلی، درمان اختلالات روانی، مشاوره‌های تحصیلی، مشاوره‌ کودک و نوجوان و روانکاوی و مشاوره‌ افسردگی نیز در این مرکز انجام می‌گردد.

مشاوره ازدواج تهران

مرکز مشاوره‌ بهار نو (یادگار امام) | مشاوره ازدواج تهران

دکتر زهرا بهاری مرکز مشاوره‌ بهار نو را در سال 1391 تاسیس کرده است که توانسته در طی فعالیت 11 ساله‌ خود به یکی از مراکز مشاوره‌ برتر شهر تهران تبدیل شود. از جمله خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره می‌توان به انجام تست‌های شخصیت‌شناسی، روان درمانی و روانکاوی، مشاوره‌ شغلی، استعدادیابی کودکان، مشاوره‌ تحصیلی و کنکور، روانشناسی زوجین، زوج درمانی، روانشناسی خانواده و خانواده درمانی و همچنین روانشناسی فردی و بالینی اشاره کرد.

مشاوره ازدواج تهران

مرکز مشاوره‌ دکتر آبانگاه (تقاطع خیابان شهید کلاهدوز – چهارراه دیباجی جنوبی)

مرکز مشاوره‌ دکتر آبانگاه که توسط دکتر میثم آبانگاه تاسیس شده است، توانسته تمامی مجوزهای لازم از سازمان مشاوره کشور را دریافت کرده و در طی فعالیت خود به یکی از برترین مراکز مشاوره‌ تهران تبدیل شود. در این مرکز مشاوره علاوه بر مشاوره‌های حضوری امکان مشاوره تلفنی و غیرحضوری نیز برای مراجعان در نظر گرفته شده است.

از جمله خدمات ارائه شده در مرکز مشاوره‌ دکتر آبانگاه می‌توان به درمان بیماری اعتیاد، درمان مشکلات جنسی، درمان پرخوری و کم خوری ناشی از اضطراب، درمان چاقی و لاغری ناشی از اضطراب، درمان افسردگی و وسواس، درمان اضطراب و پرخاشگری، امور روانکاوی، زوج درمانی، خانواده درمانی و مشاوره پیش از ازدواج اشاره کرد.

مشاوره ازدواج تهران

مرکز مشاوره‌ نیک مهر (میدان شهدا) | مشاوره ازدواج تهران

مرکز مشاوره‌ نیک مهر را می‌توان یکی از برترین مراکز مشاوره‌ ازدواج در شهر تهران به شمار آورد که متخصصین روانشناسی و روانپزشکی زیادی در آن مشغول به فعالیت هستند. این مرکز مشاوره در طی فعالیت 10 ساله‌ خود توانسته خدمات متعددی را به مراجعان ارائه دهد که از جمله‌ این خدمات می‌توان به آموزش مهارت‌های فرزندپروری، درمان اختلالات شخصیتی بزرگسالان و نوجوانان، درمان شب ادراری کودکان و پرخاشگری آنان، درمان اختلالات پرخوری و چاقی، درمان مشکلات جنسی و پارکینسون، مشاوره‌ ازدواج، مشاوره‌ طلاق و شکست‌های عاطفی، درمان مشکلات کودکان، درمان افسردگی و اضطراب، بازی درمانی و پیشگیری از آسیب‌های روانی و اعتیاد و همچنین پیشگیری از بروز مشکلات جنسی و خیانت اشاره کرد.

مشاوره ازدواج تهران

مقاله انتخاب یک مشاوره ازدواج تاثیر بسیاری در زندگی زوجین دارد

ویژگی‌های بهترین مرکز و مشاورین ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج در تهران

حال که با تعدادی از بهترین مراکز مشاوره‌ ازدواج تهران و مشاوران توانمند آشنا شدیم بد نیست تا ویژگی‌های این مراکز مشاوره که سبب شده در زمره‌ بهترین‌ها قرار گیرند را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

اگر بخواهیم ویژگی‌های یک مرکز مشاوره‌ خوب را مورد بررسی قرار دهیم باید به این نکته توجه داشته باشیم که 80 درصد از برتری یک مرکز مشاوره را مشاورین آن می‌سازند و تنها 20 درصد آن مربوط به فضا و موقعیت قرارگیری مرکز مشاوره می‌باشد. بنابراین بهتر است برای بررسی بهترین ویژگی‌های مراکز مشاوره ابتدا ویژگی‌های خود مرکز و پس از آن ویژگی‌های یک مشاور برتر را مورد بررسی قرار دهیم.

ویژگی‌های یک مرکز مشاوره ازدواج خوب

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های یک مرکز مشاوره‌ خوب می‌توان به قابلیت دسترسی آسان به آن و همچنین فضای آرام و راحت آن اشاره کرد که در ادامه به بررسی هر یک از این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

✅​فضای آرام

یک مرکز مشاوره‌ خوب باید زمینه را برای راحتی مراجعان فراهم کند. از جمله امکاناتی که مرکز مشاوره باید در اختیار مراجعان قرار دهد می‌توان به سرویس بهداشتی، آب‌سردکن و ترجیحا محلی برای صرف میان‌وعده در هنگام انتظار مراجعان اشاره کرد. همچنین تعداد صندلی کافی برای مراجعان باید در مرکز وجود داشته باشد.

✅​دسترسی آسان

دومین ویژگی مهم یک مرکز مشاوره‌ خوب آن است که در موقعیتی از شهر قرار داشته باشد که بتوان به راحتی به آن دسترسی داشت. یک مرکز مشاوره‌ خوب بهتر است در نزدیکی پارکینگ‌ها قرار داشته باشد و همچنین در نزدیکی آن ایستگاه تاکسی، اتوبوس و مترو نیز وجود داشته باشد تا به این ترتیب مراجعان بتوانند به سهولت خود را به مرکز مشاوره برساند.

مشاوره ازدواج تهران

ویژگی‌های یک مشاور ازدواج خوب

همانطور که گفته شد بخش عمده‌ای از برتری یک مرکز مشاوره را مشاورین آن می‌سازند. از جمله ویژگی‌های یک مشاور ازدواج خوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✅​به روز بودن اطلاعات

یک مشاور ازدواج خوب باید اشراف کاملی به اطلاعات روز داشته باشد تا بتواند مشاوره‌ خوبی به زوجین بدهد. در صورتی که اطلاعات مشاور ازدواج به روز نباشد و یا مشاور اطلاعات دقیقی از قوانین و تغییرات آن‌ها نداشته باشد، ممکن است باعث سردرگمی مراجعین شود. همچنین مشاور باید استراتژی‌ها و درمان‌های به روزی را برای از بین بردن انواع مشکلات روحی و اخلاقی به کار ببرد که درمان در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت انجام شود.

✅​توانایی برقراری ارتباط مناسب با مراجعین

مشاور ازدواج کاربلد باید بتواند با زوجین و مراجعین خود ارتباط تاثیرگذاری برقرار کند. به این ترتیب زوجین یا مراجعان می‌توانند به مشاور اعتماد کرده و به این ترتیب صادقانه با وی صحبت کنند. در واقع برخورداری از یک ارتباط تاثیرگذار سبب می‌شود تا بین مشاور و زوجین رابطه‌ دوستانه‌ای برقرار شود و به واسطه‌ این رابطه و اعتماد ایجاد شده محیط امن‌تری برای مراجع ایجاد ‌گردد تا به این ترتیب مراجع بتواند آسان‌تر احساسات خود را با مشاور در میان بگذارد.

✅​توانایی حل مسئله

یک مشاور ازدواج خوب باید مهارت حل مسئله را داشته باشد؛ چرا که بسیاری از افرادی که به مشاورین ازدواج مراجعه می‌کنند، عمدتا دارای مشکلاتی بوده که نیاز دارند یک راهنما در رفع مشکل به آن‌ها کمک کند. بر همین اساس مشاور باید مشکل را شناخته و آسان‌ترین و کارآمدترین روش‌ را برای رفع مشکل نیز بداند تا بتواند به درستی مراجعین را راهنمایی کند.

✅​برخورداری از مهارت گوش دادن

مشاوران حرفه‌ای زمانی می‌توانند کار خود را به درستی انجام دهند که بتوانند به درستی به مشکلات طرف مقابل خود گوش کرده و توجه کامل به صحبت‌های وی داشته باشند. در چنین شرایطی مشاور می‌تواند از میان سخن‌های مراجع ریشه‌ مشکلات را پیدا کرده و به این ترتیب راحت‌تر می‌تواند به مراجعین کمک کند. همچنین زمانی که مشاور به صحبت‌های مراجعه‌کننده به خوبی و با دقت گوش می‌دهد، به مراجع حس شنیده شدن و اهمیت دست داده و به این ترتیب می‌تواند راحت‌تر صحبت کند.

✅​برخورداری از درک مناسب از شرایط

یک مشاور ازدواج خوب باید درک مناسبی از شرایط فرهنگی و سنتی جامعه داشته باشد؛ چرا که اقشار مختلف جامعه فرهنگ و سنت خاص خود را داشته و بدیهی‌ست که این فرهنگ و سنت می‌تواند به طور مستقیم بر روند حل مشکل تاثیرگذار باشد. بنابراین مشاور باید بتواند استراتژی‌های خود را متناسب با فرهنگ و سنتی که مراجعه‌کننده به آن پایبند است تغییر داده تا به این ترتیب مشکل به شیوه‌ آسان‌تری حل شود. به عبارت دیگر زمانی که مشاور تفاوت‌ها را در نظر بگیرد، می‌تواند درمانی سریع‌تر و موثرتر نیز ارائه دهد.

✅​خوش‌بینی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مشاور ازدواج درجه یک آن است که در روند صحبت با زوجین خوش‌بین می‌باشد. خوش‌بینی سبب می‌شود تا هیچ گونه استرسی به طرف مقابل وارد نشده و به این ترتیب راحت‌تر صحبت کند. در صورتی که مشاور خوش‌بین نباشد با ایجاد اضطراب در فرد مقابل سبب می‌شود تا مشکلات بیشتر شده و همچنین معضلات دیگری نیز به وجود آید.

خوش‌بین بودن مشاور سبب می‌شود تا در میان اختلافات بین زوجین نقاط مثبتی را نیز پیدا کرده و آنان را به مراجعین یادآوری کند. همین یادآوری نقاط مثبت در بسیاری از موارد سبب می‌شود تا برخی مشکلات میان زوجین به سهولت برطرف گردد.

✅​اخلاق مناسب

یک مشاوره ازدواج خوب باید اخلاقی دلسوزانه و مهربان داشته باشد. همچنین مشاور باید وقت شناس بوده و کاملا بی‌طرف به مسائل بنگرد. دلسوز بودن مشاور سبب می‌شود تا مراجعین بتوانند به سهولت حرف زده و احساسات خود را با مشاور در میان بگذارند. بی‌طرف بودن مشاور سبب می‌شود تا بتواند مشکلات هر یک از زوجین را شنیده و سپس بدون جبهه‌گیری به حل مسائل بپردازد. وقت‌شناسی مشاور نیز در واقع در حکم احترام به زمان زوجین بوده که خود می‌تواند تاثیر مثبتی بر اعتماد مراجعین به مشاور داشته باشد.


مقاله بهترین سایت های روانشناسی ایران

بهترین مشاوره ازدواج تهران از نگاه شما کدام است؟

برخلاف باور پیشینیان که مشاوره را تنها مختص افرادی که دارای مشکلات روحی هستند می‌دانستند، در دنیای امروز بسیاری از افراد برای حل مسائل خود و یا تصمیم‌گیری بهتر از افراد متخصص در این زمینه کمک می‌گیرند که همین امر سبب شده مراکز مشاوره‌ زیادی در کشور تاسیس شود.

یکی از مهمترین موضوعاتی که راهنمایی مشاور می‌تواند به تصمیم‌گیری درست افراد کمک کند موضوع ازدواج است. بسیاری از افراد برای رسیدن به شناخت بهتر از طرف مقابل خود به سراغ مشاوره پیش از ازدواج رفته و همچنین برای بهبود کیفیت زندگی خود و رفع مشکلات و اختلافات از مشاورین ازدواج کمک می‌گیرند.

شما تا به حال خدماتی از مراکز مشاوره دریافت کرده‌اید؟ به نظرتان مشاوره قبل از ازدواج تا چه حد لازم و در انتخاب طرفین تاثیرگذار است؟ آیا تجربه نامطلوب در زمینه مشاور در مواقع ضروری داشته‌اید؟ شما کدام مراکز مشاوره و یا پزشکان را پیشنهاد می‌دهید؟ از تجریبات و اطلاعات خود در این زمینه برای سوریتو بنویسید و اگر این مقاله برای شما راهگشا بود، حتما آن را برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *