این روزها رنگ سبز به یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها برای پوشش تبدیل شده است. اگر به مزون‌های لباس مجلسی سر زده باشید، بی‌شک متوجه شده‌اید که بسیاری از لباس‌های مجلسی موجود در مزون‌ها در طیف رنگی خود دارای رنگ سبز می‌باشند. در این مقاله قصد داریم تا با 15 مدل از لباس‌های مجلسی شیک و سبز رنگ آشنا شویم.

اما پیش از آن بد نیست تا بدانیم فلسفه استفاده از رنگ سبز در لباس‌ها چیست و چه اکسسوری‌هایی مناسب لباس مجلسی‌های سبز رنگ است. اگر شما هم طرفدار رنگ سبز و لباس‌هاش شیک و مجلسی هستید، با سوریتو همراه باشید تا به یک انتخاب طلایی برسید.

لباس مجلسی شیک و سبز

رنگ سبز نماد چیست؟

رنگ سبز زمانی که در لباس استفاده شود، می‌تواند مفهوم رشد، قدرت، تعادل، اراده بالا و صلح را برساند. از آن‌جایی که رنگ سبز طبیعت را تداعی می‌کند، استفاده از آن می‌تواند نمادی از سلامت نیز باشد. همین امر نیز سبب می‌شود تا حس امنیت و اعتماد به نفس را در فرد و مخاطبش به وجود آورد.

مفاهیم مثبت رنگ سبز باعث می‌شود تا هنگام استفاده از این رنگ در پوشش، استرس و اضطراب افراد کم شود. رنگ سبز دارای طیف گسترده‌ای بوده که هر یک زیبایی خاص خود را دارد.

انواع پارچه مناسب لباس مجلسی سبز رنگ

انتخاب لباس مجلسی شیک و سبز

حتما می‌دانید که از پارچه‌های مختلفی می‌توان برای دوخت لباس مجلسی استفاده کرد. پارچه‌های انتخابی می‌توانند ساده یا طرح‌دار باشند. برای دوخت لباس مجلسی‌های سبز رنگ پارچه‌های زیر گزینه‌های جذاب‌تر و پرطرفدارتری هستند.

✔️​پارچه ساتن یا ساتن پشت کرپ

بسیاری از لباس مجلسی‌های سبز رنگی که در بازار مشاهده می‌کنید، از پارچه‌های ساتن دوخته شده‌اند. جلوه براق و لطیف پارچه‌های ساتن جلوه‌ای گران قیمت و درباری به لباس می‌بخشد. برخی از پارچه‌های ساتن به شکل پشت کرپ طراحی شده‌اند. یعنی یک سمت پارچه صافی و نرمی ساتن را داشته و جلوه آن براق است و سمت دیگر پارچه حالت کرپ و مات دارد.

✔️​پارچه حریر

پارچه‌های حریر نیز برای دوخت لباس مجلسی‌های سبز رنگ گزینه‌های مناسبی هستند. پارچه‌های حریر بافتی شفاف، سبک و ظریف داشته و جلوه‌ای لخت و ریزشی دارند. از این رو برای لباس‌هایی که باید جلوه‌ای لخت داشته باشند مناسب هستند.

✔️​پارچه تور یا دانتل

از پرطرفدارترین پارچه‌ها برای دوخت لباس مجلسی پارچه‌های دانتل یا تور می‌باشد که معمولا از این پارچه‌ها همراه با یک آستری همرنگ استفاده می‌شود. لباس مجلسی‌هایی که با پارچه دانتل یا تور سبز رنگ دوخته می‌شوند، جلوه جذابی دارند. به ویژه اگر در قسمت آستین و یقه لباس تنها از دانتل بدون آستر استفاده شود.

لباس مجلسی شیک و سبز

✔️​پارچه مخمل

پارچه‌های مخمل سبز رنگ برای دوخت لباس‌های مجلسی گزینه‌های مناسبی هستند. چرا که جلوه لوکس و باشکوهی به لباس می‌بخشند. از پارچه‌های مخمل معمولا برای دوخت لباس‌هایی استفاده می‌شود که قرار است در مراسم‌های بسیار رسمی استفاده شود.

لباس مجلسی‌های مخمل برای فصل زمستان گزینه‌های مناسبی هستند.

✔️​پارچه تافته

برای دوخت لباس مجلسی‌های پرنسسی با دامن‌های پف‌دار معمولا از پارچه تافته استفاده می‌شود. پارچه‌های تافته ظاهری شبیه به ساتن داشته اما نسبت به ساتن سبک‌تر و مات‌تر هستند.

✔️​پارچه شانتون

پارچه شانتون جزو پارچه‌های ابریشمی به شمار آمده که در لباس شب بانوان بسیار استفاده می‌شود. این پارچه‌ها بسیار سبک بوده و برای لباس‌هایی که حالت ریزشی دارند، گزینه‌های مناسبی هستند؛ چرا که می‌توانند انحناهای بدن را به شکل برجسته‌تری نشان دهند.

در انتخاب سبک لباس مجلسی شیک و سبز به چه نکاتی توجه کنیم؟

انواع لباس مجلسی شیک و سبز رنگ

همانطور که گفته شد رنگ سبز دارای طیف گسترده‌ای می‌باشد که هر توناژ آن برای نوع خاصی از لباس مناسب است. اگر قصد دارید برای شرکت در مجالس از لباس مجلسی‌های سبز رنگ استفاده کنید باید نکاتی را مد نظر قرار دهید. از جمله نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

☑️فرم بدن

رنگ سبز جزو رنگ‌هایی بوده که تمامی انحناهای بدن را به خوبی نشان می‌دهد. بنابراین اهمیت دارد که فرم بدن را در هنگام انتخاب مدل و سبک لباس مد نظر قرار دهید. بانوانی که بدنی قوی و روفرم دارند می‌توانند لباس مجلسی سبز رنگ خود را به شکل جلو کوتاه و پشت بلند انتخاب کنند که با یک کفش پاشنه بلند زیبا می‌تواند جلوه منحصربه‌فردی داشته باشد.

در مقابل افرادی که بدنی ظریف دارند، بهتر است لباس‌هایی را انتخاب کنند که یقه‌های بزرگ و بالا دارد.

☑️نوع مجلس

نوع مجلس به طور مستقیم می‌تواند بر سبک لباس مجلسی سبز رنگ شما تاثیر داشته باشد. اگر قرار است در مراسم رسمی مانند عروسی شرکت کنید، بهتر است پارچه سبز رنگی که برای لباستان انتخاب می‌کنید دارای توناژ تیره بوده و با برش‌های مرتب و طرح‌های ساده دوخته شده باشد.

از سمت دیگر برای مجالس غیر رسمی می‌توان از توناژهای روشن‌تر رنگ سبز و طرح‌های شاداب‌تر و شلوغ‌تری استفاده کرد.

لباس مجلسی شیک و سبز

☑️فصل و موقعیت جغرافیایی

فصلی که مراسم در آن برگزار می‌شود و موقعیت جغرافیایی از دیگر عواملی است که می‌تواند بر انتخاب سبک لباس مجلسی سبز رنگ شما تاثیر بگذارد.

اگر مراسم در فصل‌های بهار و تابستان انجام می‌شود، بهتر است لباس مجلسی انتخابی شما دارای طیف روشن و شادابی باشد. اما برای فصول پاییز و زمستان توناژ تیره سبز مناسب‌تر است.

☑️رنگ چشم، پوست و مو

هنگام انتخاب رنگ سبز برای لباس مجلسی خود باید به رنگ پوست، رنگ چشم‌ها و رنگ موی خود توجه کنید. افرادی که پوست روشنی دارند، بهتر است از توناژ کمرنگ و روشن رنگ سبز استفاده کنند. 

برعکس افرادی با پوست تیره بهتر است به سراغ توناژ‌های تیره و پررنگ سبز بروند. همین قاعده در مورد موی تیره و روشن نیز صدق می‌کند.

کفش مناسب لباس مجلسی سبز

استایل لباس مجلسی شیک و سبز رنگ

پس از آن که سبک و مدل لباس مجلسی سبز رنگ خود را انتخاب کردید، باید به سراغ انتخاب کفش مناسب برای لباس‌تان بروید. تقریبا انواع کفش‌های مجلسی با لباس مجلسی‌های سبز رنگ ست می‌شود. اگر می‌خواهید ظاهری جذاب داشته باشید، می‌توانید یکی از پیشنهادات زیر را انتخاب نمایید.

✅کفش‌های پاشنه کوتاه

در صورتی که لباس مجلسی سبز رنگ شما کوتاه است، بهتر است از کفش‌های مجلسی با پاشنه کوتاه و رنگ‌های شاد استفاده کنید. این مدل کفش سبب افزایش جذابیت لباس شما می‌شود.

✅کفش‌های پاشنه بلند

همراه با انواع لباس‌های مجلسی سبز رنگ می‌توان از کفش‌های پاشنه بلند استفاده کرد. استفاده از کفش‌های پاشنه بلندی در رنگ‌های نقره‌ای، سفید، مشکی و طوسی در کنار لباس مجلسی سبز بسیار شیک خواهد بود.

لباس مجلسی شیک و سبز

✅کفش‌های رسمی

بانوان می‌توانند همراه با لباس مجلسی سبز رنگ از کفش‌های رسمی در رنگ‌های قهوه‌ای یا مشکی استفاده کنند. منظور از کفش رسمی کفش‌هایی بوده که تقریبا تمامی قسمت‌های پا تا مچ پا را پوشش می‌دهند. از این کفش‌ها به عنوان کفش اداری یا کارمندی نیز یاد می‌شود.

✅کفش‌های تخت

برای مجالس غیررسمی کفش‌های تخت در رنگ‌های طلایی، مشکی یا طوسی می‌‌تواند بسیار جذاب باشد. این کفش‌ها با انواع لباس مجلسی سبز رنگ ست می‌شوند.

✅کفش پارچه‌ای

لزومی ندارد که همراه با لباس مجلسی‌های سبز رنگ حتما از کفش‌های چرم یا بسیار کار شده استفاده شود. کفش‌های پارچه‌ای در رنگ‌های قهوه‌ای، مشکی یا طوسی جلوه منحصربه‌فردی با لباس مجلسی سبز خلق می‌کنند.

اکسسوری مناسب لباس مجلسی سبز

استایل لباس مجلسی شیک و سبز رنگ

حتما می‌دانید که به همان اندازه که مدل و رنگ لباس و کفش بر زیبایی ظاهری افراد تاثیرگذار است، استفاده از اکسسوری نیز می‌تواند به جذاب‌تر شدن استایل افراد کمک کند. برای لباس مجلسی‌های شیک و سبز رنگ می‌توان اکسسوری‌های مختلفی را مورد استفاده قرار داد که از جمله این اکسسوری‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✔️کیف

استفاده از کیف همراه با لباس مجلسی‌های سبز رنگ می‌تواند به تکمیل استایل شما کمک کند. توجه داشته باشید که کیف انتخابی شما ظاهری مجلسی و ترجیحا کوچک داشته باشد. رنگ‌های قهوه‌ای، طوسی یا مشکی ترکیب رنگ مناسبی با لباس مجلسی سبز هستند.

✔️جواهرات

زمانی که لباس مجلسی پوشیده‌اید، استفاده از جواهرات اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. جواهرات انتخابی می‌تواند از جنس طلا، نقره و یا حتی استیل باشد. آن چه اهمیت دارد این است که نوع جواهرات با سبک پوشش شما و البته رنگ لباستان هماهنگ باشد.

جواهرات طلایی، نقره‌ای و سفید رنگ با لباس مجلسی سبز شما به خوبی ست می‌شوند. همچنین سنگ‌های زینتی سفید، سبز زمردی و قرمز یاقوتی نیز ترکیب خوبی با لباس مجلسی سبز خواهند ساخت.

شما می‌توانید متناسب با مدل لباس و نوع یقه و آستین آن از انواع گردنبند، دستبند، گوشواره و پابند استفاده کنید.

لباس مجلسی شیک و سبز

✔️دستکش

استفاده از دستکش همراه با لباس مجلسی می‌تواند ظاهری بسیار رسمی و شیک داشته باشد. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از دستکش‌هایی همرنگ با لباسشان استفاده کنند، اما دستکش‌های قهوه‌ای، طوسی و مشکی نیز به همراه لباس مجلسی سبز رنگ جذاب خواهند بود.

✔️کلاه

اگر می‌خواهید یک استایل فوق رسمی و بسیار شیک داشته باشید، استفاده از کلاه را فراموش نکنید. استفاده از کلاه بیشتر در مراسم سلطنتی رواج دارد. کلاه‌های خاکستری، سفید و مشکی با لباس مجلسی‌های سبز به خوبی هماهنگ می‌شوند.

✔️شال و روسری

چنانچه به دنبال استایلی باحجاب هستید، می‌توانید از انواع شال و روسری مجلسی همراه با لباستان استفاده کنید. روسری انتخابی می‌تواند یکی از توناژ‌های رنگ سبز بوده و یا در رنگ‌های مشکی، طوسی و سفید انتخاب شود. نمونه‌های طلاکوب یا نقره‌کوب با لباس مجلسی سبز رنگ ترکیب خوبی می‌شوند.

15 مدل لباس مجلسی شیک و سبز رنگ

لباس مجلسی شیک و سبز لباس مجلسی شیک و سبز لباس مجلسی شیک و سبز لباس مجلسی شیک و سبز لباس مجلسی شیک و سبز لباس مجلسی شیک و سبز لباس مجلسی شیک و سبز لباس مجلسی شیک و سبز لباس مجلسی شیک و سبز لباس مجلسی شیک و سبز لباس مجلسی شیک و سبز لباس مجلسی شیک و سبز لباس مجلسی شیک و سبز لباس مجلسی شیک و سبز

شما طرفدار لباس مجلسی شیک و سبز رنگ هستید؟

این روزها از رنگ سبز برای دوخت لباس‌های مجلسی بسیار استفاده می‌شود، چرا که رنگ سبز دارای دارای طیف گسترده‌ای بوده و می‌تواند با انواع سلیقه‌ها و انواع سبک‌های لباس مجلسی هماهنگ شود. به نظر شما زیباترین مدل لباس مجلسی شیک برای خانم‌ها کدام است؟ آیا شما تجربه خرید لباس مجلسی سبز را داشته‌اید؟ به نظرتان بهترین فصل برای پوشیدن لباس سبز چه زمانی است؟ از تجربیات خود برای ما بنویسید و اگر این مطلب را دوست داشتید، برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *