لباس عروس مدل ماهی 1403 👌​🎉​👰‍♀️​

لباس عروس مدل ماهی

یکی از اقدامات مهمی که باید پیش از برگزاری مراسم عقد و عروسی به آن پرداخته شود انتخاب لباس عروس است. این روزها لباس عروس‌ها دارای تنوع زیادی بوده و در سبک‌های متفاوتی طراحی می‌شوند. از این رو عروس خانم‌ها پیش از انتخاب لباس خود باید فاکتورهایی از قبیل فرم اندام و قد خود را در نظر گرفته و متناسب با این فاکتورها و البته طبق سلیقه خود لباس عروس مناسبی را انتخاب کنند. یکی از سبک‌های جدید لباس عروس که اخیرا در میان عروس خانم‌ها بسیار باب شده است لباس عروس مدل ماهی می‌باشد.

در این مقاله قصد داریم تا با نمونه‌هایی از لباس عروس‌های مدل ماهی آشنا شویم. البته پیش از آن بد نیست بدانیم لباس عروس مدل ماهی چیست و برای چه اندام‌هایی مناسب است. با سوریتو همراه باشید.

لباس عروس مدل ماهی

لباس عروس مدل ماهی چیست؟

پیراهن عروس مدل ماهی که به آن لباس عروس پری دریایی نیز گفته می‌شود، لباسی بوده که در قسمت بالا تنه شبیه به پیراهن‌های معمولی می‌باشد. یعنی قسمت بالا تنه این لباس‌ها مانند سایر لباس‌های مجلسی به شکل دکلته، آستین بلند یا آستین حلقه‌ای طراحی می‌گردد.

آن چه لباس عروس مدل ماهی را از سایر لباس‌ها متمایز می‌کند، شکل پایین تنه آن است. در لباس عروس مدل ماهی لباس از بالا تا پایین به بدن چسبیده و زمانی که به زانو می‌رسد رفته رفته گشاد می‌شود. همین گشاد شدن قسمت پایین دامن لباس سبب می‌شود تا فرم بدن شبیه به پری دریایی شود.

لباس عروس‌های مدل ماهی از سال 2019 تاکنون جز محبوب‌ترین لباس‌های عروس شناخته می‌شوند. لازم به ذکر است که بسیاری از افراد لباس عروس مدل ماهی را با لباس عروس‌های مدل شیپوری اشتباه می‌گیرند؛ حال آن که این دو مدل لباس با یک‌دیگر متفاوت هستند.

❗​تفاوت لباس مدل ماهی و مدل شیپوری

شباهت زیادی که لباس‌های مدل شیپوری و مدل ماهی با یک‌دیگر دارند، سبب می‌شود تا بسیاری از افراد این دو مدل لباس را با یک‌دیگر اشتباه بگیرند. حال آن که تفاوت‌های ظریفی در طراحی این دو لباس وجود دارد.

همانطور که گفته شد در لباس‌های مدل ماهی دامن از زانو یا مقداری زیر زانو گشاد شده و بالا تنه کاملا چسبان می‌‌باشد. همین امر نیز سبب می‌شود تا بالا تنه برجسته‌تر نشان داده شود. این در حالیست که در لباس‌های مدل شیپوری دامن لباس از قسمت ران گشاد می‌شود.

لباس عروس مدل ماهی

انواع لباس عروس مدل ماهی

لباس عروس مدل ماهی 1403

استقبال زیاد از لباس عروس‌های مدل ماهی سبب شده تا طراحان ‌تغییراتی در طراحی این لباس‌ها ایجاد کرده و مدل‌های مختلفی از این لباس عروس‌ها را طراحی کنند. از جمله پرطرفدارترین مدل‌های لباس عروس مدل ماهی می‌توان به مدل‌های زیر اشاره کرد.

لباس عروس مدل ماهی ساده

پیراهن عروس مدل ماهی ساده یا کلاسیک لباسی فاقد زرق و برق و تزیینات زیاد بوده و تمرکز طراح بر روی سادگی در عین شیک بودن است. لباس عروس مدل ماهی ساده در واقع یک سبک مینیمال لباس عروس بوده و برای مراسم‌های قدری غیر رسمی مانند عروسی‌های خودمانی یا مراسم فرمالیته گزینه مناسبی می‌باشد.

آن چه اهمیت دارد این است که در دوخت این لباس معمولا از پارچه‌های سبک مانند ساتن یا گیپور استفاده می‌گردد.

لباس عروس مدل ماهی پشت باز

از پرطرفدارترین لباس عروس‌های مدل ماهی لباس عروس‌هایی است که به شکل پشت باز طراحی شده‌اند. این لباس‌ها دارای ظاهری جذاب و خیره‌کننده بوده و می‌تواند یک انتخاب منحصر به فرد برای عروس خانم‌های خاص پسند باشد.

در لباس عروس‌های مدل ماهی پشت باز که جلوه ظریفی دارند، قسمت کمر کاملا لخت بوده که در عین ظرافت زیبایی چشمگیری به اندام عروس می‌بخشد.

لباس عروس مدل ماهی دنباله‌دار

اگر به دنبال ظاهری ملکه‌وار هستید، لباس عروس‌های مدل ماهی دنباله‌دار بهترین گزینه برای شما می‌باشد. همانطور که از نام این لباس مشخص است یک دنباله بلند در پشت لباس دوخته شده که بر روی زمین کشیده می‌شود. همین دنباله بلند لباس نیز سبب می‌شود تا لباس جلوه‌ای سلطنتی داشته باشد.

لباس عروس مدل ماهی

لباس عروس مدل ماهی برای چه اندامی مناسب است؟

تقریبا می‌توان گفت اکثر افراد می‌توانند لباس عروس مدل ماهی را انتخاب کنند؛ چرا که این مدل لباس می‌تواند تا حد زیادی ایرادات اندامی را پوشش دهد. به عنوان مثال فرادی که شکم و پهلو داشته یا باسن بزرگی دارند، می‌توانند با پوشیدن لباس مدل ماهی این ایرادات را تا حد زیادی برطرف کنند.

همچنین افرادی که پاها و باسنشان کوچک است با انتخاب لباس مدل ماهی می‌توانند پایین تنه خود را برجسته‌تر نشان دهند.

اندام ساعت شنی

اگر بخواهیم برازنده‌ترین اندام برای پوشیدن لباس عروس مدل ماهی را انتخاب کنیم بی‌شک به اندام‌های منحنی و اندام ساعت شنی می‌رسیم. اندام ساعت شنی به اندامی گفته می‌شود که در آن اندازه شانه‌ها و دور سینه با اندازه باسن به یک اندازه بوده و بدن در قسمت کمر باریک‌تر می‌شود.

بهتر است لباس عروس مدل ماهی انتخاب شده برای اندام ساعت شنی طرح‌دار، کار شده و دارای سنگدوزی باشد تا جذابیت‌های بدن بیشتر نمایان گردد. افرادی که دارای اندام منحنی هستند نیز می‌توانند از لباس عروس‌های مدل ماهی دوخته شده با پارچه‌های ابریشم استفاده کنند.

از آن‌جایی که پارچه ابریشم نسبت به سایر پارچه‌ها ضخیم‌تر است می‌تواند یک انتخاب مناسب برای برجسته‌تر نشان دادن انحناهای بدن باشد.

لباس عروس مدل ماهی

نکات مهم در انتخاب و استفاده از لباس عروس مدل ماهی

برای آن که لباس عروس مدل ماهی انتخابی دارای زیباترین جلوه ممکن باشد، باید در انتخاب و استفاده از آن به نکاتی توجه شود که از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✅در هنگام انتخاب لباس عروس مدل ماهی باید به عرض دامن توجه شود. عرض دامن به ویژه برای افرادی که قد بلندی دارند حائز اهمیت است. زمان انتخاب لباس عروس توجه کنید که دامن لباس کمی پف داشته باشد و عرض آن زیاد باشد تا به این ترتیب اندام شما متناسب‌تر دیده شود.

چنانچه عرض دامن کم و به نوعی باریک باشد اندام شما بی‌اندازه صاف و دراز نشان داده می‌شود.

✅ موقع انتخاب لباس عروس مدل ماهی به جنس پارچه لباس توجه کنید. لباس مدل ماهی معمولا با استفاده از پارچه‌هایی مانند ساتن، شیفون و ابریشم دوخته می‌شود که انتخاب میان این پارچه‌ها باید متناسب با سلیقه و راحتیتان صورت گیرد.

✅افرادی که اندام ظریفی دارند، باید به سراغ لباس‌های مدل ماهی بروند که قسمت بالا تنه آن‌ها کار شده است. سنگدوزی‌ها و مروارید دوزی‌های انجام شده در قسمت بالا تنه می‌تواند شانه‌های کوچک و سینه‌های کم حجم را برجسته‌تر نشان دهد.

✅زمان پوشیدن لباس ماهی به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام نشستن، راه رفتن یا رقصیدن باید از حرکات شدید خودداری کنید تا به این ترتیب به دوخت لباس آسیبی وارد نشود.

✅میزان پوشیدگی لباس مدل ماهی می‌تواند متناسب با سلیقه عروس خانم متفاوت باشد.

✅موقع انتخاب لباس عروس مدل ماهی به بلندی پیراهن توجه کنید. لباس عروس‌هایی که مقداری از پایین دامن بر روی زمین کشیده می‌شود زیبایی بیشتری دارند.

البته توجه به این نکته ضروری بوده که باید بلندی پیراهن متناسب با قد عروس انتخاب شود. بنابراین در هنگام پرو لباس عروس مدل ماهی باید کفشی که قرار است در مراسم همراه با لباس پوشیده شود نیز همراهتان باشد و متناسب با آن قد لباس تعیین شود.

✅چنانچه می‌خواهید لباس عروستان در قسمت پهلو و کمر جلوه بیشتری داشته باشد، می‌توانید از کمربندهای زینتی بر روی لباس خود استفاده کنید.

✅برای زیباتر ساختن لباس عروس مدل ماهی می‌توان بر روی آن تور نیز اضافه کرد.

نمونه کارهای لباس عروس مدل ماهی

لباس عروس مدل ماهی 1403

لباس عروس مدل ماهی

لباس عروس مدل ماهی لباس عروس مدل ماهی لباس عروس مدل ماهی لباس عروس مدل ماهی

کدام لباس عروس مدل ماهی 1403 مناسب اندام شماست؟

انتخاب لباس عروس یکی از مهمترین اقداماتی است که پیش از مراسم عقد یا عروسی باید صورت گیرد. لباس عروس‌های متنوعی در بازار وجود داشته که در سبک‌ها و طرح‌های گوناگون طراحی شده‌اند. عروس خانم‌ها می‌توانند متناسب با فرم اندام، قد و سلیقه خود نسبت به انتخاب این لباس عروس‌ها اقدام کنند.

یکی از پرطرفدارترین لباس عروس‌های چند سال اخیر لباس عروس‌های مدل ماهی بوده که در طرح‌های مختلفی دوخته می‌شوند. اما کدام مدل برای اندام شما مناسب‌تر است؟ آیا شما از طرفداران مدل ماهی هستید؟ از اطلاعات و تجربیات خود در انتخاب لباس عروس برای ما بنویسید و این مطلب را برای پارتنر خود بفرستید تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *