یکی از مهمترین مراسمات در زندگی بسیاری از افراد مراسم خواستگاری بوده که آراستگی و زیبایی ظاهری در آن اهمیت فراوانی دارد. در واقع بسیاری از عروس خانم‌ها تمایل دارند تا در شب خواستگاری زیبایی و آراستگی خود را نشان دهند. از این رو در این شب به لباس شب خواستگاری ، نوع آرایش و نوع مدل مو خود اهمیت بیشتری می‌دهند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی لباس و پوشش مناسب برای شب خواستگاری بپردازیم. در واقع قصد داریم بدانیم کدام انتخاب‌ها برای شب خواستگاری مناسب بوده و از کدام انتخاب‌ها باید خودداری شود. پس با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین لباس را انتخاب کنید.

بهترین لباس برای روز خواستگاری

لباس شب خواستگاری

همانطور که می‌دانید لباس تا حد زیادی می‌تواند نشان‌دهنده باورها، سلیقه و شخصیت افراد باشد. از این رو انتخاب لباس شب خواستگاری باید به درستی انجام شود. برای آن که یک لباس بتواند لقب بهترین لباس برای شب خواستگاری را از آن خود کند، باید دارای ویژگی‌هایی باشد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

لباس شب خواستگاری

✔️مانند همیشه لباس بپوشید

از آن‌جایی که لباس خواستگاری باید به نوعی نشان‌دهنده پوشش همیشگی شما باشد، در نتیجه باید مطابق با پوشش معمولتان لباس انتخاب کنید. به عبارت دیگر اگر معمولا راحت و باز لباس می‌پوشید، نباید در شب خواستگاری به سراغ چادر بروید و بالعکس اگر فرد چادری هستید بهتر است در شب خواستگاری با پوشش چادر ظاهر شوید.

در واقع در شب خواستگاری باید تلاش کنید هر چیزی که هستید و هر چیزی که به آن باور دارید را به تن کنید. به این ترتیب اطمینان می‌یابید که به خاطر آن چیزی که هستید پسندیده شده‌اید نه به خاطر ظاهر و شخصیتی که از خود ساخته‌اید.

✔️متناسب با سنتان لباس بپوشید

در هنگام انتخاب لباس خواستگاری به این نکته توجه کنید که لباس انتخابی باید متناسب با سن و نوع ظاهر شما باشد. بنابراین در انتخاب آن نباید از مدل‌های بسیار زنانه یا رنگ‌های بسیار سنگین که معمولا برای زنان مناسب است استفاده کنید. در شب خواستگاری باید تلاش کنید لباسی را بیابید که علاوه بر جنبه رسمی بتواند زیبایی و ظرافت دخترانه شما را نشان دهد.

لباس شب خواستگاری

✔️متناسب با اندام خود لباس بپوشید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام انتخاب لباس خواستگاری باید به آن توجه شود آن است که لباس انتخاب شده باید متناسب با اندام فرد باشد. به عنوان مثال اگر فرد لاغری هستید باید به سراغ لباس‌هایی بروید که قدری شما را پرتر نشان دهد و در مقابل اگر ظاهر پری دارید بهتر است به سراغ لباس‌هایی بروید که شما را قدری لاغرتر نشان دهد.

همچنین در انتخاب لباس باید قد خود را در نظر بگیرید. افرادی که قد بلندی دارند می‌توانند از دامن شلواری یا شلوارهای گشاد استفاده کنند. در مقابل افراد کوتاه قد بهتر است به سراغ شلوارهای راسته یا شلوارهایی که در قسمت ساق پا تنگ هستند بروند. دامن‌های پلیسه یا ترک نیز جزو پوشش‌های مناسب شب خواستگاری بوده که اکثر افراد با هر نوع اندامی می‌توانند آن را استفاده کنند.

 

✔️انتخاب صحیح رنگ

از جمله فاکتورهای مهمی که در هنگام انتخاب لباس خواستگاری باید به آن توجه شود رنگ لباس خواستگاری است. برای شب خواستگاری بهتر است از لباس‌های رنگ تیره یا لباس‌هایی که رنگ تند و زننده‌ای دارند استفاده نکنید. بهترین انتخاب برای رنگ لباس خواستگاری رنگ‌های روشن مانند صورتی روشن، لیمویی یا کرمی هستند. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان به سراغ لباس‌های سرتاسر مشکی نرفته و از طرفی بهتر است تا جای ممکن لباس کاملا سفید نیز انتخاب نکنید.

✔️انتخاب صحیح کفش

پس از انتخاب لباس، انتخاب کفش خواستگاری نیز بسیار حائز اهمیت است. برای انتخاب کفش به سراغ کفش‌های مجلسی یا کفش‌های پاشنه بلند نروید؛ چرا که این کفش‌ها برای مراسم خواستگاری چندان مناسب نیستند. بهترین انتخاب برای کفش شب خواستگاری کفش‌های عروسکی مناسب داخل منزل و یا صندل‌های راحتی هستند.

لباس شب خواستگاری

✔️انتخاب صحیح روسری

اگر تمایل دارید در مراسم خواستگاری خود از روسری استفاده کنید باید در انتخاب آن نکاتی را مدنظر قرار دهید. در انتخاب روسری حتما به سراغ رنگ‌هایی بروید که با رنگ پوست و رنگ لباس شما هماهنگ هستند. روسری انتخابی نباید لیز باشد؛ چرا که در این صورت شما دائما باید آن را مرتب کنید.

همچنین تا جای ممکن به سراغ روسری‌هایی بروید که روی سر مرتب می‌ایستند و نیازی به مرتب کردن دائمی ندارند. در انتخاب روسری همچنین به این نکته توجه کنید که اگر لباس انتخابی رنگ روشنی دارد بهتر است رنگ روسری قدری تندتر اما هماهنگ با رنگ لباس باشد.

✔️انتخاب صحیح زیورآلات

در هنگام انتخاب زیورآلات باید در وهله اول به این نکته توجه کنید که زیورآلات انتخابی بهتر است تا جای ممکن ظریف بوده و با استایل انتخابی شما هماهنگ باشد. به عنوان مثال یک گردنبند ظریف، یک دستبند یا ساعت و یک جفت گوشواره کوچک کفایت می‌کند. توجه داشته باشید که نباید در انتخاب زیورآلات و استفاده از آن‌ها برای مراسم خواستگاری زیاده‌روی شود.

✔️انتخاب صحیح آرایش

برای مراسم خواستگاری بهتر است یک آرایش ملایم داشته باشید. توجه کنید که آرایش کردن برای مراسم خواستگاری به اندازه‌ای خوب است که چهره واقعی شما را بیش از اندازه تغییر نداده و از طرفی با استایل و لباس شما هماهنگ باشد. همچنین در انتخاب رنگ‌ها بهتر است به سراغ آرایش نود بروید و از سایه‌های بسیار کار شده و پررنگ و رژ لب‌های رنگ تیره یا قرمز استفاده نکنید.

لباس‌هایی که نباید برای مراسم خواستگاری بپوشیم

لباس شب خواستگاری

از آن‌جایی که جلسه خواستگاری یک جلسه رسمی است باید از پوشیدن برخی لباس‌ها در آن جدا خودداری شود. از جمله لباس‌هایی که مناسب مراسم خواستگاری نیستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

لباس شب خواستگاری

☑️​لباس‌های خیلی تنگ

لباس مراسم خواستگاری باید کاملا متناسب با اندام فرد بوده و خیلی گشاد یا خیلی تنگ نباشد. پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان نه تنها زننده بوده و ممکن است نگاه فرد مقابل را نسبت به شما تغییر دهد، بلکه باعث می‌شود تا خود شما نیز چندان راحت نباشید. از این رو بهتر است از لباس‌های آزادتری استفاده کنید.

☑️​لباس‌های باز

همانطور که در بالا گفته شد بهتر است در شب خواستگاری متناسب با همان چیزی که هستید لباس بپوشید. اما به این نکته توجه کنید که باید از پوشیدن لباس‌های بسیار آزاد و باز خودداری کنید. حتی اگر در زندگی معمول خود پوشش آزادی دارید بهتر است در شب خواستگاری قدری پوشیده‌تر لباس بپوشید. لباس‌هایی مانند ساپورت‌های نازک، دامن‌های بسیار کوتاه، لباس‌های دکلته و… مناسب شب خواستگاری نیستند.

☑️​لباس با مدل عجیب

لباس خواستگاری باید نشان‌دهنده زیبایی، آراستگی و وقار شما باشد. از این رو بهتر است در انتخاب آن به سراغ مدل‌های رسمی، ساده و راحت بروید و از پوشیدن لباس‌هایی که مدل‌های عجیب و غریب داشته و یا رنگ‌های زننده دارند خودداری کنید.

لباس شب خواستگاری

☑️​لباس‌هایی با طرح شلوغ

طبق آن چه گفته شد مناسب‌ترین طرح لباس برای مراسم خواستگاری طرح‌های ساده است. از این رو از پوشیدن لباس‌هایی که طرح‌های بسیار شلوغ و درشت داشته و یا در دوخت آن‌ها از پارچه‌های گیپور و دانتل استفاده شده است خودداری کنید.

همچنین اگر می‌خواهید در مراسم خواستگاری خود چادر سر کنید نباید از چادرهایی که طرح‌های بسیار شلوغ دارند استفاده کنید. بهترین انتخاب برای چادر در شب مراسم خواستگاری چادری سبک با رنگ‌های ملایم می‌باشد. همچنین بهتر است از چادرهای ابریشم و ساتن که از روی سر لیز می‌خورند نیز استفاده نشود.

☑️​مانتو شلوار

مانتو شلوارهای رسمی و اداری مناسب مراسم خواستگاری نیستند. درست است که جلسه خواستگاری یک مهمانی رسمی به شمار می‌آید اما نباید در آن از مانتوهای رنگ تیره و یا مانتو شلوارهای اداری استفاده شود. اگر هم قرار است در شب خواستگاری لباس‌های بلند مانند مانتو بپوشید باید از مدل‌های کمی مجلسی‌تر و دارای رنگ‌های روشن استفاده کنید.

☑️​لباس رنگ تیره یا لباس بسیار رنگی

در هنگام انتخاب لباس مراسم خواستگاری به رنگ آن باید بسیار توجه شود. رنگ لباس خواستگاری نه باید آن‌ قدر رنگارنگ بوده که ظاهر نامرتبی به شما دهد و نه آن قدر تیره و مشکی باشد که استایل شما را از حالت دخترانه خارج کند. در لباس خواستگاری بهتر است حداکثر از سه رنگ هماهنگ با یک‌دیگر استفاده شود.

انتخاب بهترین لباس برای شب خواستگاری 

مراسم خواستگاری یکی از مراسم‌های مهم در زندگی بسیاری از افراد می‌باشد. از این رو تلاش می‌کنند تا در این شب نهایت زیبایی و آراستگی خود را نشان دهند. از آن‌جایی که مراسم خواستگاری یک مراسم رسمی است، باید در انتخاب پوشش و آرایش نکاتی رعایت گردد تا زیبایی و آراستگی فرد در عین وقار نشان داده شود.

به نظر شما بهترین لباس مناسب مراسم خواستگاری کدام مدل است؟ آیا شما طرفدار رنگ‌های ساده هستید یا پارچه‌های با طرح و نقش و نگار را ترجیح می‌دهید؟ این روزها کدام مدل از لباس‌ها برای خواستگاری محبوب‌تر است؟ حتما از نظرات خود برای ما بنویسید و این مقاله را سوریتو را برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *