هیچ چیز به اندازه استفاده از یک ساعت مچی جذاب نمی‌تواند استایل آقایان را تکمیل کند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که در دنیای امروز که تقریبا تمامی افراد یک موبایل در جیب یا کیف خود دارند، استفاده از ساعت مچی امری بی‌اهمیت است. حال آن که خرید ساعت مردانه نقشی اساسی در کامل کردن استایل آقایان دارد.

در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را مد نظر قرار دهیم که در هنگام خرید ساعت مردانه باید به آن توجه شود. البته قبل از آن بد نیست تا با انواع ساعت مچی مردانه آشنا شویم. برای یک انتخاب طلایی با سوریتو همراه باشید.

انواع ساعت مچی مردانه

راهنمای خرید ساعت مردانه

ساعت‌های مچی مردانه از لحاظ استایل دارای مدل‌های مختلفی هستند که از جمله این مدل‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

خرید ساعت مردانه

✅ساعت‌های کرنوگراف

ساعت کرنوگراف به ساعت‌هایی گفته می‌شود که علاوه بر قابلیت نشان دادن زمان به کرنومتر نیز مجهز شده‌اند. در واقع در این ساعت‌ها دکمه‌ای برای شروع و توقف زمان در نظر گرفته شده است.

✅ساعت‌های دیجیتال

ساعت‌های دیجیتال به ساعت‌هایی گفته می‌شود که ظاهری شبیه به ساعت‌های آنالوگ معمولی دارد، با این تفاوت که نمایش اعداد به شکل دیجیتالی است.

از جمله معروف‌ترین ساعت‌های دیجیتال موجود در بازار می‌توان به ساعت‌های کاسیو سری جی شاک اشاره کرد. لازم به ذکر است که ساعت‌های دیجیتال با ساعت‌های هوشمند متفاوت هستند.

✅ساعت‌های رسمی

ساعت‌های رسمی ساعت‌هایی مینیمال و ظریف بوده که از طراحی ساده‌ای برخوردارند. این ساعت‌ها معمولا با استایل‌های رسمی مانند کت و شلوار به خوبی ست می‌شود. ساعت‌های مجلسی معمولا دارای صفحات باریکی بوده و در طراحی آن‌ها از بندهای چرمی و همچنین فلزاتی مانند تیتانیوم، پلاتینی و طلای سفید استفاده شده است.

پرطرفدارترین ساعت‌های رسمی موجود در بازار ساعت‌های تولید شده توسط برندهای تاکسیدو، سیکو، اورینت و فردریک کنستانت است.

خرید ساعت مردانه

✅ساعت‌های غواصی

ساعت‌های غواصی به ساعت‌هایی گفته می‌شود که در برابر رطوبت و آب مقاوم هستند. این ساعت‌ها معمولا تا عمق 200 یا 300 متری آب مقاوم بوده و همچنان به عملکرد خود ادامه می‌دهند. البته از بعضی از ساعت‌های غواصی امروزی در اعماق بیش از 300 متر نیز می‌توان استفاده کرد.

یکی از بهترین ساعت‌های غواصی موجود در بازار ساعت غواصی Seamaster 300 از برند امگا است.

✅ساعت‌های نظامی

ساعت‌هایی که برای اولین بار مخصوص سربازان و افسران طراحی شده‌اند، تحت عنوان ساعت‌های غواصی شناخته می‌شوند. این ساعت‌ها قادر به سنجیدن زمان در هنگام شب بوده و معمولا در طی عملیات‌های جنگی کاربرد داشته‌اند.

✅ساعت‌های خلبانی

ساعت‌های خلبانی ساعت‌هایی دقیق و در عین حال لوکس به شمار می‌آیند. این ساعت‌ها بسیار مقاوم بوده و در عین حال راحت و سبک هستند. ساعت‌های خلبانی متنوعی در بازار وجود داشته که از جمله این ساعت‌ها می‌توان به ساعت Vincero’s the Altitude اشاره کرد.

خرید ساعت مردانه

✅ساعت‌های لوکس

ساعت‌های لوکس به آن دسته ساعت‌هایی گفته می‌شود که از سنگ‌های قیمتی و جواهرات در طراحی آن‌ها استفاده شده است. این ساعت‌ها دست‌ساز بوده و از نهایت دقت و زیبایی برخوردار هستند.

از جمله معروف‌ترین ساعت‌های لوکس موجود در بازار می‌توان به ساعت‌های رولکس، پاتک فیلیپ و امگا اشاره کرد.

✅ساعت‌های ورزشی

ساعت ورزشی به آن دسته از ساعت‌هایی گفته می‌شود که با هدف استفاده در هنگام ورزش طراحی شده‌اند. این ساعت‌ها معمولا دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی بوده که از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به ضد ضربه بودن، مقاومت در برابر آب، قابلیت ردیابی ضربان قلب، گام شمار، قابلیت ردیابی مقدار کالری سوزانده شده و قابلیت ردیابی کیفیت خواب اشاره کرد.

ساعت‌های ورزشی بسیاری از قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند را دارا می‌باشند.

نکات مهم در هنگام خرید ساعت مردانه

راهنمای خرید ساعت مردانه

حال که با انواع ساعت‌های مردانه آشنا شدیم، نوبت به آن می‌رسد که به بررسی نکات مهم در هنگام خرید این ساعت‌ها بپردازیم.

خرید ساعت مردانه

✔️بودجه

اولین فاکتوری که در هنگام خرید ساعت مردانه باید به آن توجه شود، بودجه است. ساعت‌های مردانه دارای تنوع بالایی بوده و از این رو از طیف قیمت گسترده‌ای برخوردار هستند. بنابراین در هنگام خرید باید در ابتدا بودجه خود را مشخص کرده و سپس متناسب با بودجه ساعت مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

✔️برند ساعت

همانطور که گفته شد برندهای متعددی در زمینه تولید ساعت فعال هستند که در این میان برخی از برندها تولیدکننده ساعت‌های لوکس بوده و برخی ساعت‌های روزمره اما باکیفیتی را تولید می‌کنند.

از جمله پرطرفدارترین برندهای تولیدکننده ساعت‌های مردانه می‌توان به برندهای سیکو، رولکس، سیتیزن، کاسیو و… اشاره کرد.

خرید ساعت مردانه

✔️نوع موتور

در ساخت ساعت‌ها از موتورهای مختلفی مانند موتور مکانیکی، موتور کوارتز یا موتور اتوماتیک استفاده می‌شود. ساعت‌های مکانیکی ساعت‌هایی هستند که حرکت عقربه‌ها با استفاده از چرخ دنده‌ها و فنرها صورت می‌گیرد.

ساعت‌های اتوماتیک ساعت‌هایی بوده که حرکت دست سبب حرکت آن‌ها شده و ساعت‌های کوارتز ساعت‌هایی هستند که با استفاده از انرژی باتری کار می‌کنند. در این میان دقیق‌ترین و ارزان‌ترین موتور به کار رفته در ساعت‌ها موتورهای کوارتز است.

✔️جنس بدنه و شیشه

در طراحی ساعت‌های مردانه از متریال مختلفی استفاده می‌شود. در هنگام خرید ساعت‌های مردانه باید به جنس بدنه و شیشه ساعت توجه شود. بهترین ساعت‌های مردانه دارای بدنه‌های تیتانیومی، استیل یا فولادی هستند. همچنین در ساخت شیشه ساعت از متریال مختلفی مانند یاقوت کبود، اکریلیک یا کریستال معدنی استفاده می‌شود.

کریستال‌های معدنی اگرچه جزو رایج‌ترین شیشه‌ها برای ساعت‌های مردانه هستند با این حال امکان شکستن آن‌ها وجود دارد. کریستال‌های اکریلیک نیز اگرچه اقتصادی‌اند با این حال از مقاومت کافی برخوردار نیستند. در این میان بهترین شیشه‌ای که می‌تواند برای ساعت استفاده شود کریستال یاقوت کبود می‌باشد. این کریستال مقاومت بسیار بالایی داشته و کاملا ضد خط و خش است.

خرید ساعت مردانه

✔️توجه به جنس بند ساعت

در هنگام خرید ساعت مردانه فاکتور دیگری که باید به آن توجه شود نوع بند به کار رفته در ساعت است. برای ساعت‌های مردانه معمولا از بندهای استیل، چرمی یا رابر استفاده می‌شود. بندهای چرمی گزینه‌هایی مقرون به صرفه بوده و معمولا باکیفیت و بادوام هستند.

ساعت‌های دارای بند چرمی برای استایل‌های رسمی و کلاسیک بسیار مناسبند. ساعت‌هایی که بند استیل دارند هیچگاه از مد نیفتاده و تقریبا با تمامی استایل‌ها ست می‌شوند. بند استیل ساعت دوام بالایی داشته و کاملا ضد زنگ است. همین امر نیز سبب محبوبیت این بندها می‌شود.

در چند سال اخیر از بندهای رابر نیز در طراحی ساعت‌ها استفاده شده است. بندهای رابر در برابر آب دوام بالایی داشته و از این رو بیشتر در ساعت‌های ورزشی و اسپرت کاربرد دارد.

✔️توجه به سایز ساعت

نکته دیگری که در هنگام خرید ساعت مردانه باید به آن توجه شود سایز بند و قاب ساعت است. بند ساعت انتخابی باید کاملا اندازه مچ دست باشد. یعنی نه آن قدر تنگ باشد که بر روی دست فشار وارد کند و نه آن قدر گشاد باشد که مدام به دور مچ حرکت کند. اندازه قاب ساعت نیز باید متناسب با اندازه مچ انتخاب شود.

آقایانی که اندازه دور مچ آن‌ها متوسط است، بهتر است ساعت‌هایی با قطر صفحه 38، 40 یا 42 میلی‌متر را انتخاب نمایند. آقایانی با دور مچ بزرگ‌تر نیز می‌توانند از ساعت‌هایی با قاب‌های 44 تا 46 میلی‌متر استفاده نمایند.

مدل صفحه ساعت نیز متناسب با سلیقه افراد می‌تواند مربع، مستطیل، گرد یا چند وجهی باشد.

خرید ساعت مردانه

امکانات ساعت‌های مردانه

راهنمای خرید ساعت مردانه

ساعت‌های مردانه از قابلیت‌ها و امکانات مختلفی برخوردار هستند که آقایان می‌توانند در هنگام خرید متناسب با نیاز خود به هر یک از این امکانات، ساعت مورد نظر خود را انتخاب نمایند. از جمله پرطرفدارترین امکانات موجود در ساعت‌های مچی مردانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

☑️​دو زمانه بودن

ساعت‌های دو زمانه می‌توانند به شکل همزمان دو زمان متفاوت را نشان دهند. این قابلیت برای افرادی کاربرد دارد که دائما در حال سفر به کشورهای خارجی هستند.

☑️​کرنوگراف

کرنوگراف یا کرنومتر از دیگر قابلیت‌های ساعت‌های مردانه می‌باشد. در ساعت‌هایی که به کرنوگراف مجهز شده‌اند با فشار یک دکمه می‌توان زمان را آغاز کرده و با فشردن مجدد همان دکمه زمان را متوقف کرد.

از این قابلیت به عنوان کرنومتر و برای محاسبه زمان‌های کوتاه می‌توان استفاده نمود.

☑️​مقاومت در برابر آب

از دیگر قابلیت‌هایی که برخی از ساعت‌های مردانه به آن مجهز شده‌اند، قابلیت ضد آب می‌باشد. این ساعت‌ها از لحاظ مدت زمان و عمقی که می‌توانند در برابر آب مقاومت کنند با یک‌دیگر متفاوتند.

خرید ساعت مردانه

☑️​تاچیمتر

بسیاری از ساعت‌هایی که به کرنوگراف مجهز شده‌اند دارای تاچیمتر نیز هستند. قابلیت تاچیمتر برای محاسبه سرعت استفاده می‌شود.

☑️​شارژ با نور خورشید

برخی از ساعت‌های مردانه با استفاده از نور خورشید شارژ شده و نیازی به استفاده از برق و باتری ندارند. این ساعت‌ها که تحت عنوان ساعت سولار یا ساعت خورشیدی شناخته می‌شوند با هر منبع نوری در فضای باز یا محیط داخلی شارژ می‌گردند.

خرید ساعت مردانه

☑️​زنگ هشدار

برخی از ساعت‌های مچی از قابلیت زنگ هشدار برخوردار هستند که همین ویژگی سبب می‌شود تا دیگر نیازی به استفاده از آلارم موبایل نباشد.

☑️​قابلیت اتصال به تلفن همراه

بعضی از ساعت‌های مردانه به بلوتوث مجهز شده‌اند که از طریق بلوتوث می‌توانند به تلفن همراه متصل شوند.

☑️​ساعت جهانی

در برخی از ساعت‌های مچی مردانه علاوه بر زمان فعلی، زمان در هر یک از کشورهای دیگر نیز نشان داده می‌شود.

برای خرید ساعت مردانه آماده‌اید؟

ساعت یکی از اکسسوری‌هایی بوده که در تکمیل کردن استایل آقایان تاثیر بسزایی دارد. ساعت‌ها متناسب با کاربرد و استایل دارای مدل‌های مختلفی بوده و برندهای گوناگونی در زمینه تولید انواع این ساعت‌ها فعال هستند. خرید ساعت مردانه یکی از جذاب‌ترین خریدها برای آقایان است. امیدواریم از راهنمای خرید سوریتو نهایت بهره را ببرید. از نظرات خود برای ما بنویسید و اگر این مطلب را دوست داشتید، آن را برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *