راهنمای خرید ساعت زنانه شیک و مجلسی ⌚​🛍️​🎀​

راهنمای خرید ساعت زنانه شیک و مجلسی

یکی از اکسسوری‌های مهمی که در تکمیل شدن استایل بانوان تاثیرگذار است ساعت مچی می‌باشد. بانوان می‌توانند متناسب با سبک لباس پوشیدن و استایل خود نسبت به انتخاب و خرید ساعت زنانه اعم از ساعت آنالوگ، ساعت دیجیتال، ساعت هوشمند، ساعت‌های اسپرت، ساعت‌های مجلسی، ساعت‌هایی کلاسیک و… اقدام کنند.

ساعت‌های مچی زنانه برای اولین بار در سال 1810 به بازار عرضه شد. در آن زمان تنها فراد سلطنتی و اشراف‌زادگان قادر به استفاده از ساعت‌های مچی بودند. همین امر نیز سبب شد تا استفاده از ساعت مچی به عنوان نمادی از مد شهرت پیدا کند. از آن زمان تاکنون برندهای معتبر گوناگونی در زمینه تولید ساعت‌های مچی زنانه مشغول به فعالیت هستند که هر ساله مدل‌های مختلفی از ساعت مچی را به بازار عرضه می‌کنند. همین تنوع بالا نیز سبب شده تا خرید ساعت مچی زنانه نیازمند دقت و رعایت برخی نکات باشد.

در این مقاله قصد داریم نکاتی که در هنگام خرید ساعت مچی زنانه باید مد نظر قرار گیرد را مورد بررسی قرار دهیم. البته پیش از آن لازم است انواع ساعت مچی زنانه را بشناسیم. با سوریتو همراه باشید تا شما را به بهترین انتخاب نزدیک کنیم.

راهنمای خرید ساعت زنانه شیک و مجلسی

انواع ساعت مچی زنانه

راهنمای خرید ساعت زنانه شیک و مجلسی

همانطور که گفته شد ساعت‌های مچی زنانه از تنوع بالایی برخوردار هستند که همین تنوع سبب می‌شود بتوان این ساعت‌ها را با استایل‌های مختلف ست کرد. به طور کلی ساعت‌های زنانه را می‌توان به سه دسته ساعت کلاسیک، ساعت مجلسی و ساعت اسپرت تقسیم کرد.

راهنمای خرید ساعت زنانه شیک و مجلسی

✔️ساعت زنانه کلاسیک

ساعت‌های کلاسیک ساعت‌هایی ساده و در عین حال بسیار شیک هستند. این ساعت‌ها به واسطه طراحی ساده‌ای که دارند نه تنها برای مجالس رسمی و محیط‌های اداری گزینه مناسبی به شمار می‌آیند، بلکه می‌توانند در استایل‌های روزمره نیز استفاده شوند.

ساعت‌های کلاسیک جزو ساعت‌هایی هستند که همیشه مد روز بوده و هیچگاه از مد نمی‌افتند.

✔️ساعت زنانه مجلسی

ساعت‌های مجلسی ساعت‌هایی هستند که برای مهمانی‌ها و مجالس مختلف طراحی شده و معمولا با لباس‌ها و استایل‌های مجلسی ست می‌شود. ساعت‌های مجلسی جزو ساعت‌های لوکس به شمار آمده و معمولا از فلزات گرانب‌هایی مانند نقره، طلا، پلاتین یا تیتانیوم در طراحی آن‌ها استفاده شده است.

نمونه‌های کار شده این ساعت‌ها نیز در بازار وجود داشته که با استفاده از نگین کاری‌ها جلوه خیره‌کننده‌ای به ساعت بخشیده‌اند.

✔️ساعت زنانه اسپرت

بانوبانی که طرفدار تیپ‌های شلوغ و اسپرت هستند، بهتر است به سراغ ساعت مچی‌های اسپرت بروند. ساعت‌های اسپرت دارای طراحی شلوغی بوده و از دوام و کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

در طراحی این ساعت‌ها معمولا از بندهای پلاستیک یا رزین استفاده می‌شود. ساعت‌های اسپرت معمولا در برابر رطوبت و ضربه مقاومت بالایی داشته و همین امر سبب می‌شود تا برای استفاده روزمره و استفاده در هنگام کار و ورزش گزینه مناسبی باشند.

راهنمای خرید ساعت زنانه شیک و مجلسی

بهترین برندهای تولیدکننده ساعت زنانه مجلسی

طبق آنچه پیشتر گفتیم برندهای مختلفی در زمینه تولید ساعت مچی فعال هستند که برخی از این برندها به طور تخصصی در زمینه تولید ساعت‌های زنانه مجلسی فعال بوده و برخی نیز دارای خط تولیدهای جداگانه‌ای برای ساعت‌های مچی زنانه مجلسی هستند.

از جمله بهترین برندهای تولیدکننده ساعت مچی زنانه مجلسی می‌توان به برند گوچی، بیبی جی، فسیل، دنیل کلین، رومانسون، لاکسمی، سیکو، جویسا، فیلیپ پلین، مایکل کورس، متی تیسوت و امیل شوریه اشاره کرد.

تراش خاص شیشه ساعت، استفاده از بندهای متنوع باکیفیت، نگین کاری‌های رنگی بر روی ساعت، استفاده از نگین‌های الماسی و… سبب شده تا ساعت‌های زنانه مجلسی تولید شده توسط این برندها جزو پرطرفدارترین‌ها باشند.

نکات مهم در هنگام خرید ساعت مچی زنانه مجلسی

راهنمای خرید ساعت زنانه شیک و مجلسی

حال که با انواع ساعت زنانه آشنا شده و برندهای تولیدکننده ساعت‌های مجلسی زنانه را شناختیم نوبت به آن می‌رسد تا نکاتی را بررسی کنیم که در هنگام انتخاب یک ساعت مچی زنانه مجلسی باید مد نظر قرار گیرند.

راهنمای خرید ساعت زنانه شیک و مجلسی

☑️​بودجه

اولین نکته‌ای که در هنگام خرید ساعت زنانه باید به آن توجه شود، بودجه مد نظر است. تنوع بالای ساعت‌های مجلسی زنانه سبب شده تا ساعت‌ها طیف قیمت گسترده‌ای داشته باشند. از این رو کاربران باید متناسب با بودجه و البته سلیقه خود نسبت به انتخاب ساعت اقدام کنند.

☑️​موتور به کار رفته در ساعت

در ساخت ساعت‌های مچی از موتورهای مختلفی اعم از موتور مکانیکی، موتور کوارتز و موتور اتوماتیک استفاده می‌شود. ساعت‌های مجلسی زنانه معمولا به موتور کوارتز مجهز شده‌اند. این موتور دارای دوام و طول عمر بالایی بوده و از دقت بالایی نیز برخوردار می‌باشد.

انرژی ساعت‌هایی که با استفاده از موتور کوارتز کار می‌کنند از طریق باتری فراهم می‌شود که در صورت باکیفیت بودن ساعت در حالت حداقلی از دوام 3 ساله برخوردار هستند.

راهنمای خرید ساعت زنانه شیک و مجلسی

☑️​جنس ساعت

در هنگام خرید ساعت زنانه مجلسی باید به جنس بدنه و بند ساعت توجه شود. در ساخت ساعت‌های زنانه مجلسی معمولا از بندهای فلزی استفاده می‌شود. فلزات به کار رفته در طراحی این بندها می‌تواند تیتانیوم، پلاتین، استیل، طلا یا نقره باشد.

موقع خرید ساعت علاوه بر جنس بند باید از کیفیت شیشه و بدنه ساعت نیز اطمینان حاصل کنید. شیشه به کار رفته در طراحی ساعت زنانه مجلسی باید مقاوم و ضد خشم بوده و تراشکاری زیبایی برخوردار باشد. در ساخت ساعت‌های زنانه از کریستال‌های مختلفی برای شیشه ساعت استفاده می‌شود که از جمله این کریستال‌ها می‌توان به کریستال آکریلیک، کریستال معدنی و کریستال یاقوت کبود اشاره کرد.

از آنجایی که ساعت‌های مجلسی زنانه ظاهری لوکس و جذاب دارند، بهتر است در ساخت آن‌ها از کریستال یاقوت کبود استفاده شود. این کریستال کاملا ضد خش بوده و از درخشش منحصربه‌فردی برخوردار است. جنس بدنه و بند ساعت نیز باید کاملا ضد زنگ و ضد حساسیت انتخاب شود.

☑️​سبک بند ساعت

از آن‌جایی که ساعت‌های مجلسی زنانه به عنوان آیتم‌های لوکسی شناخته می‌شوند، بسیاری از تولیدکنندگان این ساعت‌ها را به سبک جواهرات طراحی می‌کنند. به عبارت دیگر طراحی برخی از ساعت‌های زنانه مجلسی شبیه به دستبند می‌باشد.

به عنوان مثال برندهای بولگاری، کارتیر و امگا در زمینه تولید ساعت‌های دستبندی فعال هستند.

راهنمای خرید ساعت زنانه شیک و مجلسی

☑️​رنگ ساعت

بانوان در هنگام خرید ساعت مچی مجلسی باید ساعتی را انتخاب کنند که رنگ آن با رنگ پوستشان تناسب داشته باشد. بانوانی که پوست گرمی دارند، بهتر است از ساعت‌های طلایی رنگ استفاده کرده و بانوانی با ته رنگ پوست سرد بهتر است به سراغ ساعت‌های نقره‌ای و استیل بروند.

انتخاب نگین‌های استفاده شده در ساعت‌ها سلیقه‌ای بوده اما بهتر است از ساعت‌های دارای نگین‌های رنگ روشن مانند نارنجی، سبز یا زرد استفاده شود تا جلوه ساعت بر روی مچ دست بیشتر باشد.

☑️​اندازه ساعت مچی

از دیگر فاکتورهایی که در هنگام انتخاب ساعت زنانه مجلسی باید به آن توجه شود، اندازه قاب ساعت است. ساعت‌های مچی در اندازه‌های مختلفی طراحی می‌شوند. ساعت‌های زنانه معمولا دارای قطری بین 21 تا 34 میلی‌متر هستند. بانوان در هنگام خرید ساعت باید ساعت را به روی دست خود بسته و متناسب با اندازه مچ از اندازه صفحه مناسبی استفاده کنند.

راهنمای خرید ساعت زنانه شیک و مجلسی

☑️​نوع نگین به کار رفته در ساعت

همانطور که گفته شد در بسیاری از ساعت‌های مجلسی از نگین کاری‌های متنوعی استفاده می‌شود. نگین‌های به کار رفته در طراحی ساعت می‌تواند به طور مستقیم بر زیبایی و البته قیمت ساعت تاثیرگذار باشد.

لوکس‌ترین نگین به کار رفته در طراحی ساعت‌ها الماس بوده که سبب می‌شود قیمت ساعت بسیار نجومی باشد. متداول‌ترین نگینی که در طراحی ساعت‌های مجلسی زنانه استفاده می‌شود نگین‌های سواروسکی بوده که زیبایی و درخشش مطلوبی دارند.

رنگ این نگین‌ها می‌تواند متناسب با سلیقه افراد متفاوت باشد، اما همانطور که پیشتر گفته شد بهتر است تا جای ممکن از نگین‌های رنگ روشن در ساعت استفاده شود.

راهنمای خرید ساعت زنانه شیک و مجلسی

ست کردن اصولی ساعت مچی زنانه مجلسی

طبق آنچه پیشتر گفته شد، ساعت‌های زنانه مجلسی عمدتا برای مهمانی‌ها و مجالس خاص استفاده می‌شوند؛ چرا که این ساعت‌ها معمولا دارای ظاهر پر زرق و برقی بوده و در رنگ‌های خاصی مانند طلایی و نقره‌ای طراحی می‌شوند.

برای ست کردن اصولی ساعت زنانه مجلسی در وهله اول باید از اکسسوری‌های مناسب استفاده شود. بانوان باید تلاش کنند اکسسوری‌هایی را به کار ببرند که با ساعت زنانه مجلسیشان هماهنگ باشد.

به عنوان مثال اگر ساعت مجلسی نقره است باید سایر اکسسوری‌ها مانند انگشتر و دستبند نیز از جنس نقره یا حداقل طلای سفید باشند. همچنین اگر لباس انتخابی دارای سگک است باید رنگ سگک متناسب با رنگ ساعت انتخاب شود. از این رو در هنگام انتخاب ساعت زنانه مجلسی بهتر است به سراغ رنگ و مدلی بروید که ست کردن آن آسان باشد.

برای خرید ساعت زنانه شیک و مجلسی آماده‌اید؟

ساعت مچی به عنوان یکی از آیتم‌های لوکسی به شمار می‌آید که در تکمیل کردن استایل بسیار موثر است. این روزها نه تنها آقایان بلکه بانوان نیز برای تکمیل استایل خود از انواع ساعت‌های مچی استفاده می‌کنند که در این بین ساعت‌های مجلسی جزو پرطرفدارترین‌ها هستند.

ساعت‌های مجلسی زنانه به واسطه طراحی پر زرق و برقی که دارند معمولا برای مهمانی‌ها و مجالس مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ساعت‌ها معمولا فلزی بوده و از نگین‌های سواروسکی برای تزیینشان استفاده شده است. شما کدام طرح از ساعت‌های زنانه مجلسی را می‌پسندید؟ آیا تجربه خرید از برندهای لوکس را دارید؟ از تجریبات و سلایق خود برای ما بنویسید و این مقاله را برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *