ویژگی‌های تیپ شخصیتی INFP برای ازدواج | تیپ شخصیتی رویا پرداز 💎​✅​🫶​

تیپ شخصیتی INFP

روش‌های مختلفی برای پی بردن به ویژگی‌های اخلاقی و روحیات افراد وجود داشته که یکی از معتبرترین این روش‌ها استفاده از تست‌های روانشناسی می‌باشد. از جمله تست‌های روانشناسی پرطرفدار که به عنوان یکی از تست‌های پیش از ازدواج نیز شناخته می‌شود می‌توان به تست MBTI اشاره کرد. بر اساس این تست افراد دارای 16 تیپ شخصیتی مختلف می‌باشند. یکی از این گروه‌ها تیپ شخصیتی INFP است.

در این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی‌های اخلاقی و روحیات تیپ شخصیتی INFP پرداخته و پس از بررسی نقاط قوت و ضعف این تیپ شخصیتی، این تیپ را از لحاظ نوع روابط عاشقانه و سازگاری با تیپ‌های شخصیتی دیگر مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

معرفی تیپ شخصیتی رویاپرداز

تیپ شخصیتی INFP:

  • شخصیت رویاپرداز یا میانجی‌گر
  • درونگرا
  • شهودی
  • احساسی
  • ادراکی با شعار همیشگی بهترین کار من این است که شخصاً از آن راضی باشم. کاری که بیان‌کننده شفاف نظر من است.

تیپ شخصیتی INFP

تیپ شخصیتی INFP یک تیپ شخصیتی بسیار حساس و آرمانگرا بوده که هماهنگی داخلی برایشان بسیار حائز اهمیت است. افراد دارای تیپ شخصیتی رویاپرداز افرادی بسیار صمیمی و وفادار بوده که برای ارزش‌های شخصی، افکار و باورهای خود ارزش زیادی قائلند. تیپ شخصیتی رویاپرداز شخصیتی بسیار ایده‌آلگرا بوده که زمانی که تحت تاثیر باورهای خود قرار می‌گیرد و به امور ارزشمند فکر می‌کند، انگیزه می‌گیرد. این افراد عمدتاً درگیر رویاها و افکار خود بوده و دارای شخصیتی کنجکاو و بابصیرت هستند.

غالبا تیپ شخصیتی INFP یک تیپ شخصیتی انعطاف‌پذیر بوده که از صبر، شکیبایی و سازگاری بالایی برخوردار می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های این تیپ شخصیتی می‌توان به پایبندی به انتخاب‌ها و تعهد و تعصب نسبت به آن‌چه اعتقاد دارند اشاره کرد. افراد رویاپرداز به ارزش‌های درونی خود توجه زیادی داشته و از ایده‌های جدید استقبال می‌کنند، اما اگر ارزش‌هایشان رعایت نشود دچار رنجش می‌گردند.

افراد دارای تیپ شخصیتی رویاپرداز یا میانجی‌گر افرادی فهیم، مهربان و همدل بوده که از اختلاف پرهیز می‌کنند. این افراد برای عواطف و احساسات دیگران ارزش زیادی قائل هستند. این تیپ شخصیتی تمایلی به سلطه‌جویی نداشته مگر آن که فرد مقابل ارزش‌هایش را خدشه‌دار کند. افراد INFP همواره به دنبال نشانه‌های خوبی می‌گردند؛ حتی اگر اوضاع در بدترین شکل ممکن باشد. اگرچه افراد رویاپرداز در ابتدا افرادی خجالتی و کم حرف تصور می‌شوند اما از شور و اشتیاق زیادی برخوردار هستند.

در حدود چهار درصد از جمعیت را تیپ شخصیتی میانجی‌گر تشکیل می‌دهد. این افراد اگرچه با اشخاص همفکر خود بسیار هماهنگی احساس می‌کنند اما بسیار نیز دچار سوء تفاهم می‌گردند. افراد INFP به جای آن که بر اساس هیجان و منطق دست به عمل بزنند، طبق اصول خود پیش می‌روند. این افراد در تصمیم‌گیری‌های خود به دنبال زیبایی‌های اخلاقی و افتخار هستند. افراد میانجی‌گر نه به واسطه پاداش و مجازات بلکه به واسطه خلوص نیت به سمت کاری کشیده می‌شوند.

از دیگر ویژگی‌های تیپ شخصیتی INFP می‌توان به کنجکاوی صادقانه، هماهنگی بالا با افکار و احساسات خود، اشتیاق به درک اطراف خود، دلسوزی و عدم قضاوت دیگران و تمایل به شنیدن و کمک به دیگران اشاره کرد. همین امر نیز سبب می‌شود تا این افراد بتوانند ارتباط عمیقی با دیگران برقرار کنند. برای شخصیت رویاپرداز جایگاهش در جهان بسیار اهمیت دارد. از این رو با غرق کردن خود در کارهای فراوان به رضایت می‌رسد. این افراد می‌توانند از شخصیت‌های داستانی و استعاره‌های مختلف برای بیان کردن اسرار خود بهره ببرند.

افراد رویاپرداز در آموختن زبان دوم و سوم مستعد بوده و در روابط اجتماعی تنها به چند فرد ارزشمند بسنده می‌کنند. در صورتی که شرایط نامناسب یا بدی وجود داشته باشد و این افراد نتوانند کاری از پیش ببرند ممکن است دچار افسردگی شوند. اگر افراد رویاپرداز کنترل نگردند ممکن است به گوشه نشینی و انزوا کشیده شوند. ویژگی‌هایی نظیر نوع دوستی و خلاقیت نیز جزو ویژگی‌های مثبت تیپ شخصیتی INFP می‌باشد.

اگر بخواهیم تیپ شخصیتی INFP را در چند ویژگی خلاصه کنیم، به ویژگی‌های زیر می‌رسیم.

  • شخصیتی ایده‌آل‌گرا
  • کارکتری که ارتباط نوشتاری را به ارتباط کلامی ترجیح می‌دهد.
  • فردی دارای قوه درک بالا
  • شخصیتی انعطاف‌پذیر، صبور و باملاحظه نسبت به دیگران
  • کاراکتری مخالف تعارض، درگیری و اختلاف
  • شخصیتی معتقد به ارزش‌های شخصی خود
  • فردی که ممکن است مسائل را شخصی‌سازی کرده و گاهی دچار سوء تفاهم شود.
  • شخصیتی که می‌تواند سرگرم‌کننده باشد.
  • فردی صمیمی، وفادار و متعهد به دوستان و خانواده
  • شخصیتی محتاط و ملاحظه‌کار
  • فردی اهل مشورت
  • شخصیتی علاقمند به کمک به دیگران
تیپ شخصیتی INFP

نقاط قوت و ضعف تیپ شخصیتی INFP

تیپ شخصیتی INFP برای ازدواج

تیپ شخصیتی INFP دارای نقاط قوت و ضعف متعددی می‌باشد که در ادامه به بررسی این نقاط قوت و ضعف می‌پردازیم.

​​✅نقاط قوت تیپ شخصیتی INFP

🔸​اشخاص INFP دارای شخصیتی سخاوتمند بوده که به ندرت ممکن است عواطف، احساسات و موفقیت‌های دیگران را زیر پا بگذارند.

🔸​افراد INFP دارای روحیه همدلی بالایی بوده که می‌توانند احساسات دیگران را به خوبی درک کنند.

🔸​اشخاص رویاپرداز افرادی متفکر و مهربان بوده که از صدمه زدن به دیگران متنفرند.

🔸​افراد INFP شخصیتی خلاق داشته که به رویاپردازی فراتر از زندگی روزمره می‌پردازند.

🔸​اشخاص INFP دارای ذهن باز و پذیرنده‌ای بوده و در ارتباط با دیگران بسیار صبور هستند.

🔸​افراد میانجی‌گر مهربانی و شفقت را نسبت به عیب‌جویی از دیگران ترجیح می‌دهند.

🔸​INFPها دارای شخصیتی پرشور و مشتاقی بوده که وقتی ایده یا تخیلی به ذهنشان می‌رسد به دنبال عملی کردن آن می‌باشد.

🔸​افراد INFP بسیار آرمانگرا بوده و همواره در پی رسیدن به زندگی پرمعنا و هدفمندی هستند.

🔸​اشخاص INFP همواره به دنبال آنند که موقعیت‌های برد-برد ایجاد کنند.

🔸​تیپ شخصیتی INFP می‌تواند فضای شخصی و استقلال دیگران را فهمیده و به آن احترام بگذارد.

​​✅نقاط ضعف تیپ شخصیتی INFP

INFP‌ها علاوه بر نقاط قوت دارای نقاط ضعفی نیز می‌باشند که از جمله این نقاط ضعف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

🔸​اشخاص INFP شخصیتی منزوی و گوشه‌گیر داشته که اگرچه آرزوی ارتباط با دیگران را دارند، چگونگی برقراری این ارتباط را نمی‌دانند.

‏🔸​INFPها بسیار در رویاهایشان زندگی کرده و به واسطه ایده‌آل‌گرایی هیچ چیز در دنیا برایشان کامل نیست.

🔸​افراد INFP آسیب‌پذیری عاطفی زیادی دارند.

🔸​اشخاص رویاپرداز بسیار درگیر ایده‌ها بوده و تمرکز پایینی در انجام کارها دارند.

🔸​تیپ شخصیتی میانجی‌گر دارای روحیه خود سرزنشگری بوده که زمانی که نتواند اعتقادات خود را عملی کند حس بی‌فایده بودن به او دست می‌دهد.

🔸​افراد میانجیگر می‌خواهند همه را راضی نگه دارند و اگر شخصی آنان را تایید نکند دچار تنش می‌شوند.

🔸​افراد INFP ممکن است خجالتی و خوددار به نظر برسند.

🔸​رویاپردازان در ترک یک رابطه نامطلوب دچار مشکل می‌شوند.

🔸​برای اشخاص INFP سرزنش کردن دیگران سخت است.

🔸​INFPها بسیار به دنبال تایید و تحسین دیگران هستند.

🔸​اشخاص میانجی‌گر کمتر در رابطه با احساسات و نیازهای خود صحبت می‌کنند.

تیپ شخصیتی INFP

روابط عاشقانه تیپ شخصیتی INFP

تیپ شخصیتی INFP همان اندازه که در سایر امور ایده‌آل‌گرا می‌باشد، در عشق و علاقه نیز بسیار رویاپرداز و ایده‌آل‌گراست. این افراد به عشق واقعی اعتقاد داشته که همین امر سبب می‌شود کمتر از آن را نپذیرند. افراد INFP انتظارات زیادی از زندگی عاشقانه خود دارند. این افراد ممکن است بسیار درباره یک رابطه عالی خیال‌پردازی کرده که همین امر سبب می‌شود واقعیت برایشان شوکه‌کننده باشد. تیپ شخصیتی رویاپرداز نه تنها به دنبال یک شریک عاطفی بلکه به دنبال ایده‌آل‌های خود می‌گردد.

این افراد اگرچه به ویژگی‌های سطحی مانند موقعیت اجتماعی یا ظاهر توجه می‌کنند، اما تمرکز بیشتری بر فاکتورهای عمقی و معنادار دارند. این افراد ممکن است در تخیلات خود از شریک زندگی‌شان یک شخصیت داستانی بسازند که همین امر سبب می‌شود در مواجهه با شخصیت واقعی دچار تعجب و مقایسه شوند. هرچند این افراد در گذر زمان متوجه می‌شوند که عشق واقعی آن گونه که تصور می‌کردند نیست. در چنین شرایطی که تیپ شخصیتی INFP متوجه می‌شود هیچ شخصیتی کامل نیست می‌تواند برای تقویت رابطه تلاش کند.

افراد INFP ممکن است با شور و اشتیاق زیادی عاشق شوند، اما خود را آرام نشان دهند. این افراد در زندگی عاطفی خود وفادار و فداکار بوده و همواره به دنبال آنند که رابطه خود را بهبود ببخشند. این افراد همچنین نمی‌خواهند فرد مقابل خود را دلسرد و ناراحت کنند. گاهی ممکن است فرد میانجی‌گر خود را وقف شریک زندگی خود نیز بکند.

تیپ شخصیتی رویاپرداز تلاش می‌کند به جای اختلاف، صمیمیت و هماهنگی را افزایش دهد که گاهی ممکن است مشکل‌ساز باشد. این ویژگی سبب می‌شود تا در برخی موارد شخصیت میانجی‌گر مواردی که باعث رنجشش می‌شود را بیان نکند و خود به تنهایی به فکر حل مشکل بیفتد. تیپ شخصیتی INFP می‌تواند دوست داشتن و دوست داشته شدن واقعی را به دنیا نشان دهد.

تیپ‌های شخصیتی سازگار برای ازدواج

اگر بخواهیم مناسب‌ترین تیپ شخصیتی جهت ازدواج با افراد INFP را انتخاب کنیم شاید تیپ‌های شخصیتی ENTJ و ENFJ بهترین گزینه‌ها باشند. از آن‌جایی که افراد INFP شخصیت حساسی دارند، تیپ‌های شخصیتی شهودی و برونگرای ENFJ و ENTJ می‌‌تواند به درک خوبی از آنان رسیده و با یک‌دیگر سازگار باشند.

آیا شما جزو گروه تیپ شخصیتی INFP هستید؟

تست MBTI یکی از معتبرترین تست‌های روانشناختی بوده که می‌تواند روحیات، ویژگی‌های اخلاقی و علایق افراد را تا حد زیادی مشخص کند. طبق این تست 16 تیپ شخصیتی وجود داشته که در بالا به بررسی ویژگی‌های اخلاقی تیپ شخصیتی INFP و نقاط قوت و ضعف آن پرداختیم.

به نظرتان کدام تیپ شخصیتی بهترین ارتباط را با کاراکتر شما دارد؟ آیا تا به حال به فکر کشف تیپ شخصیتی خود افتاده‌اید؟ به نظرتان بررسی تیپ شخصیتی برای انتخاب پارتنر چقدر مهم است؟ از اطلاعات و تجربیات خود برای ما بنویسید و این مقاله از سوریتو را برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *