چگونه مکان مناسبی برای عکس‌های عروس و داماد انتخاب کنیم؟ 📷​🤵​👰​

انتخاب لوکیشن عکاسی عروس

روز عروسی یکی از مهم‌ترین روزهای زندگی هر فردی به شمار می‌آید که تلاش می‌کند آن را به بهترین شکل ممکن ماندگار کند. بهترین شیوه ماندگار کردن لحظات ناب روز عروسی عکاسی است. برخی افراد ترجیح می‌دهند برای انتخاب لوکیشن عکاسی عروس خود به سراغ آتلیه‌های عکاسی رفته و در فضای استودیو عکس‌های خود را ثبت کنند، اما بسیاری از افراد دوست دارند عکاسی خود را در لوکیشن‌های ویژه به خصوص فضاهای باز انجام دهند.

در این مقاله قصد داریم نکاتی که برای انتخاب لوکیشن عکاسی عروس باید مد نظر قرار گیرد را بررسی کرده و به معرفی برخی از پرطرفدارترین لوکیشن‌ها برای عکاسی عروس بپردازیم. با سوریتو همراه باشید.

انتخاب لوکیشن عکاسی عروس

معیارهای انتخاب لوکیشن عکاسی عروس

چگونه مکان مناسبی برای عکس‌های عروس و داماد انتخاب کنیم؟

برای آن که بتوانیم بهترین لوکیشن را برای عکاسی انتخاب کنیم باید نکاتی را مد نظر قرار دهیم که از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✅​انتخاب لوکیشن متناسب با سبک عکاسی ایده‌آل

حتما می‌دانید که عکاسی عروسی می‌تواند در سبک‌های مختلفی انجام شود. برخی از افراد سبک‌های کلاسیک و مدرن را برای عکاسی عروسی خود پسندیده و برخی مایلند عکاسی را با سبک کلاسیک و قدیمی انجام دهند. برخی حس و حال طبیعت را پسندیده و برخی طرفدار عکاسی در فضاهای دارای معماری زیبا هستند.

انتخاب لوکیشن عکاسی عروس

بر این اساس باید لوکیشن عکاسی را متناسب با حس و حالی که می‌خواهید در عکس‌هایتان دیده شود انتخاب کنید. به عنوان مثال:

✔️اگر عاشق طبیعت بوده و مایلید سرسبزی طبیعت در عکس‌هایتان به چشم بخورد می‌توانید به سراغ گلزارهای پرگل، چمنزارها یا پارک‌های دارای درختان بلند بروید.

✔️برای داشتن حس و حال رویایی در عکس‌ها محوطه باز با نور طبیعی روشن و بدون پس زمینه ساختمان‌های شهری بهترین گزینه است.

✔️اگر طرفدار سبک وینتیج و عکس‌های قدیمی هستید، بهتر است عکاسی خود را در لوکیشنی انجام دهید که ساختمان‌هایی با معماری قدیمی و المان‌های سنتی مانند در و پنجره‌های چوبی وجود دارد.

✔️طرفداران سبک فشن می‌توانند از محله‌های شلوغ شهر با ساختمان‌های بلند، ویترین‌های مغازه‌ها و خیابان‌های پر رفت و آمد برای عکاسی عروسی خود استفاده کنند.

✔️افرادی که در شهرهای ساحلی زندگی می‌کنند، می‌توانند با انتخاب یک ساحل خلوت برای عکاسی با یک تیر دو نشان زده و حس و حال طبیعی و رویایی را در کنار هم داشته باشند؛ به ویژه اگر عکاسی در ساعات طلایی یعنی هنگام طلوع یا غروب خورشید انجام شود.

انتخاب لوکیشن عکاسی عروس

✅انتخاب مکان آرام و کم رفت و آمد

به غیر از زمانی که می‌خواهید عکاسی خود را با حال و هوای مدرن و فشن انجام دهید، در سایر اوقات بهتر است برای انجام عکاسی عروسی مکان‌های خلوت و کم رفت و آمد را انتخاب کنید. به این ترتیب می‌توانید عکاسی را در مدت زمان کوتاه‌تری به پایان برسانید.

در ضمن ژست گرفتن در محیط‌های کم رفت و آمد و خلوت آسان‌تر از ژست گرفتن در مقابل چشم بینندگان زیاد است. از جمله بهترین لوکیشن‌های آرام و کم رفت و آمد برای انجام عکاسی عروسی جنگل‌ها، سواحل کم رفت و آمد و چمنزارها می‌باشد.

✅لوکیشن انتخابی نباید مانع توجه به سوژه شود

زمانی که می‌خواهید لوکیشن عکاسی عروسی خود را انتخاب کنید به این نکته توجه داشته باشید که لوکیشن انتخابی نباید به گونه‌ای باشد که توجه از سوژه اصلی یعنی عروس و داماد دور شود.

انتخاب لوکیشنی که سبب جلب توجه مخاطب نشود قدری دشوار است. بنابراین پس از انتخاب لوکیشن مناسب نوبت به مهارت عکاس می‌رسد. در چنین شرایطی عکاس باید دریچه دیافراگم را بازتر کند تا عمق میدان کمتر شده و پس زمینه از حالت فوکوس خارج شود. به این ترتیب سوژه‌ها در مرکز توجه قرار گرفته و هاله‌ای از لوکیشن در بک گراند خواهد بود.

انتخاب لوکیشن عکاسی عروس

✅انتخاب لوکیشن در دسترس

زمانی که می‌خواهید برای عکاسی عروسی خود یک لوکیشن مناسب انتخاب کنید به این نکته توجه کنید که قرار است با لباس رسمی عروسی و میکاپ مدتی را در ماشین نشسته و به مقصد برسید. بنابراین اهمیت دارد که لوکیشن انتخابی در دسترس و نزدیک باشد.

اگر لوکیشنی که انتخاب می‌کنید خیلی دور باشد نه تنها در طول راه خسته می‌شوید بلکه ممکن است میکاپتان نیز به هم بریزد. از طرفی احتمال دیر رسیدن شما به لوکیشن عکاسی و پس از آن دیر رسیدن به مراسم وجود دارد.

✅انتخاب لوکیشنی معنادار

اگر چندین لوکیشن عکاسی مختلف را مد نظر دارید و نمی‌دانید کدام را انتخاب کنید به سراغ لوکیشنی بروید که برایتان دارای ارزش معنوی می‌باشد. مثلا اگر سبک مدرن و فشن را برای عکاسی خود انتخاب کرده‌اید برای انتخاب لوکیشن می‌توانید به سراغ کافه یا خیابانی بروید که برای اولین بار در آن با همسرتان ملاقات کرده‌اید و یا با هم در آن قدم زده‌اید.

همچنین می‌توانید از مکان‌های مورد علاقه خود و همسرتان برای عکاسی استفاده کنید. به عنوان مثال اگر همسرتان به نقاشی علاقمند است عکاسی در یک گالری نقاشی می‌تواند بسیار جذاب باشد.

انتخاب لوکیشن عکاسی عروس

✅انتخاب لوکیشنی در نزدیکی یک سر پناه

عکاسی در فضای باز به همان اندازه که می‌تواند جذاب باشد ممکن است با دردسرها و بدشانسی‌هایی نیز همراه باشد. مثلا ابری شدن هوا و بارش ناگهانی باران می‌تواند عکاسی را مختل کند. بنابراین در هنگام انتخاب لوکیشن عکاسی مکانی را انتخاب کنید که در نزدیکی آن سرپناهی مانند آلاچیق یا پل وجود داشته باشد تا اگر به شکل ناگهانی باران شروع به باریدن کرد بتوانید خود را از گزند باران حفظ کنید.

همچنین در این شرایط تجهیزات عکاسی نیز از رطوبت و باران حفظ می‌شوند.

✅انتخاب لوکیشنی با نور طبیعی

برای انجام عکاسی عروسی در طبیعت لازم است عکاسی تا جای ممکن با استفاده از نور طبیعی انجام شود. بنابراین باید ساعات درستی از روز برای عکاسی انتخاب شود.

بهترین زمان عکاسی در فضای باز ساعات اولیه صبح و ساعات انتهایی روز و پیش از غروب آفتاب است. در این زمان‌ها نور خورشید ملایم بوده و به این ترتیب سایه‌های خشن ایجاد نمی‌کند. حتی برای عکاسی در فضای بسته نیز بهتر است تا جای ممکن از نور طبیعی که از پنجره وارد می‌شود برای عکاسی استفاده شود.

انتخاب لوکیشن عکاسی عروس

لوکیشن‌های مناسب برای عکاسی عروسی

چگونه مکان مناسبی برای عکس‌های عروس و داماد انتخاب کنیم؟

لوکیشن‌های مختلفی وجود داشته که می‌تواند برای عکاسی روز عروسی استفاده شود و عروس داماد می‌توانند این لوکیشن‌ها را متناسب با سبک عکاسی مورد نظر خود انتخاب کنند. از جمله این لوکیشن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

☑️​فضای شهری

طرفداران عکس‌های بدون افکت و طبیعی می‌توانند از فضاهای مختلف شهری برای عکاسی استفاده کنند. به عنوان مثال پل‌ها و میدان‌ها به ویژه اگر پس زمینه زیبایی از شهر و نورپردازی‌های شبانه در تصویر به چشم بخورد، می‌تواند لوکیشن شهری مطلوبی برای عکاسی باشد. کوچه‌ها و خیابان‌های پر رفت و آمد شهر نیز برای عکاسی شهری و مدرن بسیار مناسب است.

طرفداران فضاهای سبز و جنگلی می‌توانند از پارک‌های شهر برای عکاسی استفاده کرده و دوستداران معماری‌های تاریخی می‌توانند برای عکاسی به سراغ بافت قدیمی و تاریخی شهر برود.

انتخاب لوکیشن عکاسی عروس

☑️​فضای تالار یا سالن عروسی

اگر به دنبال راحت‌ترین لوکیشن عکاسی برای روز عروسی خود هستید، می‌توانید از باغ یا تالاری که قرار است مراسم در آن برگزار شود به عنوان لوکیشن عکاسی استفاده کنید. عکاسی در فضای تالار یا سالن عروسی با مزایایی همراه است که از جمله این مزیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✔️زمانی که عکاسی عروسی در فضای تالار انجام می‌شود می‌توان لحظات اصلی مراسم مانند مراسم عقد، لحظه ورود عروس و داماد، لحظه رقص عروس و داماد و… را ثبت کرد.

✔️وقتی که عکاسی در فضای تالار انجام می‌شود، می‌توان از نورپردازی‌های جذاب سالن برای عکاسی بهره برد.

✔️دکوراسیون تالار از جمله پرده‌ها، چلچراغ‌ها، مبلمان، گل‌آرایی‌ها، شمع‌آرایی‌ها و… می‌تواند فضای منحصربه‌فردی را برای بک گراند عکس عروس و داماد فراهم کند.

✔️انجام عکاسی در سالن عروسی می‌تواند سبب ثبت جزئیات و زیبایی‌های مراسم مانند سفره عقد یا میز شام عروس و داماد شود.

انتخاب لوکیشن عکاسی عروس

☑️​مکان‌های تاریخی

افرادی که در شهرهای تاریخی زندگی کرده و آن دسته از افرادی که به فضاهای تاریخی و معماری‌های قدیمی علاقمندند می‌توانند از همین لوکیشن برای عکاسی عروسی خود استفاده کنند.

از جمله مکان‌های قدیمی و معماری‌های تاریخی که می‌تواند برای عکاسی عروسی استفاده شود می‌توان به کاخ‌ها یا قلعه‌های قدیمی موجود در سطح شهر، بافت تاریخی مانند کوچه‌ها و بازارهای قدیمی، ساختمان‌های قدیمی مانند مسجدها، خانه‌های تاریخی، کلیساها و موزه‌ها اشاره کرد.

انتخاب لوکیشن عکاسی عروس

☑️​محیط‌های عمومی

آن دسته از عروس و دامادهایی که دوست دارند عکاسی عروسی خود را به شکل متفاوتی انجام دهند می‌توانند از محیط‌های عمومی مانند کافی‌شاپ‌ها، پارک‌های شهری، ایستگاه‌های اتوبوس و مترو برای عکاسی خود استفاده کنند. عکاسی در این محیط‌ها حس وجود زندگی را به مخاطب منتقل می‌کند.

شما کدام لوکیشن را برای عکاسی انتخاب می‌کنید؟

روز عروسی یکی از مهمترین روزهای زندگی هر فردی است. بنابراین افراد تمایل دارند آن را به بهترین شکل ممکن ماندگار کنند. همین امر سبب می‌شود تا عروس و دامادها به سراغ عکاسی عروسی در لوکیشن‌های منحصربه‌فرد بروند. لوکیشن‌های مختلفی برای عکاسی عروس و داماد وجود داشته که انتخاب آن‌ها باید متناسب با سبک عکاسی مد نظر و فضای شهری انجام شود.

در بالا معیارهایی که در انتخاب لوکیشن عکاسی باید مد نظر قرار گیرد را بررسی کرده و تعدادی از لوکیشن‌های مناسب برای عکاسی عروسی را معرفی کردیم. اما انتخاب شما کدام فضا است؟ آیا تجربه نامطلوب از عکاسی در فضای باز را داشته‌اید؟ چه توصیه‌ای به عروس و دامادها برای انتخاب لوکیشن عکاسی دارید؟ از نظرات خود برای ما بنویسید و اگر این مطلب را دوست داشتید، برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *