نکاتی که برای عکاسی فرمالیته در کویر و جنگل باید بدانید 📷​👰‍♀️​⛰️​

عکاسی فرمالیته

یکی از تشریفاتی که در چند سال اخیر به فرآیند مراسم‌های عقد و عروسی اضافه شده است انجام عکاسی فرمالیته می‌باشد. عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته عمدتا در لوکیشن‌های خاصی به دور از فضای بسته شهری انجام شده و معمولا حس و حالی متفاوت از مراسم رسمی عقد و عروسی دارد. از جمله پرطرفدارترین لوکیشن‌هایی که برای عکاسی فرمالیته استفاده می‌شود لوکیشن‌هایی مانند کویر و جنگل می‌باشد. برای عکاسی در این لوکیشن‌ها باید نکاتی مد نظر قرار گیرد.

در این مقاله قصد داریم به نکاتی اشاره کنیم که پیش از انجام عکاسی فرمالیته در کویر یا جنگل باید به آن‌ها توجه شود. بنابراین اگر شما هم برای عکاسی در کویر و جنگل آماده می‌شوید، نگاهی به این مطلب داشته باشید.

نکات مهم عکاسی فرمالیته در کویر و جنگل

عکاسی عروس در کویر و جنگل

برای آن که فرآیند عکاسی فرمالیته در لوکیشن‌های خاصی مانند کویر و جنگل به خوبی انجام شود باید نکاتی مد نظر قرار گیرد، که از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✅انتخاب لباس مناسب

یکی از مهمترین المان‌هایی که در عکاسی فرمالیته تاثیرگذار است، انتخاب لباس مناسب می‌باشد. لباس انتخابی باید متناسب با لوکیشن انتخابی باشد. به عنوان مثال اگر قرار است عکاسی در کویر انجام شود باید به سراغ پیراهن‌های بلند با رنگ‌های تیره و خنثی بروید تا به این ترتیب هم به واسطه‌ وزش باد لباس بلند جلوه‌ منحصربه‌فردی به تصاویر بخشد و هم رنگ لباس با بک گراند کویر کنتراست خوبی را ایجاد کند.

آقایان نیز می‌توانند از لباس‌های رسمی مانند کت و شلوار یا پیرهن و شلوار استفاده کنند. چنانچه لوکیشن عکاسی جنگل است می‌توان از لباس‌های مختلفی استفاده کرد. در واقع انتخاب لباس برای فرمالیته جنگل آسان‌تر می‌باشد. به عنوان مثال می‌توان به سراغ لباس‌های رنگ روشن یا سفید رفته و لباس‌های کوتاه و بلند و همچنین انواع لباس‌های فانتزی را انتخاب کرد. آقایان نیز می‌توانند از تیپ‌های اسپرت استفاده کرده و اکسسوری‌هایی مانند کلاه، ساسبند و… را به استایل خود بیفزایند.

عکاسی فرمالیته

✅انتخاب کفش مناسب

پس از انتخاب لباس نوبت به انتخاب کفش مناسب می‌باشد. از آن‌جایی که در فرآیند عکاسی فرمالیته نیاز به طی مسافت‌های زیادی بوده و ممکن است طبق سناریو نیاز به دویدن یا رقصیدن در محیط کویر و جنگل باشد، باید یک کفش راحت انتخاب شود. برای این امر می‌توان از انواع کفش‌های کلاسیک مانند بوت‌های بلند یا صندلی‌های تخت استفاده کرد.

توجه کنید که به هیچ عنوان به سراغ کفش‌های پاشنه ‌بلند بیش از 3 سانت نروید. همچنین متناسب با لباس و سبک عکاسی می‌توان از کفش‌های اسپرت سفید و کفش‌های فانتزی نیز استفاده کرد. ترکیب این کفش‌ها با لباس‌های فانتزی کوتاه بسیار جذاب خواهد بود.

✅انتخاب مدل موی مناسب

در هنگام انتخاب مدل موی مناسب فرمالیته باید تم عکاسی فرمالیته مد نظر قرار گیرد و متناسب با آن نسبت به اجرای مدل‌های بلند و باز یا کوتاه اقدام شود. در انجام فرمالیته کویر به واسطه‌ آن که لباس حالتی رسمی‌تر و کلاسیک‌تر داشته، بهتر است موها جمع باشند و در محیط‌هایی مانند جنگل که لباس‌ها راحت‌تر هستند، می‌توان از مدل موهای باز و ساده استفاده کرد.

عروس خانم‌های طرفدار حجاب نیز می‌توانند متناسب با سبک عکاسی و لباس انتخابی از انواع توربان یا کلاه استفاده نمایند.

✅انتخاب آرایش مناسب

از دیگر فاکتورهایی که برای عکاسی فرمالیته باید مد نظر قرار گیرد انتخاب آرایش مناسب است. انتخاب آرایش به طور مستقیم می‌تواند در جذابیت تصاویر تاثیرگذار باشد. برای عکاسی فرمالیته بهتر است به سراغ آرایش‌های لایت و ملایم بروید.

ترجیحا سبک آرایش باید متناسب با تم عکاسی، رنگ پوست و نوع لباس انتخابی باشد. البته اگر طرفدار آرایش‌های اسموکی هستید نیز می‌توانید از آرایش‌های اسموکی همراه با سایه‌های سیاه و تیره برای آرایش خود استفاده کنید. به طور کلی انتخاب آرایش کاملا به فضای عکاسی، نوع لباس و سلیقه‌ عروس بستگی دارد.

✅انتخاب دسته گل مناسب

از دیگر نکاتی که برای عکاسی فرمالیته باید به آن توجه شود انتخاب یک دسته گل مناسب است. دسته گل انتخابی باید با تم عکاسی، نوع لباس‌ها و نوع آرایش هماهنگ بوده و با فضای عکاسی همخوانی داشته باشد.

به عنوان مثال برای عکاسی کویر بهتر است به سراغ گل‌هایی با رنگ‌های خنثی رفته و ترجیحا از دسته گل‌های ساده استفاده کنید. اما برای عکاسی جنگل می‌توان تنوع بیشتری در انتخاب دسته گل به خرج داده و دسته گل‌هایی با رنگ‌های شاد و در مدل‌های گوناگون را انتخاب کرد.

✅انتخاب اکسسوری‌های مناسب

زمانی که لوکیشن عکاسی فرمالیته خود را انتخاب کرده و سبک لباستان نیز مشخص شد نوبت به آن می‌رسد تا متناسب با لباس، سبک عکاسی و فضای عکاسی از اکسسوری‌هایی استفاده کنید. برای عکاسی در کویر و جنگل می‌توانید از اکسسوری‌های مانند کلاه، عینک آفتابی، دستکش و زیورآلات فانتزی و ترجیحا ساده که با سبک لباس و میکاپتان هماهنگ است، استفاده نمایید. آقایان نیز می‌توانند از عینک آفتابی، ساعت، پاپیون، کلاه، دستبندهای چرمی، انواع ساز و… استفاده نمایند.

✅انتخاب سبک مناسب

زمانی که لوکیشن عکاسی فرمالیته خود را انتخاب کردید، نوبت به آن می‌رسد تا سبک خاصی که می‌خواهید عکاسی‌هایتان انجام شود را انتخاب نمایید. عکاسی فرمالیته می‌تواند در سبک‌های مختلفی مانند سبک لاکچری، دراماتیک، رئال، کلاسیک، وینتیج و آرتیستیک انجام شود که انتخاب سبک کاملا به سلیقه‌ عروس و داماد بستگی دارد. لازم به ذکر است که اگر سبک عکاسی پیش از انتخاب لباس و آرایش انجام شود بهتر است.

عکاسی فرمالیته

✅انتخاب زمان مناسب

از آن‌جایی که عکاسی فرمالیته در کویر و جنگل در فضای باز صورت می‌گیرد، باید زمان عکاسی به درستی انتخاب شود. توجه کنید که اگر عکاسی فرمالیته کویر را انتخاب کردید به هیچ عنوان ماه‌های تیر تا شهریور را برای عکاسی انتخاب نکنید. چراکه در این ماه‌ها هوا بسیار گرم بوده و آفتاب به شکل کاملا مستقیم می‌تابد. این امر می‌تواند روند عکاسی را مختل کرده و آرایش شما را نیز خراب کند.

بهترین زمان برای عکاسی فرمالیته کویر اواخر اسفند تا اوایل اردیبهشت می‌باشد. اگر می‌خواهید فرمالیته خود را در فضای جنگل انجام دهید، دستتان برای انتخاب زمان بازتر است. با این حال بهترین گزینه برای این امر فصل بهار است. البته اگر طرفدار رنگ‌های گرم فصل پاییز هستید می‌توانید فرمالیته جنگل خود را در فصل پاییز نیز انجام دهید. ساعت عکاسی نیز بهتر است در اوقات طلایی یعنی پس از طلوع خورشید و پیش از غروب آن باشد.

✅انتخاب ژست مناسب

اگرچه انتخاب ژست به تجربه و مهارت عکاس بستگی دارد، با این حال عروس و داماد نیز باید حس و حال طبیعی و مطلوبی را به ژست‌ها ببخشند. در عکاسی کویر و جنگل می‌توان ژست‌های جذابی را خلق کرد. از جمله جذاب‌ترین ژست‌های عکاسی یک ژست رمانتیک و احساسی در هنگام طلوع و غروب خورشید بوده که می‌تواند منظره‌ جذابی را به عکس‌های شما ببخشد.

عکاسی فرمالیته

✅تنوع در انتخاب لباس

از جمله عواملی که می‌تواند عکس‌ها و فیلم‌های فرمالیته شما را جذاب کند انتخاب چند دست لباس مختلف برای فرآیند عکاسی می‌باشد که این لباس‌ها بهتر است در برخی موارد به شکل ست و هم رنگ انتخاب شوند.

برای عکاسی فرمالیته بهتر است از یک دست لباس رسمی شامل لباس بلند و سفید برای عروس و کت و شلوار برای داماد استفاده شده و یک دست لباس فانتزی و اسپرت ترجیحا ست و همرنگ نیز برای سبک اسپرت عکس‌ها انتخاب گردد.

✅انتخاب عکاس حرفه‌ای و آتلیه مجهز

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که قبل از انجام عکاسی فرمالیته باید به آن توجه شود انتخاب یک عکاس حرفه‌ای و قرارداد بستن با یک آتلیه‌ مجهز و حرفه‌ای می‌باشد. زمانی که عروس و دامادها برای انجام عکاسی فرمالیته خود به سراغ عکاسان حرفه‌ای و کاربلد بروند می‌توانند در تمامی فاکتورهای ذکر شده در بالا از آن‌ها مشورت گرفته تا به این ترتیب بتوانند عکس‌هایی باب میل و سلیقه‌ خود را به ثبت برسانند.

برای انتخاب یک عکاس حرفه‌ای مشاهده‌ نمونه کارهای آن‌ها بسیار اهمیت دارد. در نمونه کارهای یک عکاس عروس و دامادها می‌توانند سبک عکاسی آتلیه، لوکیشن‌های انتخابی، نوع ژست‌ها، نوع ادیت‌ها و کادربندی‌ها را بررسی کرده و به این ترتیب بهترین عکاس را انتخاب نمایند.

علاوه بر مهارت عکاس، تکنولوژی و تجهیزات به کار رفته در عکاسی نیز بسیار حائز اهمیت است. از این رو عروس و دامادها باید به سراغ آتلیه‌های عکاسی مجهزی بروند که از تکنولوژی روز دنیا برای عکاسی‌ها استفاده می‌کنند. به عنوان مثال یک آتلیه مجهز باید به تجهیزات عکاسی متنوع اعم از دوربین‌های باکیفیت، لنزهای قدرتمند، انواع هلی‌ شات و… مجهز شده باشد تا با استفاده از این تجهیزات مدرن بتواند خلاقیت بیشتری را در عکاسی و فیلمبرداری‌ها اعمال کند.

عکاسی فرمالیته

✅بازرسی لوکیشن عکاسی

قبل از عکاسی فرمالیته زمانی که لوکیشن کویر یا جنگل انتخابی خود را تعیین کردید بهتر است قبل از اجرای عکاسی فرمالیته به لوکیشن انتخابی رفته و آن را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دهید. در وهله‌ اول مسافت رسیدن به لوکیشن را بررسی کرده و سپس لوکیشن را از لحاظ زیبایی‌های بصری بررسی کنید. در صورتی که لوکیشن انتخابی برای عکاسی فرمالیته فاصله‌ زیادی با شما دارد بهتر است تصاویر لوکیشن را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهید.

شما تجربه عکاسی فرمالیته را داشته‌اید؟

عکاسی فرمالیته فرآیندی بوده که معمولا پیش از برگزاری مراسم عروسی انجام می‌گردد. عکاسی فرمالیته معمولا در فضاهای باز و خاصی مانند کویر، دریا، باغ، جنگل، کوه و… انجام شده و سبک عکاسی، نوع پوشش و نوع ژست‌ها با تم رسمی و کلاسیک عقد و عروسی قدری متفاوت است.

در عکاسی فرمالیته معمولا از لباس‌های ساده و میکاپ‌های لایت استفاده شده و بیش از آن که زیورآلات و تجملات خودنمایی کنند، ژست‌های طبیعی و عاشقانه‌ عروس و داماد به چشم می‌آیند. در حال حاضر لوکیشن‌هایی مانند کویر و جنگل جزو پرطرفدارترین لوکیشن‌های عکاسی فرمالیته محسوب می‌شوند.

به نظر شما بهترین لوکیشن برای عکاسی فرمالیته کجاست؟ آیا تجربه نامطلوب هنگام عکاسی عروسی در فضای باز را داشته‌اید؟ از نگاه شما مهم‌ترین نکات برای انتخاب عکاس ودینگ چیست؟ از چالش‌ها و تجربیات خود برای ما بنویسید و این مقاله از سوریتو را برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *