مدل موی مخصوص حنابندان 🎉​💇‍♀️​💃​

مدل موی مخصوص حنابندان

به دنبال مدل موی مخصوص حنابندان هستید؟ مراسم حنابندان یکی از مراسمات پرطرفدار پیش از عروسی بوده که یک یا چند شب قبل از برگزاری مراسم عروسی برگزار می‌شود. در مراسم حنابندان عروس و داماد با لباس‌های رسمی اما متفاوت از لباس شب عروسی ظاهر می‌گردند. کت و شلوارهای اسپرت برای دامادها و لباس‌های مجلسی فاخر در رنگ‌های سبز و قرمز برای عروس خانم‌ها جزو متداول‌ترین لباس‌های مخصوص حنابندان است.

به همان اندازه که لباس مراسم حنابندان حائز اهمیت بوده، میکاپ و نوع شینیون عروس نیز مهم است. از آن‌جایی که مراسم حنابندان پیش از مراسم عروسی برگزار می‌گردد، لازم است که میکاپ عروس زیبا و در عین حال متفاوت از میکاپ عروسی باشد. این نکته در رابطه با شینیون موها نیز صدق می‌کند.

در این مقاله قصد داریم تا با بهترین مدل موی مخصوص حنابندان آشنا شویم. البته قبل از آن بد نیست تا نکات مربوط به داشتن یک شینیون زیبا و نحوه انتخاب شینیون متناسب با فرم چهره را بررسی کنیم. با سوریتو همراه باشید.

مدل موی مخصوص حنابندان

نکات مهم برای داشتن یک شینیون و مدل موی مخصوص حنابندان شیک و زیبا

برای آن که شینیون انجام شده زیبا و شیک بوده و در عین حال سبب محدود کردن یا اذیت کردن عروس در شب حنابندان نشود باید نکاتی را در حین اجرای آن رعایت کرد. از جمله نکات مهمی که می‌تواند در داشتن یک شینیون حنابندان شیک و زیبا موثر باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✔️پایه شینیون باید حتما محکم باشد تا از باز شدن یا شل شدن شینیون عروس در حین مراسم جلوگیری گردد.

✔️در هنگام انجام شینیون باید از حداقل میزان سنجاق سر برای محکم کردن موها استفاده شده و سنجاق‌های استفاده شده نیز نباید مشخص باشد.

✔️شینیون باید متناسب با فرم چهره و نوع موی افراد انتخاب گردد.

✔️در انتخاب شینیون مناسب حنابندان باید به مدل لباس و به ویژه یقه لباس عروس توجه شود.

✔️برای داشتن یک شینیون زیبا باید از محصولات حالت‌دهنده مو متناسب با جنس مو استفاده گردد.

✔️در شینیون موهای کم پشت و کوتاه استفاده از موی اضافی یا پروتز لازم است.

✔️فرم گردن و کشیدگی گردن نیز باید در انتخاب نوع شینیون مد نظر قرار گیرد.

✔️پیش از انجام شینیون باید موها شسته شده تا ریشه موها چرب نباشد.

✔️برای از بین بردن وزی موها باید از تافت و ژل مخصوص جنس مو استفاده شود.

✔️اسپری تثبیت‌کننده مو باید متناسب با مدل شینیون انتخاب شود. برخی از شینیون‌ها نیاز به اسپری‌های قوی داشته و برای برخی یک تثبیت‌کننده سبک لازم است.

✔️برای زیباتر ساختن شینیون بهتر است از اکسسوری‌های مو مانند ریسه‌های ظریف یا شانه‌های مرواریدی استفاده شود. حلقه گل نیز انتخابی خاص و زیبا می‌باشد.

✔️باز یا بسته بودن مدل مو باید متناسب با نوع یقه لباس انتخاب گردد. به عبارت دیگر اگر یقه لباس به شکل باز و قایقی بوده بهترین مدل شینیون مو شینیون‌های باز است. در مقابل برای لباس‌هایی با یقه بسته و بلند شینیون‌های بسته جذاب‌تر خواهد بود.

مدل موی مخصوص حنابندان

انتخاب بهترین شینیون حنابندان متناسب با فرم چهره

مدل موی مخصوص حنابندان

در انتخاب مدل موی مخصوص حنابندان باید به فرم صورت توجه شود و متناسب با فرم چهره بهترین شینیون انتخاب گردد. در ادامه 4 مورد از متداول‌ترین فرم‌های صورت را بررسی کرده و شینیون مناسب هر فرم چهره را بررسی می‌کنیم.

☑️​شینیون مناسب صورت مستطیلی | مدل موی مخصوص حنابندان

صورت مستطیلی به صورتی گفته می‌شود که فک و شقیقه‌ها زاویه‌دار بوده و گونه‌ها حالتی فرو رفته دارند. معمولا صورت‌های مستطیلی استخوانی به نظر می‌رسند. از این رو برای انتخاب میکاپ و شینیون حنابندان باید تا جای ممکن تلاش شود تا صورت پر و حجیم نشان داده شود.

از جمله بهترین شینیون‌های حنابندان برای صورت‌های مستطیلی شینیون‌های باز و شینیون‌هایی بوده که مقداری از موها در اطراف چانه و گردن قرار گیرند.

☑️​شینیون مناسب صورت بیضی

فرم چهره بیضی استانداردترین فرم صورت بوده که در صورتی که چهره را از بالا تا پایین به سه بخش تقسیم کنیم تمامی بخش‌ها با یک‌دیگر برابر هستند. در فرم چهره بیضی چانه زاویه‌دار نبوده و استخوان گونه و فک نیز چندان واضح نیستند.

به طور کلی می‌توان چنین گفت که تمامی اجزای صورت در حالت یکنواختی قرار دارند. از این رو می‌توان از انواع مدل موی مخصوص حنابندان برای صورت‌های بیضی استفاده کرد. البته در هنگام اجرای شینیون باید توجه شود که شینیون تا حد ممکن باز و شل بوده و چندان ارتفاع آن زیاد نشود.

☑️​شینیون مناسب صورت مثلثی | مدل موی مخصوص حنابندان

صورت‌های مثلثی یا صورت‌های قلبی از دیگر فرم‌های چهره متداولی بوده که در آن‌ها استخوان پیشانی و شقیقه پهن‌تر از چانه بوده و یا فرم چهره به شکل مثلث برعکس می‌باشد که در آن استخوان فک و چانه پهن‌تر و پیشانی باریک‌تر است.

در صورتی که فرم چهره مثلثی بوده بهتر است شینیون حنابندان به گونه‌ای انجام شود که پهنای پیشانی کمتر نشان داده شده و موها بیشتر در اطراف فک و چانه قرار گیرند.

از جمله شینیون‌های پرطرفدار مناسب برای فرم چهره مثلثی می‌‌توان به شینیون باز یا شینیون‌های بالای سر با بافت‌های درشت اشاره کرد. برای چهره‌های قلبی مدل موهای گوجه‌ای اجرا شده در پایین سر و یا شینیون‌های کج نیز جذاب خواهد بود.

☑️​شینیون مناسب صورت گرد

فرم چهره گرد به فرم چهره‌ای گفته می‌شود که طول و عرض آن با یک‌دیگر برابر بوده و تمامی استخوان‌ها به یک اندازه برجستگی دارند. برای این مدل فرم چهره بهترین مدل موی حنابندان مدل مویی بوده که سبب شود صورت لاغرتر و کشیده‌تر نشان داده شود.

به عنوان مثال شینیون‌های بالای سر که سبب افزایش طول چهره می‌شوند گزینه‌های مناسبی هستند. برای اجرای این شینیون‌ها می‌توان از تکنیک پوش دادن موها استفاده کرد.

مدل موی مخصوص حنابندان

مدل موهای مناسب حنابندان

مدل موی مخصوص حنابندان

حال که با مدل موهای مناسب هر فرم چهره آشنا شدیم نوبت به آن می‌رسد تا تعدادی از بهترین مدل موهای مخصوص حنابندان را معرفی کنیم.

✅مدل موی دم اسبی

اگر طرفدار شینیون‌های ساده و شیک هستید، مدل موی دم اسبی یکی از بهترین مدل موها برای مراسم حنابندان می‌باشد. مدل موی دم اسبی مناسب افرادی است که موی بلندی دارند. در هنگام شینیون مو به شکل دم اسبی باید توجه شود که اگر موها مجعد یا فر هستند حتما صاف و لخت گردند.

موی دم اسبی برای فرم چهره گرد و بیضی یکی از بهترین گزینه‌ها می‌باشد. برای زیباتر ساختن این مدل مو نیز می‌توان از اکسسوری‌های کوچک مانند سنجاق سرهای نگین‌دار ظریف استفاده کرد.

مدل موی مخصوص حنابندان

✅مدل موی فرق وسط | مدل موی مخصوص حنابندان

یکی از مدل موهای دخترانه و ساده‌ای که این روزها بسیار محبوبیت یافته است مدل موی فرق وسط است. این مدل مو متناسب با فرم چهره‌های قلبی و گرد بوده و عمدتا برای افرادی که موی لخت و صافی دارند گزینه مناسبی می‌باشد. این مدل مو می‌تواند به شکل باز اجرا شده و یا موها در پشت سر به سادگی جمع شوند.

مدل موی مخصوص حنابندان

✅مدل موی گوجه‌ای شلوغ

مدل موی گوجه شلوغ جز مدل موهایی بوده که اجرای آن به دقت و ظرافت زیادی نیاز دارد. اگر این مدل مو با ظرافت کامل انجام شود جلوه‌ای بسیار جذاب داشته و در عین زیبایی و جذابیت بسیار طبیعی و نچرال به نظر می‌رسد.

مدل موی گوجه‌ای برای صورت‌های بیضی و مستطیلی و به طور کلی صورت‌های کشیده گزینه مناسبی است. آن‌چه اهمیت دارد این است که این مدل مو نباید در بالای سر اجرا شود؛ بلکه موها باید در پشت سر یا قسمت پایین سر جمع گردد.

مدل موی مخصوص حنابندان

✅مدل موی بافت | مدل موی مخصوص حنابندان

از دیگر مدل موهای مخصوص حنابندان می‌توان به اجرای انواع بافت بر روی موها اشاره کرد. مدل موهای بافت به ویژه برای افرادی که موی فر یا موی کوتاهی دارند گزینه مناسبی می‌باشد.

برای اجرای مدل موهای بافت بهتر است تا جای ممکن از بافت‌های شل و به طور کلی بافت‌های ساده‌تر استفاده شود تا علاوه بر آسیب نرسیدن به موها، مدل مو راحت‌تر با آرایش و لباس حنابندان هماهنگ شود.

مدل موی مخصوص حنابندان

مدل موی مخصوص حنابندان مورد پسند شما کدام است؟

مراسم حنابندان یکی از مهمترین مراسمات پیش از عروسی بوده که در بسیاری از شهرها برگزار می‌گردد. برای مراسم حنابندان به همان اندازه که لباس و میکاپ عروس اهمیت دارد باید به شینیون عروس نیز توجه شود.

شینیون حنابندان باید به گونه‌ای انتخاب شود که با فرم چهره، نوع میکاپ و مدل لباس عروس هماهنگی داشته باشد و در عین حال با شینیون عروسی متفاوت باشد.

به نظر شما جدیدترین مدل موی مخصوص حنابندان کدام است؟ آیا شما طرفدار مدل موهای شلوغ و فرفری هستید؟ یا مدل‌های ساده و لخت را ترجیح می‌دهید؟ به نظرتان ارتباط مدل مو با لباس چقدر اهمیت دارد؟ از نظرات خود برای ما بنویسید و اگر این ملب برایتان کارساز بود، آن را برای دوستان عروس خانم خود بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *