15 پیشنهاد خرید عیدی اقتصادی و ارزان برای عزیزان ​✨​🪻​🎁​

خرید عیدی اقتصادی و ارزان

عید نوروز با رسم و رسومات بی‌شمارش شناخته می‌شود. یکی از پرطرفدارترین رسم و رسومات عید نوروز که به ویژه مورد علاقه کودکان و نوجوانان است، رسم عیدی دادن و عیدی گرفتن می‌باشد. از دیرباز مرسوم بوده است که در عید نوروز بزرگان فامیل به کوچک‌ها عیدی می‌دادند. این عیدی در بسیاری از اوقات به شکل پول نقد و گاهی به شکل هدایای مختلف می‌باشد. با توجه به وضعیت نابسامان اقتصادی این روزها بسیاری از افراد به دنبال پیشنهاداتی برای خرید عیدی اقتصادی و ارزان قیمت هستند.

در این مقاله قصد داریم تا با تعدادی از عیدی‌های اقتصادی و در عین حال شیک و زیبا آشنا شویم. اما پیش از آن بد نیست تا فلسفه عیدی دادن و عیدی گرفتن را بدانیم. با سوریتو همراه باشید.

خرید عیدی اقتصادی و ارزان

تاریخچه عیدی دادن و عیدی گرفتن

همانطور که گفته شد عیدی دادن یکی از رسومات دیرینه و باستانی عید نوروز می‌باشد که می‌توان نمونه‌هایی از این رسومات را در بخش‌هایی از کتاب تاریخ بیهقی و گفته‌های ابوریحان بیرونی مشاهده کرد. البته برخلاف روزگار امروز که عیدی‌ها به شکل نقدی درآمده‌اند، در ایام باستان عیدی‌ها در قالب هدایای مختلفی بودند.

در متون نوشته شده توسط ابوریحان بیرونی می‌خوانیم که نیشکر در ایام نوروز در ایران کشف شد. در آن زمان به دستور جمشید شاه ایران، نی‌‌ها جمع‌آوری گشته و ماده شیرینی به نام شکر از آن‌ها ساخته شد. از آن زمان مردم برای تبریک عید نوروز به یک‌دیگر شکر هدیه می‌دادند.

از دیگر عیدی‌های دوران باستان می‌توان به عناصر موجود در سفره هفت سین اشاره کرد. در واقع خانواده‌ها متناسب با توان مالی خود از سیب، سمنو، گندم و تخم مرغ رنگ شده به نشانه برکت، تداوم نژاد، فراوانی و… برای عیدی استفاده می‌کردند.

رسم عیدی دادن به شکل نقدی و در قالب سکه از زمان ساسانیان آغاز شد. در همان ایام نیز کوچک‌ترها به دست‌بوسی بزرگ‌ترها رفته و بزرگ‌تران به اعضای کوچک خانواده سکه عیدی می‌دادند.

در کتاب تاریخ بیهقی نیز می‌خوانیم که رسم عیدی دادن تا دوران غزنویان نیز ادامه داشته است و با آغاز حکومت صفویان سنت‌های نوروز با مذهب شیعه در آمیخته و رونق این جشن دوچندان شده است.

15 عیدی اقتصادی و ارزان

لیست خرید عیدی اقتصادی و ارزان

همانطور که گفته شد امروزه عیدی‌ها به شکل نقدی درآمده‌اند. بیشتر بزرگان فامیل اسکناس‌های نو را لای قرآن گذاشته و پس از سال تحویل و آغاز نوروز به کوچک‌ترها هدیه می‌دهند. اما برخی از افراد ترجیح می‌دهند به رسم پیشینیان عمل کرده و به جای عیدی نقدی برای عزیزانشان هدیه بخرند.

این هدیه‌ها بسته به توان مالی فرد و البته نسبت به گیرنده هدیه می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه تعدادی از هدایای اقتصادی و زیبایی که می‌تواند برای عیدی مناسب باشد و در لیست خرید عیدی اقتصادی و ارزان سوریتو است را بررسی می‌کنیم.

✅​عطرهای جیبی

خرید عیدی اقتصادی و ارزان

عطر همیشه به عنوان یکی از هدایای لوکس شناخته می‌شود. اگر از سلیقه طرف مقابل‌تان باخبر هستید و می‌خواهید با یک هدیه لوکس و در عین حال اقتصادی او را خوشحال کنید، عطرهای جیبی با رایحه دلخواهشان یکی از بهترین عیدی‌ها خواهد بود.

اما در هنگام خرید عطرها باید به این نکته توجه کنید که عطر برای آن دسته از افرادی مناسب است که شما از سلیقه‌شان خبر دارید. بنابراین اگر نمی‌دانید طرف مقابلتان از چه رایحه‌ای خوشش می‌آید خرید عطر به عنوان عیدی می‌تواند قدری ریسکی باشد.

✅​هندزفری و هدفون | خرید عیدی اقتصادی و ارزان

خرید عیدی اقتصادی و ارزان

از دیگر عیدی‌های کاربردی و در عین حال اقتصادی در لیست خرید عیدی اقتصادی و ارزان که می‌تواند طرف مقابلتان را بسیار خوشحال کند، انواع هندزفری و هدفون است. هندزفری‌ها و هدفون‌ها دارای مدل‌های مختلفی هستند که همین تنوع سبب می‌شود از طیف قیمت گسترده‌ای برخوردار باشند.

بنابراین شما می‌توانید متناسب با بودجه‌تان مدل‌های مختلف این وسیله کاربردی را خریداری کنید. در نظر داشته باشید که در بین انواع هندزفری نمونه‌های سیمی آن قیمت اقتصادی‌تری دارند.

✅​زیورآلات استیل

خرید عیدی اقتصادی و ارزان

همه می‌دانیم که قیمت طلا در نزدیکی عید نوروز بسیار بالا می‌رود. بنابراین زیورآلات طلا جزو گزینه‌های اقتصادی برای عیدی به شمار نمی‌آیند. چنانچه طرف مقابل شما به زیورآلات علاقه دارد، می‌توانید زیورآلات استیل یا زیورآلات نقره را به وی عیدی بدهید.

اگر انتخاب شما برای عیدی دادن زیورآلات باشد دستتان برای خرید بسیار باز است. شما می‌توانید متناسب با سلیقه طرف مقابلتان انواع گوشواره، دستبند، انگشتر، پلاک و زنجیر، پابند یا انواع نیم ست را خریداری کنید.

چنانچه قصد خرید عیدی برای دوست صمیمی‌تان را دارید، خرید دستبندها یا گردنبندهای ست نیز می‌تواند ایده‌ای جذاب و در عین حال اقتصادی باشد.

✅​دفترچه خاطرات | خرید عیدی اقتصادی و ارزان

خرید عیدی اقتصادی و ارزان

دفترچه خاطرات برای کسی که عاشق نوشتن است، یک عیدی منحصربه‌فرد محسوب می‌شود. اگر طرف مقابل شما به نوشتن علاقه دارد، می‌توانید یک دفترچه خاطرات زیبا به او هدیه دهید. اگر بخواهید قدری خلاقانه‌تر عمل کنید می‌توانید برای طرف مقابلتان یک دفترچه خاطرات بسازید.

این ایده عمدتا برای عیدی دادن به همسر یا عشق زندگیتان کاربردی است. منظور از ساخت دفترچه خاطرات آن است که عکس‌های زیبایی که با یک‌دیگر دارید را در دفترچه خاطرات بچسبانید و یا خاطرات تلخ و شیرینی که با یک‌دیگر تجربه کرده‌اید را در دفترچه خاطرات برای او بنویسید.

چنین عیدی می‌تواند از لحاظ معنوی بسیار ارزشمند و از لحاظ مادی خرید عیدی اقتصادی و ارزان باشد.

✅​ست چرم

خرید عیدی اقتصادی و ارزان

چرم جزو جذاب‌ترین هدیه‌ها برای آقایان به شمار می‌آید. شما می‌توانید متناسب با سلیقه طرف مقابل خود انواع ست‌های چرمی موجود در بازار را خریداری کنید. ست‌های چرمی معمولا شامل کمربند، کیف پول، جاکارتی و جاسوئیچی می‌باشد. اما نمونه‌های کوچک‌تر آن نیز وجود دارد.

در نظر داشته باشید که ست‌های چرم طبیعی ممکن است قیمت بالایی داشته باشند. بنابراین ست‌های چرم مصنوعی که قیمت پایین‌تری دارند می‌تواند یک عیدی اقتصادی و کاربردی باشد.

✅​کتاب | خرید عیدی اقتصادی و ارزان

خرید عیدی اقتصادی و ارزان

چنانچه طرف مقابل‌تان اهل شعر و ادب است یا به مطالعه علاقه دارد، کتاب بهترین هدیه برای او می‌باشد. شما می‌توانید متناسب با سبک مورد علاقه وی و البته نویسنده مورد علاقه او یک کتاب جذاب به او عیدی بدهید.

اگر می‌خواهید کتاب خریداری شده قدری نفیس‌تر و عیدی شما گران قیمت‌تر به نظر برسد کتاب‌های شعر، مجموعه کتاب‌های چند جلدی و کتاب‌های قابدار جزو عیدی‌های ارزشمند به شمار می‌آیند.

✅​گل و گیاه

خرید عیدی اقتصادی و ارزان

افراد زیادی هستند که به پرورش گل و گیاه علاقه دارند. از این رو خرید انواع گلدان، گل طبیعی، دسته گل، سبد گل، باکس گل، تراریوم و… می‌تواند برای آن‌ها بسیار ارزشمند باشد.

تفاوتی ندارد که طرف مقابلتان آقا یا خانم است. اگر به گل و گیاه علاقه دارد یک گلدان پتوس، یک گلدان سانسوریا، یک گلدان زیبای حسن یوسف یا حتی یک شاخه گل رز می‌تواند برای او یک عیدی بسیار با ارزش باشد.

✅​انواع اکسسوری و لوازم دکوری | خرید عیدی اقتصادی و ارزان

خرید عیدی اقتصادی و ارزان

کمتر کسی را می‌توان یافت که از لوازم دکوری خوشش نیاید. بنابراین اگر تا حدودی با سلیقه طرف مقابلتان آشنا هستید، می‌توانید برای عیدی به سراغ خرید انواع اکسسوری و لوازم دکوری بروید.

لوازم دکوری جزو محصولاتی بوده که به واسطه تنوع بالا از طیف قیمت گسترده‌ای برخوردار هستند. از این رو شما می‌توانید متناسب با بودجه خود و البته در نظر گرفتن سلیقه طرف مقابل یک عیدی جذاب و منحصر‌به‌فرد تهیه کنید

✅​ظروف و تابلوهای میناکاری و کاشی‌کاری

خرید عیدی اقتصادی و ارزان

ظروف میناکاری جزو ظروف لوکس این روزها به شمار می‌آید. چنانچه طرف مقابل شما از طرح‌های سنتی خوشش می‌آید ظروف و تابلوهای میناکاری یا کاشی کاری شده می‌‌تواند عیدی مناسبی برای او باشد. این ظروف نیز به واسطه تنوع بالا در قیمت‌های مختلف قابل خریداری می‌باشد.

✅​انواع لوازم آرایشی | خرید عیدی اقتصادی و ارزان

خرید عیدی اقتصادی و ارزان

برای بانوان لوازم آرایشی جزو هدایای جذاب به شمار می‌آید. شما می‌توانید برای همسر یا خواهر خود به عنوان عیدی انواع لوازم آرایشی را تهیه کنید. لوازمی مانند پالت‌های سایه، ست‌های لاک، ست‌های مانیکور، کیف لوازم آرایشی، انواع ماسک‌های ورقه‌ای صورت، انواع بالم لب، انواع لوسیون، انواع رژ لب و… همگی جزو عیدی‌های جذاب و اقتصادی برای بانوان هستند.

✅​سنگ نمک تزیینی

خرید عیدی اقتصادی و ارزان

این روزها فنگ شویی و سنگ درمانی جزو موضوعات بسیار پرطرفدار هستند. از این رو شما می‌توانید از اکسسوری‌های مربوط به این حوزه‌ها به عنوان عیدی استفاده کنید.

سنگ نمک جزو سنگ‌های پرخاصیتی بوده که در علم فنگ شویی بسیار حائز اهمیت است. این روزها سنگ‌های نمک به شکل‌های تزیینی و زیبا در بازار یافت می‌شود. شما می‌توانید این سنگ نمک‌های تزیینی را به عنوان یک عیدی خاص به طرف مقابل خود تقدیم کنید.

✅​ماگ | خرید عیدی اقتصادی و ارزان

خرید عیدی اقتصادی و ارزان

برای علاقمندان به چای، قهوه و انواع نوشیدنی ماگ جزو هدیه‌های ارزشمند است. شما می‌توانید در خرید ماگ قدری خلاقانه عمل کرده و متناسب با ماه تولد یا سلیقه طرف مقابلتان این هدیه را خریداری کنید. ماگ‌هایی با طرح‌های نوشته، نام فرد، خصوصیات ماه تولد و همچنین ماگ‌های حرارتی هدیه‌های جذابی هستند.

✅​قاب گوشی

خرید عیدی اقتصادی و ارزان

یکی دیگر از هدایا در لیست خرید عیدی اقتصادی و ارزان سوریتو قاب گوشی است. برای نوجوانان و جوانان قاب گوشی می‌تواند عیدی مناسبی باشد. شما می‌توانید متناسب با سلیقه فرد و البته سن و سال او نسبت به خرید انواع قاب گوشی یا اکسسوری‌های مربوط به گوشی مانند استیکرهای گوشی یا انواع پاپ سوکت اقدام کنید.

✅​فلش مموری | خرید عیدی اقتصادی و ارزان

خرید عیدی اقتصادی و ارزان

از دیگر عیدی‌های اقتصادی و در عین حال کاربردی برای جوانان فلش مموری است. با خرید فلش مموری شما می‌توانید با یک تیر دو نشان زده و در عین حال که هزینه اندکی برای خرید عیدی صرف کرده‌اید، یک وسیله کاربردی و دائمی را به عزیزانتان هدیه دهید.

✅​انواع پوشاک

خرید عیدی اقتصادی و ارزان

لباس‌های مختلف نیز می‌تواند به عنوان عیدی خریداری شود. شما می‌توانید متناسب با سن و سلیقه طرف مقابل خود انواع لباس را به عنوان عیدی به او تقدیم کنید. لباس‌هایی مانند تیشرت، کلاه، کراوات و پاپیون گزینه‌های مناسبی برای آقایان و لباس‌هایی مانند ست‌های تاپ و شلوارک، شال، دستکش، کیف و کفش گزینه‌های مناسبی برای عیدی دادن به بانوان می‌باشد.

آماده خرید عیدی اقتصادی و ارزان هستید؟

عیدی دادن یک رسم دیرینه نوروز بوده که از دوران باستان تا همین امروز مردم زیادی به آن پایبندند. اگرچه امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به عزیزانشان به شکل نقدی عیدی دهند، برخی از افراد مایلند قدری خلاقانه‌تر عمل کرده و هدیه‌های گوناگونی را به عنوان عیدی انتخاب کنند. در بالا 15 پیشنهاد خرید عیدی اقتصادی و ارزان را بررسی کردیم.

به نظر شما بهترین عیدی برای عزیزان چیست؟ شما طرفدار خرید عیدی اقتصادی و ارزان هستید یا ترجیح می‌دهید بودجه بالایی برای عیدی در نظر بگیرید؟ پیشنهاد شما برای هدیه عیدی چیست؟ از نظرات و تجربیات خود برای ما بنویسید و اگر این مطلب را دوست داشتید، برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *