لنز کانن CINE-SERVO 15-120mmکانن Canon برای خط سینمایی خود لنزهایی حرفه‌ای تولید می‌کند. لنز کانن 15-120 میلی‌متری با نام CINE-SERVO 15-120mm T2.95-3.95 EF از جمله لنزهای خط سینمایی کانن است که به تازگی توسط این کمپانی معرفی شده است. لنز کانن CINE-SERVO 15-120mm برای تولید محتوایِ رخدادها و خلاقانه ایده‌آل است.

لنز کانن 15-120 میلی‌متری مدل جدیدی در خط تولید CINE-SERVO است که جذابیت‌های خاص خودش را دارد. اگر به دنبال مستندسازی حرفه‌ای هستید، بدون شک این لنز می‌تواند مخاطبان را هیجان‌زده کند و راه‌حلی فوق‌العاده برای حرفه‌ای‌ها است. در ادامه قصد داریم به معرفی این لنز بپردازیم. برای آشنایی با لنز کانن CINE-SERVO 15-120mm با ما همراه باشید.

از لنز سینمایی کانن CINE-SERVO 15-120mm چه می‌دانید؟

لنز کانن CINE-SERVO 15-120mmلنز سینمایی 15-120 میلی‌متری کانن از مانت EF/PL برای اتصال به دوربین‌های حرفه‌ای سینمایی Arri و خط دوربین سینمایی کانن برخوردار است. با اشاره به نام CINE-SERVO این لنز از محصولات رده بالای کانن به شمار می‌آید. این مدل در کنار محصولات دیگر کانن 50-1000، 25-250 و 17-120 میلی‌متری قرار می‌گیرد.

این لنز به تازگی توسط کمپانی نام آشنای کانن معرفی شده است. یک لنز فول‌فریم Super 35mm و Full Frame که با وجود فاصله کانونی وسیع از التراواید تا تله‌فوتو، کاربرد وسیعی در دنیای فیلمبرداری دارد. در صورت استفاده از اکستندر این فاصله کانونی از 22.5 تا 180 میلی‌متری را پوشش خواهد داد. این لنز از یک اکستندر داخلی built-in EXTENDER برخوردار است.

حد گشودگی دیافراگم از T2.9 تا 3.95 است که با توجه به دیافراگم 11 تیغه‌ای، کیفیت بسیار مطلوب در نور کم و شدید از خودش نشان می‌دهد. همچنین کانن از آخرین فناوری‌های اپتیکال خود در ساخت این لنز بهره‌ برده است. لنز با قابلیت HDR که در صورتِ پشتیبانی دوربین فیلمبرداری قادر است تا رزولوشن 8K تصاویر را ضبط کند.

لنز کانن CINE-SERVO 15-120mmفناوری‌های اپتیکال نظیر تصحیح ناهنجاری کروماتیک chromatic aberration و پوش‌های بهینه، پدیده‌های شبح‌زدگی ghosting و فلیر flare را به حداقل ممکن می‌رساند. بالانسی از رنگ گرم warm-color، توناژ پوست را با جزئیات بافت به خوبی نمایش می‌دهد.

لنز کانن CINE-SERVO 15-120mm از DPAF پشتیبانی می‌کند که شما را قادر می‌سازد از قابلیت فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS AF برخوردار باشید. همچون 7×17 KAS S CINE-SERVO 17-120mm و CINE-SERVO 50-1000mm و 25-250mm خبری از امکان IS نیست.

علائم لنزهای کانن

لنز کانن CINE-SERVO 15-120mm

کیفیت و وضوح فوق‌العاده با لنز کانن CINE-SERVO 15-120mm

لنز کانن CINE-SERVO 15-120mmبا استفاده لنز 15-120 میلی‌متری کانن و یک دوربین سازگار، کاربر قادر است با کیفیت شگفت‌انگیز جزئیات سوژه را ثبت کند. همچنین پشتیبانی از قطعِ Super 35mm و Full Frame در کنار دیافراگم 11 تیغه عنبیه‌ایی، هایلایت با عمق میدان سینمایی تولید خواهد شد.

همگام‌سازی با سیستم‌های مجازی Virtual Systems

لنز کانن CINE-SERVO 15-120mmبا وجود دو کانکتور 20 پین برای کنترل زوم و فوکوس، یک کانکتور 20 پین سوم منجر به امکان اینکود 16-bit داده‌ها برای اطلاعات پوزیشنال و خروجی‌‌های Cooke/ i Technology‌ و ZEISS eXtended Data‌ که فقط با مانت PL سازگار است را فراهم می‌کند. این امکان برای استفاده در استودیوهای ویرچوال و اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی VR کاربردی است.

طراحی بهینه لنز کانن CINE-SERVO 15-120mm

لنز کانن CINE-SERVO 15-120mmبا حذف واحد درایو در لنز کانن 15-120 میلی‌متری CINE-SERVO 15-120mm T2.9-3.95 شبیه به لنزهای سنتی دنیای سینما شده است. قطر جلویی 114 میلی‌متری دارد. قطر فیلتر هود 127 و لنز 112 میلی‌متر است. قطر بیرونی محصول 186.7 در 131.7 در 249.9 میلی‌متری است. وزن آن هم 3.40 کیلوگرم است که با توجه به کاربرد و فاصله کانونی توجیه‌پذیر است.

واحد درایو در لنز کانن 15-120 میلی‌متری قابلیت جدا شدن دارد. در حین اتصال مجدد نیازی به کالیبراسیون مجدد نیست. بخش کنترل زوم از یک صفحه نمایش مینی برخوردار است که اطلاعات زوم، فوکوس و تنظیمات عنبیه iris را می‌توان مشاهده کرد.

کاربردهای لنز کانن CINE-SERVO 15-120mm

لنز کانن CINE-SERVO 15-120mmبا توجه به این که لنز کانن 15-120 میلی‌متری جزء خط تولید CINE-SERVO به شمار می‌آید، مشخصاً برای فیلمبردارنِ حرفه‌ای کاربرد دارد. با توجه به مانت PL‌ می‌توان این لنز را به دوربین‌های فوقِ حرفه‌ای فیلمبرداری Arri متصل کرد. همچنین از مانت EF سینمایی کانن هم برخوردار است که می‌توان به دوربین‌های حرفه‌ای کانن نظیر Canon EOS R5 C، Canon EOS C500 Mark II و مواردی از این دست متصل کرد.

لنز کیفیتی فوق‌العاده دارد و در این جای هیچ شکی نیست. فاصله کانونی قادر است شما را در فیلمبرداری از انواع مراسم و رخدادها نظیر عروسی یا تجمعات در خیابان‌ها و کنار ساختمان‌ها کاربرد دارد. فاصله کانونی 120 میلی‌متری در کنار حد گشودگی T2.95-3.95 و دیافراگم 11 تیغه‌ای، پرتره‌هایی بی‌نظیر خلق خواهد کرد که در ضبط محتوای مصاحبه یا محتوای ویدیویی برای شبکه‌های اجتماعی می‌توان به آن تکیه کرد.

Best Canon Camera for Video

دوربین‌های کمپانی Arri و سازگاری با لنز کانن 15-120 میلی‌متری

لنز کانن CINE-SERVO 15-120mmدوربین‌های کمپانی Arri از مانت PL برخوردار هستند که لنز کانن سینمایی 15-120 میلی‌متری با آن‌ها سازگار است. برای مثال ARRI ALEXA MINI 4K CINEMA CAMERA دوربینی جمع و جور به شمار می‌آید که امکاناتی متعدد و فوقِ حرفه‌ای برای کاربرانش مهیا می‌کند.

اَری ARRI یک تولید کننده تجهیزات موشن پیکچر بوده که دفتر مرکزی آن در مونیخ واق شده است. این کمپانی از 1917 فعال است و از آن با لقب قهرمان مخفی یاد می‌کنند. بد نیست بدانید، فیلم‌های فوق‌العاده‌ای مثل Hugo، زندگی پی، بیردمَن و جاذبه Gravity از این دستگاه برای ضبط سکانس‌ها بهره‌مند بودند.

مشخصات لنز کانن CINE-SERVO 15-120mm در یک نگاه

لنز کانن CINE-SERVO 15-120mm

  • مانت EF/PL
  • فاصله کانونی 15-120 میلی‌متری
  • حد گشودگی دیافراگم 95-3.95
  • دیافراگم 11 تیغه برای خلق بوکه‌های جذاب creamy natural bokeh
  • نسبت زوم 8X
  • رزولوشن 8K، 4K و قابلیت HDR
  • حداقل فاصله‌ فوکوس 85 سانتی‌متری
  • ابعاد 186.7 در 131.7 در 249.9 میلی‌متری
  • وزن 3.40 کیلوگرمی

قطعاً کاربرانی که به دنبال یک لنز سینمایی هستند از شنیدن خبر عرضه‌ این لنز خوشحال خواهند شد که البته قیمت احتمالیِ بالای آن باعث می‌شود تا اکثر کاربرانِ ایرانی آن را در رویای خود بپرورانند. اما اگر به طور حرفه‌ای به تصویربرداری‌های سینمایی می‌پردازید، شاید فراهم کردن بودجه برای خرید این غول سینمایی چندان دور از رویا نباشد. بهتر است در ادامه دو نمونه از لنزهای زوم محبوب از برند کانن را به شما معرفی کنیم.

لنز کانن Canon EF 70-200mm f/2.8L IS III USM

  • مانت (دهانه): Canon EF – فرمت فول فریم
  • فاصله کانونی: ۲۰۰-۷۰ میلی‌متر (لنز متغیر)
  • محدوده دیافراگم: F/2.8-F/32 (حداقل عدد دیافراگم: F/2.8)
  • دارای ۸ تیغه، ۱۹ گروه و ۲۳ عنصر اپتیکی
  • پوشش فوق‌العاده و بهره‌گیری از موتور فوکوس بی‌صدا
  • دارای دکمه تغییر حالت MF و AF (فوکوس دستی و اتوماتیک)
  • حداقل فاصله فوکوس: ۱۲۰ سانتی‌متر
  • اندازه دهانه فیلتر: ۷۷ میلی‌متر
  • طول: ۱۹۹ میلی‌متر
  • وزن: ۱۴۴۰ گرم
  • مدل هود: ET-87
  • دارای هود مدل ET-87 و کیف پوشاننده لنز

button

لنز کانن Canon EF 100-400mm F4.5-5.6L IS II USM

  • مانت (دهانه): Canon EF – فرمت فول فریم
  • فاصله کانونی: ۴۰۰-۱۰۰ میلی‌متر (لنز سوپر تله متغیر)
  • محدوده دیافراگم: F/4.5-F/40 (حداقل عدد دیافراگم: F/4.5-F/5.6)
  • دارای ۹ تیغه، ۱۶ گروه و ۲۱ عنصر اپتیکی
  • پوشش فوق‌العاده و بهره‌گیری از موتور فوکوس بی‌صدا
  • دارای لرزشگیر تصویر اپتیکال
  • دارای دکمه تغییر حالت MF و AF (فوکوس دستی و اتوماتیک)
  • حداقل فاصله فوکوس: ۹۸ سانتی‌متر
  • اندازه دهانه فیلتر: ۷۷ میلی‌متر
  • طول: ۱۹۳ میلی‌متر
  • وزن: ۱۵۷۰ گرم
  • مدل هود: ET-38D
  • دارای هود مدل ET-38D

button

آیا به خرید لنز کانن CINE-SERVO 15-120mm علاقه دارید؟

لنز کانن CINE-SERVO 15-120mmهمانطور که اشاره کردیم برای خرید لنز کانن CINE-SERVO 15-120mm به یک بودجه درست و حسابی حدود 34 هزار دلار نیاز خواهید داشت. به هر حال نمی‌توان از امکانات بی‌نظیر در کنار کیفیت این لنز چشم‌پوشی کرد. تولیدکنندگان فیلم‌های ماندگار در سینما با بهره‌بری از بهترین تجهیزات توانسته‌اند نام خود را در تاریخ برای همیشه ثبت کنند.

شما تا چه حد به خرید لنز کانن CINE-SERVO 15-120mm علاقه دارید؟ آیا فقط محدودیت بودجه است که شاید شما را دچار تردید کند؟ به نظرتان این لنز حرفه‌ای با کدام مدل قابل مقایسه است؟ آیا اولویت شما به عنوان اولین انتخاب محصولات محبوب برند کانن است؟ نظرات و تجربیات خود را در استفاده با لنزهای کانن برای ما بنویسید. همچنین این مقاله را برای دوستان خود که شیفته محصولات کانن هستند، بفرستید.

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را بخوانید

دسته بندی ها: