راهنمای خرید بهترین دوربین های عکاسی برای والدین

راهنمای خرید بهترین دوربین های عکاسی برای والدین

بچه ها سریع، غیر قابل پیش بینی و متنفر از نشستن هستند. از این رو، نهایت کیفیت اتوفوکوس یک دوربین عکاسی را باید روی بچه ها امتحان کرد. خوشبختانه طی چندین سال گذشته پیشرفت های فن آوری اتوفوکوس، راه خود را به صنعت عکاسی باز کرده است. ما متخصصین دیدنگار، در اینجا، لیستی از دوربین هایی را تهیه کرده ایم که فکر می کنیم بهترین انتخاب برای والدین جهت عکاسی از کودکان هستند و انتخاب برتر خودمان را هم در بین این دوربین ها، ارائه کرده ایم.

بهترین دوربین های عکاسی برای والدین

دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M6

مطمئنا وقتی کیفی پر از اسباب بازی و پوشک و خوراکی حمل می کنید، دلتان نمی خواهد یک دوربین عکاسی سنگین هم به این همه بار اضافه شود. ما دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M6 را به خاطر طراحی سبک و جمع و جورش به عنوان دوربین برتر لیست مان انتخاب کردیم.
به علاوه اتوفوکوس پیکسل دوگانه یا دوئال پیکسل ( Dual Pixel ) دوربین کانن M6 ردیابی سوژه های در حال حرکت را آسان می کند. کنترل های ساده صفحه نمایش لمسی دوربین کنون Canon M6، فوکوس و کار کردن با این دوربین را با دستانی پر از وسایل کودکتان، آسان کرده است. کیفیت ویدئوی این دوربین ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه است که البته تکنولوژی ۴K را که برخی از حریفان دوربین کنن M6 ارائه می دهند، ندارد. ولی دوربین کنون M6 دارای یک اتوفوکوس ( autofocus ) و صفحه نمایش لمسی قابل اطمینان است که ضبط ویدئو را آسان می کند.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

راهنمای خرید دوربین عکاسی

ما متخصصین شرکت دیدنگار لیست زیر را در حالی تهیه کردیم که دوربین دیجیتال بدون آینه کنون Canon EOS M6 را به عنوان برترین پیشنهاد یعنی بهترین دوربین برای والدین، به شما ارائه می دهیم. ولی بقیه دوربین های لیست زیر هم ارزش کافی برای بررسی دارند.
اگر با انتخاب ما یعنی دوربین کانن Canon M6 قانع نشده اید، این راهنمای خرید دوربین برای والدین را بخوانید و مشخصات  فنی، جزئیات، نقاط ضعف و قوت دیگر دوربین ها را نیز بررسی کنید.

دوربین بدون آینه کانن Canon EOS M6

سنسور APS-C CMOS 24 مگاپیکسلی، اتوفوکوس Dual Pixel – کیفیت ضبط فیلم ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه

نقاط قوت:

– سنسور ۲۴ مگاپیکسلی با کیفیت
– کنترل صفحه نمایش LCD لمسی ساده
– فوکوس خودکار در ۸۰ درصد فریم ها

نقاط ضعف:

– عمر کوتاه باتری
– هنگامی که صفحه نمایش لمسی را برای سلفی گرفتن ۱۸۰ درجه به سمت بالا می چرخانیم صفحه نمایش دیگر قابل رویت نیست.
– کیفیت ویدئو فقط ۱۰۸۰ است.
دوربین بدون آینه ( mirrorless camera ) کانن Canon EOS M6، یک دوربین رده متوسط است که دارای سه ابزار کنترلی برای عکاسی در دوربین های شبه SLR است.  سیستم فوکوس تشخیص چهره در این دوربین با استفاده از اتوفوکوس پیکسل دوگانه (Dual Pixel) به صورت هوشمندانه ای عمل می کند
کنون M6 دارای سه دیال دستوری، یک دیال مخصوص تنظیم نور و یک صفحه نمایش برای کنترل ساده و سریع نور و فوکوس اتوماتیک است. صفحه نمایش مثل یک صفحه لمسی عمل می کند و به کاربر امکان تعیین و جابجایی سریع نقطه فوکوس را می دهد. دوربین کانن Canon M6 به دلیل نداشتن منظره یاب (view finder) ، خیلی سبک و جمع و جور است.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

راهنمای خرید دوربین کارکرده

فن آوری ردیابی اتوفوکوس پیکسل دوگانه (Dual Pixel) دوربین های کنون واقعا حیرت انگیز است. این پردازش گر پیشرفته از نسخه های قبلی خیلی بهتر است. با این حال دوربین کانن  Canon M6نسبت به همتایانش زمان خاموشی طولانی تری دارد.
دوربین دیجیتال کانن مدل EOS M6 به دلیل نداشتن منظره یاب، خیلی سبک و جمع و جور است ولی کیفیت تصویر آن همچنان تحسین برانگیز است.
عملکرد Raw این دوربین خوب است و رنگ های زیبایی را ارائه می دهد. البته عملکرد نوردهی ضعیف کنن  M6 ربطی به استاندارد های تعیین شده در این رده دوربین ها ندارد.
کیفیت ۱۰۸۰ و ۶ فریم بر ثانیه ویدئویی دوربین کانن Canon M6 رزولوشن پایینی دارد. با این حال، ضبط فیلم های طولانی با کیفیت، به لطف سیستم اتوفوکوس دوئال پیکسل (Dual Pixel) قدرتمند و لرزشگیر تصویر دوربین امکان پذیر است.
در کل، دوربین کنون M6 یک محصول با کیفیت و سبک وزن است که برای عکاسان تازه کار یک گزینه خوب برای مصارف ببین و بگیری (کامپکت)  (point-and-shoot) است. این دوربین بسیار کوچک، دارای آخرین فن آوری های شرکت کنون است و قدرت فن آوری پیکسل دوگانه (Dual Pixel)  را با حداقل فضا، به حداکثر رسانده است.
به نظر ما دوربین کانن Canon M6 بهترین گزینه برای عکاسی از کودکان دائما در حال جنب و جوش است و ورزن سبک آن سرعت شما را، در هنگام پا به پا دویدن با بچه ها، کم نمی کند.

نمونه عکس های گرفته شده توسط دوربین کانن Canon EOS M6:

دوربین کانن Power Shot G1X Mark III Canon

سنسور APS-C CMOS 24 مگاپیکسلی، فاصله کانونی ۲٫۸-۵٫۶ معادل  ۲۴- ۷۲ میلیمتر، سیستم اتوفوکوس Dual Pixel

نقاط قوت:

– سنسور APS-C در یک بدنه جمع و جور
– کیفیت عکس عالی برای یک دوربین با لنز ثابت
– اتوفوکوس Dual Pixel خوب

نقاط ضعف:

– قیمت بالا
– لنز ثابت
– فاقد ضبط ویدئوی با فرمت ۴K
دوربین پاورشات کانن G1X Mark III Canon اولین دوربین کوچک شرکت کنون است که یک سنسور بزرگ مثل APS-C را در خود جای داده است، این در حالی است که همه دوربین های این سایزی شرکت کنون در رده مبتدی، DSLR ها قرار می گیرند. به علاوه، سنسور ۲۴ مگاپیکسلی، فاصله کانونی لنز معادل ۲۴- ۷۲ میلیمتر، لنزهای F2.8-5.6 و اتوفوکوس  دوئال پیکسل Dual Pixel را بهبود می بخشد. دوربین کانن  G1 X III برای عکاسان خوش ذوقی طراحی شده است که میخواهند دوربین را همه جا با خود حمل کنند و از مناظر ثابت عکس بگیرند. با این حال اگر دلتان بخواهد ویدئو های دقیق و پر جزئیات ضبط کنید، متاسفانه این دوربین دارای قابلیت ضبط ۴K نیست.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

دوربین اینستکس مینی 9 یک فانتزی دوست داشتنی !

صفحه نمایش لمسی ۳ اینچی کاملا چرخان دوربین کانن  G1 X III امکان عکس گرفتن از بالا و پایین را فراهم می کند. این دوربین یک منظره یاب الکترونیکی توکار و یک سری تنظیمات دستی کارآمد دارد که عکاسان خوش ذوق راضی نگه میدارد. دستگیره کوچک برجسته و طراحی زیبای دوربین کانن  G1 X III برای افرادی مناسب است که به دنبال دوربین های کوچکی به سبکی دوربین های سونی RX100 Sony هستند، ولی G1X III با وجود کوچک بودن، یک دوربین جیبی ( کامپکت ) محسوب نمی شود.
دوربین کنون Canon G1X Mark III برای عکاسان خوش ذوقی طراحی شده است که می خواهند دوربین را همه جا با خود حمل کنند و از مناظر ثابت عکس بگیرند.
اتوفوکوس پیکسل دوگانه (Dual Pixel) هم سریع و هم کار آمد است، و ما انتظار داریم که در عکاسی پیاپی ۷ فریم بر ثانیه به خوبی عمل کند. از صفحه نمایش لمسی میتوان برای انتخاب و تغییر سریع نقطه فوکوس حتی در ویدئو ها هم استفاده کرد.
در کل خروجی های عکس با فرمت JPEG دوربین های کانن عالی هستند و کنون G1X Mark III نیز از این قاعده مستثنی نیست. بدون نیاز به اشباع رنگ در تنظیمات، رنگ عکس های این دوربین بسیار دلپذیر است. با این حال ترکیب سنسور و پردازشگر در این دوربین بهترین نتیجه ایزو ISO را نداده است و جزئیات ISO را ندارد. دینامیک رنج ( dynamic range ) فایل Raw دوربین کنون G1X Mark III بهتر از کنونهای دارای سنسور APS-C قبلی است و امکان پردازش تصویر بهتری را می دهد.
در دنیایی که به سمت ویدئوهایی با فرمت ۴K پیش می رود، دوربین کانن G1X Mark III هنوز با فرمت ۶۰ فریم بر ثانیه کار می کند. در این دوربین ویژگی هایی مانند کنترل اتوفوکوس از طریق صفحه نمایشی لمسی، یک فیلتر تو کار ND و یک ال سی دی چرخان برای عکاسان غیر حرفه ای مناسب هستند.
قیمت دوربین کنون G1X III زیاد است ولی در عوض خصوصیات و امکاناتی را ارائه می دهد که از یک دوربین پیشرو انتظار دارید. این دوربین کنترل دستی، سنسوری بزرگ، دامنه زوم توکار و یک منظره یاب الکترونیکی  (EVF ) توکار دارد که برای عکاسان خوش ذوق، جذاب است. سایز کوچک و فوکوس خودکار عالی دوربین کانن G1X Mark III Canon برای والدینی که می خواهند پا به پای کودکشان جنب و جوش کنند، مناسب است. ولی هنوز بهترین پیشنهاد ما دوربین کنون M6 است.

نمونه عکس های گرفته شده توسط دوربین کانن G1X Mark III Canon:

دوربین نیکون Nikon D7500

دوربین عکاسی نیکون D7500

سنسور  MP APS-C CMOS 20.9 مگاپیکسلی – سیستم اتوفوکوس۵۱ نقطه ای – صفحه نمایش لمسی چرخشی ۳٫۲ اینچی

نقاط قوت:

– کیفیت عکس عالی
– نرخ عکاسی پیاپی سریع و بافر عمیق
–  ردیابی اتوفوکوس عالی از طریق منظره یاب
– یک دوربین DSLR سبک و جمع و جور در این رده

نقاط ضعف:

– لنز های محدود در مواقع فیلمبرداری ۴K
– سیستم  Snapbridge Wi-Fi این دوربین نیاز به بهبود دارد
– اتوفوکوس ویدئویی متوسط
دوربین نیکون Nikon D7500 یک دوربین DSLR قابل و مناسب است که با حسگر CMOS 20.9 مگاپیکسلی خود عکس های باکیفیتی ایجاد میکند و بافر عالی و سیستم اتوفوکوس تحسین برانگیزی دارد.
دوربین نیکون D7500 یک دوربین DSLR جمع و جور است ولی بزرگتر از خیلی از همتایان بدون آیینه خود است. نسبت به نسخه قبلی اش جای دست راحت تر و محافظ بهتری دارد. صفحه نمایش لمسی چرخان D7500 کار آمد است و برای فوکوس کردن، منو گردی و نمایش عکس مناسب است. اندازه منظره یاب اپتیکی دوربین نیکون D7500 خوب است و دارای یک حسگر چشمی است که وقتی درحال استفاده از دوربین هستید، صفحه نمایش را خاموش می کند.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

راهنمای خرید دوربین نیکون و مقایسه 3 دوربین

همچنین عملکرد اتوفوکوس ۵۱ نقطه ای نیکون D7500 بسیار خوب است. به لطف سنسور مقیاس سنج ۱۸۰k-pixel RGB ردیابی سوژه در این دوربین بسیار دقیق است. نرخ عکاسی پیاپی این دوربین ۸ فریم در ثانیه است و همچنین با  بافر عمیق این دوربین می توان ۵۰ عکس  Raw یا ۱۰۰ عکس به  JPEG  به صورت پیاپی عکاسی نمود؛ این به این معنی است که نیکون D7500 دوربین مناسب برای  عکاسی  ورزشی و اکشن است.
به لطف سنسور مقیاس سنج ۱۸۰k-pixel RGB ردیابی سوژه دوربین نیکون Nikon D7500 بسیار دقیق است.
کیفیت عکس این دوربین عالی است. رنگ های JPEG دلپسند هستند و در ایزوی ISO های بالا کاهش نویز به خوبی انجام می شود. کیفیت عکس Raw به خاطر دامنه دینامیکی و نویز نور کم مثال زدنی است.
دوربین نیکون Nikon D7500 توانایی فیلم برداری با فرمت  ۴K/UHD را دارد. کیفیت فیلم برداری ۴K این دوربین در مقایسه با حریفانش یک سر و گردن بالاتر است. این دوربین همچنین قادر به ضبط ویدئوی فول اچ دی (full HD  ) با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه است. در طول ضبط فیلم، وضعیت اتوماتیک ایزو قابلیت تغییر پیدا می کند. نیکون D7500 علاوه بر دارا بودن میکروفون داخلی می تواند به میکروفون جانبی هم مجهز شود (همچنین  هدفون دارد). سیستم اتوفوکوس این دوربین در طول ضبط ویدئو خیلی کارآمد نیست، زیرا نویز و پرش دارد و گاه به گاه فوکوس می کند.
اگر به دنبال خرید یک دوربین DSLR با قیمتی ارزان تر از ۱۵۰۰ دلار هستید، نیکون D7500 انتخابی قوی است. این دوربین به عنوان یکی از دوربین های APS-C  نیکون عملکردی فوق العاده، همراه با کنترل ها و شخصی سازی های بسیار زیاد ارائه می دهد که بسیاری از خواسته های عکاسان را برآورده می کند. البته دوربین های دیگری که ویدئوهایی با کیفیت ۴K می گیرند کیفیت اتوفوکوسشان از این دوربین بهتر است و محدودیت کراپ ندارند. در پایان نیکون D7500 برای یک عکاس منظره و کسانی که می توانند از لنز های متنوع استفاده کنند، بهترین انتخاب است.
برای خرید دوربین نیکون Nikon D7500 و آگاهی از آخرین قیمت ها روی لینک های زیر کلیک کنید.

نمونه عکس های گرفته شده توسط دوربین نیکون Nikon D7500:

 

دوربین بدون آینه سونی آلفا Sony Alpha a7 II

سنسور CMOS فول فریم ( full frame ) 24.3 مگاپیکسلی – صفحه نمایش OLED با ۲,۳۶۰,۰۰۰ نقطه که دارای منظره یاب الکترونیکی هم هست  – لرزشگیر عکس پنج محوره

نقاط قوت:

– لرزشگیر عکس پنج محوره توکار که برای عکاسی غیر متحرک عالی است
– سیستم فوکوس تشخیص فاز در این دوربین بهبود یافته است
– کاهش نویز و وضوح تصویر JPEG پیشرفته
– یک دوربین فول فریم کوچک و سبک وزن

نقاط ضعف:

عملکرد ایزوی ISO بالای این دوربین از بسیاری از همتایان دوربین فول فریمش عقب می ماند.
– ایزوی خودکار ( auto iso ) غیر قابل برنامه ریزی
– عمر کم باتری
– دایال ها و دکمه های کوچک و در هم و بر هم
دوربین سونی Sony Alpha a7 II دارای یک سنسور فول فریم  ۲۴٫۳ مگاپیکسلی است، و مانند همه دوربین های نسل دوم سری a7 سونی یک دستگیره کوچک و لرزشگیر عکس پنج محوره دارد که در نوع خودش پیشگام است.
دوربین سونی Sony a7 II دارای ۱۱۷ نقطه تشخیص فاز است که فوکوس سریع و دقیقی را در قسمت مرکزی فریم فراهم می کند. سرعت و عملکرد ردیابی اتوفوکوس در مقایسه با نسخه قبلی بهبود یافته است، و سیستم firmware به روز شده  در این دوربین، اجازه سرعت بالای تشخیص فاز اتوفوکوس با لنزهای جایگزین را می دهد. این ویژگی ها سونی A7 II را به یک دوربین حرفه ای ورزشی تبدیل نمی کند و نباید انتظار داشته باشید که سطح عملکرد اتوفوکوس A7R II (یا اتوفوکوس مداوم چشمی) بالا باشد، این به این معنی است که شما هنگام عکاسی به سبک های مختلف باید عکس های متمرکز را به سرعت بگیرید.
تست های ما نشان می دهد که حسگر ۲۴ مگاپیکسلی دوربین سونی Sony Alpha a7 II کیفیت بسیار خوبی همانند کیفیت تصویر دوربین سونی Sony Alpha a7  اصلی دارد که برابر با محدوده دینامیکی Raw خیره کننده است، اما عملکرد آن در نور کم پایین است(ایزوی ISO بالا). لرزشگیر داخلی کمک می کند تا برای افراد ثابت، سرعت شاتر و ایزو ISO کم شود، البته خروجی عکس JPEG دوربین سونی Sony a7 II  نیز  در مقایسه با دوربین Sony a7  اصلی بهبود یافته است، و نویز دستگاه بسیار کاهش یافته و جزئیات عکس در نور کم نمایش داده می شود.
دوربین سونی Sony Alpha A7 II ترکیبی عالی از اندازه، قیمت گذاری و ویژگی های متنوع برای انواع سبک های عکاسی است.
لرزشگیر به ضبط ویدئوهای صاف کمک می کند. کیفیت ضبط فیلم فقط HD و نرم است (دوربین های سونی a7R II و a7S II قابلیت ضبط ویدئوی ۴K را دارند)، اما XAVC S با سرعت بیت بالا، خروجی های فشرده را تضمین می کند. مجموعه ویژگی های ویدئویی شامل فوکوس بالا، هشدارهای زبرا و اتصالات هدفون و میکروفون است. خروجی HDMI با کیفیت، اجازه می دهد تا از یک ضبط کننده خارجی استفاده کنید و سیستم پروفایل تصویر (که شامل S-Log2 است) گزینه های متنوع و رنگی را برای ساخت فیلم هایی که برای کارهای مختلف مناسب هستند؛ در اختیار ما قرار میدهد.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

راهنمای خرید بهترین دوربین های عکاسی برای دانشجویان

اگر ضبط ویدئو در اولویت شماست و شما بودجه زیادی دارید، دوربین سونی Sony a7 II ویدیو و عکس های دیدنی را تولید می کند. برای والدینی که به دنبال خرید یک دوربین فول فریم هستند و می خواهند پا به پای کودکانشان عکس بگیرند، سونی a7 II مناسب است.

نمونه عکس گرفته شده توسط دوربین سونی آلفا Sony Alpha a7 II:

دوربین سونی Sony Alpha a6300

دوربین عکاسی بدون آینه مدل Sony a6300 Alpha 16-50mm

سنسور APS-C CMOS 24 مگاپیکسلی – سیستم اتوفوکوس هیبریدی- ضبط ویدئو با کیفیت ۴K

نقاط قوت:

– کیفیت تصویر JPEG و Raw عالی
– سیستم فوکوس خودکار با کیفیت
– ضبط ویدئو ۴K با کنترل های گسترده

نقاط ضعف:

– انتخاب نقطه ثقل  اتوفوکوس
– فاقد تبدیل Raw درونی
– منوی کمی پیچیده
دوربین سونی Sony Alpha a6300 یک دوربین بدون آینه است که ارگونومیک و کیغیت ۲۴ مگاپیکسلی آن ممکن است شبیه به دوربین سونی a6000 Sony Alpha  که ارزان قیمت تر از سونی Sony   a6300 است؛ باشد اما تقریبا هر ویژگی کلیدی سونی ۶۳۰۰ در این نسخه بهبود یافته است. بدنه محکم، منظره یاب با وضوح بالا، فوکوس اتوماتیک پیچیده تر، عکاسی۱۱  فریم در ثانیه و فیلم ۴K دوربین سونی  a6300 را از مدل قبلی آن متمایز می کند.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

بهترین دوربین عکاسی ورزشی و اکشن

دستگیره a6300 خیلی با کیفیت نیست. بدنه کوچک آن تعداد قابل توجهی دکمه کنترلی دارد، اما کاربر قطعا از سفارشی سازی وسیع بوسیله دکمه های عملکرد دوربین و منوی دوربین سونی Sony a6300 لذت خواهد برد. فقدان صفحه نمایش لمسی برای انتخاب نقطه اتوفوکوس، نقطه ضعف دوربین است؛ و کنترل وابسته به دو دیال است که هر دو با انگشت شست کنترل میشوند. هرچند با توجه به توانایی های قابل توجه دوربین a6300 ، ارزش این را دارد که راه کار مورد نظر خودتان را برای کار با آن بیابید.
سیستم اتوفوکوس با کیفیت a6300 از خیلی از دوربین هایی که تا به حال دیده ایم بهتر است.
عملکرد اتوفوکوس دوربین سونی Sony a6300 یکی از بهترین هایی است که ما در دوربین های موجود در بازار دیده ایم. ویژگی هایی مانند فوکوس بسیار سریع و بسیار قابل اعتماد در هنگام ردیابی سوژه و به خصوص در فوکوس لنزهای دیافراگم گسترده درمورد سوژه های نزدیک،  عکاسی آسان در شرایط مختلف، عکاسی با نرخ ۱۱ فریم در ثانیه (که در حالت نمای زنده Live View این تعداد به ۸فریم در ثانیه کاهش میابد) و عمر باتری ۴۰۰ عکس به ازای هر بار شارژ، عملکرد دوربین سونی Sony a6300 را فوق العاده میکند.
به لطف سنسور ۲۴ مگاپیکسلی کیفیت عکس های سونی  a6300عالی است. عملکرد فایل Raw و رنج دینامیکی این دوربین شگفت انگیز هستند. با این حال سیستم فشرده سازی سونی در صورتی که زیاد به آن فشار بیاورید  به مشکل میخورد. پردازش JPEG این دوربین بسیار عالی است. سونی  a6300دارای قابلیت کاهش نویز و کیفیت تصویر عالی است ولی موتور رنگ آن می‌تواند کمی مشکل ساز شود. عدم وجود تبدیل  RAW درونی یکی از ضعف‌های این دوربین است.
سونی  a6300می تواند فیلم های ۴K / UHD بسیار با کیفیتی را ضبط کند یا فیلم هایی با کیفیتی کمی کمتر از ۱۰۸۰ (هرچند توانایی ضبط ۱۰۸۰ / ۱۲۰p ، با وجود کیفیت متوسط، می تواند مفید باشد). این دوربین همچنین دارای طیف وسیعی از ابزارهای پشتیبانی و پارامترهای تصویر است، از جمله منحنی های گاما یاب فوق العاده مسطح، برای کمک به کاربران در ضبط برخی از فیلم های عالی. شاتر چرخان و مدت زمان عکسبرداری با محدودیت دمایی، در برابر قابلیت های مهم دیگرش ضعف محسوب میشود.
سونی a6300 نیاز به سفارشی کردن برای به دست آوردن بهترین تاثیر آن نسبت به رقبایش دارد، و ارگونومی آن می تواند با برخی از دوربین های DSLR که ارگونومی آنها در دهه های گذشته تکرار شده است، مقایسه شود. با این حال، توانایی و انعطاف پذیری دوربین سونی a6300 بسیار زیاد است. این دوربین با یک سیستم اتو فوکوس عالی، کیفیت تصویر فوق العاده ای دارد و برخی از بهترین فیلم هایی که تا به حال دیده اید را ضبط میکند.

نمونه عکس های گرفته شده توسط دوربین سونی Sony Alpha a6300:

دوربین سونی سایبر شات Sony DSC-RX100 V

سنسور CMOS 20.1 مگاپیکسلی – فاصله کانونی ۲۴-۷۲ میلیمتر معادل لنزهای F2.8-8.2 – عکاسی پیاپی با نرخ ۲۴ فریم در ثانیه

نقاط قوت:

– کیفیت عکس عالی
۳۱۵ نقطه اتو فوکوس تشخیص فاز
– حرکت فوق العاده آهسته و کیفیت فیلم برداری ۴K با کیفیت بسیار بالا
– عکاسی پیاپی ۲۴ فریم در ثانیه
منظره یاب الکترونیکی  توکار با رزولوشن بالا

نقاط ضعف:

– مجموعه ی ویژگی ها، رابط و کنترل را پیچیده میکند
– بدون صفحه نمایش لمسی
– گران قیمت
– عمر باتری محدود
دوربین سونی سایبر شات Sony DSC-RX100 V همه ضعف های نسخه قبلی را رفع کرده است. از همان سنسور، لنز و منظره یاب استفاده میکند (که همه آنها به هر حال عالی هستند)، ولی نسخه V از پردازشگری جدید برای بالابردن سرعت عکاسی پیاپی تا ۲۴ فریم در ثانیه با اتوفوکوس خودکار و نوردهی خودکار استفاده میکند. دوربین سونی Sony Cyber-Shot DSC-RX100 V همچنین از تکنولوژی ۴K فوق پیشرفته برای ویدئوهای باکیفیت استفاده میکند. روی این دوربین یک اتو فوکوس تشخیص فاز ۳۱۵ نقطه ای سوار است که توانایی ردیابی دوربین را بهبود بخشیده و اتوفوکوس چشمی را به ۲۴ فریم در ثانیه افزایش داده است.
دوربین سونی DSC-RX100 V بدنه ای کوچک و تا حدودی لیز دارد، و  از حسگر CMOS یک اینچی و لنز های سریع ۲۴-۷۰ میلیمتری استفاده میکند.

مقاله‌ای دیگر بخوانید:

بهترین دوربین‌ عکاسی از طبیعت سال 2017

دوربین سونی RX100 V دارای یک منظره یاب الکترونیکی است ولی صفحه نمایش آن لمسی نیست. همچنین رابط و منوی این دوربین نیاز به اصلاح دارند.
در حالت فول اتوماتیک، اتوفوکوس بسیار دقیق است، و اشیا و افراد را با دقت زیاد ردیابی میکند و تمام فریم را حتی با سرعت ۲۴ فریم در ثانیه می گیرد. البته اگر بخواهید تنها یک سوژه خاص را دنبال کنید سونی RX100 V به مشکل بر می خورد. پردازش گر سریع این دوربین اجازه میدهد عکاسی پیاپی ۲۴ فریم در ثانیه را انجام دهید و به طور همزمان عکس را ببینید و اتوفوکوس را چک کنید. بافر دوربین نیز بسیار بزرگ است. با این حال باتری این دوربین خیلی قوی نیست.
دوربین سونی RX100 V  بی شک ترکیبی مثال زدنی از کیفیت عکس و ویدئو، اتوفوکوس و سرعت و جمع و جور بودن را ارائه میدهد.
به لطف لنز های دقیق دوربین سونی DSC-RX100 V ، کیفیت عکس های ثابت کمی از نسخه قبلی بهتر شده است، و کیفیت بی نظیر عکس های JPEG حتی در نورهای کم نیز مثال زدنی است. کیفیت عکس RAW مثل بسیاری از دوربین های دیگر در این رده است، زیرا بیشتر دوربین های این رده از سنسور یک اینچی تیپ سونی استفاده می کنند، که کیفیت خوبی دارد.
ویدئوی ۴K دوربین سونی RX100 V بسیار پر جزئیات است . شاتر چرخان دوربین مشکلی ایجاد نمی کند. ابزار های ویدئویی گسترده این دوربین، آن را به یکی از بهترین دوربین های ویدئو محور بازار، تبدیل کرده است: لاگ گاما ( log gamma ) مناظری با کنتراست بالا می گیرد، و لرزشگیر بسیاربا کیفیت ۱۰۸۰، بسیاری از ضعف های دوربین را جبران میکند. سیستم جدید اتوفوکوس این دوربین، توانایی فوکوس هوشمند و انتخاب گرانه بر روی سوژه را دارد. البته هنوز جای خالی سوکت میکروفون در این دوربین آزار دهنده است.
دستگیره و ارگونومی دوربین سونی Sony DSC-RX100 V ، یکی از ضعف های سری RX100 است. ما امیدواریم که شرکت سونی در نسخه های بعدی برخی از این ضعف ها را رفع کند و به مشکل منو و کنترل پیچیده سونی RX100 V رسیدگی کند. اگر این مشکلات حل شوند، محصول نهایی دوربینی فوق العاده و مناسب برای رده دوربین های کامپکت point-and-shoot میشود. اگر قیمت محصول برایتان مهم نباشد، این دوربین یکی از بهترین ترکیبات کیفیت عسک و ویدئو، اتوفوکوس سریع و جمع و جوربودن را ارائه می دهد.

نمونه عکس های گرفته شده توسط دوربین سونی سایبر شات Sony DSC-RX100 V:

 

خریدانواع دوربین عکاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.