برخلاف گذشته که افراد مراسم عقد و عروسی خود در منزل برگزار می‌کردند، امروزه با مدرن شدن زندگی‌ها، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا برای برگزاری مراسم عقد و عروسی خود به سراغ سالن‌های عقد و تالارهای عروسی بروند. در واقع برگزاری مراسم عقد در سالن‌های عقد، روند انجام تدارکات لازم برای مراسم را بسیار آسان کرده است. در این مقاله قصد داریم با مزایای برگزاری مراسم عقد در سالن عقد آشنا شده و ویژگی‌های یک سالن عقد خوب را بشناسیم.

مزایای برگزاری مراسم عقد در سالن عقد

مراسم عقد در سالن عقد

برگزاری مراسم عقد در سالن‌های عقد مزایای زیادی داشته که بسیاری از افراد را بر آن داشته تا مراسم خود را در این سالن‌ها برگزار کنند. از جمله مزایای برگزاری عقد در سالن عقد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مراسم عقد در سالن عقد

✅انجام صفر تا صد تدارکات مراسم توسط سالن عقد

برگزاری مراسم عقد در خانه نیازمند تهیه و تدارکات زیادی بوده که همین امر نگرانی و استرس را چندین برابر می‌کند. از جمله این تدارکات می‌توان به تهیه سفره عقد، چیدمان سفره عقد، تهیه وسایل پذیرایی، چیدمان محیط منزل، اجاره میز و صندلی و… اشاره کرد که در میان تمامی این امور احتمال آن که برخی کارها از قلم افتاده و فراموش شود نیز وجود دارد. همین شلوغی‌ها و فراموشی‌ها نیز سبب می‌شود تا در روند برگزاری مراسم اختلالاتی ایجاد شود.

حال اگر برگزاری در سالن عقد صورت گیرد صفر تا صد تدارکات بر عهده سالن عقد بوده و خانواده‌ها خیالشان بابت همه چیز راحت خواهد بود. زمانی که مراسم در سالن عقد برگزار می‌شود کلیه تدارکات از قبیل سفره عقد، چیدمان محیط، تهیه میز و صندلی، گل‌آرایی سالن، تهیه وسایل پذیرایی و… بر عهده سالن عقد می‌باشد.

✅برگزاری جشن به بهترین شکل ممکن

همانطور که گفته شد زمانی که مراسم عقد در منزل برگزار می‌شود، احتمال آن که برخی از امور فراموش شود وجود دارد. همچنین در چنین شرایطی محدودیت‌هایی در رابطه با چیدمان سفره عقد و آماده‌سازی محیط وجود خواهد داشت.

این در حالی بوده که اگر مراسم عقد در سالن برگزار شود، هیچ یک از این محدودیت‌ها و فراموش‌کاری‌ها وجود نداشته و همه چیز به بهترین شکل ممکن اجرا می‌شود. از طرفی پرسنل فعال در سالن‌های عقد از ایده‌ها و ترندهای جدید برگزاری مراسمات مطلع بوده و می‌توانند این ایده‌ها را در چیدمان سفره عقد و آماده‌سازی محیط برای برگزاری مراسم پیاده کنند.

زمانی که مراسم عقد در سالن عقد برگزار می‌شود، شما می‌توانید از میان تم‌های مختلف، ایده‌های متنوع و منوهای گوناگون پذیرایی آن چه طبق سلیقه و بودجه‌تان است را انتخاب کرده و دیگر نگرانی بابت برگزاری ایده‌آل مراسمتان نداشته باشید.

✅ثبت بهترین عکس‌ها و فیلم‌ها

بدیهی است که فضای سالن‌های عقد بسیار لوکس بوده و دارای دیزاین و طراحی شیکی هستند. از این رو از جای جای سالن می‌توان برای عکاسی و فیلمبرداری استفاده کرد. همچنین در سالن‌های عقد علاوه بر سفره عقد و چیدمان منحصر‌به‌فرد آن که می‌تواند برای ثبت تصاویر زیبایی استفاده شود، بخش‌های جداگانه‌ای نیز با تم‌ها و طراحی‌های مختلف در نظر گرفته شده که برای عکاسی و فیلمبرداری مناسب هستند.

علاوه بر طراحی و دیزاین شیک سالن‌های عقد، نورپردازی این سالن‌ها نیز بسیار حرفه‌ای انجام شده که سبب می‌شود عکس‌ها و فیلم‌ها از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند.

مراسم عقد در سالن عقد

✅انجام سریع امور

برای برگزاری مراسم عقد علاوه بر رزرو کردن سالن تدارکات دیگری نیز لازم است که از جمله این تدارکات می‌توان به رزرو آتلیه عکاسی، رزرو آرایشگاه زنانه، رزرو آرایشگاه مردانه، رزرو یا خرید لباس عروس، تزیین ماشین عروس، انتخاب دسته گل و… اشاره کرد.

این روزها مزون‌ها، آتلیه‌ها و فروشگاه‌های زیادی وجود داشته که در صنعت ودینگ فعالیت می‌کنند. حال اگر شما بخواهید به تمامی مزون‌ها و آتلیه‌ها سر زده و نمونه کارهای آنان را ببینید، نیاز به صرف مدت زمان زیادی دارید. برگزاری مراسم عقد در سالن‌های عقد به شما کمک می‌کند تا بهترین‌های هر عرصه را بشناسید.

در واقع سالن‌های عقد بهترین مزون‌های لباس عروس، بهترین آتلیه‌ها، بهترین میکاپ آرتیست‌ها و بهترین گل فروشی‌های سطح شهر را می‌شناسند و می‌توانند به شما در انتخاب سریع‌تر کمک کنند. همچنین اگر شما از طرف سالن عقد به این مراکز مراجعه کنید، احتمال آن که تخفیف‌های ویژه‌ای برایتان در نظر گرفته باشند وجود دارد.

✅امکان برگزاری مراسم همراه با موسیقی زنده

سالن‌های عقد معمولا با گروه‌های موسیقی زنده یا دی‌جی‌ها همکاری دارند. همچنین می‌توانند گروه‌های سنتی نوازی مانند گروه‌های دفنوازی و موسیقی ایرانی را نیز برایتان فراهم کنند. از آن‌جایی که موسیقی در مراسم‌هایی مانند عقد و عروسی بسیار حائز اهمیت است، برگزاری مراسم در سالن‌های عقد می‌تواند این فاکتور مهم را به بهترین شکل ممکن برایتان فراهم سازد.

✅امکان دعوت تعداد مهمانان بیشتر

برخلاف گذشته این روزها خانه‌ها معمولا آپارتمانی بوده و وسعت کمی دارند. از این رو خانواده‌ها برای برگزاری مراسم عقد در خانه ناچارند تا تعداد مهمانان کمی را دعوت کنند. همچنین فضای کوچک آشپزخانه‌ها امکان پذیرایی مناسب از مهمانان را از خانواده‌ها سلب می‌کند. بنابراین برگزاری مراسم عقد در سالن‌های عقد سبب می‌شود تا خانواده‌ها بتوانند تعداد مهمان بیشتری را دعوت کرده و به نحو احسن از مهمانان پذیرایی کنند.

مراسم عقد در سالن عقد

از دیگر مزایای برگزاری مراسم عقد در سالن عقد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نظم و انضباط در هنگام برگزاری مراسم
  • امکان پذیرایی متنوع‌تر و باکیفیت‌تر
  • امکان برگزاری مراسم عقد آریایی
  • وجود پارکینگ کافی برای ماشین مهمانان
  • امکان چیدمان سفره عقد در فضای باز
  • استفاده از جدیدترین اکسسوری‌ها و تزیینات

ویژگی‌های یک سالن عقد خوب

بهترین سالن عقد

حال که با مزیت‌های برگزاری مراسم عقد در سالن عقد آشنا شدیم، نوبت به آن می‌رسد تا ویژگی‌های یک سالن عقد خوب را نیز بشناسیم. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مراسم عقد در سالن عقد

​✔️​دکوراسیون و چیدمان لوکس

یک سالن عقد خوب باید از بهترین اکسسوری‌ها و تزیینات برای چیدمان سالن عقد استفاده کند. همچنین باید در جای جای سالن عقد دکورهای زیبا همراه با نورپردازی‌ها و گل‌آرایی‌های جذاب اجرا شده باشد تا عکاسی و فیلمبرداری به نحو احسن انجام شود.

​✔️​نظم و برنامه‌ریزی دقیق

یک سالن عقد خوب باید در برنامه‌ریزی‌ها بسیار دقیق بوده و کلیه امور را به شکل منظم انجام دهد. بارها پیش آمده است که بی‌نظمی سالن‌های عقد سبب شده تا یک زمان مشخص برای برگزاری مراسم چندین عروس و داماد در نظر گرفته شده باشد که سبب معطلی زیاد مهمانان و خانواده‌ها می‌شود. از این رو سالن عقد باید به شکل دقیق برنامه‌ریزی‌ها را انجام داده تا از این معطلی‌ها جلوگیری کند.

​✔️​نورپردازی مناسب سالن

یک سالن عقد خوب باید دارای روشنایی و نور مناسب بوده و از افکت‌ها و نورپردازی‌های رنگی جذاب نیز برای تزیین سالن استفاده کرده باشد. هر چه نورپردازی جذاب‌تر باشد، سالن عقد لوکس‌تر به نظر آمده و فضا رمانتیک‌تر و رویایی‌تر خواهد بود.

مراسم عقد در سالن عقد

​✔️​چیدمان متنوع سفره عقد

یک سالن عقد خوب باید وسایل و دکوری‌های متنوع و به روزی برای چیدمان سفره عقد در اختیار داشته باشد تا بتواند سفره‌های عقد را متناسب با سلیقه عروس و دامادها چیدمان کند. در ضمن اهمیت دارد که اکسسوری‌های استفاده شده در سفره عقد دارای یک سبک و تم رنگی بوده و گل‌آرایی‌ها و بادکنک‌آرایی‌ها نیز متناسب با سبک سفره عقد انجام شود.

​✔️​پذیرایی متنوع

در یک سالن عقد خوب باید برای پذیرایی از نوشیدنی‌ها و شیرینی‌های متنوعی استفاده شود. همچنین فرآیند پذیرایی باید به دقت و در زمان مشخص و مناسب صورت گیرد.

​✔️​پخش موسیقی جذاب

یک سالن عقد خوب باید پخش موسیقی را در برنامه خود قرار دهد. همکاری با گروه‌های موسیقی زنده، گروه‌های دف نوازی و دی‌جی‌ها برای پخش مطلوب‌تر موسیقی بسیار حائز اهمیت است.

شما کدام فضا را برای مراسم عقد انتخاب می‌کنید؟

در دنیای امروز بسیاری از عروس و دامادها ترجیح می‌دهند تا به جای برگزاری مراسم عقد در خانه، مراسم عقد خود را در سالن‌های عقد برگزار کنند. برگزاری مراسم عقد در سالن‌های حرفه‌ای سبب می‌شود تا امور با سرعت و دقت بیشتری انجام شده و نگرانی‌ها و دوندگی‌های خانواده‌ها در روزهای پیش از مراسم تا حد زیادی کاهش یابد.

به نظرتان بهترین ویژگی برگزاری مراسم عقد در سالن چیست؟ آیا شما مراسم عقد خود را در خانه برگزار کردید یا در سالن‌ها لوکس و مدرن؟ از سلایق و نظرات خود برای ما بنویسید. اگر این مطلب از سوریتو را پسند کردید، برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *