عروسی در باغ یا تالار ؟ ویژگیهای هر کدام چیست؟👰‍♀️​🤵‍♂️​❓​

عروسی در باغ

با مدرن شدن زندگی‌ها کمتر پیش می‌آید که خانواده‌ها به فکر برگزاری مراسم عقد و عروسی فرزندان خود در منزل باشند و عمدتا برای برگزاری این مراسم‌ها به سراغ باغ تالارها یا تالارهای عروسی می‌روند. انتخاب تالار یا باغ تالار مناسب برای عروسی یکی از مهم‌ترین تدارکات پیش از برگزاری مراسم بوده که انتخاب درست آن بسیار حائز اهمیت است. این روزها تالارها و باغ تالارهای زیادی در سطح کشور تاسیس شده است. همین تعدد و تنوع نیز سبب شده تا عروس و دامادها برای انتخاب یک فضای مناسب جهت برگزاری مراسم عروسی در باغ قدری سردرگم شوند. برخی از عروس و دامادها نیز در انتخاب بین تالار یا باغ تالار بر سر دوراهی قرار می‌گیرند.

در این مقاله قصد داریم تا با ماهیت تالارها و باغ تالارها آشنا شده و تفاوت‌های شاخص آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. در آخر نیز بهترین گزینه برای برگزاری مراسم عروسی را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

عروسی در باغ

تالار چیست؟

تالار عروسی مکانی بزرگ و سرپوشیده بوده که امکانات متعددی را برای برگزاری مراسم‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. تالارهای عروسی معمولا ظرفیت محدودی داشته و کمتر پیش می‌آید که دارای فضای باز و سرسبز برای چیدمان میز و صندلی باشند. در تالارها هزینه اصلی صرف دکوراسیون داخلی سالن‌ها گشته و کمتر به فضای بیرونی تالار اهمیت داده می‌شود. لازم به ذکر است که تالارها می‌تواند در فضای شهری تاسیس شده باشند.

باغ تالار چیست؟

باغ تالارها همانطور که از نامشان نیز مشخص است، ترکیبی از باغ و تالار در کنار یک‌دیگر می‌باشند. به عبارت دیگر باغ تالارها دارای مکان‌های سرپوشیده‌ای تحت عنوان تالار بوده و به فضای بیرونی سرسبز و جذابی نیز مجهز هستند. باغ تالارها می‌تواند به شکل روباز یا مسقف طراحی شده باشد که فضای باز آن‌ها عمدتا برای عکاسی و فیلمبرداری جزو لوکیشن‌های منحصربه‌فرد به شمار می‌آید. باغ تالارها نسبت به تالارها از ظرفیت بالاتری نیز برخوردار می‌باشند و معمولا در خارج از شهر و در مکان‌های خوش آب و هواتر واقع شده‌اند.

عروسی در باغ

تفاوت‌های اساسی تالار و باغ تالار

عروسی در یاغ | عروسی در تالار

تالارها و باغ تالارها از لحاظ برخی فاکتورهای شاخص با یک‌دیگر متفاوت هستند که این تفاوت‌ها می‌تواند تا حدی در انتخاب بین تالار یا باغ تالار برای برگزاری مراسم کمک‌کننده باشند. از جمله مهمترین تفاوت‌های میان تالار و باغ تالار عروسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

عروسی در باغ

✅​فضای باز

یکی از شاخصه‌های مهمی که تالارها را از باغ تالارها متمایز می‌کند فضای باز است. همانطور که گفته شد تالارها مکان‌های سرپوشیده‌ای بوده و معمولا شامل دو سالن مجزا برای پذیرایی و یک سالن سرو غذا هستند. این در حالی‌ست که در باغ تالارها علاوه بر سالن‌های پذیرایی و سرو غذا، فضای بازی تحت عنوان باغ نیز در نظر گرفته شده است که می‌تواند با چیدمان میز و صندلی برای پذیرایی و برگزاری مراسم استفاده شده و یا جهت عکاسی و فیلمبرداری استفاده گردد.

❗انتخاب باغ تالار برای آن دسته از عروس و دامادهایی که تمایل به عکاسی در فضای باز داشته اما قصد انجام عکاسی فرمالیته را ندارند، یکی از بهترین گزینه‌ها می‌باشد.

✅​ظرفیت

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد تالارها و باغ تالارها از لحاظ ظرفیت نیز با یک‌دیگر متفاوتند. باغ تالارها معمولا وسعت بیشتری نسبت به تالارها داشته و برای برگزاری مراسم‌های بزرگتر گزینه‌های بهتری هستند. در واقع می‌توان چنین بیان کرد که باغ تالارها به واسطه وسعت زیادی که دارند دارای ظرفیت نسبتا نامحدودی می‌باشند؛ چرا که هرگونه مجلسی با تعداد مهمان کم یا زیاد می‌تواند در باغ تالارها برگزار شود.

این در حالی‌ست که تالارها دارای ظرفیت خاصی بوده و حداقل و حداکثر تعداد مهمان برای برگزاری مراسم در آن‌ها حائز اهمیت است. بنابراین اگر قصد برگزاری مراسمی با تعداد مهمان بالا را دارید، باغ تالارها گزینه‌های مناسب‌تری هستند.

عروسی در باغ

​​✅موقعیت قرارگیری

تالارها و باغ تالارها از لحاظ محل قرارگیری نیز با یک‌دیگر متفاوتند. تالارها عمدتا در فضاهای شهری قرار داشته در حالی که باغ تالارها عموما خارج از شهرها ساخته می‌شوند. همین موضوع محل قرارگیری تالارها و باغ تالارها می‌تواند در انتخاب میان آن دو کمک‌کننده باشد.

در واقع اگر فاصله رفت و آمد تا باغ تالار برایتان اهمیتی ندارد می‌توانید به سهولت مراسم خود را در باغ تالارها برگزار کنید، اما اگر دسترسی آسان برایتان حائز اهمیت است بهتر است به سراغ تالارها بروید. در ضمن به این نکته نیز توجه کنید که باغ تالارها به واسطه آن که در خارج از فضای شهری هستند، معمولا در لوکیشن‌های خوش آب و هوا و زیبا قرار دارند.

​​✅پارکینگ

از دیگر تفاوت‌های موجود میان تالارها و باغ تالارها می‌توان به پارکینگ آن‌ها اشاره کرد. همانطور که می‌دانید پارکینگ یکی از فاکتورهای مهمی بوده که می‌تواند در انتخاب یا عدم انتخاب یک تالار یا باغ تالار تاثیرگذار باشد. باغ تالارها از لحاظ پارکینگ در موقعیت مطلوب‌تری قرار دارند. علت این امر آن است که تالارها به واسطه آن که در فضای شهری قرار دارند، دارای وسعت کمتری بوده و معمولا فاقد پارکینگ هستند یا پارکینگ‌های کوچکی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. این در حالی است که باغ تالارها به واسطه قرارگیری در خارج از شهر به پارکینگ‌های بزرگ و ایمنی مجهز شده‌اند.

عروسی در باغ

​​✅فضای برگزاری عقد

فضای برگزاری عقد از دیگر فاکتورهای مهمی بوده که در تالارها و باغ تالارها با یک‌دیگر متفاوت است. امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا مراسم عقد و عروسی خود را به شکل همزمان برگزار کنند. همین امر نیز سبب شده تا در تالارها و باغ تالارها اتاق‌های عقد مجزا در نظر گرفته شود. در تالارها یک اتاق مجزا برای برگزاری عقد در نظر گرفته شده و یا در مقابل جایگاه عروس و داماد سفره عقد چیده می‌شود.

در حالی که در باغ تالارها امکان برگزاری مراسم عقد در فضای باز و بین گل‌ها و درختان وجود دارد. بنابراین اگر تمایل دارید در فضای باز مراسم عقد خود را برگزار کنید، باغ تالارها گزینه‌های بهتری هستند. البته اگر مراسم شما در فصول سرد سال است، تالارها انتخاب‌های مناسب‌تری خواهند بود.

​​✅آتش بازی

یکی از سرگرمی‌های پرطرفداری که در جشن عقد و عروسی صورت می‌گیرد، مراسم آتش بازی است. تالارها و باغ تالارها از لحاظ اجرای مراسم آتش بازی نیز با یک‌دیگر تفاوت دارد. در واقع تالارها به واسطه فضای بسته و کوچکی که دارند برای اجرای آتش بازی مناسب نیستند. این در حالی‌ست که در باغ تالارها به واسطه فضای گسترده و بازی که دارند می‌توان آتش بازی‌های متنوع و هیجان‌انگیزی را اجرا کرد.

​​✅پذیرایی

در تالارها به واسطه آن که سالن‌ها سرپوشیده بوده امکان پذیرایی به شیوه‌های مختلف وجود دارد. در واقع خانواده‌ها می‌توانند از پرسنل تالار درخواست کنند که مواد غذایی را به شکل‌های دسته‌ای، بشقابی یا سلف سرویس بر روی میزها قرار دهند. در حالی که در باغ تالارها پذیرایی به این شکل دارای محدودیت است. علت این امر نیز آن است که در باغ تالارها به واسطه باز بودن محیط امکان سرد شدن غذا و یا نشستن گرد و غبار بر روی خوراکی‌ها وجود دارد.

همین امر نیز پذیرایی را با محدودیت‌هایی مواجه می‌کند. بنابراین اگر تمایل دارید که پذیرایی‌تان به شکل سلف سرویس صورت گیرد، بهتر است تالارها را برای برگزاری مراسم انتخاب کنید.

عروسی در باغ

برای عروسی کدام را انتخاب کنیم؟

با توجه به تفاوت‌های ذکر شده برای تالارها و باغ تالارها انتخاب میان آن‌ها قدری آسان‌تر شد. در واقع عروس و دامادها می‌توانند با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف ذکر شده در بالا و اهمیت هر مورد، نسبت به انتخاب میان تالار یا باغ تالار اقدام کنند. به عنوان مثال اگر تعداد مهمان‌ها کم است و یا قرار است مراسم در فصول سرد سال انجام شود، بهترین گزینه تالارهای عروسی هستند. در حالی که برای مراسم‌های شلوغ بهتر است به سراغ باغ تالارها رفت.

شما کدام محل را برای عروسی ترجیح می‌دهید؟

در دنیای امروز که زندگی‌ها به سمت راحتی و مدرن شدن می‌رود، کمتر پیش می‌آید که مراسم‌هایی نظیر عقد و عروسی در منزل برگزار شود. این روزها بسیاری از عروس و دامادها برای برگزاری مراسم خود به سراغ تالارها یا باغ تالارها می‌روند.

برگزاری مراسم در تالارها و باغ تالارها نه تنها دردسرهای پیش از مراسم را تا حد زیادی کاهش داده، بلکه فضای دنج، رمانتیک و زیبایی را جهت برگزاری مراسم و عکاسی و فیلمبرداری در اختیار عروس و داماد قرار می‌دهد. تالارها و باغ تالارهای زیادی در سطح کشور وجود داشته که عروس و دامادها می‌توانند متناسب با بودجه و نیاز خود نسبت به انتخاب میان آن‌ها اقدام کنند.

ما در مقالات دیگر به معرفی باغ تالارها پرداختیم. اما انتخاب شما کجاست؟ به نظرتان برگزاری مراسم در کدام محل بهتر است؟ از تجربیات و چالش‌های خود برای ما بنویسید و این مطلب از سوریتو را برای دوستان خود بفرستید تا راحت‌تر تصمیم بگیرند.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *