تأثیر استفاده از جواهرات و لوازم جانبی بر روی لباس عروس چیست؟ ✅​💎​👰​

استفاده از جواهرات روی لباس عروس

اگر قدری با دنیای مد آشنا باشید، می‌دانید که استفاده از اکسسوری یا لوازم جانبی می‌تواند در تکمیل یک استایل و زیباتر ساختن آن تاثیرگذار باشد. اکسسوری‌ها تاریخ مصرف خاصی ندارند و تقریبا در تمامی زمان‌ها می‌توانند استفاده شوند. آن چه اهمیت دارد این است که اکسسوری انتخابی با سبک و استایل شما هماهنگی داشته باشد. استفاده از اکسسوری و جواهرات نه تنها در استایل‌های روزمره کاربردی است، بلکه استفاده از جواهرات روی لباس عروس برای زیباتر ساختن جلوه لباس نیز کاربرد دارد.

البته برای انتخاب اکسسوری جهت استفاده همراه لباس عروس باید دقت و وسواس زیادی به خرج داد. در این مقاله قصد داریم با مهمترین اکسسوری‌های عروس و نکات مهمی که در هنگام استفاده از آن‌ها باید رعایت شود، آشنا شویم. اگر شما هم به استفاده از جواهرات روی لباس عروس علاقه دارید، با سوریتو همراه باشید.

استفاده از جواهرات روی لباس عروس

اکسسوری‌های عروس

استفاده از جواهرات روی لباس عروس

برای تکمیل استایل عروس می‌توان از اکسسوری‌های مختلفی استفاده کرد که برخی از این اکسسوری‌ها جنبه‌ای عمومی‌تر داشته و برخی می‌تواند متناسب با سلیقه و استایل عروس به کار گرفته شود.

استفاده از جواهرات روی لباس عروس

✅​تاج و ریسه مو

در میان انواع اکسسوری‌ها شاید بتوان تاج عروس را یکی از مهم‌ترین اکسسوری‌ها دانست. تاج عروس باید متناسب با استایل عروس و نوع مراسم انتخاب شود.

به عنوان مثال اگر سبک عروسی و لباس عروس حالت رسمی دارد، بهتر است از تاج‌های عروس رسمی نیز استفاده شود. اما برای مراسم‌هایی مانند عقدهای محضری، مراسم فرمالیته یا عروسی‌های خودمانی که در فضای باز برگزار می‌شود، استفاده از ریسه‌های مو یا تاج گل‌های طبیعی نیز می‌تواند جذاب باشد.

✅​تور و شنل عروس

دومین اکسسوری مهمی که تقریبا در تمامی عروس خانم‌ها مشترک است، تور عروس است. تور عروس به تکمیل استایل عروس کمک می‌کند. استفاده یا عدم استفاده از شنل عروس نیز کاملا متناسب با سلیقه، اعتقادات و البته زمان برگزاری مراسم عروسی می‌باشد. توجه به این نکته ضروری بوده که تور و شنل باید متناسب با سبک و مدل لباس انتخاب شوند.

استفاده از جواهرات روی لباس عروس

✅​کفش عروس

از دیگر اکسسوری‌های مهم عروس می‌توان به کفش عروس اشاره کرد که علیرغم زیبایی و جذابیت باید کاربردی و راحت باشد. بهترین گزینه برای کفش عروس کفش‌های پاشنه بلند است. به شرطی که راه رفتن با این کفش‌ها برای عروس آسان باشد.

در چند سال اخیر شاهد استفاده از کتونی‌های لژدار کار شده نیز برای عروس خانم‌ها بوده‌ایم.

✅​کیف عروس

کیف عروس جزو اکسسوری‌هایی بوده که خانم‌ها می‌توانند متناسب با سلیقه خود نسبت به انتخاب یا عدم انتخاب آن اقدام کنند. کیف‌های عروس معمولا بزرگ و جادار نبوده و می‌تواند در رنگ‌هایی غیر از سفید نیز انتخاب شود. بهتر است کیف با کفش ست شود.

✅​کلاه و توربان

کلاه و توربان جزو اکسسوری‌های خاص است که برای هر سلیقه‌ای مناسب نمی‌باشد. در ضمن انتخاب آن به سبک و مدل لباس عروس بستگی دارد. معمولا از کلاه و توربان برای استایل‌های کلاسیک استفاده می‌شود. همچنین عروس خانم‌هایی که تمایل دارند در مراسم عروسی خود حجاب داشته باشند می‌توانند از انواع کلاه و توربان استفاده کنند.

استفاده از جواهرات روی لباس عروس

✅​دستکش عروس

دستکش‌های عروس معمولا از جنس ساتن و تور بوده و در رنگ‌های شیری و سفید انتخاب می‌شوند. استفاده از دستکش نیز کاملا سلیقه‌ای بوده و به مدل لباس عروس بستگی دارد.

✅​ساعت

عروس و دامادها معمولا از ساعت‌های ست استفاده می‌کنند که عروس خانم در روز مراسم می‌تواند این ساعت را به عنوان یک اکسسوری در دست داشته باشد. البته توجه به این نکته ضروری بوده که ساعت انتخابی نباید حالت اسپرت داشته باشد.

✅​جواهرات عروس

در میان تمامی اکسسوری‌های ذکر شده جواهرات را می‌توان جزو مهمترین‌ها دانست. جواهرات جزو اکسسوری‌هایی است که به تکمیل استایل عروس کمک زیادی کرده و جلوه‌ای زیبا و چشم نواز به عروس و لباس عروس می‌بخشد. اهمیت جواهرات عروس به اندازه‌ای بوده که در انتخاب آن باید نکات مختلفی مد نظر قرار گیرد که در ادامه به بررسی این نکات می‌پردازیم.

استفاده از جواهرات روی لباس عروس

نکات مهم در استفاده از جواهرات روی لباس عروس

بایدها و نبایدها در استفاده از جواهرات روی لباس عروس

همانطور که گفته شد جواهرات جزو اکسسوری‌هایی بوده که به شدت در استایل عروس به چشم می‌آید. از این رو در انتخاب آن باید دقت زیادی به خرج داده شده و نکات مهمی رعایت شود. از جمله نکاتی که در انتخاب جواهرات عروس باید مد نظر قرار گیرد می‌توان موارد زیر را نام برد.

استفاده از جواهرات روی لباس عروس

✔️​انتخاب جواهرات متناسب با رنگ پوست

همانطور که می‌دانیم جواهرات عروس می‌تواند در رنگ‌های طلایی و نقره‌ای انتخاب شده و یا از سنگ‌های زینتی در رنگ‌های مختلف برای تزیین آن استفاده شده باشد. آن چه اهمیت دارد این است که عروس خانم‌ها در هنگام انتخاب جواهرات عروسی خود رنگ پوست خود را در نظر گرفته و متناسب با آن دست به انتخاب جواهر بزنند.

افرادی که پوست گرم و گندمی دارند، بهتر است از رنگ‌های رزگلد و طلای زرد استفاده کنند. در مقابل برای افرادی با پوست‌های سرد و روشن جواهرات نقره یا طلای سفید مناسب‌تر می‌باشد. در ضمن تمامی اکسسوری‌های انتخاب شده باید دارای یک رنگ باشد.

✔️​انتخاب جواهرات متناسب با رنگ لباس

زمان انتخاب جواهرات باید رنگ لباس نیز مد نظر قرار گیرد. به طور کلی برای لباس عروس‌های سفید رنگ جواهرات نقره، طلای سفید و پلاتین مناسب بوده و لباس عروس‌های شامپاینی یا سفید براق با طلای زرد یا رزگلد هارمونی خوبی خواهد داشت.

استفاده از جواهرات روی لباس عروس

✔️​توجه به یقه لباس

در میان انواع جواهرات عروس گردنبند بیشترین جلوه را دارد. بنابراین در انتخاب آن باید دقت بیشتری به خرج داده شود. پس از آن که رنگ مناسب برای جواهرات انتخاب شد باید به شکل یقه لباس عروس توجه شده و متناسب با یقه لباس گردنبند مناسب را انتخاب کرد.

انواع یقه لباس عروس

گاهی حتی ممکن است یقه لباس به گونه‌ای طراحی شده باشد که نیازی به استفاده از گردنبند نبوده و تنها لازم به انتخاب گوشواره باشد. گردنبندهای مناسب برای هر مدل یقه لباس عروس به قرار زیر می‌باشد.

☑️​یقه آف شولدر که جزو یقه‌های بسیار رمانتیک به شمار می‌آیند با گردنبندهای طوقی به خوبی ست می‌شود. استفاده از یک جفت گوشواره ساده هماهنگ با گردنبند نیز جذاب خواهد بود.

☑️​مدل یقه دلبر که به آن یقه قلب شکل نیز گفته می‌شود، با گردنبندهای ساده آویز به خوبی ست می‌شود. آن چه اهمیت دارد این است که ارتفاع گردنبند بالاتر از یقه لباس قرار گیرد.

☑️​برای لباس‌هایی با یقه هفت می‌توان از گردنبندهای آویز استفاده کرد. هر چه یقه لباس پهن‌تر باشد می‌توان از آویزهای بزرگتری نیز استفاده کرد.

☑️​یقه دکلته جزو یقه‌های پرکاربرد در لباس عروس بوده که به راحتی با انواع گردنبند ست می‌شود. برای این مدل یقه می‌توان از انواع طوق‌های کوتاه و کلاسیک استفاده کرد. همچنین سینه ریزها نیز با این یقه جذاب می‌شود.

☑️​برای یقه‌های قایقی بهتر است از گردنبندهای ساده و ظریف استفاده شود؛ چرا که این مدل یقه معمولا در لباس‌های کلاسیک به کار رفته و این لباس‌ها با یک گردنبند ظریف به خوبی ست می‌شوند.

☑️​برای لباس عروس‌هایی با یقه کج، بهتر است از گردنبند استفاده نشده و تنها از یک جفت گوشواره ترجیحا بزرگ و پرزرق و برق استفاده شود.

☑️​یقه هالتر به یقه‌هایی گفته می‌شود که گردن را می‌پوشانند. بنابراین همراه این یقه‌ها نباید از گردنبند استفاده شود. بهترین گزینه برای ست کردن با لباس عروس‌های دارای یقه هالتر گوشواره و دستبند است.

☑️​برای لباس عروس‌هایی که قسمت یقه لباس با تورهای نازک پوشیده شده است، به هیچ عنوان نباید از گردنبند استفاده کرد. برای این سبک لباس گوشواره، دستبند و انگشتر بهترین گزینه خواهد بود.

استفاده از جواهرات روی لباس عروس

✔️​تعادل در استفاده از جواهرات

برای استفاده از جواهرات روی لباس عروس باید اعتدال را رعایت کرد. هر چه تعداد اکسسوری‌ها و جواهرات انتخاب شده کمتر باشد، سبب می‌شود استایل شیک‌تر به نظر رسیده و در مقابل جواهرات جلوه بیشتری نیز داشته باشند.

✔️​هماهنگی جواهرات با یک‌دیگر

در هنگام انتخاب جواهرات جهت استفاده همراه با لباس عروس باید جواهراتی استفاده شود که با یک‌دیگر ست و هماهنگ هستند. به عنوان مثال اگر قرار است از گردنبندی با جواهر آبی استفاده شود گوشواره‌ها نیز باید ست و دارایی همان رنگ جواهر آبی باشند. نه تنها سبک جواهرات بلکه رنگ آن‌ها نیز باید با یک‌دیگر هماهنگی داشته باشد.

استفاده از جواهرات روی لباس عروس

✔️​توجه به اندام خود

توجه به اندام بیشتر برای انتخاب گوشواره کاربرد دارد. لازم است بدانید که مدل و اندازه گوشواره می‌تواند در بلندتر و زیباتر دیده شدن گردن تاثیر بسزایی داشته باشد.

به عنوان مثال افرادی که اندام سیبی شکل دارند، بهتر است از گوشواره‌های بلند استفاده کنند تا گردنشان بلندتر دیده شود. در مقابل افراد لاغر با گردن بلند بهتر است از گوشواره‌های کوتاه‌تر استفاده نمایند تا کشیدگی گردنشان بیش از اندازه دیده نشود.

✔️​انتخاب جواهرات متناسب با شینیون عروس

علاوه بر لباس عروس مدل موی عروس نیز می‌تواند بر انتخاب جواهرات تاثیرگذار باشد. در میان انواع جواهرات گوشواره‌ها نزدیک‌ترین جواهر به موی عروس هستند. بنابراین انتخاب آن‌ها باید متناسب با مدل شینیون انجام شود.

برای شینیون‌های بسیار شلوغ بهتر است از گوشواره‌های ساده و ظریف استفاده شود تا استایل عروس شلوغ نشود. در مقابل برای شینیون‌های ساده استفاده از گوشواره‌های پرزرق و برق و بزرگ پیشنهاد می‌شود. برای مدل موهای باز یا نیمه باز نیز بهتر است از گوشواره‌های جواهری ظریف مانند الماس استفاده شود؛ چرا که گوشواره‌های بزرگ سبب شلوغی استایل می‌شوند.

در ضمن عروس خانم‌ها می‌توانند مدل گوشواره و گردنبند خود را با جواهرات موی خود ست کنند.

شما به استفاده از جواهرات روی لباس عروس علاقه دارید؟

می‌دانیم که عروس خانم‌ها برای تکمیل استایل خود از اکسسوری‌هایی استفاده می‌کنند که برخی از این اکسسوری‌ها مانند کفش، تاج و تور الزامی بوده و برخی از آن‌ها می‌توانند سلیقه‌ای باشند. عروس خانم‌ها برای انتخاب اکسسوری‌ها جهت تکمیل استایل خود باید نهایت دقت را به خرج داده و اکسسوری‌ها را متناسب با سبک مراسم و استایل خود انتخاب کنند. در این میان انتخاب جواهرات جزو حساس‌ترین انتخاب‌ها بوده و نکات مختلفی در هنگام انتخاب آن‌ها باید رعایت شود.

به نظر شما این روزها چقدر استفاده از جواهرات پرزرق و برق در استایل عروس مد است؟ شما چه جواهراتی را می‌پسندید؟ آیا به گردنبدهای ضخیم و گوشواره‌های بزرگ علاقه دارید؟ پیشنهادات خود را برای ما و سایر خوانندگان این متن بنویسید و اگر این مطلب برایتان مفید بود، آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *