زیباترین و شیک‌ترین مدل مبل سلطنتی جدید 2022 👑​🛋️​✨​

مبل سلطنتی

بخش عمده‌ای از فضای نشیمن و پذیرایی هر خانه‌ای را مبلمان دربرمی‌گیرد. از این رو مدل آن می‌تواند به طور مستقیم بر دکوراسیون داخلی تاثیرگذار باشد. یکی از مدل‌های پرطرفدار مبلمان که عمدتا برای سالن پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، مبل سلطنتی می‌باشد. مبل سلطنتی تحت عنوان مبل کلاسیک یا مبل استیل نیز شناخته شده و خود شامل مدل‌های مختلفی می‌باشد.

در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از جدیدترین مدل‌های مبل رویال را مورد بررسی قرار دهیم. البته پیش از آن بد نیست تا ویژگی‌های مبلمان سلطنتی را بررسی کرده و نکاتی که در هنگام انتخاب این مبلمان باید مورد توجه قرار گیرد را نیز عنوان کنیم. اگر طرفدار دکور و دیزاین سبک رویال هستید، خواندن این متن را از دست ندهید.

ویژگی‌های مبلمان سلطنتی

مبلمان استیل جدید

مبلمان رویال یا استیل دارای ویژگی‌هایی بوده که آن را از سایر مبلمان متمایز می‌کند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مبل سلطنتی

✅​منبت‌کاری

مبل‌های سلطنتی عمدتا دارای منبت‌کاری‌های شلوغ و پرگلی بوده که این ویژگی جزو اصلی‌ترین ویژگی در شناخت مبل‌های رویال به شمار می‌آید. منبت‌کاری‌های مبل‌های سلطنتی در قسمت‌های دسته، پایه‌ها و تاج مبل انجام شده که همین امر سبب می‌شود مبلمان جلوه‌ فاخری به خود بگیرد. برای فرآیند منبت‌کاری از دستگاه CNC استفاده شده و پس از آن به صورت دستی پرداخت‌های لازم بر روی چوب انجام می‌شود.

✅​چوب مستحکم

دومین ویژگی مهم مبلمان رویال کیفیت چوب به کار رفته در این مبلمان می‌باشد. از آن‌جایی که بر روی این مبلمان قرار است ماشین کاری‌ها و منبت‌کارهای مختلفی انجام شود، لازم است تا از چوب زیادی استفاده شده و چوب استفاده شده نیز از کیفیت مرغوبی برخوردار باشد.

برای ساخت مبلمان سلطنتی عمدتا از چوب راش که جزو محکم‌ترین چوب‌ها به شمار می‌آید استفاده می‌شود. این چوب مقاومت بالایی دارد، از این رو در ساخت کلاف داخلی و پایه‌های مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از مقدار چوب زیاد در این مبلمان سبب افزایش وزن آن نیز می‌شود.

✅​پارچه‌ طرح‌دار

در طراحی مبل‌های رویال از پارچه‌های باکیفیت و دارای طرح‌های شلوغ استفاده می‌شود. انتخاب پارچه در ساخت مبلمان سلطنتی بسیار اهمیت دارد؛ چرا که به طور مستقیم بر ظاهر مبلمان اثر گذاشته و بر ماندگاری مبلمان نیز تاثیرگذار است.

در مبل‌های رویال عمدتا از پارچه‌های مخمل ضخیم استفاده شده که عمدتا دارای طرح‌های پرگل و شلوغ می‌باشند. همچنین استفاده از پارچه‌های طلاکوب و دارای زرق و برق نیز در ساخت این مبل‌ها بسیار رواج دارد. در ساخت مبل‌های سلطنتی می‌توان از رنگ‌های مختلف پارچه بهره برد که عمدتا رنگ‌های روشن برای منزل عروس گزینه‌ مناسبی می‌باشد.

✅​تشک‌های سفت

در ساخت تشک‌های مبل‌های سلطنتی کمتر پیش می‌آید که از فرم و ابر زیاد استفاده شود. همانطور که گفته شد بخش عمده‌ای از مبلمان از چوب ساخته شده و سپس از فوم سرد برای ساخت تشک‌ها و نشیمن مبلمان استفاده می‌گردد. همین امر سبب می‌شود تا مبل‌های رویال قدری سفت بوده و راحتی مبل‌های مدرن و مبل‌های مناسب برای قرارگیری در فضای نشیمن را نداشته باشند.

مبل سلطنتی

نکات مهم در هنگام انتخاب مبلمان سلطنتی

مبل سلطنتی جدید

همانطور که گفته شد مبلمان سلطنتی دارای ظاهری شلوغ و پر زرق و برق بوده که تاثیر بسزایی در دکوراسیون داخلی دارد. از این رو در هنگام انتخاب آن باید فاکتورهای مختلفی مد نظر قرار گیرد. از جمله این فاکتورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✔️​متراژ سالن پذیرایی

در وهله‌ اول باید به این نکته توجه شود که مبل‌های رویال مناسب فضاهای بسیار کوچک نمی‌باشد؛ چرا که این مبلمان دارای ابعاد بزرگی بوده و سبب اشغال بخش عمده‌ای از فضای داخلی می‌شود. در صورتی که متراژ سالن پذیرایی بزرگ است، می‌توان از مبل‌های رویال رنگ تیره مانند رنگ‌های خاکستری تیره یا قهوه‌ای استفاده کرد.

برای سالن‌های پذیرایی با متراژ کوچک‌تر نیز می‌توان از مبلمان‌های سلطنتی رنگ روشن بهره برد که موجب گرفته و شلوغ نشان دادن فضا نشود. در ضمن اهمیت دارد که چیدمان مبلمان نیز در چنین سالنی به درستی صورت گیرد.

✔️​رنگ دیوارپوش

از جمله مهم‌ترین فاکتورهایی که در هنگام انتخاب مبل رویال باید به آن توجه شود، رنگ دیوارپوش می‌باشد. در صورتی که رنگ دیوارپوش‌ها شامل رنگ‌های سرد و خنثی است، بهتر است مبلمان سلطنتی در رنگ تیره انتخاب شود. اما اگر دیوارها دارای رنگ‌های گرم هستند بهتر است به سراغ مبلمان سلطنتی با رنگ‌های روشن مانند خاکستری روشن و سفید رفت.

✔️​رنگ پرده و فرش

از دیگر فاکتورهایی که در هنگام انتخاب مبلمان رویال باید به آن توجه شود، رنگ پرده و فرش می‌باشد. بهتر است رنگ فرش با رنگ مبلمان هماهنگی داشته باشد. همچنین از آن‌جایی که مبلمان دارای طرح بسیار شلوغی است بهتر است از پرده‌های ساده‌تر استفاده گردد.

جدیدترین مدل‌های مبلمان سلطنتی 2022

عکس مبل سلطنتی

از جمله جدیدترین مبل‌های سلطنتی سال 2022 می‌توان مدل‌های زیر را نام برد.

مبل سلطنتی فرانسوی

مبل‌های سلطنتی فرانسوی دارای حکاکی‌ها و منبت‌کاری‌های منحصربه‌فردی بر روی چوب بوده که همین امر جلوه‌ چشم‌نوازی به آن‌ها می‌بخشد. کنده‌کاری‌های به کار رفته بر روی این مبلمان بسیار ظریف بوده و از سایه‌های رنگ طبیعی نیز بر روی آن‌ها استفاده شده است. همچنین برای راحتی بیشتر مبلمان از کوسن کاری فوق‌العاده نیز بر روی آن بهره برده شده است. لازم به ذکر است که این مبلمان دارای تودوزی زیبا و مقاومی نیز می‌باشد.

مبل سلطنتی

مبل رویال ایتالیایی

از جمله بهترین مبل‌های رویال و پرطرفدارترین آن‌ها در داخل کشور می‌توان به مبل سلطنتی ایتالیایی اشاره کرد. این مبلمان علی‌رغم مدل سلطنتی که دارد، دارای فوم‌های بسیار راحتی بوده و از پارچه‌های ظریفی برای روکش آن‌ استفاده شده است. همچنین این مبلمان مجهز به روکش PU بوده و حکاکی‌های آن به صورت ظریف و متقارن انجام شده است.

مبل سلطنتی

مبل سلطنتی ال

مبل‌های ال تنها مختص مبلمان راحتی نبوده و برخی از مبلمان‌های سلطنتی نیز به شکل ال طراحی شده‌اند. این مبلمان باعث می‌شود تا فضای نشیمن بزرگتر و زیباتر به نظر بیاید. مبلمان‌ ال دارای تکیه‌گاه‌های براق و منحنی شکلی بوده و از حکاکی‌های شفاف و زیبایی برای آن‌ها استفاده شده است.

در طراحی مبل‌های سلطنتی ال معمولا از چوب ساج استفاده شده و برای راحتی بیشتر نشیمن آن کوسن‌های نرمی بر روی آن قرار داده شده است. طراحی این مبلمان به گونه‌ای بوده که می‌توان از آن به عنوان کاناپه و تخت نیز استفاده کرد.

مبل سلطنتی

مبل رویال دیوان

یکی از مبل‌های سلطنتی جدیدی که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته مبل سلطنتی دیوان است. این مبل فاقد تکیه‌گاه بوده و تنها دو لبه در دو وجه آن قرار دارد. لبه‌های این مبل شبیه به دسته‌های مبل‌های معمولی هستند. این مبلمان عمدتا برای تکمیل دیگر مبلمان به کار رفته در دکوراسیون داخلی استفاده شده و همچنین می‌تواند در جلوی تخت خواب نیز قرار گیرد. برای تکیه‌گاه آن نیز می‌توان مبل را به دیوار چسباند.

مبل سلطنتی

مبل سلطنتی شزلون

مبل‌های شزلون از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به مبل سلطنتی دیوان هستند. با این تفاوت که یک تکیه‌گاه منحنی شکل نیز برای آن در نظر گرفته شده است. مبل‌های شزلون عمدتا برای دراز کشیدن و یا استراحت دادن به پاها مورد استفاده قرار گرفته و علی‌رغم جلوه‌ سلطنتی می‌تواند در فضای داخلی مدرن نیز مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین مبل‌های شزلون خود به سبک‌های ویکتوریایی، راحتی و ایتالیایی ساخته می‌شود. مبل شزلون سبک فرانسوی دارای حکاکی بوده و جلوه‌ منحصربه‌فرد به فضا می‌بخشد.

مبل سلطنتی

مبل سلطنتی عربی مجلس

مبل‌های سلطنتی مجلس دارای طراحی بوده که صمیمیت و فرهنگ سنتی جهان عرب را نشان می‌دهد. در واقع این مبلمان به صورت یک نیم دایره‌ بزرگ طراحی شده که تعداد زیادی نشیمن در کنار یک‌دیگر قرار گرفته است. بر روی این مبلمان کنده‌کاری‌های جذابی انجام شده و از پارچه‌های سلطنتی عربی که ظاهر بسیار شیک و پر زرق و برقی دارند، بر روی آن‌ها استفاده شده است.

اگرچه این مبلمان ظاهری سلطنتی دارد، با این حال دارای نشیمن‌های بزرگ و راحتی می‌باشد. اندازه‌ هر یک از نشیمن‌های این مبلمان به گونه‌ای بوده که افراد می‌توانند پاهای خود را جمع کرده و بر روی مبل بنشینند.

مبل سلطنتی

مبل سلطنتی مصری

اگر طرفدار دکوراسیون‌های پر زرق و برق هستید، مبل سلطنتی مصری به واسطه‌ طرح‌ها و نقش‌های برگرفته شده از تمدن مصر می‌تواند یکی از جذاب‌ترین مدل‌های مبل برای شما باشد.

مبل سلطنتی

مبل سلطنتی کوهان شتری

از جمله مبل‌های سلطنتی که به سبک مبلمان قرن هیجدهم ساخته شده است، مبل سلطنتی کوهان شتری می‌باشد. این مبل دارای پشتی ظریف و قوس‌داری بوده و در طرح‌های مختلفی طراحی شده است. در برخی موارد در قسمت پشتی مبل یک منحنی و در برخی موارد نیز دو منحنی طراحی شده است. این مبل‌ها از لحاظ مقدار انحنا و شیب تکیه‌گاه با یک‌دیگر متفاوت هستند.

مبل سلطنتی

مبل سلطنتی پرنسس

اگر به دنبال منبت‌کاری‌های ظریف و شلوغی هستید، مبل سلطنتی پرنسس یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما می‌باشد. این مبل دارای منبت کاری‌های پیچیده‌ای بر روی تاج بوده و جزو مبل‌های پرکار و سنگین به شمار می‌آید.

مبل سلطنتی

مبل سلطنتی ترک

از جمله ساده‌ترین و ظریف‌ترین مبل‌های سلطنتی می‌توان به مبل سلطنتی ترک اشاره کرد که منبت‌کاری‌های ساده و ظریفی بر روی چوب آن انجام شده و معمولا از پارچه‌های ساده یا ترکیبی از دو رنگ برای طراحی آن بهره برده شده است.

مبل سلطنتی

شما کدام مبلمان استیل را می‌پسندید؟

مبلمان را می‌توان مهم‌ترین جزو پذیرایی و نشیمن دانست که به طور مستقیم بر دکوراسیون داخلی تاثیرگذار است. یکی از پرطرفدارترین مدل‌های مبلمان مدل سلطنتی بوده که خود شامل انواع مختلفی می‌شود. مبلمان سلطنتی به واسطه‌ منبت‌کاری‌های ظریف و شلوغ و همچنین استفاده از پارچه‌های پر زرق و برق و شلوغ در ساختشان به این نام خوانده می‌شوند. این مبلمان عمدتا دارای سایز بزرگی بوده و برای سالن‌های پذیرایی‌ بزرگ مناسب است.

به نظرتان با توجه به متراژ خانه‌های امروزی انتخاب مبل‌های بزرگ و سبک سلطنتی تا چه حد مناسب است؟ آیا شما طرفدار دکوراسیون مینیمال و ساده هستید یا انتخاب اکسسوری پر زرق و برق را ترجیح می‌دهید؟ از سلایق و علایق خود برای ما بنویسید و اگر دوست داشتید، این مقاله را که با تلاش تیم سوریتو نوشته شده برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *