زیباترین و جدیدترین انواع مدل مبل چستر 2022 لاکچری ✨​🛋️​👌​

مبل چستر

یکی از مهمترین المان‌هایی که فضای گسترده‌ای از نشیمن خانه را دربرمی‌گیرد، مبلمان است. همین امر نیز سبب می‌شود تا ظاهر آن به طور مستقیم بر دکوراسیون داخلی تاثیر گذاشته و به نوعی تعیین‌کننده‌ نوع دکوراسیون باشد. مبلمان‌ها دارای مدل‌های مختلفی بوده که در ابعاد گوناگونی طراحی شده‌اند. یکی از سبک‌های پرطرفدار مبلمان که از گذشته تاکنون مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته سبک مبل چستر می‌باشد.

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی مبل chester چستر پرداخته و انواع آن را به شما معرفی کنیم. اگر در حال خرید جهیزیه و انتخاب بهترین مبلمان و سبک دکور خانه‌تان هستید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن این متن را از دست ندهید.

مبل چستر چیست؟

مبل چستر جدید

اساسا مبل چسترفیلد chester که در زبان روزمره تحت عنوان مبل چستر شناخته می‌شود، یکی از پرطرفدارترین سبک‌های مبلمان می‌باشد. کلمه‌ چسترفیلد در سال 1800 میلادی به کاناپه‌های چرمی اطلاق می‌شده است، اما در گذر زمان به واسطه استقبال بی‌نظیری که از این سبک مبلمان شده، این مبل علاوه بر چرم با استفاده از پارچه و در مدل‌های مختلفی نیز طراحی شده است.

مبل‌های چستر به مبلمانی گفته می‌شود که لمسه‌کاری‌های زیادی در بدنه‌ آن به کار رفته که این لمسه‌ها در قسمت تکیه‌گاه و دسته‌های مبل بیشتر می‌باشد. منظور از لمسه فرورفتگی‌های داخل پارچه یا چرم بوده که با استفاده از دکمه طراحی می‌شوند.

مبلمان chester در اصل مبلمانی انگلیسی بوده که در حال حاضر از تنوع رنگ بالایی برخوردار است. اگر چه در ابتدای تولید، این مبلمان تنها از جنس چرم بوده و در رنگ قهوه‌ای ساخته می‌شده است. از دیگر ویژگی‌های مبل‌های چستر می‌توان به هم سطح بودن دسته‌ مبل با تکیه‌گاه آن اشاره کرد که جلوه‌ای لوکس و جذاب به مبلمان می‌بخشد. مبل‌های چستر علارغم ظاهر لوکس، مبل‌هایی بسیار راحت هستند.

مبل چستر

انواع مبل چستر جدید 2022

مدل مبل چستر

همانطور که گفته شد، مبل chester یک مبل اصالتا انگلیسی بوده که در ابتدا تنها با استفاده از چرم و در یک مدل و رنگ خاص طراحی می‌شده است. اما در گذر زمان مدل‌ها و طرح‌های مختلفی از آن به بازار عرضه شده است که از جمله این طرح‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مبل ایتالیایی کرونوس

از جمله مدل‌های پرطرفدار مبل چستر می‌توان به مبل راحتی کرونوس اشاره کرد. این مدل از لحاظ لمسه‌دوزی قدری با مبل‌های chester اولیه تفاوت داشته و در عین ظاهر لوکسی که دارد، می‌تواند برای فضاهای مدرن مورد استفاده قرار گیرد.

در ساخت بدنه‌ مبل chester کرونوس عمدتا از چوب روسی استفاده شده و پایه‌های آن را نیز از چوب محکم راش می‌سازند. فوم به کار رفته در آن نیز یک فوم یورولوکس ویژه می‌باشد. مبل chester کرونوس می‌تواند با استفاده از چرم یا پارچه و یا ترکیبی از هر دو طراحی شود.

مبل چستر

مبل چستر فرانسوی

از جمله مدل‌های زیبا و جذاب مبلمان چستر می‌توان به مبل راحتی چستر فرانسوی اشاره کرد که برای ساخت فوم آن از اسفنج ویژه و برای ساخت پایه‌ها و بدنه‌ آن به ترتیب از چوب افرا و چوب روس استفاده می‌شود. مبل chester فرانسوی می‌تواند در رنگ‌های مختلفی طراحی شده که طراحی آن با پارچه نیز به جذابیت طراحی چرمی آن است. منحنی ایجاد شده در دسته‌های مبلمان chester فرانسوی زیبایی منحصربه‌فردی به آن بخشیده است.

مبل چستر

مبل آدریانا

یکی از پرطرفدارترین مدل‌های مبل chester مبل راحتی چستر آدریانا بوده که فرم زیبا و لوکسی به فضا می‌بخشد. بدنه‌ این مبل از جنس چوب روس بوده و پایه‌های آن از چوب راش ساخته شده است. فوم به کار رفته در ساخت این مبل راحتی یک فوم یورولوکس باکیفیت می‌باشد. استفاده از چرم در ساخت این مبل ظاهر منحصربه‌فردی به آن می‌بخشد.

مبل چستر

مبل چستر ترکیه

از جمله محبوب‌ترین مدل‌های مبل چستر که عمدتا برای خانه‌هایی به سبک مدرن استفاده می‌شود می‌توان به مبل چستر ترکیه اشاره کرد. مبل chester ترک دارای ظاهر باشکوهی بوده که می‌تواند با استفاده از پارچه، چرم و یا ترکیبی از چرم و پارچه طراحی شود. برای ساخت مبل چستر ترکیه از انواع چوب می‌توان استفاده کرد ولی عمدتا از چوب راش که استحکام بالایی دارد در ساخت آن بهره می‌برند. همین امر نیز سبب می‌شود تا ماندگاری مبلمان افزایش یافته و آسیب آن کمتر باشد.

مبل chester ترک نیز مانند دیگر مدل‌های مبل چستر دارای لمسه‌دوزی‌هایی در قسمت‌های تکیه‌گاه، پشتی مبل و دسته‌ها می‌باشد. لمسه‌های به کار رفته در مبل‌های چستر ترک معمولا با دست انجام شده و دارای طراحی‌های مربع و لوزی می‌باشند. برای طراحی مبل چستر ترک علاوه بر چرم طبیعی یا مصنوعی از کتان و مخمل نیز استفاده می‌شود که هر یک از این پارچه‌ها جلوه بی‌نظیری به این محصول می‌بخشند.

از دیگر عواملی که مبل chester ترکیه را در رده مدل‌های پرطرفدار قرار داده، استفاده از چوب‌های باکیفیتی مانند چوب راش، چوب روس و چوب گردو در ساخت بدنه و پایه‌های آن‌ها می‌باشد. استفاده از اسفنج و فومی با چگالی بالا (به عنوان مثال 35 تا 40 کیلوگرم در هر متر مکعب) سبب شده تا مبل چستر ترک دارای قابلیت کشسانی و ارتجاعی بالایی باشد و بتواند این قابلیت را برای طولانی مدت حفظ کرده و در گذر زمان ظاهر پرحجم خود را از دست ندهد.

مبلمان chester ترک در مدل‌های کلاسیک، دسته مکعبی و دسته گرد طراحی شده‌ است که در ادامه به بررسی هر یک از این مدل‌ها می‌پردازیم.

مبل چستر

مبل چستر دسته گرد ترک

مبل chester دست گرد ترک دارای دسته‌های گرد و P شکل بوده و جزو معروف‌ترین مدل‌های مبل چستر به شمار می‌آید. به مبل‌های دسته گرد چستر، مبل دسته رول شده یا مبل chester رول نیز می‌گویند. همچنین در برخی موارد دسته‌های این مبل‌ها دارای طراحی منحنی شکلی می‌باشد.

مبل چستر

مبل کلاسیک ترک

مبل‌های چستر کلاسیک ترک مانند دیگر مبل‌های چستر دارای لمسه‌کاری‌هایی در بدنه، تکیه‌گاه و دسته‌ها بوده با این تفاوت که طراحی کلاسیکی دارند. این لمسه‌ها عمدتا در قسمت تکیه‌گاه و پشتی مبل بوده و عمق آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد.

مبل چستر

مبل چستر دسته مکعبی ترک

مبل chester ترک دست مکعبی جز مبلمان‌های اسپرت به شمار آمده که علاوه بر ظاهر لوکسی که دارند، می‌توانند برای محیط‌های مدرن مورد استفاده قرار گیرند. طراحی دسته‌های این مبل‌ها به گونه‌ای بوده که به راحتی می‌تواند برای قرار دادن پیش دستی در حین پذیرایی نیز مورد استفاده قرار گیرند. این مبل‌ها نیز دارای لمسه‌دوزی‌هایی در قسمت تکیه‌گاه و دسته‌ها می‌باشند.

مبل چستر

مبل چستر نیکولا

یکی از مدل‌های بسیار شیک مبل chester تحت عنوان چستر نیکولا شناخته شده که با استفاده از چوب روس باکیفیت ساخته می‌شود. فوم به کار رفته در نشیمن‌های این مبلمان از جنس یورولوکس ویژه بوده و جنس پایه‌ها نیز از چوب راش می‌باشد.

از لحاظ ویژگی‌های بدنه، پایه و فوم مبل نیکولا بسیار شبیه به مبل chester ایتالیایی کرونوس می‌باشد. با این تفاوت که فرم این دو مبل با یک‌دیگر قدری متفاوت است.

مبل قایقی

مبل chester جزو مبلمان‌های بزرگ و حجیم به شمار می‌آید. اما مدلی از مبل چستر وجود داشته که تحت عنوان مدل چستر قایقی یا چستر لیورپول شناخته می‌شود که در ابعاد کوچکتری طراحی شده و از این رو می‌تواند برای فضاهای کوچک مورد استفاده قرار گیرد. این مبل در بیشترین حالت عرضی در حدود 110 سانتی‌متر داشته و برای لمسه‌دوزی‌های آن معمولا از دکمه استفاده نمی‌شود. اما همچنان فرم آن قابل تشخیص است.

مبل chester قایقی به واسطه‌ ابعاد کوچکتری که دارد به عنوان مبلمانی مدرن و راحتی شناخته شده و در انواع فضاهای کوچک به کار گرفته می‌شود. این مبل‌ها دارای تنوع رنگ بسیاری بوده که یکی از پرطرفدارترین رنگ‌های آن رنگ طوسی می‌باشد.

مبل چستر

مبل نیوچستر

یکی از جدیدترین مدل‌های مبل چستر موجود در بازار تحت عنوان مبل نیوچستر شناخته شده که تشابه زیادی به مبل chester دارد و تفاوت آن‌ها در شکل پایه‌های مبل می‌باشد. مبل‌های نیوچستر دارای بدنه‌ای بسیار مقاوم بوده و در طراحی آن‌ها عمدتا از چوب روس باکیفیت استفاده می‌شود. نشیمن این مبل‌ها در عین مقاومت بالایی که داشته بسیار راحت بوده و می‌تواند برای نشیمن‌های مدرن مورد استفاده قرار گیرند. مبل‌های نیوچستر در انواع چرمی و پارچه‌ای قابل طراحی هستند.

مبل چستر

آیا مبل چستر طوسی را می‌پسندید؟

مبلمان یکی از مهمترین المان‌هایی بوده که بخش عظیمی از فضای نشیمن را به خود اختصاص می‌دهد. از این رو ظاهر آن به طور مستقیم بر دکوراسیون تاثیرگذار است. مبلمان‌ها دارای مدل‌های مختلف بوده که یکی از پرطرفدارترین سبک‌های آن سبک چستر می‌باشد. مبل‌های chester در واقع کاناپه‌هایی بوده که لمسه‌کاری‌های زیادی در قسمت تکیه‌گاه، دسته‌ها و بدنه پشتی آن‌ها انجام شده است که همین لمسه‌کاری‌ها و فرورفتگی‌ها ظاهری لوکس و منحصربه‌فرد به مبلمان بخشیده است.

مبل‌های chester دارای مدل‌های مختلفی هستند که از جمله جدیدترین مدل‌های آن می‌توان به مدل‌های چستر کرونوس، چستر فرانسوی، چستر آدریانا، چستر ترکیه، چستر نیکولا، چستر قایقی و مبل نیوچستر اشاره کرد.

مبل چستر طوسی یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها در میان افراد است؛ اما نظر شما چیست؟ رنگ مورد علاقه شما برای انتخاب مبلمان کدام است؟ به نظرتان بهترین سبک چیدمان و دکور برای مبل‌های سبک چستر چیست؟ اگر شما هم تجربه خرید این سبک از مبل را دارید، حتما برای ما بنویسید و این مقاله را که با کوشش تیم سوریتو برای شما نوشته شده را برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *