زیباترین و جذاب‌ترین مدل پرده‌های جدید پذیرایی 2024 ​💫​🪟​✅​

پرده پذیرایی

یکی از المان‌های مهم فضای پذیرایی که به طور مستقیم بر دکوراسیون منزل تاثیرگذار است پرده می‌باشد. انتخاب یک پرده‌ پذیرایی مناسب می‌تواند تغییرات منحصربه‌فردی در فضای پذیرایی ایجاد کرده و محیط زیبا و آرامش‌بخشی را به وجود بیاورد. البته توجه به این نکته ضروری بوده که مدل و رنگ پرده‌ انتخابی باید با دیگر اکسسوری‌های موجود در پذیرایی اعم از فرش و مبلمان سازگار باشد.

در این مقاله قصد داریم تا با جدیدترین مدل پرده پذیرایی سال 2024 آشنا شویم. البته پیش از آن بد نیست تا نکات مهمی را برای انتخاب پرده پذیرایی بررسی کرده و همچنین پارچه‌های مناسب برای دوخت پرده‌ سالن پذیرایی را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما هم در صدد خرید پرده برای منزل خود هستید، در این متن با ما همراه باشید.

بهترین-آرایشگاه-اطراف-من

نکات مهم انتخاب پرده پذیرایی

پرده پذیرایی مدرن

پیش از آن که نسبت به انتخاب پرده اقدام شود، باید نکاتی مورد توجه قرار گیرد تا پرده‌ انتخابی علاوه بر زیبایی ظاهری بیشترین کارایی را داشته باشد. از جمله نکاتی که باید مد نظر قرار گیرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

پرده پذیرایی

✔️​رنگ پرده

حتما می‌دانید که رنگ سال 2024 رنگ هلویی می‌باشد که برای تنوع بخشیدن به فضای منزلتان می‌توانید از این رنگ برای پرده‌ها استفاده کنید. رنگ هلویی نه تنها در کنار رنگ‌هایی مانند سفید و زرشکی جلوه منحصربه‌فردی پیدا می‌کند، بلکه به تنهایی نیز می‌تواند یک ترکیب زیبا برای رنگ پرده پذیرایی و تنوع بخشیدن به فضا باشد.

در ضمن در انتخاب این رنگ برای پرده می‌توان از مدل‌های ساده و یا طرح‌دار آن بهره برد. استفاده از رنگ شاد هلویی می‌تواند شور و نشاط خانه را افزایش داده و حس و حال مثبتی به فضای پذیرایی خانه شما ببخشد. همچنین اگر در کنار این رنگ پرده از المان‌ها و اکسسوری‌های دکوراتیو هماهنگ با این رنگ نیز بهره گرفته شود، فضای پذیرایی بسیار مدرن و چشم‌نواز خواهد شد.

اگر چه انتخاب رنگ پرده سلیقه‌ای است با این حال باید متناسب با دکوراسیون داخلی انجام شود. برای انتخاب رنگ پرده باید به رنگ دیگر اکسسوری‌ها مانند کف‌پوش، فرش، دیوارپوش و مبلمان توجه شده و رنگ‌هایی مکمل رنگ‌ این اکسسوری‌ها انتخاب شود. همچنین رنگ پرده می‌تواند با رنگ المان‌های جزئی مانند کوسن‌ها ست شود.

✔️​جنس پرده

جنس پرده و پارچه‌ انتخابی برای آن باید متناسب با میزان روشنایی خانه انتخاب شود. اگر تمایل دارید تا فضای خانه روشن‌تر نشان داده شود باید به سراغ پرده‌های نازکی مانند پرده‌ حریر بروید. اما اگر تمایل دارید تا فضا قدری تاریک‌تر به نظر آید، پارچه‌های ضخیم گزینه‌ مناسبی برای شما می‌باشد. همچنین برای محدود کردن دید نیز باید از پارچه‌های ضخیم یا پارچه‌های نازک چند لایه استفاده شود.

✔️​طرح پارچه

علاوه ‌بر رنگ پرده، بافت و طرح آن نیز باید متناسب با دکوراسیون داخلی انتخاب شود. اگر در فضای داخلی معمولا از رنگ‌های خنثی استفاده شده و مبلمان و فرش دارای طرح‌های ساده‌ای هستند، می‌توان از پرده‌های دارای جزئیات و نمونه‌های طرح‌دار استفاده کرد. اما در صورتی که مبلمان طرح‌دار بوده و یا دیوارپوش‌ها دارای طرح‌های شلوغی هستند، بهتر است پارچه‌ پرده ساده باشد تا از شلوغ شدن بیش از اندازه‌ فضا جلوگیری شود.

✔️​مدل پرده

مدل پرده نیز باید متناسب با سبک دکوراسیون داخلی انتخاب شود. اگر فضای داخلی دارای دکوراسیون کلاسیک است، می‌توان از پرده‌های والان‌دار و شلوغ استفاده کرد. اما اگر سبک مدرنی برای پذیرایی انتخاب شده است، بهتر است مدل پرده پذیرایی ساده باشد.

✔️​اندازه‌ پرده

در هنگام انتخاب پرده باید به طول و عرض پرده نیز توجه شود. در ایده‌آل‌ترین حالت ممکن بهتر است طول پرده هم اندازه با ارتفاع اتاق بوده و حدود چند سانتی‌متر از زمین فاصله داشته باشد. عرض پرده نیز بهتر است 5 سانتی‌متر از هر طرف بیشتر باشد تا فضا زیباتر به نظر بیاید. البته در برخی مدل‌های پرده باید طول پرده بلندتر از ارتفاع اتاق باشد تا قسمت پایینی پرده قدری روی زمین کشیده شود.

انواع پارچه مناسب پرده

 پرده های جدید پذیرایی

پارچه‌هایی که برای دوخت پرده‌ پذیرایی می‌تواند استفاده شود از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. اگرچه این تنوع بالا سبب می‌شود تمامی افراد با هر سلیقه‌ای بتوانند پرده‌ مورد نظر خود را پیدا کنند، با این حال ممکن است برای برخی از افراد انتخاب پرده سخت شود. پارچه‌های استفاده شده برای دوخت پرده دارای انواع ساده و طرح‌دار بوده و شامل انواع سبک و سنگین می‌باشد. در ادامه تعدادی از پرطرفدارترین این پارچه‌ها را بررسی می‌کنیم.

پرده پذیرایی

☑️​پارچه‌ حریر

پارچه حریر به واسطه‌ لطافت و ظرافت بالایی که دارد برای دوخت پرده‌های سبک مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارچه‌‌های حریر به واسطه‌ همین ظرافت بالا مقاومت چندانی در برابر نور خورشید نداشته و به این ترتیب برای فضاهایی که نیاز به نور بیشتری دارند گزینه‌ مناسبی به شمار می‌آید. به واسطه‌ نازک بودن این پرده‌ها، معمولا از پارچه‌های آستر در زیر آن‌ها استفاده می‌شود. پارچه‌های حریر می‌توانند به صورت ساده استفاده شده و یا از حریر دو رنگ برای دوخت پرده استفاده شود.

☑️​پارچه‌ دانتل

یکی از پرطرفدارترین انواع پارچه‌ها برای دوخت پرده پارچه‌ دانتل می‌باشد. پارچه‌های دانتل دارای طراحی خاصی بوده و نمای زیبایی به اتاق نشیمن و پذیرایی می‌بخشند. پارچه‌های دانتل نیز مانند پارچه‌های حریر از ظرافت بالایی برخوردار بوده و معمولا به آستر احتیاج دارند.

☑️​پارچه‌ ابریشم و مخمل

افرادی که تمایل دارند فضای اتاق پذیراییشان حالتی رسمی و لوکس داشته باشد عمدتا به سراغ پارچه‌های ابریشم و مخمل برای دوخت پرده می‌روند. این پارچه‌ها به واسطه‌ ضخامت زیادی که دارند عمدتا نیازی به آستر نداشته و به تنهایی نیز می‌توانند استفاده شوند. البته از این پارچه‌ها می‌توان برای روی کار استفاده کرده و برای فضای زیرین پرده یک پارچه حریر استفاده شود تا به این ترتیب نور مورد نیاز فضا نیز تامین گردد.

☑️​پارچه‌های کتان و ساتن

اگر جزو آن دست از افرادی هستید که دکوراسیون گرم را می‌پسندید، پارچه‌های کتان و ساتن گزینه‌ مناسبی برای شما می‌باشد. این پارچه‌ها ضخیم بوده و نور آفتاب را به سهولت عبور نمی‌دهند. همین امر سبب می‌شود تا نیازی به آستر نداشته باشند.

انواع پرده پذیرایی جدید 2024

مدل پرده پذیرایی

حال که با نحوه‌ انتخاب پرده‌ مناسب پذیرایی آشنا شده و پارچه‌های پرطرفدار به کار رفته در دوخت پرده‌ها را مورد بررسی قرار دادیم، نوبت به آن می‌رسد تا تعدادی از جدیدترین مدل‌های پرده‌ پذیرایی را معرفی کنیم. از جمله پرطرفدارترین مدل‌های پرده برای سالن پذیرایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

پرده موج‌ دار | پرده پذیرایی

پرده پذیرایی

یکی از به روزترین و جدیدترین سبک‌های پرده که می‌تواند برای سال 2024 یک گزینه منحصربه‌فرد باشد، پرده‌های مدل موج‌ دار است. پرده‌های موج‌ دار جزو مدل‌های مینیمال بوده که تقریبا با هر سبکی از فضا هماهنگ می‌شود.

افرادی که از پرده پانچ استفاده کرده‌اند، می‌دانند که زمانی که این پرده را جابه‌جا می‌کنیم نظم چین‌ها به هم خورده و لازم است تا پس از هر بار استفاده از پرده چین‌ها منظم شود. این در حالی‌ست که در پرده‌های موج‌ دار چین‌ها پس از هر بار جابه‌جا کردن پرده به هم نخورده و نظم آن همواره پابرجا باقی می‌ماند.

پرده موج‌ دار می‌تواند با استفاده از پارچه‌های ساده یا طرح‌دار تهیه شود. این مدل پرده برای آن دسته از افرادی که پرده بدون والان می‌پسندند گزینه بسیار جذابی خواهد بود.

پرده ورتیلاین یا DK

پرده پذیرایی

از دیگر پرده‌های جدید و مدرنی که شباهت زیادی به پرده‌های لوردراپه داشته پرده ورتیلاین یا پرده DK می‌باشد. پرده DK شامل برش‌های بلندی از پارچه بوده که در کنار یک‌دیگر آویزان می‌شوند. این نوارهای پارچه‌ای به شکل نیم دایره در کنار یک‌دیگر قرار گرفته و از این رو قابلیت روی هم قرار گرفتن و چرخش را نیز دارند. زمانی که پرده به شکل 90 درجه می‌چرخد، نوارهای پارچه‌ای کاملا بر روی یک‌دیگر قرار گرفته و پرده کاملا بسته می‌شود. در مقابل زمانی که نوارهای پارچه‌ای نسبت به یک‌دیگر در حالت موازی بایستند، بیشترین میزان نور از پرده عبور کرده و پرده حالت سایه روشن پیدا می‌کند.

ویژگی منحصربه‌فرد پرده‌های ورتیلاین آن است که نوارهای پارچه‌ای به یک‌دیگر دوخته نمی‌شود و می‌توان به سهولت از میان آن عبور کرد. پرده‌ها بر روی ریل‌های مخصوصی نصب شده که علاوه بر مکانیزم باز و بسته شدن و کنار رفتن، دارای مکانیزم چرخشی نیز می‌باشند. این پرده‌ها قابلیت چرخاندن و جمع کردن با استفاده از زنجیر یا ریموت کنترل را داشته و می‌تواند متناسب با فضا و نیاز مصرف‌کننده به یک طرف یا به دو طرف جمع شود.

پرده دابل شید | پرده پذیرایی

پرده پذیرایی

از جمله پرده‌هایی که نه تنها برای سالن‌های پذیرایی بلکه برای آشپزخانه، اتاق خواب، دفتر کار و اتاق کودک نیز مناسب می‌باشد، می‌توان به پرده دابل شید اشاره کرد. در پرده‌های دابل شید که به پرده دو مکانیزم نیز معروف هستند دو پرده به صورت مجزا در کنار یک‌دیگر قرار گرفته که مکمل یک‌دیگر می‌باشند.

در این پرده‌ها هر دو پرده به شکل اختصاصی حرکت کرده و بالا و پایین می‌‌شود. در پرده دابل شید پرده زیرین در واقع همان پرده شید بوده که در بالا به آن اشاره شد. در دوخت این پرده از پارچه پلی‌ استر استفاده شده که نه تنها مانع از دید از بیرون می‌شود، بلکه می‌تواند حالت سایه مطلوبی را ایجاد کند. پرده‌ای که که بر روی پرده شید قرار می‌گیرد می‌تواند از جنس حریر یا تور بوده که از تنوع طرح و رنگ بالایی نیز برخوردار است.

پرده پنل چاپی

پرده پذیرایی

پرده‌های پنل چاپی جزو پرده‌هایی بوده که تنها خاص‌پسندان آن را انتخاب می‌کنند و شاید در سال 2024 کمتر بتوان آن را در دکوراسیون داخلی خانه‌ها مشاهده کرد. با این حال این نوع پرده جزو پرده‌های تزیینی زیبایی بوده که می‌تواند جلوه متفاوتی را به فضای پذیرایی شما ببخشد.

پرده‌های پنل چاپی با استفاده از پارچه‌های باکیفیتی دوخته شده که تصاویر بسیار واضح و شفافی بر روی آن‌ها چاپ شده است. انتخاب طرح چاپ شده بر روی پرده می‌تواند متناسب با رنگ اصلی و مکمل دکوراسیون داخلی انجام شود. این پرده‌ها نه تنها جلوه‌ای مدرن و ساده داشته، بلکه از کاربری و امکان نصب آسانی نیز برخوردار می‌باشند.

پرده‌ رومن | پرده پذیرایی

پرده پذیرایی

یکی از مدل‌های ساده و ظریف پرده مدل رومن بوده که عملکرد آن شبیه به پرده‌های کرکره‌ای می‌باشد. این پرده‌ها معمولا با استفاده از پارچه‌های ساده یا بافت‌دار تهیه شده و در برخی موارد از پارچه‌های چهارخانه و راه‌راه نیز برای دوخت آن‌ها استفاده می‌شود. پرده‌های رومن برای فضاهای دارای طراحی ساده‌ای که معمولا بیش از یک دست مبلمان در آن قرار دارد گزینه‌ مناسبی می‌باشد. لازم است بدانید پرده‌ رومن به گونه‌ای طراحی شده که نیازی به آستر ندارد.

پرده‌ والان‌دار

پرده پذیرایی

خب پرده‌ والان‌دار یکی از مدل‌های محبوب پرده برای فضای پذیرایی بوده که از یک پارچه‌ جداگانه تحت عنوان شال یا والان بر روی پرده‌ زیرین استفاده می‌شود. در این مدل پرده معمولا پرده زیرین دارای جلوه‌ ساده‌ای بوده و برای والان پرده از پارچه‌های طرح‌دار ترجیحا شلوغ استفاده می‌شود. البته می‌توان از پارچه‌های طرح‌دار نیز برای پرده‌ زیرین استفاده کرد که در این شرایط والان پرده باید ساده و بدون طرح باشد. پرده‌های والان‌دار با انواع دکوراسیون هماهنگ بوده و عمدتا برای سبک‌های کلاسیک و سبک ویکتوریایی استفاده می‌شود. البته این پرده را می‌توان در دکوراسیون مدرن نیز به کار برد.

پرده‌ پیلی‌دار | پرده پذیرایی

پرده پذیرایی

از جمله پرده‌هایی که با انواع دکوراسیون هماهنگ است می‌توان به پرنده‌ پیلی‌دار اشاره کرد که عمدتا با استفاده از پارچه‌های حریر دوخته می‌شود. این پرده‌ها برای اتاق‌هایی که سقف کوتاهی دارند مناسب بوده و گزینه‌ مناسب برای پنجره‌های کم عرض نیز به شمار می‌آید. علت این امر آن است که این پرده به واسطه‌ بافت ظریف سبب بلندتر نشان دادن سقف و عریض‌تر نشان دادن پنجره می‌شود.

پرده ترکیبی

پرده پذیرایی

مدل پرده‌های ترکیبی به پرده‌هایی گفته می‌شود که از پارچه‌های ساده و طرح‌دار در دوخت آن‌ها استفاده شده است. این پرده‌ها یکی از گزینه‌های مناسب برای فضای نشیمن و پذیرایی بوده که معمولا رنگ آن‌ها با رنگ مبلمان یا کوسن‌ها ست می‌شود. در پارچه‌های ترکیبی پارچه‌ رویی که عموما طرح‌دار است، تحت عنوان دکور پرده شناخته می‌شود.

پرده‌های شید رول | پرده پذیرایی

پرده پذیرایی

پرده‌های شید رول از دیگر مدل‌های جدید پرده بوده که برای پنجره‌هایی که رو به داخل باز می‌شوند، گزینه‌ مناسبی می‌باشد. این پرده‌ها به صورت عمودی باز و بسته شده و زمانی که جمع می‌شوند درون یک محفظه‌ استوانه‌ای قرار می‌گیرند. پرده‌های شید رول جنبه تزئینی ندارند، بنابراین باید از آن‌ها در کنار پرده‌های تزئینی استفاده کرد. پرده‌های شید رول شامل انواع مکانیزم معمولی، مکانیک فنری و مکانیزم الکترومکانیکی می‌شود.

پرده لانه زنبوری یا بالارونده

پرده پذیرایی

غالبا پرده‌های لانه زنبوری با استفاده از پارچه‌ها و متریال سبکی ساخته شده و معمولا از تنوع رنگ بالایی برخوردار هستند. این پرده‌ها به سهولت با انواع سبک دکوراسیون ست شده و مدل‌های برقی آن نیز برای سهولت در استفاده طراحی شده است.

پرده‌ پانچ | پرده پذیرایی

پرده پذیرایی

یکی از انواع پرده‌های جذابی که در چند سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، پرده‌ پانچ می‌باشد. پرده‌های پانچ جزو پرده‌های ساده‌ بوده که دارای طراحی مدرنی هستند و عمدتا برای دکوراسیون‌های مدرن گزینه‌ مناسبی به شمار می‌آید. این پرده‌ها مانند پرده‌های والان‌دار یا ترکیبی می‌توانند دارای یک پرده‌ زیرین و یک قسمت پانچ برای دکور باشد و یا می‌تواند به تنهایی و با ترکیب 2 یا 3 رنگ پارچه‌ مختلف آن را استفاده کرد.

پرده‌ تور

پرده پذیرایی

از دیگر پرده‌های مناسب برای دکوراسیون مدرن می‌توان به پرده‌ تور اشاره کرد که جزو مدل‌های ساده‌ پرده به شمار می‌آید. پرده‌های توری در عین سادگی جلوه‌ زیبا و منحصربه‌فردی به محیط داده و عموما با انواع رنگ و سبک دکوراسیون ست می‌شود.

پرده‌ سلطنتی | پرده پذیرایی

پرده پذیرایی

از جمله‌ پرده‌های لوکس برای طراحی سالن پذیرایی می‌توان به پرده‌های سلطنتی اشاره کرد که در انواع سبک‌های سلطنتی مانند سبک کلاسیک طراحی می‌شوند. این پرده معمولا به همراه مبلمان و فرش‌های سلطنتی به کار می‌رود و برای دکوراسیون مدرن مناسب نیست.

پرده‌ کرکره‌ عمودی یا لوردراپه

پرده پذیرایی

یکی از پرده‌های مناسب برای فضای پذیرایی که عمدتا در سبک‌های دکوراسیون مدرن استفاده می‌شود، کرکره‌ عمودی یا لوردراپه است. این پرده‌ها به واسطه‌ قابلیت کنترل میزان نور ورودی و خروجی یکی از بهترین گزینه‌ها برای فضای نشیمن بوده و طول عمر بالایی دارند. پرده‌های کرکره‌ عمودی دارای نصب راحت و نظافت آسانی بوده و معمولا دارای تنوع بالایی می‌باشند.

پرده‌ پنل تراک | پرده پذیرایی

پرده پذیرایی

از جمله پرده‌های جدیدی که این روزها در فضاهای بزرگ استفاده می‌شود، می‌توان به پرده‌ پنل تراک اشاره کرد که در ساخت آن‌ها از صفحه نمایش‌های ژاپنی الهام گرفته شده است. پرده‌های پنل تراک برای درهای کشویی و فرانسوی مناسب بوده و گزینه‌ مناسبی برای پنجره‌های بزرگ می‌باشد. این پرده‌ها معمولا صاف و ابریشمی هستند و جلوه‌ زیبایی به محیط می‌بخشند. قابلیت نصب آسان و شست‌وشوی راحت از ویژگی‌های این پرده‌هاست.

مدل پرده پذیرایی مورد پسند شما کدام است؟

یکی از مهم‌ترین المان‌های فضای داخلی که تاثیر مستقیمی بر دکوراسیون می‌گذارد، پرده است. پرده‌ها باید متناسب با سبک دکوراسیون انتخاب شده و در انتخاب آن‌ها به دیگر اکسسوری‌های فضا مانند رنگ و طرح مبلمان، رنگ و طرح فرش و همچنین اکسسوری‌های جزئی مانند کوسن‌ها توجه شود. در ضمن در هنگام انتخاب پرده باید به ارتفاع سقف، متراژ محیط، نوع پنجره‌ها و… نیز توجه شود تا بتوان بهترین انتخاب را داشت.

شما کدام مدل پرده را برای دکوراسیون خانه خود انتخاب می‌کنید؟ طرفدار پرده پذیرایی مدرن هستید یا سبک لوکس و شلوغ را بیشتر ترجیح می‌دهید؟ به نظرتان در حال حاضر کدام سبک محبوبیت‌ بالاتری دارد؟ از تجربیات، نظرات و سلایق خود برای ما و خوانندگان این متن بنویسید. همچنین اگر این مطلب از سوریتو را دوست داشتید، برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *