30 مدل مبل ال جدید و شیک 2022 ✨​🛋️​👌​

مبل ال

مهم‌ترین المانی که در فضای نشیمن و پذیرایی قرار گرفته و به طور مستقیم در دکوراسیون داخلی اثرگذار است مبلمان می‌باشد. مبلمان در مدل‌های مختلفی طراحی می‌شود که هر یک متناسب با سبک خاصی از فضای دکوراسیون داخلی می‌باشد. برخی از این مبل‌ها حالت سلطنتی داشته و برخی حالت مدرن و راحتی دارند. یکی از پرطرفدارترین مبلمانی که در چند سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، مبلمان مدولار یا مبلمان ال می‌باشد.

مبل ال به گونه‌ای طراحی شده که می‌توان از آن برای فضاهای مختلف استفاده کرد. این مبلمان به واسطه‌ انعطاف‌پذیری بالایی که در سبک چیدمان داشته و فضای کمی که اشغال می‌کند می‌تواند گزینه‌ مناسبی برای فضاهای کوچک، فضاهای اداری، فضای روبروی تلویزیون و… باشد.

در این مقاله قصد داریم تا با جدیدترین مدل‌های مبل L آشنا شویم. البته پیش از آن بد نیست تا ویژگی‌های این مبلمان را بررسی کرده تا علت محبوبیت آن را بدانیم. پیش از شروع بد نیست بدانید اگر طرفدار سبک مدرن و ساده هستید، این مطلب برای شما نوشته شده است. پس با ما همراه باشید.

ویژگی‌های مبلمان ال

مبل ال جدید

مبلمان L دارای ویژگی‌هایی بوده که آن را به یکی از پرطرفدارترین مدل‌های مبلمان تبدیل کرده است. از جمله مهم‌ترین این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مبل ال

✔️​قابلیت چیدمان متنوع

مبلمان ال همانطور که از نام آن مشخص است به شکل L طراحی شده است. این مبلمان دارای یک کاناپه‌ بزرگ بوده که صندلی‌های کوچکتری به صورت یکپارچه و چسبیده به آن طراحی شده‌اند. به واسطه‌ این شکل طراحی می‌توان این مبلمان را به راحتی در گوشه‌های خانه که به شکل ال هستند قرار داد. همچنین می‌توان از این مبلمان به عنوان جداکننده‌ دو فضا استفاده کرد. همچنین امکان شخصی‌سازی فضا با این مبلمان نیز وجود دارد. به عبارت دیگر می‌توان چیدمان مبلمان را تغییر داد.

✔️​امکان جابه‌جایی آسان

این مدل طراحی مبل ال سبب شده تا جابه‌جایی مبلمان آسان باشد؛ چراکه می‌توان به راحتی بخش‌های مختلف مبل را جدا کرده و پس از قرارگیری در مکان مورد نظر مجددا مبلمان را به شکل دلخواه سرهم کرد.

✔️​راحتی بیشتر و ارتفاع کمتر

از دیگر ویژگی‌های مبل‌های L که این مبلمان را از سایر مبل‌ها متمایز کرده است، می‌توان به ارتفاع کم آن اشاره کرد. از آن‌جایی که در طراحی این مبلمان از پایه‌های کوتاه‌تری استفاده شده است و حتی در برخی موارد مبلمان بدون پایه طراحی می‌شود، این مبلمان نسبت به مدل‌های دیگر ارتفاع کمتری دارد.

همچنین از آن‌جایی که این مبلمان جزو مبل‌های راحتی به شمار می‌آید، برای آن دسته‌های نرم و بالشتی در نظر گرفته شده و از نشیمن‌های پهن و راحتی نیز در آن استفاده شده است. این نشیمن‌های پهن و راحت سبب می‌شود تا مبل حالت یکپارچه و یکدست داشته باشد و بتوان به راحتی از آن برای استراحت و خوابیدن نیز استفاده کرد.

✔️​اشغال فضای کمتر

از دیگر ویژگی‌های مهم مبل‌های L می‌توان به حجم کمتر آن‌ها اشاره کرد. از آن‌جایی که این مبلمان به صورت به هم چسبیده قرار می‌گیرند، فضای کمتری را اشغال کرده و از این رو می‌تواند در بخش‌های مختلف نشیمن، اتاق فضای اداری و… قرار گیرد. در ضمن قابلیت اضافه کردن مبل‌های تک و پاف نیز به این مبلمان وجود داشته که به این ترتیب می‌توان بر تعداد نشیمن‌های آن افزود.

✔️​تنوع زیاد

مبل‌های ال جزو متنوع‌ترین مبل‌های تولید شده می‌باشد. این مبل‌ها از لحاظ تعداد نشیمن، مکانیز، نوع طراحی، نوع دوخت و… با یک‌دیگر تفاوت داشته و شامل مدل‌های مختلفی می‌شود.

انواع مبلمان ال

مبل ال ترک

همانطور که گفته شد مبلمان L جزو متنوع‌ترین مبلمان‌های استفاده شده در دکوراسیون داخلی به شمار می‌آید. اگر بخواهیم انواع مدل‌های مبلمان ال را بررسی کنیم به مدل‌های زیر می‌رسیم که هر یک شامل نمونه‌های متنوعی می‌باشند.

مبل ال راحتی

یکی از پرطرفدارترین مدل‌های مبل L مبل راحتی مدل ال بوده که برای فضاهایی با متراژ پایین گزینه‌ مناسبی می‌باشد. این مبل‌ها دارای نشیمن‌های راحت و نرمی بوده و از دسته‌های مناسب و کم ارتفاعی برای آن‌ها استفاده شده است. مبل راحتی ال با استفاده از انواع پارچه‌ها طراحی شده تا مطابق با تمامی سلیقه‌ها باشد. چیدمان این مبل‌ها نیز می‌تواند به شکل‌های مختلف انجام ‌شود.

مبل ال

مبل ال سلطنتی

مبل L سلطنتی حالتی مدرن و سنتی دارد. این مبلمان اگرچه دارای طراحی ال می‌باشد، با این حال تمامی نکات سبک سلطنتی در آن رعایت شده است. برای این مبلمان از چوب‌های دارای تزئینات و منبت کاری‌های مختلف استفاده شده و مواد به کار رفته در آن جزو مرغوب‌ترین متریال می‌باشد. تاج و دسته‌های این مبلمان کار شده هستند و از تشک‌های سبک اما باکیفیتی برای آن استفاده می‌شود. همین امر سبب می‌شود تا قیمت این مبلمان نسبت به مبلمان ال راحتی بیشتر باشد.

مبل ال

مبل ال اسپرت

اگر به دنبال یک مبل راحتی برای فضای پذیرایی خود هستید، مبل L اسپرت یکی از بهترین گزینه‌ها می‌باشد. این مبل‌ گزینه‌ مناسبی برای خانه‌های با متراژ کم بوده و می‌توان از آن برای جدا کردن فضا نیز استفاده کرد. مبل‌های ال اسپرت گزینه‌ مناسبی برای قرارگیری در مقابل تلویزیون نیز می‌باشند. مبل‌های ال اسپرت بسیار راحت و نرم بوده و گزینه‌ مناسبی برای استراحت هستند، اما از آن‌جایی که به طور دائم از آن‌ها استفاده می‌شود، احتمال فرسوده شدن آن نیز افزایش می‌یابد.

مبل ال

مبل ال فرانسوی

از جمله کاربردی‌ترین انواع مبلمان L می‌توان به مبلمان ال فرانسوی اشاره کرد که اگرچه ظاهری شبیه به مدل‌های دیگر مبل ال دارد، با این حال در جزئیات آن تفاوت‌هایی وجود دارد. یکی از مدل‌های مبلمان L فرانسوی به حالت گرد طراحی شده که رای فضاهای کوچک اداری گزینه مناسبی است. مدل دیگر تحت عنوان سکشنال بوده که به عنوان مبل جداکننده استفاده می‌شود. منظور از سکشنال آن است که قسمت‌های مختلف مبلمان قابلیت جدا شدن از یک‌دیگر داشته و به این ترتیب می‌توان چیدمان آن‌ها را تغییر داد.

مبل ال

مبل ال چستر

یکی از خاص‌ترین مدل‌های مبل L که جزو جدیدترین مبلمان‌ ال به شمار می‌آید، مبل ال چستر می‌باشد. این مبل ظاهری لوکس و جذاب داشته و در عین حال راحتی و نرمی خود را حفظ کرده است. مبل‌های L چستر علیرغم راحتی زیاد به واسطه‌ دوخت و بافتی که دارند و همچنین لمسه‌کاری‌های انجام شده روی آن‌ها مقاومت بالایی در برابر فرسودگی داشته و به این ترتیب دیرتر خراب می‌شوند. مبل‌های L چستر علاوه بر پارچه با انواع چرم نیز ساخته می‌شوند. مبلمان ال چستر می‌تواند به عنوان مبل‌های رستورانی، کافی‌شاپی و مبلمان مناسب‌ فضای اداری نیز استفاده شود.

مبل ال

مبل ال کاژو

یکی از پرطرفدارترین مدل‌های مبلمان ال مبل L کاژو بوده که یک ست 5 نفره می‌باشد. البته امکان کم و زیاد کردن نشیمن‌های آن وجود دارد. این مبل دارای پایه‌های کوتاه و ساده‌ای از جنس چوب روسی بوده و امکان ساخت آن با انواع پارچه و در رنگ‌های مختلف وجود دارد. لازم به ذکر است که این مبلمان تنها با استفاده از چوب قابل ساخت بوده و نمی‌توان از پایه‌های فلزی برای آن استفاده کرد. مبلمان L کاژو دارای نشیمن‌هایی از جنس اسفنج 30 کیلویی بوده و از فوم 12 سانتی‌متری برای آن استفاده شده است.

مبل ال

مبل ال مدل TV

مبل ال

از دیگر مبلمان‌ ال پرطرفدار می‌توان به مبل ال مدل TV اشاره کرد که شامل یک مبل 5 نفره می‌باشد. اما قابلیت اضافه کردن مبل تک و پاف نیز به آن وجود دارد. این مبل با استفاده از چوب روسی ساخته شده و برای نشیمن‌های آن از اسفنج 30 کیلویی بهره برده شده است. فوم به کار رفته در ساخت این مبل نیز فوم 12 سانتی‌متری می‌باشد.

مبل ال مدل پازلی

مبل ال

اگر به دنبال یک مبل L مینیمال و جذاب برای محیط‌های کوچک مانند فضای اداری، اتاق‌ خواب، اتاق نشیمن یا پذیرایی هستید، مبل L مدل پازل یکی از بهترین گزینه‌ها می‌باشد. این مبل دارای نشیمن 5 نفره بوده که می‌توان نشیمن‌های آن را به راحتی از کفی مبلمان جدا کرد. علت نامگذاری این مبلمان آن است که می‌توان تعداد نشیمن‌ها و ابعاد آن را تغییر داد. این مبلمان از چوب روس ساخته شده و نشیمن‌های آن از جنس اسفنج 30 کیلویی می‌باشند. فوم به کار رفته در آن نیز فوم 12 سانتی‌متری است.

مبل ال مدل هازان

مبل ال

از دیگر مدل‌های مبل L مینیمال می‌توان به مبل L مدل هازان اشاره کرد که متشکل از یک کاناپه‌ 3 نفره و یک کاناپه‌ 2 نفره می‌باشد. این کاناپه‌ها گرچه به صورت جدا از یک‌دیگر طراحی شده‌اند اما زمانی که کنار یک‌دیگر قرار بگیرند به شکل ال درمی‌آیند. در ساخت این مبلمان از اسفنج 30 کیلویی استفاده شده و جنس کلاف آن نیز از جنس چوب روس است. فوم به کار رفته در آن نیز وم 12 سانتی‌متری می‌باشد.

مبل ال آمریکایی

مبل ال

اگر به دنبال یک مبل L با تعداد نشیمن بیشتری هستید، می‌توانید به سراغ مبل راحتی L مدل آمریکایی بروید. این مبلمان یک ست 7 نفره بوده که البته امکان کم و زیاد کردن تعداد نشیمن‌های آن نیز وجود دارد. نشیمن این مبلمان از اسفنج 5 تکه ساخته شده که قابلیت جدا کردن آن از کفی مبل وجود دارد. طراحی پشتی و دسته‌های مبلی نیز به صورت راه راه انجام شده است.

لازم به ذکر است که مبل ال آمریکایی تنها با استفاده از پایه‌های فلزی قابل سفارش بوده و امکان تولید آن با پایه‌های چوبی وجود ندارد. چوب استفاده شده در کلاف این مبل از جنس چوب روسی بوده و اسفنج‌های آن شامل اسفنج 30 کیلویی می‌باشد. فوم به کار رفته در این مبلمان نیز فوم 12 سانتی‌متری است.

30 مدل از جدیدترین مبلمان ال 2022

مبل ال مدرن

مبل ال مبل ال مبل ال مبل ال مبل ال مبل ال مبل ال مبل ال مبل ال مبل ال مبل ال مبل ال مبل ال مبل ال مبل ال مبل ال مبل ال مبل ال مبل ال مبل ال مبل ال مبل ال مبل ال مبل ال مبل ال مبل ال مبل ال مبل ال مبل ال مبل ال مبل ال

شما طرفدار سبک مینیمال و مدرن هستید؟

مبلمان یکی از مهمترین المان‌های فضای پذیرایی و نشیمن بوده که به طور مستقیم روی دکوراسیون داخلی تاثیرگذار است. مبل‌ها شامل مدل‌های مختلف بوده که یکی از پرطرفدارترین و راحت‌ترین این مبلمان‌ که عمدتا برای فضاهای کوچک و فضاهای اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد مبلمان ال است. این مبلمان به واسطه‌ طراحی جمع و جوری که دارد می‌تواند برای جدا کردن فضای پذیرایی از نشیمن، مبل جلوی تلویزیون، مبل رستورانی و کافی‌شاپی و… مورد استفاده قرار گیرد.

آیا شما تا به حال از مبلمان سبک مدرن و مینیمال برای فضای خانه خود استفاده کرده‌اید؟ به نظرتان بهترین ویژگی چنین مبلمانی چیست؟ از نگاه شما کدام سبک مبل راحت‌تر با چیدمان خانه هماهنگ می‌شود و جلوه جذابی دارد؟ اگر در این زمینه اطلاعات و نظراتی دارید، حتما برای ما بنویسید و این مقاله را که تیم سوریتو برای شما آماده کرده را برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

2 نظر در “30 مدل مبل ال جدید و شیک 2022 ✨​🛋️​👌​

  1. زواریی گفت:

    سلام وقت بخیر
    قیمت مبلمان رو چجوری میشه بدونیم ؟
    آیا اقساط هم دارید ؟

    1. fatemeh_ravan گفت:

      سلام ما فقط معرفی مدل های مبل داریم برای اقساط باید فروشگاه هایی که کارشون فروش هست تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *