بهترین مدل تلویزیون ال جی برای جهیزیه ✅​📺​👌​

تلویزیون ال جی

یکی از مهم‌ترین لوازم الکترونیکی جهیزیه تلویزیون است. امروزه به واسطه‌ پیشرفت تکنولوژی مدل‌های جدیدی از تلویزیون‌های هوشمند به بازار عرضه شده است که از قابلیت‌های متعددی برخوردار هستند. برندهای مختلفی در زمینه‌ تولید این تلویزیون‌های باکیفیت فعال بوده که از جمله معتبرترین این برندها می‌توان تلویزیون ال جی اشاره کرد.

در این مقاله قصد داریم تا بهترین تلویزیون‌های ال جی مناسب برای جهیزیه را مورد بررسی قرار دهیم. البته پیش از آن بد نیست تا با برخی از جدیدترین قابلیت‌های تلویزیون‌های ال جی و انواع نمایشگرهای به کار رفته‌تر در این تلویزیون‌ها آشنا شویم. برای تجربه یک خرید هوشمندانه با ما همراه باشید.

انواع تلویزیون ال جی بر اساس نوع نمایشگر

بهترین تلویزیون ال جی

تلویزیون‌های برند ال جی از لحاظ نوع نمایشگر جزو متنوع‌ترین تلویزیون‌ها می‌باشند. برند ال جی در ساخت تلویزیون‌های خود از صفحه نمایش‌های مختلفی مانند OLED، QNED، Nanocell و LED استفاده کرده است. هر یک از این نمایشگرها قابلیت‌های متفاوتی داشته که بر اساس میزان کیفیت بر قیمت تلویزیون نیز تاثیرگذار هستند. در ادامه به بررسی هر یک از این صفحه نمایش‌ها می‌پردازیم.

تلویزیون ال جی

✅​نمایشگر OLED

از جمله فناوری‌های به کار رفته در ساخت صفحه نمایش‌های تلویزیون‌های برند ال جی می‌توان به فناوری OLED اشاره کرد. این نمایشگرها نسبت به تلویزیون‌های مجهز شده به پنل‌های LED دارای روشنایی کمتری هستند. از این رو برند ال جی برای جبران این کمبود روشنایی تلویزیون‌های OLED را با پنل EVO به بازار عرضه کرده است تا به این ترتیب روشنایی آن‌ها افزایش یابد. در واقع استفاده از عناصر درخشان‌تر در ساختار پنل‌های EVO سبب شده تا تصاویر روشن‌تر و واقعی‌تر به نظر رسیده و وضوح تصویر بیشتر شود.

خب از جمله تلویزیون‌های ال جی مجهز شده به صفحه نمایش OLED و پنل EVO می‌توان به تلویزیون‌های مدل G و مدل C اشاره کرد.

✅​نمایشگر QNED

یک درجه پایین‌تر از صفحه نمایش‌های OLED صفحه نمایش‌های QNED قرار دارند که در تلویزیون‌های 4K و 8K استفاده شده است. این نمایشگرها دارای بک لایت مینی LED با فناوری Quantum Dot و NanoCell بوده که سبب می‌شود روشنایی آن‌ها تا 64 برابر بیشتر از تلویزیون‌های LED معمولی باشد.

از جمله تلویزیون‌های ال جی مجهز شده به صفحه نمایش QNED ال جی می‌توان به تلویزیون ال جی مدل QNED99 با کیفیت 4K و تلویزیون QNED90 با کیفیت 4K اشاره کرد.

✅​نمایشگر Nanocell

یکی دیگر از نمایشگرهای به کار رفته در تلویزیون‌های ال جی، نمایشگر Nanocell یا نمایشگرهای بدون مینی LED است. این نمایشگرها باریک‌تر از نمایشگرهای OLED و QNED بوده و از قابلیت‌های متعددی مانند VRR، Dolby Vision IQ، eARC و Stadia نیز برخوردار هستند. از جمله پرفروش‌ترین تلویزیون‌های ال جی مجهز شده به نمایشگر Nanocell می‌توان به تلویزیون Nano84 و Nano77 اشاره کرد.

✅​نمایشگر LED

بعد از مدل قبلی یکی دیگر از پرطرفدارترین تلویزیون‌های ال جی، تلویزیون‌های مجهز شده به نمایشگر LED هستند. این تلویزیون‌ها دارای قیمت اقتصادی بوده و برای کاربری روزانه گزینه‌ مناسبی هستند. نمایشگرهای LED معمولا دارای نرخ نوسازی تصویر 60 هرتزی بوده و کیفیت تصویر آن‌ها 4K می‌باشد. بر همین اساس عموما برای گیمینگ گزینه‌ مناسبی به شمار نمی‌آیند. از جمله پرفروش‌ترین تلویزیون‌های ال جی مجهز شده به نمایشگر LED می‌توان به تلویزیون UQ8000 اشاره کرد.

قابلیت‌های جدید تلویزیون‌های ال جی

بهترین تلویزیون ال جی

همانطور که گفته شد تلویزیون‌های ال جی جزو باکیفیت‌ترین تلویزیون‌های موجود در بازار بوده که عموما از قابلیت‌ها و امکانات ویژه‌ای برخوردار هستند. از جمله جدیدترین امکانات در نظر گرفته شده برای این تلویزیون‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تلویزیون ال جی

ورژن جدید سیستم عامل webOS

در تلویزیون‌های ال جی تولید شده در سال 2023 از ورژن جدیدی از سیستم عامل webOS استفاده شده است که البته هنوز تغییرات این سیستم عامل نسبت به ورژن‌های قبل مشخص نیست. با این حال احتمال آن می‌رود که لگ‌های سیستم کاهش پیدا کرده و رابط کاربری ساده‌تری برای آن در نظر گرفته شده باشد. همچنین سرعت سیستم عامل نیز در این تلویزیون‌ها افزایش یافته است.

نسل جدید پردازنده‌ آلفا

در تلویزیون‌های ال جی مدل بالا از پردازنده‌های آلفا 7 و 9 استفاده می‌شود. همچنین در این تلویزیون‌ها پردازنده‌های نسل 5 به نسل 6 ارتقا پیدا کرده که سبب شده هوش مصنوعی پردازنده به روزتر شود. از جمله قابلیت‌های این پردازنده‌ها می‌توان به تشخیص ژانر محتوایی و پردازش آن اشاره کرد که سبب می‌شود تصاویر واقعی‌تر به نظر برسد. همچنین بررسی و آنالیز صدا جهت ارتقا کیفیت صدا تصویر نیز جزو ویژگی‌های این پردازنده‌ها می‌باشد.

در ضمن استفاده از این پردازنده‌ها سبب شده تا تلویزیون‌های ال جی دارای صفحه نمایش‌هایی با رنگ‌های غنی و تصاویر زنده و شفاف از هر زاویه‌ای باشند.

ریموت کنترل جادویی جدید

تلویزیون‌های جدید ال جی به ریموت کنترل‌های مجیک مجهز شده‌اند. این ریموت کنترل‌ها دارای طراحی ارگونومیک بوده و دکمه‌ها و اشاره‌گر آن از عملکردهای بیشتری برخوردار هستند. از جمله دکمه‌های جدید اضافه شده به این ریموت کنترل می‌توان به دکمه‌ اختصاصی برای الکسا و دستیار صوتی گوگل و دکمه‌هایی برای دسترسی مستقیم به سرورهای استریمینگ اشاره کرد.

بهترین تلویزیون‌های ال جی برای جهیزیه

خرید تلویزیون ال جی

حال که با ویژگی نمایشگرهای تلویزیون‌های ال جی و برخی از قابلیت‌های جدید این تلویزیون‌ها آشنا شدیم نوبت به آن می‌رسد تا تعدادی از بهترین تلویزیون‌های این برند را که برای جهیزیه مناسب هستند به شما معرفی کنیم.

تلویزیون ال جی مدل 55UR73006

تلویزیون ال جی

تلویزیون ال جی سری UR مدل 55UR73006 دارای کیفیت تصویر بالایی بوده و از کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای نیز برخوردار است. در ساخت این تلویزیون از پنل LED استفاده شده که دارای رزولوشن بالایی بوده و می‌تواند تصاویر را با جزئیات بالا و رنگ‌های زنده نمایش دهد.

برای این تلویزیون از سیستم صوتی قدرتمندی استفاده شده که به تکنولوژی Dolby Atmos مجهز شده است. این تکنولوژی سبب می‌شود تا صداها به شکلی واقعی و سه بعدی منتشر شود. همچنین در تلویزیون ال جی مدل 55UR73006 درگاه‌های ارتباطی مختلفی مانند درگاه‌های Ethernet، USB،HDMI و درگاه‌های صوتی در نظر گرفته شده که امکان اتصال انواع دستگاه‌های مختلف مانند کنسول بازی، کامپیوتر، دستگاه ذخیره‌سازی، دستگاه‌های ورودی و… را به این تلویزیون فراهم می‌کند.

این تلویزیون به سیستم عامل WebOS مجهز شده که به این ترتیب امکان دسترسی به برنامه‌های آنلاین مانند یوتیوب، نتفلیکس، آمازون پرایم و… برای کاربر فراهم می‌شود. به واسطه‌ استفاده از تکنولوژی ThinQ AI در این تلویزیون نیز امکان کنترل تلویزیون از راه دور و با استفاده از صدا نیز وجود دارد.

تلویزیون ال جی مدل 55Nano84

تلویزیون ال جی

از دیگر تلویزیون‌های هوشمند و باکیفیت برند ال جی می‌توان به تلویزیون ال جی مدل 55Nano84 اشاره کرد. این تلویزیون مجهز به پردازنده‌ قدرتمندی بوده و از سیستم عامل WebOS در آن استفاده شده است. برای این تلویزیون یک نمایشگر 55 اینچی با کیفیت تصویرUltra HD  4K در نظر گرفته شده که می‌تواند تصاویر را با رنگ‌های زنده و واقعی و با جزئیات بالا به نمایش درآورد. به واسطه‌ استفاده از فناوری NanoCell Display در تلویزیون نیز تصاویر دارای رنگ‌های غنی و دقیقی می‌باشند.

از دیگر امکاناتی که این سیستم عامل به تلویزیونی ال جی مدل 55Nano84 بخشیده است می‌توان به امکان دسترسی به اپلیکیشن‌هایی مانند یوتیوب، نتفلیکس، آمازون پرایم ویدیو و… اشاره کرد. تلویزیون ال جی مدل 55Nano84 به هوش مصنوعی ThinQ مجهز شده که امکان کنترل تلویزیون با استفاده از صدا را نیز فراهم می‌کند. همچنین از دیگر ویژگی‌های این تلویزیون می‌توان به حافظه‌ داخلی بالا، عدم تاخیر در اجرای برنامه‌ها، امکان اجرای بازی‌ها و برنامه‌های مختلف با سرعت بالا، پایه‌های هلالی شکل، بدنه‌ باریک و طراحی منحنی اشاره کرد.

تلویزیون ال جی C1

تلویزیون ال جی

عروس و دامادهایی که با محدودیت بودجه مواجه نبوده و به دنبال یک تلویزیون گیمینگ باکیفیت هستند، می‌توانند تلویزیون ال جی C1 را انتخاب کنند. این تلویزیون مجهز به پنل OLED بوده و از پردازشگر آلفا 9 نسل 4 در ساخت آن استفاده شده است. پردازنده آلفا به تجزیه و تحلیل تمامی محتواها کمک کرده که همین امر سبب می‌شود کیفیت صدا و تصویر متناسب با محتوا افزایش یابد.

این تلویزیون از فرمت‌های استاندارد تصویر مانند Dolby Vision IQ، HLG و HDR10 pro پشتیبانی کرده و به واسطه‌ کنتراست بالایی که دارد سبب می‌شود تا تصاویر مشکی با رنگ عمیقی نمایش داده شوند. تلویزیون ال جی C1 دارای زاویه دید گسترده‌ای بوده که سبب می‌شود در صورت قرار گرفتن تلویزیون در زوایای مختلف کیفیت تصویر افت نکند.

همچنین این تلویزیون می‌تواند محتواهای HDR را با بالاترین کیفیت نمایش داده و از آن‌جایی که از تکنولوژی AI Picture Pro در آن استفاده شده است، می‌تواند تصاویر را به صورت واقعی و زنده نشان دهد. در این تلویزیون از سیستم صوتی 2.2 کاناله با توان 40 وات استفاده شده که به تکنولوژی‌های Dolby Digital، Dolby Atmos،Dolby Digital Plus و AC4 مجهز شده است.

تلویزیون ال جی QNED90

تلویزیون ال جی

از دیگر تولیدات با کیفیت شرکت ال جی در سال 2021 می‌توان به تلویزیون QNED90 اشاره کرد. این تلویزیون مجهز به صفحه نمایش QNED بوده که از فناوری Direct Full Array Mini LED پشتیبانی می‌کند. نمایشگر QNED به واسطه‌ فناوری به کار رفته در آن می‌تواند تصاویر را با بالاترین کیفیت رنگ و بیشترین جزئیات به نمایش درآورد.

تلویزیون ال جی QNED90 مجهز به سیستم عامل WebOS نسل ششم بوده که از رابط کاربری ساده‌ای برخوردار است. این تلویزیون مجهز به پنل IPS می‌باشد که به صورت یک مکمل برای فناوری Direct Full Array Mini LED عمل کرده و سبب می‌شود تا زاویه دید تلویزیون کامل و مطلوب باشد؛ پنل به افزایش کنتراست تصویر نیز کمک می‌کند.

تلویزیون ال جی QNED90 تنها برای استفاده‌ روزمره مناسب نبوده، بلکه به واسطه‌ تاخیر ورودی کم و پاسخگویی سریع می‌تواند برای گیمینگ نیز استفاده شود. همچنین قابلیت VRR به کار در این تلویزیون نیز شرایط را برای گیمرها مطلوب‌تر ساخته است. ال جی QNED90 دارای طراحی زیبایی بوده که از قابی با ضخامت اندک در ساخت آن استفاده شده است. همین امر سبب می‌شود تا بتوان تلویزیون را به دیوار نیز متصل کرد.

از دیگر ویژگی‌های این تلویزیون می‌توان به وجود درگاه‌های ارتباطی متنوع مانند درگاه HDMI 2.1 اشاره کرد. تلویزیون QNED90 مجهز به سیستم صوتی 2.2 کاناله بوده که از دو بلندگوی 10 واتی و دو ووفر 10 واتی تشکیل شده است که توان خروجی دستگاه را به 40 وات می‌رساند. در ضمن این تلویزیون دارای کیفیت تصویر 4K بوده و از نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز برخوردار است.

تلویزیون ال جی مدل UR8050

تلویزیون ال جی

یکی از تلویزیون‌های باکیفیت برند ال جی که از قیمت معقولی برخوردار است، تلویزیون ال جی مدل UR8050 می‌باشد. این تلویزیون دارای یک نمایشگر 55 اینچی LED بوده که از کیفیت تصویر 4K برخوردار است. در این تلویزیون از سیستم عامل WebOS استفاده شده که امکان نصب برنامه‌های مختلف و کنترل هوشمند تلویزیون را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

همچنین به واسطه‌ این سیستم عامل امکان بخش آهنگ با بلوتوث، جستجوی صوتی، پشتیبانی از دستیار صوتی، قابلیت اتصال به موبایل، قابلیت انتقال صدا به موبایل، پشتیبانی از Apple Airplay، پشتیبانی از Apple HomeKit، پشتیبانی از اینترنت اشیا، پشتیبانی از DLNA، مرورگر وب، راهنمایی ضبط برنامه، تله‌تکست و راهنمایی الکترونیکی برنامه‌ها در این تلویزیون وجود دارد.

تلویزیون ال جی مدل UR8050 دارای نمایشگر تخت نیمه براقی بوده که به پنل IPS مجهز شده است. این تلویزیون دارای نرخ نوسازی تصویر 60 هرتزی بوده و به واسطه‌ پردازشگر آلفا 5 نسل 6 از تکنولوژی HDR، سیستم کاهش نویز و تکنولوژی ارتقا کیفیت تصویر بهره‌مند شده است. از دیگر ویژگی‌های این تلویزیون می‌توان به تکنولوژی تقویت صدای دیالوگ‌ها، قدرت خروجی صدای 20 وات و سیستم صوتی 2.2 کاناله اشاره کرد.

تلویزیون ال جی مدل A1

تلویزیون ال جی

تلویزیون ال جی مدل A1 را می‌توان ارزان‌ترین تلویزیون OLED ال جی موجود در بازار به شمار آورد. این تلویزیون در اندازه‌های 48، 55، 65 و 77 اینچ تولید شده و از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند. به واسطه‌ صفحه نمایش OLED به کار رفته در این تلویزیون، این دستگاه قابلیت پشتیبانی از HDR، HDR10، Dolby Vision و HLG را نیز دارد. تلویزیون ال جی A1 مجهز به 3 پورت HDMI بوده و برای آن از پردازنده‌ آلفا 7 نسل 4 استفاده شده است.

از دیگر ویژگی‌های این تلویزیون می‌توان به سیستم صوتی باکیفیت و شفافیت و وضوح بالای تصویر آن اشاره کرد. لازم به ذکر است که حداکثر روشنایی این تلویزیون در حدود 500 نیت بوده که با توجه به کیفیت و قیمت این تلویزیون بسیار معقول است.

شما کدام مدل تلویزیون ال جی را می‌پسندید؟

تلویزیون یکی از مهم‌ترین لوازم الکترونیکی جهیزیه بوده که به واسطه‌ تنوع بالایی که دارد انتخاب آن برای عروس و دامادها قدری مشکل است. برندهای مختلفی در زمینه‌ تولید تلویزیون فعال هستند که یکی از معتبرترین این برندها برند ال جی می‌باشد. برند ال جی مدل‌های مختلفی از تلویزیون‌های باکیفیت هوشمند را به بازار عرضه کرده است که برخی از آن‌ها به قابلیت‌های منحصربه‌فردی مجهز شده‌اند. به واسطه‌ تنوع بالا این تلویزیون‌ها از طیف قیمت گسترده‌ای نیز برخوردار هستند.

شما کدام مدل از تلویزیون‌های موجود در بازار را برای خرید جهیزیه پیشنهاد می‌کنید؟ به نظرتان تلویزیون‌های برند ال جی چه ویژگی نسبت به سایر برندها دارند؟ آیا تا به حال از محصولات ال جی استفاده کرده‌اید؟ اگر شما هم صاحب تلویزیون‌های هوشمند هستید، حتما از تجربیات و نظرات خود برای ما بنویسید. همچنین این مقاله را که با کوشش تیم سوریتو در اختیار شما قرار گرفته را برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *