30 مدل مبلمان مدرن جدید ترک ، کلاسیک و ایتالیایی ✨​🛋️​👌​

مبلمان مدرن

بخش عمده‌ای از دکوراسیون داخلی فضای نشیمن و پذیرایی را مبلمان تشکیل می‌دهد. از این رو مدل و سبک آن به طور مستقیم بر سبک دکوراسیون تاثیرگذار است. مبلمان شامل مدل‌های مختلفی بوده که یکی از پرطرفدارترین آن‌ها مبلمان مدرن است. مبل modern از اواخر قرن نوزدهم پا به عرصه‌ دکوراسیون گذاشت و به واسطه‌ تنوع بسیار زیاد و قابلیت هماهنگی آسان آن با دیگر المان‌های پذیرایی جزو پرطرفدارترین سبک‌های مبلمان به شمار می‌رود.

در این مقاله قصد داریم که با انواع مدل‌ مبل مدرن آشنا شویم. البته پیش از آن بد نیست تا ویژگی‌های این مبلمان را بشناسیم. پیشنهاد می‌کنیم علاقمندان به سبک مدرن و امروزی، خواندن این مطلب را از دست ندهند.

ویژگی‌های مبلمان مدرن

مبل مدرن

مبلمان مدرن به مبلمانی گفته می‌شود که در ساخت آن از الگوهای مینیمالیستی، سرد و خطوط صاف استفاده شده و شامل طرح‌های شلوغ و پر زرق و برق نمی‌شود. مبلمان modern معمولا ظاهر ساده‌ای داشته که همین سادگی سبب می‌شود جذابیت آن دوچندان شود.

در طراحی مبلمان مدرن از استانداردهای خاص و یکسانی استفاده نشده که همین امر سبب افزایش تنوع مبلمان می‌شود. همچنین نوع متریال استفاده شده در طراحی این مبلمان و تنوع رنگی بسیار زیاد آن‌ها سبب می‌شود تا با سلیقه‌های مختلف هماهنگی داشته باشد. مبلمان modern سه ویژگی زیبایی، راحتی و سادگی را در کنار یک‌دیگر دارد که همین امر سبب می‌شود استفاده از آن در فضای داخلی یک محیط آرام و راحت را به وجود آورد.

استفاده از مبل مدرن در دکوراسیون داخلی منجر به ایجاد یک فضای خلوت و شیک شده که همین امر موجب جلب نظر مخاطب می‌شود. مبلمان modern در مقایسه با سایر مبلمان‌ها وزن کمتری داشته و معمولا در ابعاد کوچک‌تری نیز طراحی می‌شود. همین امر نیز سبب می‌شود تا گزینه‌ مناسبی برای فضاهای کوچک باشد.

مبلمان مدرن

متریال استفاده شده در ساخت مبلمان مدرن

از آن‌جایی که مبلمان modern دارای تنوع بسیار زیادی است، بدیهی‌ست که از متریال مختلفی در ساخت آن استفاده شده باشد که همین متریال استفاده شده در کنار طراحی گوناگون سبب ایجاد مدل‌های مختلف این مبلمان می‌شود. برای ساخت بدنه و پایه‌های مبلمان مدرن می‌توان از چوب یا فلز استفاده کرده و همچنین برای پوشش مبلمان می‌توان از پارچه یا چرم بهره برد. استفاده از فوم و اسفنج نیز برای طراحی این مبلمان بسیار رایج است.

✅​پارچه

در طراحی مبل modern عمدتا از پارچه‌های تک رنگ و یکدست جیر، کتان، گونی بافت، میکروفایبر و چرم استفاده می‌شود. البته در برخی موارد می‌توان از پارچه‌های طرح‌دار خلوت نیز برای طراحی این مبلمان استفاده کرد.

✅​چوب یا فلز

برای طراحی مبلمان modern می‌توان از انواع چوب استفاده کرد. البته باید به این نکته توجه شود که رنگ و ظاهر چوب با سبک مبلمان و دکوراسیون هماهنگی داشته باشد. از جمله مستحکم‌ترین چوب‌هایی که در ساخت مبل مدرن استفاده می‌شود، چوب درخت آبنوس می‌باشد. این چوب دارای رنگ‌های قهوه‌ای، زرد، سفید و سیاه بوده که می‌تواند تنوع رنگی زیادی را در طراحی مبلمان ایجاد کند. البته از چوب‌های راش، چوب روسی و چوب کاج نیز در طراحی مبلمان modern استفاده می‌شود.

در چند سال اخیر علاوه بر چوب از فلزاتی مانند فولاد، نیکل و آلومینیوم نیز در طراحی مبلمان بهره برده می‌شود که ترکیب آن با پارچه یکی از پرطرفدارترین ترکیبات در مبلمان مدرن می‌باشد. در طراحی مبلمان مدرن عمدتا از فلز‌های طلایی رنگ استفاده می‌شود. همچنین فلز به کار رفته در قسمت پایه‌ها به رنگ‌های تیره یا رنگ‌های طرح چوب نیز طراحی می‌شود. لازم به ذکر است که فلز استفاده شده در طراحی مبل modern می‌تواند براق یا مات باشد.

فرم طراحی و رنگ

همانطور که گفته شد در طراحی مبلمان مدرن عمدتا از رنگ‌های یکسان استفاده می‌شود. به عبارت دیگر تراکم رنگی در مبل modern کم بوده و عمدتا رنگ‌های ثابتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله رنگ‌های پرطرفداری که در طراحی این مبلمان استفاده می‌شود می‌توان به رنگ‌های خنثی و سردی مانند طوسی و کرم اشاره کرد. چرا که استفاده از این رنگ‌ها سبب ایجاد یک فضای خلوت و آرامش بخش می‌شود.

البته می‌توان با استفاده از کوسن‌های نارنجی، سبز و یا رنگ‌های گرم بر روی این مبلمان، فضا را از حالت سادگی و یکنواختی درآورد. در طراحی مبلمان مدرن معمولا از انحنا و قوس‌های کمتری استفاده شده و عمدتا خطوط مستقیم و زاویه‌های دقیق و تیزی در این مبلمان قابل مشاهده می‌باشد.

مبلمان مدرن

انواع مبل مدرن

مبل راحتی مدرن

مبلمان modern دارای تنوع بسیار زیادی است. اما می‌توان تمامی این مدل‌ها را در دو دسته‌ کلی مبل مدرن راحتی و مبلمان مدرن کلاسیک تقسیم‌بندی کرد. در ادامه هر یک از این مدل‌های مبلمان‌ را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مبلمان مدرن راحتی

مبلمان مدرن راحتی جزو پرکاربردترین مدل‌های مبل modern بوده که در طراحی آن‌ها عمدتا از پارچه استفاده می‌شود. پارچه‌های به کار رفته در طراحی این مبلمان عمدتا ساده و تک رنگ بوده و در برخی از موارد از پارچه‌های کمی طرح‌دار برای آن‌ها استفاده می‌شود.

در بسیاری از موارد مبلمان کاملا ساده بوده و از کوسن‌های طرح‌دار و دارای رنگ‌های گرم برای جلوه دادن به مبلمان استفاده می‌شود. مبلمان مدرن راحتی خود شامل نمونه‌های تخت‌خواب‌شو، مبلمان ال، مبلمان چرمی و کاناپه‌‌های مختلف می‌باشد. بر همین اساس می‌توان آن را به انواع کاملا راحتی و نیمه راحتی تقسیم کرد.

مبل modern راحتی کاملا برای استفاده در اتاق نشیمن و اتاق استراحت مناسب بوده و از مدل‌های نیمه راحتی می‌توان در دکوراسیون اتاق پذیرایی نیز استفاده کرد. همچنین مبل مدرن نیمه راحتی برای فضای اداری نیز گزینه‌ مناسبی به شمار می‌آید. این مبلمان‌ عموما فضای کمی را اشغال کرده و ست کردن آن‌ها با سایر المان‌های فضا آسان‌تر است.

مبلمان مدرن کلاسیک

بد نیست بدانید مبل modern کلاسیک که تحت عنوان مبلمان نیمه استیل نیز شناخته می‌شود، ترکیبی از سبک‌های مدرن و کلاسیک می‌باشد. در طراحی این مبلمان مانند مبل کلاسیک از چوب‌های طرح‌داری استفاده شده و منبت‌کاری‌هایی نیز بر روی چوب انجام شده است. این در حالی است که تکیه‌گاه و نشیمنگاه مبلمان به راحتی مبل‌های مدرن می‌باشد. البته منبت‌کاری‌هایی که در قسمت تاج یا دسته‌ها و پایه‌های مبلمان انجام شده است نیز نسبت به مدل‌های کلاسیک کمتر است. اما می‌تواند در شیک و مجلل نشان دادن فضا تاثیرگذار باشد.

این سبک کلاسیک برای آن دسته از افرادی که به طراحی کلاسیک علاقه‌مند بوده اما به واسطه‌ فضای کوچک نمی‌توانند از مبل‌های سلطنتی و کلاسیک استفاده کنند، گزینه‌ مناسبی می‌باشد.

مبلمان مدرن

پرطرفدارترین مدل‌های مبل مدرن

مبل کلاسیک مدرن

حال که با اصلی‌ترین مدل‌های مبل modern آشنا شدیم نوبت به آن می‌رسد تا تعدادی از جدیدترین و پرطرفدارترین مدل‌های این سبک را به شما معرفی کنیم.

مبل چندبخشی

یکی از پرطرفدارترین مدل‌های مبلمان modern مبل چندبخشی یا سکشنال بوده که می‌توان آن را در مدل‌های مختلف چیدمان کرد. این مبلمان به صورت پیوسته و جدا از هم قابلیت چیدمان دارند. مبلمان سکشنال خود شامل مدل‌هایی مانند مبل ال، مبل یو و… می‌باشد.

مبل نیمکتی

مبل نیمکتی نیز از جمله مبل‌های مدرنی بوده که برای فضاهای کوچک گزینه‌ مناسبی می‌باشد. این مبلمان‌ در انواع تک نفره و دو نفره طراحی شده و می‌تواند در رنگ‌های مختلف چوب و پارچه طراحی شود.

مبل لاوسیت

از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مدل‌های مبلمان مدرن مبل لاوسیت بوده که به واسطه‌ اندازه‌ی کوچک برای فضاهای کوچک گزینه‌ مناسبی می‌باشد. این مبلمان دارای دو نشیمن بوده و عموما به تنهایی و نه در کنار سایر مبلمان استفاده می‌شود. از این رو گزینه مناسبی برای فضای خصوصی و اتاق خواب است.

مبل بریج واتر

یکی از مدل‌های مبلمان modern که در واقع تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک بوده و جلوه‌ای نیمه راحتی دارد، مبل بریج واتر می‌باشد. این مبل دارای دسته‌های کم ارتفاع و پایه‌های کوتاهی بوده و از تکیه‌گاه مستحکمی برخوردار است. بر روی این مبلمان کوسن‌های بزرگی تعبیه شده که سبب می‌شود مبلمان در عین استحکام بالا بسیار راحت و مقاوم باشد.

مبل ترک آرم

از دیگر مدل‌های مبل modern می‌توان به مبل ترک آرم اشاره کرد که دارای دسته‌های صاف و مکعبی شکل می‌باشد. این مبلمان بسیار راحت بوده و برای محیط‌های آپارتمانی که فضای کمی وجود دارد گزینه‌ مناسبی می‌باشد. دسته‌های مکعبی و صاف این مبل فضا را برای قرار دادن انواع کوسن فراهم می‌کند.

مبل کابریول

یکی دیگر از مدل‌های مبل مدرن، مبل کابریول است. این مبلمان دارای دسته‌های منحنی و پایه‌های منحنی شکلی بوده و بازوهای آن در سطح پایین‌تری نسبت به بخش پشتی قرار می‌گیرد. پایه‌های این مبلمان به شکل S ظریفی طراحی شده‌اند.

مبل تاکسیدو

 

از جمله مبل‌های کاملا مدرن و پرطرفدار می‌توان به مبل تاکسیدو اشاره کرد که شباهت زیادی به مبل چستر داشته اما برخلاف مبل‌های چستر دسته‌های آن دارای حالتی کاملا مدرن و صاف می‌باشند. این در حالی‌ست که مبل‌های چستر دارای دسته‌های گرد و حلزونی شکل هستند.

مبل لاوسون

از دیگر مدل‌های کاملا مدرن مبلمان می‌توان به مبل لاوسون اشاره کرد که هیچ زاویه و انحنای اضافی در طراحی آن استفاده نشده و از این رو یک مبلمان راحت برای فضاهای کوچک به شمار می‌آید.

مبل معاصر یا قرن 21

یکی از زیباترین مدل‌های مبل modern مبلمان معاصر بوده که به شکل کاملا مکعبی طراحی شده است. این مبلمان دارای پایه‌های چوبی بوده و نشیمن راحتی برای آن در نظر گرفته شده است.

مدل‌های مختلف مبلمان مدرن جدید ترک ، کلاسیک و ایتالیایی

مبلمان مدرن مبلمان مدرن مبلمان مدرن مبلمان مدرن مبلمان مدرن مبلمان مدرن مبلمان مدرن مبلمان مدرن مبلمان مدرن مبلمان مدرن مبلمان مدرنمبلمان مدرن مبلمان مدرن مبلمان مدرن مبلمان مدرن مبلمان مدرن مبلمان مدرن مبلمان مدرن مبلمان مدرن مبلمان مدرن

برای خرید مبل جدید آماده‌اید؟

مبلمان یکی از مهم‌ترین المان‌های فضای پذیرایی و نشیمن بوده که سبک آن بر سبک دکوراسیون داخلی تاثیرگذار است. از جمله پرطرفدارترین مدل‌های مبلمان می‌توان به مبلمان مدرن اشاره کرد که به واسطه‌ طراحی ساده و شیکی که دارد، می‌تواند در فضاهای مختلف و برای دکوراسیون‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. مبلمان modern خود شامل مدل‌های متعددی می‌باشد.

شما کدام سبک مبلمان را برای فضای خانه و دکوراسیون خود می‌پسندید؟ به نظرتان بهترین ویژگی چنین مبلمانی چیست؟ از نگاه شما کدام سبک مبل راحت‌تر با چیدمان خانه هماهنگ می‌شود و جلوه جذابی دارد؟ اگر در این زمینه اطلاعات و نظراتی دارید، حتما برای ما بنویسید و این مقاله را که تیم سوریتو برای شما آماده کرده را برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *