چگونه می‌توانیم در مراسم عروسی خود از تکنولوژی بهره ببریم؟ 👰​​🤵​⚡​

تکنولوژی در عروسی

در دنیای مدرن امروز تکنولوژی جایگاه ویژه‌ای دارد. اهمیت بهره‌گیری از تکنولوژی به اندازه‌ای بوده که در چند سال اخیر پای آن به مراسم‌هایی نظیر عقد و عروسی نیز باز شده است. تکنولوژی با هدف آسان‌تر کردن زندگی برای انسان‌ها ایجاد شده و بدیهی‌ست که تکنولوژی در عروسی نیز می‌تواند در هر چه بهتر و آسان‌تر برگزار شدن مراسم تاثیرگذار باشد. در بخش‌های مختلف برگزاری مراسم عروسی می‌توان از تکنولوژی بهره برد.

در این مقاله قصد داریم شیوه‌های استفاده از تکنولوژی در مراسم عروسی را بررسی کنیم. اگر شما هم طرفدار انجام امور به همراه تکنولوژی و بروز هستید، با سوریتو همراه باشید.

تکنولوژی در عروسی

استفاده از تکنولوژی در عروسی

بررسی تکنولوژی در عروسی

همانطور که گفته شد در بخش‌های مختلف مراسم عروسی می‌توان از تکنولوژی استفاده کرد. حتی برای به سرانجام رساندن برخی از تدارکات پیش از عروسی نیز می‌توان از تکنولوژی کمک گرفت. از جمله شیوه‌های استفاده از تکنولوژی در عروسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تکنولوژی در عروسی

​✅​تکنولوژی و تهیه کارت دعوت دیجیتال

ساده‌ترین شیوه‌ای که می‌توان از تکنولوژی در عروسی استفاده کرد طراحی کارت دعوت عروسی دیجیتال می‌باشد. کارت دعوت عروسی دیجیتال یا آنلاین دعوتنامه‌ای بوده که در صفحات وب طراحی می‌گردد و سپس به شکل یک لینک برای مهمانان در صفحات مجازیشان فرستاده می‌شود.

کارت دعوت‌های دیجیتال بر خلاف کارت دعوت‌های فیزیکی که تنها نوشته و طرح‌های مینیمالی را در خود جای می‌دهند، می‌توانند دربرگیرنده تصاویر جذاب، افکت‌های مختلف، موسیقی، ویدیو، ثانیه شمار و لوکیشن برگزاری عروسی بر روی نقشه باشند. استفاده از تکنولوژی برای طراحی کارت دعوت‌های دیجیتال سبب می‌شود تا حد زیادی در زمان صرفه‌جویی شده و هزینه‌های مربوط به طراحی و چاپ کارت دعوت تقریبا به صفر برسد.

همچنین به این شیوه امکان طراحی کارت به شکل دلخواه وجود داشته و دعوت مهمانان آسان‌تر انجام می‌شود. در ضمن عروس و داماد هیچ گونه نگرانی بابت کمبود کارت دعوت و یا سردرگمی مهمانان برای پیدا کردن لوکیشن محل برگزاری عروسی ندارند.

تکنولوژی در عروسی

​✅​تکنولوژی و طراحی و تولید لباس عروس

در صنعت تولید لباس عروس نیز می‌توان از تکنولوژی استفاده کرد. در واقع تکنولوژی تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روند طراحی و تولید لباس عروس داشته است. از جمله تاثیرات تکنولوژی بر صنعت تولید لباس عروس می‌توان موارد زیر را نام برد.

✔️فناوری چاپ سه بعدی

فناوری چاپ سه بعدی در صنعت تولید لباس عروس تاثیر چشمگیری داشته است. استفاده از این تکنولوژی به طراحان کمک می‌کنند تا بتوانند طرح‌های پیچیده و منحصربه‌فرد لباس عروس که اجرای آن‌ها تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسد را به سهولت اجرا کنند. استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در طراحی لباس عروس سبب شده تا امروزه بتوانیم لباس‌های منحصربه‌فرد و خوش دوختی را در مزون‌ها مشاهده کنیم.

✔️امکان سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی

استفاده از تکنولوژی در طراحی لباس عروس امکان سفارشی‌سازی لباس عروس برای مشتریان را فراهم می‌کند. در واقع امروزه عروس خانم‌ها با هر میزان بودجه‌ای می‌توانند لباس عروس سفارشی خود را با تزیینات شخصی و گلدوزی‌های مورد علاقه خود در اختیار داشته باشند.

مزون‌ها می‌توانند از تکنولوژی استفاده کرده و متناسب با شخصیت و سلیقه عروس خانم‌ها به طراحی لباس عروس‌های ویژه و زیبا بپردازند.

✔️استفاده از واقعیت مجازی برای سفارش لباس عروس

تکنولوژی حتی روند انتخاب لباس عروس را برای عروس خانم‌ها نیز آسان کرده است. عروس خانم‌ها می‌توانند با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی یا VR لباس عروس‌های مختلف را به طور مجازی امتحان کرده و دیگر نیازی به پرو حضوری چندین باره لباس عروس نداشته باشند.

استفاده از فناوری واقعیت مجازی در هنگام سفارش لباس عروس به عروس خانم‌ها این امکان را می‌دهد تا بتوانند مدل‌های متنوع‌تری از لباس عروس را امتحان کرده و در مدت زمان کوتاه‌تری بهترین لباس را برای خود انتخاب نمایند.

تکنولوژی در عروسی

​✅​تکنولوژی و عکاسی و فیلمبرداری عروسی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های مراسم عروسی که استفاده از تکنولوژی به وفور در آن مشاهده می‌شود بخش عکاسی و فیلمبرداری عروسی است. امروزه پیشرفت تکنولوژی سبب شده تا برای تصویربرداری مراسم عروسی از تجهیزات پیشرفته و مدرنی استفاده شود. از جمله تکنولوژی‌های به کار رفته در تصویربرداری مجالس عروسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✔️کرین

یکی از تجهیزات مهمی که در چند سال اخیر برای فیلمبرداری مجالس عروسی استفاده می‌شود کرین است. کرین بالابر مخصوصی بوده که دوربین فیلمبرداری بر روی آن نصب می‌شود و می‌تواند در ارتفاعات مختلف از مجلس فیلمبرداری کند. کرین‌ها معمولا برای فیلمبرداری از مراسم‌هایی استفاده می‌شود که در فضای باز برگزار می‌گردند. استفاده از کرین می‌تواند به خلق تصاویر خلاقانه کمک کند.

✔️دوربین اسلوموشن

از دیگر تجهیزات فیلمبرداری مراسم عروسی دوربین اسلوموشن است که می‌تواند تصاویر را با سرعت بسیار پایین ضبط کند. استفاده از دوربین اسلوموشن سبب می‌شود تا فیلمبرداران بتوانند با تصویربرداری از صحنه‌های سریع به شکل آهسته جزئیات بیشتری را در تصویر بگنجانند.

از دوربین‌های اسلوموشن اغلب برای لحظات ویژه و هیجان‌انگیز مراسم مانند لحظه برش کیک، لحظه پرتاب دسته گل، لحظه رقص عروس و داماد و… استفاده می‌شود.

✔️هلی شات

تصویربرداری هوایی این روزها به یکی از پرطرفدارترین بخش‌های فیلمبرداری مراسم عروسی تبدیل شده است. هلی شات یک ربات پرنده بدون سرنشین بوده که امکان فیلمبرداری از مراسم از ارتفاعات بالا را فراهم می‌کند. از هلی شات نیز مانند کرین برای فیلمبرداری از مراسم‌هایی استفاده می‌شود که در فضای باز برگزار می‌گردد.

✔️رونین

یکی دیگر از تکنولوژی‌هایی که فیلمبرداری از مجالس عروسی را آسان‌تر کرده است رونین است. رونین در واقع ابزاری شبیه به سه‌ پایه و گیمبال بوده که امکان ضبط تصاویر بدون لرزش را فراهم می‌کند. در واقع با استفاده از این ابزار فیلمبرداران می‌توانند در حین فیلمبرداری به آسانی حرکت کنند؛ بدون آن که لرزشی در فیلم دیده شود.

✔️ویدیو پروژکشن

در چند سال اخیر شاهد آن بوده‌ایم که در مراسم‌های عروسی تصاویر عروس و داماد یا ویدیو کلیپ‌های فرمالیته آن‌ها در حین مراسم پخش می‌شود. برای پخش این تصاویر از دستگاهی به نام ویدیو پروژکشن استفاده می‌گردد. این دستگاه می‌تواند فیلم‌ها و تصاویر را بر روی یک صفحه بزرگ مانند پرده یا یک دیوار سفید نمایش دهد. استفاده از ویدیو پروژکشن همچنین سبب ایجاد جلوه‌های بصری رمانتیک و زیبایی در مراسم عروسی می‌شود.

استفاده از تکنولوژی در روند عکاسی و فیلمبرداری مراسم عروسی به همین جا خلاصه نشده و ابزارآلات و بخش‌های دیگری را نیز دربر می‌گیرد. از دیگر تجهیزات مدرن و فناوری‌هایی که برای عکاسی و فیلمبرداری عروسی استفاده می‌شود می‌توان به مووی‌کم، اسلایدر، دوربین‌های بدون آینه، استیدی‌کم، فلاش‌های بی‌سیم، لنزهای پرایم، فیلترهای لنز و… اشاره کرد.

تکنولوژی در عروسی

​✅​تکنولوژی و نورپردازی مراسم

نورپردازی مراسم عروسی می‌تواند تاثیر بسزایی در رویایی‌تر کردن فضای عروسی و زیباتر کردن فیلم‌های عروسی داشته باشد. نورپردازی مراسم عروسی شامل یک نورپردازی کلی برای روشن و پرنور ساختن سالن‌ها یا فضای برگزاری مراسم و یک نورپردازی جزئی برای دیزاین جایگاه عروس و داماد، صحنه رقص، مسیر ورود عروس و داماد و… می‌شود.

در ضمن یک نورپردازی موقتی نیز در قالب رقص نور در حین مراسم و در قسمت‌های هیجان‌انگیزی مانند رقص عروس و داماد یا برش کیک صورت می‌گیرد. امروزه استفاده از تکنولوژی نورپردازی سبب شده تا تمامی این نورپردازی‌ها به بهترین شکل ممکن انجام شود. از جمله تاثیرات منحصربه‌فرد پیشرفت تکنولوژی در نورپردازی مراسم عروسی می‌توان به امکان هماهنگ ساختن نورپردازی‌ها با ریتم و بیس موزیک عروسی اشاره کرد.

تکنولوژی در عروسی

​✅​تکنولوژی و موسیقی عروسی

از دیگر بخش‌های مراسم عروسی که پیشرفته تکنولوژی تاثیر بسزایی بر آن داشته است می‌توان به موسیقی عروسی اشاره کرد. این روزها بسیاری از عروس و دامادها ترجیح می‌دهند از موسیقی زنده در قالب دی جی یا گروه موسیقی برای مراسم عروسی خود استفاده کنند. پیشرفت تکنولوژی سبب شده تا تمامی تجهیزات صوتی از کیفیت بالایی برخوردار باشد و به این ترتیب سبب شود تا مراسم با شور و حال ویژه‌ای برگزار گردد.

تاثیرات پیشرفت تکنولوژی بر مراسم‌های عروسی تنها شامل موارد ذکر شده نمی‌شود و برخی اقدامات خاصی که در مراسم عروسی صورت می‌گیرد را نیز شامل می‌شود. به عنوان مثال از تکنولوژی می‌توان برای زیباتر ساختن لحظه ورود عروس و داماد، رویایی ساختن استیج رقص در هنگام رقص عروس و داماد و… نیز استفاده کرد.

شما طرفدار تکنولوژی در عروسی هستید؟

پیشرفت تکنولوژی بر تمامی جنبه‌های زندگی انسان‌ها تاثیر بسزایی داشته است. از جمله مواقعی که تاثیر تکنولوژی بر روند انجام امور را می‌توان به سهولت مشاهده کرد زمانی است که از تکنولوژی در برگزاری مراسم‌های عروسی استفاده می‌شود. در بخش‌های مختلف مراسم عروسی از دعوت مهمانان و انتخاب لباس عروس گرفته تا عکاسی و فیلمبرداری و نورپردازی مجلس همگی تحت تاثیر پیشرفت تکنولوژی قرار گرفته‌اند.

به نظر شما مفیدترین تکنولوژی در عروسی چیست؟ آیا تا به حال به استفاده از تکنولوژی‌های جدید در مراسم عروسی فکر کرده‌اید؟ شما طرفدار کدام تکنولوژی در عروسی هستید؟ از نظرات و ایده‌های خود برای ما بنویسید و اگر این مطلب را دوست داشتید، برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *