شاید بتوان ریمل را یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین اقلام آرایشی در میان بانوان دانست. علت این امر آن است که در هنگام میکاپ آرایش چشم‌ها بسیار اهمیت داشته و استفاده از ریمل برای حجیم و بلندتر نشان دادن مژه‌ها می‌تواند تا حد زیادی بر زیبایی و گیرایی چشم‌ها تاثیرگذار باشد. در میان انواع ریمل‌های موجود در بازار برخی از آن‌ها تحت عنوان ریمل ضد آب شناخته می‌شوند.

ریمل‌های ضد آب از ماندگاری بالاتری برخوردار بوده و در تمامی مواقع قابل استفاده هستند. همچنین طرفداران بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند. در این مقاله قصد داریم با تعدادی از بهترین ریمل‌های ضد آب موجود در بازار آشنا شویم. البته پیش از آن لازم است ویژگی ریمل‌های ضد آب و نکاتی که در هنگام استفاده از آن‌ها باید رعایت شود را بدانیم. برای شناخت بهترین ریمل ضد آب موجود در بازار با سوریتو همراه باشید.

ریمل ضد آب

ریمل ضد آب چیست؟

ریمل ضد آب به ریمل‌هایی گفته می‌شود که در برابر تعریق و رطوبت مقاوم بوده و برای استفاده در محیط‌های مرطوب مانند استخر، روزهای بارانی، روزهای گرم تابستانی که تعریق زیاد است و… مناسب می‌باشد.

در ساخت ریمل‌های ضد آب از موادی مانند موم‌های خاص، سیلیکون و پلیمرها استفاده می‌شود که این مواد سبب می‌شود ریمل بر روی مژه‌ها بچسبد و در برابر رطوبت مقاوم‌تر باشد. ریمل‌های ضد آب به سهولت با آب پاک نشده و برای پاک کردن آن‌ها باید از مواد آرایش پاک‌کن مانند انواع میسلارواتر استفاده کرد.

ریمل ضد آب

ویژگی‌های ریمل‌های ضد آب

بهترین ریمل ضد آب

ریمل‌ ضد آب دارای ویژگی‌هایی بوده که حتی اگر نام ضد آب بر روی ریمل نوشته نشده باشد، با توجه به این ویژگی‌ها می‌توان به ضد آب بودن آن پی برد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

ریمل ضد آب

✔️ماندگاری بالا

ریمل‌های ضد آب باید از ماندگاری بالایی در حدود 16 الی 24 ساعت برخوردار باشند. هیچگونه رطوبتی اعم از تعریق، قطرات باران، استخر، اشک چشم و… نباید سبب ریزش ریمل شود.

✔️عدم ریزش

همانطور که گفته شد نه تنها رطوبت نباید سبب ریزش ریمل شود، بلکه حتی اگر برای چند ساعتی با آرایش خوابیدید نیز نباید ریمل ریخته و زیر چشم‌ها را سیاه کند.

✔️سهولت در پاک کردن

ریمل‌های ضد آب به شکل فیتیله‌ای از روی مژه‌ها پاک شده و همین امر سبب می‌شود تا زیر چشم سیاه نشود. البته اگرچه به واسطه بافت ریمل‌های ضد آب، ریمل به شکل فیتیله‌ای از روی مژه پاک می‌شود، اما برای پاک کردن آن به مواد شوینده قدرتمند و باکیفیتی از جمله میسلارهای مخصوص احتیاج است.

✔️فرمولاسیون باکیفیت

در ساخت ریمل‌های ضد آب باید از فرمولاسیون باکیفیتی استفاده شده باشد که نه تنها سبب خشک شدن و به هم چسبیدن مژه‌ها نمی‌شود، بلکه انعطاف مژه‌ها را حفظ کرده و به مژه‌ها حالت نیز می‌دهد.

ریمل ضد آب

نکات مهم برای استفاده از ریمل ضد آب

در هنگام استفاده از ریمل‌های ضد آب باید نکاتی مد نظر قرار گیرد تا ریمل به بهترین شکل ممکن بر روی مژه‌ها کشیده شود. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

☑️​در هنگام انتخاب ریمل ضد آب باید به نوع مژه‌ها توجه شده و برای مژه‌های نازک و کوتاه از ریمل‌های حجم دهنده و برای مژه‌های پرپشت و بلند از ریمل‌های ضد آب بلندکننده استفاده شود.

☑️​پیش از آن که از ریمل ضد آب بر روی مژه‌ها استفاده کنید، مطمئن شوید که مژه‌ها خشک هستند.

☑️​در هنگام استفاده از ریمل برس آن را به آرامی بر روی مژه‌ها بکشید تا از آسیب دیدن مژه‌ها جلوگیری شود.

☑️​برای جلوگیری از ریزش مژه‌ها از مقدار کمی ریمل استفاده کنید.

☑️​برای پاک کردن ریمل‌های ضد آب حتما از پاک‌کننده‌های مخصوص استفاده کرده و به هیچ عنوان با استفاده از آب خالی و مالش دست اقدام به پاک کردن ریمل از روی مژه‌ها نکنید.

☑️​اگر مژه‌های حساسی دارید، از ریمل‌های ضد آبی که حاوی ترکیبات روغنی هستند استفاده نکنید؛ چرا که ترکیبات روغنی ممکن است سبب ریزش مژه شود.

بهترین مارک ریمل ضد آب

لیست بهترین ریمل ضد آب در ایران

برندهای مختلفی در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی فعال هستند. در میان این برندها بسیاری در زمینه تولید ریمل‌های ضد آب عملکرد موفقی داشته‌اند. از جمله بهترین ریمل‌های ضد آب موجود در بازار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✅ریمل ضد آب اسنس

برند اسنس از جمله برندهای معتبر در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی بوده که ریمل‌های ضد آب آن به عنوان پرطرفدارترین و باکیفیت‌ترین ریمل‌های موجود در بازار شناخته می‌شود.

یکی از مدل‌های ریمل ضد آب برند اسنس ریمل حجم‌دهنده I Love Extreme Volume بوده که به واسطه فرمولاسیون حرفه‌ای قادر به بلندتر کردن و حجیم‌تر کردن مژه‌ها به شکل همزمان می‌باشد.

ریمل‌های اسنس دارای برس‌های فیبری بوده که سبب پخش یکنواخت ریمل بر روی مژه‌ها می‌شود. این ریمل‌ها هیچگونه ریزشی نداشته و به واسطه آن که مورد تایید متخصصان چشم بوده سبب ایجاد حساسیت نمی‌شود. ریمل‌های ضد آب اصلی اسنس در رنگ‌های صورتی، آبی و مشکی در بازار موجود می‌باشد.

✅ریمل ضد آب بارین بیوتی

بارین بیوتی از دیگر برندهای تولیدکننده لوازم آرایشی بوده که در زمینه تولید ریمل‌های ضد آب فعالیت مطلوبی داشته است. در میان ریمل‌های تولید شده توسط برند بارین بیوتی ریمل آبی رنگ مدل مکس یکی از بهترین گزینه‌ها می‌باشد. این ریمل ضد آب دارای ماندگاری بالایی بوده و به واسطه استفاده از ترکیبات گیاهی و غیر شیمیایی در آن سبب بروز هیچ گونه حساسیتی نمی‌شود.

ریمل ضد آب بارین بیوتی مدل مکس دارای یک برس ژله‌ای بسیار باکیفیت بوده که به پخش مطلوب ریمل بر روی مژه‌ها کمک می‌کند. در ضمن رنگ مشکی پررنگ این ریمل سبب حجیم‌تر نشان دادن مژه‌ها می‌گردد.

✅ریمل ضد آب گلدن رز

اگر به دنبال یک ریمل حجم‌دهنده ضد آب هستید، ریمل گلدن رز یکی از بهترین گزینه‌ها می‌باشد. فرمولاسیون باکیفیت این ریمل سبب می‌شود تا مژه‌ها نرم و منعطف باقی مانده و به شکل مطلوبی فر و حالت‌دار شوند.

این ریمل دارای یک فرچه حرفه‌ای بوده که سبب پخش یکدست ریمل بر روی مژه‌ها می‌شود. ریمل ضد آب گلدن رز از ماندگاری بالایی برخوردار بوده و هیچگونه چسبندگی روی مژه‌ها ایجاد نمی‌کند. پوشش طبیعی روی مژه‌ها، عدم تجمع ریمل بر روی مژه‌ها و قدرت حالت‌دهندگی و حجم دهندگی مژه از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

✅ریمل ضد آب کالیستا

بانوانی که در میان برندهای ایرانی به دنبال یک ریمل ضد آب باکیفیت هستند، می‌توانند به سراغ ریمل کالیستا بروند. ریمل کالیستا یک ریمل حجم‌دهنده ضد آب بوده که علاوه بر خاصیت حجم‌دهندگی قادر به بلندتر کردن مژه‌ها نیز می‌باشد.

در ساخت این ریمل از فرمولاسیون گیاهی و مواد اولیه باکیفیتی استفاده شده که سبب می‌شود ماندگاری ریمل افزایش یابد. فرچه ژله‌ای این ریمل مژه‌ها را به خوبی از یک‌دیگر جدا کرده و در عین حال با پر کردن فضای بین مژه‌ها سبب پرپشت‌تر دیده شدن مژه‌ها نیز می‌شود.

در ریمل ضد آب کالیستا از مواد شیمیایی مضر از جمله سرب استفاده نشده و از این رو سبب بروز حساسیت نمی‌شود. در ضمن استفاده از این ریمل مژه‌ها را خشک نمی‌کند.

✅ریمل میبلین مدل Lash Sensational

از دیگر برندهای محبوب تولیدکننده لوازم آرایشی می‌توان به برند میبلین اشاره کرد. از جمله ریمل‌های ضد آب این برند ریمل Lash Sensational بوده که سبب پرپشت‌تر شدن مژه‌ها می‌شود.

در تهیه این ریمل از عصاره‌های گیاهی مانند روغن گل رز وحشی استفاده شده است. از این رو علاوه بر حالت‌دهی و حجم‌دهی مژه‌ها سبب تقویت مژه‌ها نیز می‌شود. استفاده از این ریمل هیچگونه حس سنگینی بر روی مژه‌ها ایجاد نکرده و به واسطه بافت سبکی که دارد در کمترین زمان ممکن مژه‌هایی حالت‌دار و حجیم را برایتان می‌سازد.

وجود انحنا در فرچه این ریمل سبب می‌شود تا تمامی تارهای مژه به خوبی به ریمل آغشته شود.

✅ریمل ضد آب لانکوم

ریمل لانکوم از جمله ریمل‌های باکیفیت موجود در بازار بوده که خاصیت حجم‌دهی، بلندکنندگی و حالت‌دهی مژه‌ها را دارد. این ریمل دارای ماندگاری بالایی بوده و به واسطه پیگمنت بالایی که دارد به خوبی تمامی تارهای مژه را سیاه و پرپشت می‌کند.

برای ریمل لانکوم از فرچه باکیفیتی استفاده شده است که می‌تواند تمامی تارهای مژه را به خوبی حالت داده و از یک‌دیگر جدا کند. این ریمل ضد حساسیت بوده و فاقد هرگونه ترکیبات مضر و مواد عطری می‌باشد. وجود ویتامین B5 در ترکیبات این ریمل نیز به تقویت مژه‌ها کمک می‌کند.

✅ریمل‌های ضد آب گابرینی

شاید بتوان ریمل‌های ضد آب گابرینی را به عنوان بهترین ریمل‌های ضد آب موجود در بازار معرفی کرد. این ریمل‌ها به واسطه فرمولاسیون حرفه‌ای که دارند مژه‌ها را بلندتر، حجیم‌تر و مشکی‌تر نشان داده و به هیچ عنوان سبب چسبیدن مژه‌ها به یک‌دیگر نمی‌شوند.

برس سیلیکونی در نظر گرفته شده برای این ریمل‌ها سبب می‌شود تا تمامی تارهای مژه به ریمل آغشته شود. از این رو افرادی که مژه‌های کوتاه و نازک دارند می‌توانند به سهولت این محصول را استفاده کنند. ریمل‌های ضد آب گابرینی دارای رنگدانه‌های غنی بوده و سبب پوشش یکدست مژه‌ها می‌شود. در ضمن این ریمل‌ها ضد حساسیت هستند.

✅ریمل ضد آب ایزادورا

ریمل ضد آب ایزادورا جزو ریمل‌های چند کاره موجود در بازار است. این ریمل قابلیت حجم‌دهی به مژه‌ها را داشته و می‌تواند مژه‌ها را بلندتر نشان دهد. همچنین این محصول دارای ماندگاری بالایی بوده و به هیچ عنوان دچار ریزش یا پخش شدن در زیر چشم نمی‌شود.

ریمل ایزادورا حاوی موم‌های طبیعی بوده و دارای بافتی کرمی و سبک می‌باشد. بنابراین استفاده از آن سبب حساسیت و یا ایجاد حس سنگینی بر روی پلک‌ها نمی‌شود.

✅ریمل ضد آب ورسای

یکی از ریمل‌های ضد آب بر پایه روغن موجود در بازار ریمل ضد آب ورسای بوده که به واسطه رنگدانه‌های غنی و بسیار روان جلوه‌ای حجیم و بلند به مژه‌ها می‌بخشد.

استفاده از این ریمل سبب به هم چسبیدن تارهای مژه نشده و حتی برای افرادی که پوست چربی دارند، نیز فاقد ریزش و پخش شدن در زیر چشم می‌باشد. استفاده از ترکیبات گیاهی در ساخت این ریمل سبب شده تا این محصول کاملا ضد حساسیت باشد.

✅ریمل ضد آب دوسه مدل پانک

اگر می‌خواهید با یک تیر چند نشان بزنید، ریمل ضد آب دو سه مدل پانک را انتخاب کنید. این ریمل دارای خاصیت حجم‌دهندگی، بلندکنندگی و پرپشت‌کنندگی مژه‌ها بوده و در عین حال از ماندگاری 24 ساعته برخوردار است.

استفاده از این ریمل سبب به هم چسبیدن مژه‌ها نشده و می‌تواند مژه‌ها را تا سه برابر بلند و حجیم کند. در ضمن استفاده از این ریمل سبب خشک شدن مژه‌ها، ریزش ریمل زیر چشم و بروز هیچگونه حساسیتی نمی‌شود. وجود موم نخل و موم عسل در ترکیبات این ریمل نیز به تقویت مژه‌ها کمک می‌کند.

بهترین ریمل ضد آب از نگاه شما

یکی از مهمترین اقلام آرایشی میان بانوان ریمل است که سبب بلندتر و حجیم‌تر نشان دادن مژه‌ها و در نهایت گیراتر کردن چشم‌ها می‌شود. در میان انواع ریمل‌های موجود در بازار برخی دارای خاصیت ضد آب بوده که از ماندگاری بالایی برخوردار هستند و عواملی مانند تعریق، رطوبت و… سبب ریزش آن‌ها نمی‌شود. در بالا ده مورد از بهترین ریمل‌های ضد آب موجود در بازار را معرفی کردیم.

به نظر شما بهترین ریمل ضد آب موجود در بازار کدام است؟ آیا تجربه نامطلوب زمان استفاده از ریمل‌های ضد آب را داشته‌اید؟ شما طرفدار آرایش چشم ساده هستید؟ یا میکاپ غلیظ را ترجیح می‌دهید؟ از تجربیات و نظرات خود برای سایر خوانندگان بنویسید و این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *