7 نکته طلایی برای برگزاری فرمالیته در جنگل ⛰️​🤵​👰​

7 نکته طلایی برای برگزاری فرمالیته در جنگل

شما هم به فکر برگزاری فرمالیته در جنگل هستید؟ این روزها برگزاری مراسم عروسی نیازمند تدارکات زیادی بوده که باید پیش از برگزاری مراسم انجام شود. یکی از اقداماتی که در چند سال اخیر بسیاری از عروس و دامادها در روزهای پیش از عروسی خود انجام می‌دهند انجام عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته می‌باشد. عکاسی فرمالیته می‌تواند در فضای آتلیه و عمارت انجام شده و یا در محیط‌های باز مانند دریا، کویر، جنگل، کوه و… انجام شود.

در این مقاله قصد داریم با کلیت فرمالیته آشنا شده و 7 نکته طلایی برای برگزاری فرمالیته در جنگل را بررسی کنیم. با سوریتو همراه باشید تا با زیر و بم این کار آشنا شوید.

عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته چیست؟

فرمالیته مراسمی بوده که پیش از برگزاری مراسم عروسی و با اهداف متفاوتی انجام می‌شود. برخی از افراد بر این باورند که انجام فرمالیته سبب می‌شود تا تنش‌ها و استرس‌های روز عروسی کمتر شده و عروس و داماد خیالشان بابت انجام عکاسی‌ها و فیلمبرداری‌های عروسی راحت باشد. به این ترتیب عروس و داماد فرصت کافی برای آماده شدن و امتحان کردن ژست‌های مختلف در لوکیشن‌های گوناگون داشته و با محدودیت زمانی مواجه نیستند.

برخی از افراد نیز تمایل دارند تا عکاسی‌ها و فیلمبرداری‌های مراسم خود را با سبکی متفاوت از سبک عروسی انجام دهند. از این رو با لباس‌هایی متفاوت از لباس رسمی عروسی و در لوکیشن‌های متفاوت به عکاسی می‌پردازند. توجه به این نکته ضروری بوده که برگزاری مراسم فرمالیته هیچ گونه ضرورتی نداشته و کاملا به سلیقه و نظر عروس و داماد بستگی دارد.

7 نکته طلایی برای برگزاری فرمالیته در جنگل

7 نکته طلایی برای برگزاری فرمالیته در جنگل

عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته در جنگل

همانطور که گفته شد عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته می‌تواند در لوکیشن‌های متفاوتی انجام شود. یکی از پرطرفدارترین لوکیشن‌ها برای عکاسی فرمالیته جنگل است. برای انجام فرمالیته در جنگل نکاتی باید مد نظر قرار گیرد تا عکاسی و فیلمبرداری به بهترین شکل ممکن انجام شود. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. زمان مناسب

اولین نکته‌ای که برای انجام فرمالیته در جنگل باید به آن توجه شود انتخاب زمان مناسب است. از آن‌جایی که عکاسی و فیلمبرداری قرار است در فضای باز انجام شود، اهمیت دارد که عکاسی در فصل مناسبی صورت گیرد.

بسیاری از افرادی که فرمالیته در جنگل را انتخاب می‌کنند به سراغ جنگل‌های شمال ایران می‌روند. برای انجام فرمالیته جنگل تقریبا تمامی روزهای سال مناسب است، اما بهترین زمان‌ها فصل‌های بهار و پاییز می‌باشد.

در فصل بهار سرسبزی و طراوت گل‌ها و درختان بیشتر بوده که شادابی بی‌نظیری به تصاویر شما می‌بخشد. در فصل پاییز نیز وجود نگ‌های زرد و نارنجی در جنگل گرمای منحصربه‌فردی را به عکس‌ها منتقل می‌کند. انجام فرمالیته جنگل در فصل پاییز می‌تواند یک انتخاب متفاوت و جذاب باشد.

2. لباس مناسب برای فرمالیته در جنگل

لباسی که برای مراسم فرمالیته انتخاب می‌شود بهتر است متفاوت از لباس رسمی عروس و داماد باشد؛ چرا که از یک طرف ممکن است لباسی که قرار است در مراسم اصلی بپوشید آسیب دیده یا کثیف شود و از طرفی لباس عروس راحتی کافی برای قدم زدن و ژست گرفتن در جنگل را در اختیارتان قرار نمی‌دهد.

برای انجام فرمالیته در جنگل بهترین انتخاب لباس‌های حریر کوتاه یا بلند می‌باشد. برای انتخاب رنگ لباس نیز بهتر است به سراغ رنگ‌های جذاب و گیرا بروید. لباس‌هایی به رنگ قرمز یا سبز می‌تواند جذابیت منحصربه‌فردی در دل جنگل داشته باشد. همچنین لباس‌های سفید گلدار نیز برای فرمالیته مناسب است.

زمان انجام فرمالیته در جنگل بهتر است علاوه بر پیراهن و لباس‌های مجلسی یک دست لباس اسپرت نیز به همراه داشته باشید. ست‌های اسپرت عروس و داماد برای عکاسی فرمالیته بسیار پرطرفدار هستند.

7 نکته طلایی برای برگزاری فرمالیته در جنگل

3. کفش مناسب

فضای جنگل یک فضای پرفراز و نشیب است. از این رو کفش‌های پاشنه بلند و بسیار مجلسی گزینه‌های مناسبی برای قدم زدن در دل جنگل نمی‌باشد. برای فرمالیته در جنگل بهتر است از کتونی‌های لژدار، کتونی‌های ونس، کالج‌های تخت و یا کتونی‌های ساقدار استفاده کنید.

اگر آب و هوا بارانی و مرطوب بوده بهترین گزینه کتونی‌های ساقدار است که نه تنها به واسطه ساق بلند از خاکی و گلی شدن پاهای شما جلوگیری می‌کند، بلکه حرکت کردن و ژست گرفتن را برایتان آسان می‌کند.

در فصل‌های گرم که امکان گلی بودن زمین کمتر است استفاده از کالج‌های تخت گزینه مناسب‌تری خواهد بود. البته کتونی‌ها و کالج‌های انتخاب شده بهتر است تزیین شده باشند.

4. آرایش مناسب برای فرمالیته در جنگل

چهارمین نکته‌ای که برای داشتن یک فرمالیته جذاب باید به آن توجه شود انتخاب یک آرایش مناسب است. آرایش فرمالیته باید ساده‌تر و سبک‌تر از آرایش عروسی باشد. در انتخاب آرایش برای فرمالیته باید رنگ پوست و نوع لباسی که انتخاب کرده‌اید را مد نظر قرار داده و یک سبک آرایش ساده را انتخاب کنید.

آرایش‌های لایت اروپایی با فضای جنگل هارمونی جذابی ایجاد می‌کند. آن دسته از بانوانی که طرفدار آرایش‌های غلیظ‌تر هستند نیز می‌توانند به سراغ آرایش اسموکی بروند. در آرایش اسموکی به واسطه سایه‌ها و خط چشم‌های تیره چشم‌ها گیراتر دیده شده و آرایش بیشتر جلب توجه می‌کند.

5. مدل موی مناسب

انتخاب مدل مو باید متناسب با نوع لباس و نوع میکاپ انتخابی انجام شود. برای فرمالیته در جنگل انواع مدل موهای باز یا مدل موهای کوتاه مناسب است. بهتر است تا جای ممکن از مدل موهای کاملا بسته و رسمی و کلاسیک دوری کرده و مدل موهای رها و تا حدی شلخته را انتخاب کنید. رقصیدن موها در باد می‌تواند در زیباتر شدن تصاویر موثر باشد.

7 نکته طلایی برای برگزاری فرمالیته در جنگل

6. اکسسوری مناسب برای فرمالیته در جنگل

فاکتور دیگری که برای فرمالیته در جنگل باید به آن توجه شود انتخاب صحیح اکسسوری است. اکسسوری‌های انتخابی باید با لباس و سبک عکاسی تناسب داشته باشد. برای عکاسی در جنگل می‌توانید از جواهرات ظریف و فانتزی استفاده کنید. همچنین در فرمالیته جنگل استفاده از کلاه‌های لبه‌دار به زیباتر شدن عکس‌ها کمک می‌کند.

عروس و داماد می‌توانند از عینک آفتابی، دستکش و اکسسوری‌هایی از این قبیل نیز استفاده کنند. استفاده از آلات موسیقی مانند گیتار یا سه‌تار نیز می‌تواند به خلق تصاویر جذاب کمک کند.

7. دسته گل مناسب

آخرین فاکتور مهمی که می‌تواند در زیباتر شدن عکس‌های فرمالیته در جنگل تاثیرگذار باشد انتخاب دسته گل مناسب است. دسته گلی که برای فرمالیته جنگل انتخاب می‌شود باید با تم لباس و تم عکاسی هماهنگ باشد.

استفاده از رنگ‌های شاد و متنوع برای دسته گل‌های فرمالیته جنگل بسیار متداول است. همچنین بهتر است از گل‌های وحشی برای دسته گل عروس استفاده شود. دسته گل‌هایی به رنگ سفید، صورتی، یاسی و سبز با فضای جنگل هارمونی جذابی خواهد داشت.

بهترین لوکیشن‌های جنگلی برای فرمالیته

راهنمای عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته در جنگل

در شمال و جنوب ایران عزیزمان جنگل‌های انبوه و طبیعت‌های بکری وجود داشته که برای عکاسی فرمالیته گزینه‌های مناسبی هستند. از جمله بهترین لوکیشن‌های جنگلی برای عکاسی فرمالیته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

7 نکته طلایی برای برگزاری فرمالیته در جنگل

✔️​جنگل‌های هیرکانی

جنگل‌های هیرکانی شمال کشور از جمله پرطرفدارترین لوکیشن‌های جنگلی برای عکاسی فرمالیته در جنگل هستند. این جنگل‌ها در شمال بسیار گسترده بوده و شامل بخش‌های مختلفی می‌شود که عروس و دامادها می‌توانند متناسب با سلیقه و راحتی خود هر یک از این بخش‌ها را انتخاب کنند.

جنگل‌های الیمتسان در آمل، جنگل بولا ساری، جنگل ابر در شاهرود، جنگل کجور در نوشهر، جنگل واز در نور، جنگل چهارباغ در چالوس، جنگل لیسار در تالش و جنگل خشکه‌داران در تنکابن همگی زیر مجموعه جنگل‌های هیرکانی شمالی بوده و برای عکاسی فرمالیته مناسبند.

✔️​پارک جنگلی گیسوم

از دیگر لوکیشن‌های عکاسی شمال کشور می‌توان به جنگل گیسوم اشاره کرد. جنگل گیسوم به واسطه قرارگیری دریا و جنگل در مجاورت یک‌دیگر از طبیعت بکری برخوردار بوده و فضای منحصربه‌فردی را برای عکاسی ایجاد کرده است. پارک جنگلی گیسوم که در نزدیکی شهر رضوانشهر واقع شده است می‌تواند برای عکاسی فرمالیته گزینه مناسبی باشد.

✔️​بهشت گمشده شیراز

از دیگر لوکیشن‌های طبیعی کشور که برای عکاسی فرمالیته مناسب است می‌توان به بهشت گمشده شیراز اشاره کرد. در این منطقه درختان انبوه، آبشارهای بلند و رودخانه‌های زلالی وجود داشته که همگی دست به دست هم داده‌اند تا یک لوکیشن رویایی برای عکاسی ایجاد شود. تنگه بستانک که به بهشت گمشده معروف است در جاده شیراز به یاسوج به سمت جاده مرودشت واقع شده است.

✔️​جنگل حرا

اگر به دنبال یک لوکیشن فرمالیته جنگلی مناسب در جنوب ایران هستید، جنگل‌های حرا در آب‌های خلیج فارس بهترین گزینه خواهد بود. برای رسیدن به جنگل‌های حرا باید به جزیره قشم و روستای بندر لافت رفته و از آن‌جا یکی از روستاهای طبل یا سهیلی را برای عکاسی انتخاب کرد.

از آن‌جایی که جنگل‌های حرا در میان آب‌های خلیج فارس قرار داشته و در هنگام جذر و مد دریا به زیر آب رفته یا از دل آب بیرون می‌آیند مهم است که زمان مناسبی برای عکاسی انتخاب شود. در ضمن تمامی طول عکاسی باید در قایق صورت گیرد که خود می‌تواند در ثبت تصاویر متفاوت موثر باشد.

7 نکته طلایی برای برگزاری فرمالیته در جنگل

شما طرفدار عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته در جنگل هستید؟

یکی از مراسماتی که پیش از برگزاری مراسم عروسی انجام می‌شود انجام عکاسی فرمالیته است. عکاسی فرمالیته می‌تواند در فضای آتلیه یا عمارت انجام شده و یا در فضاهای طبیعی صورت گیرد. یکی از پرطرفدارترین لوکیشن‌ها برای عکاسی فرمالیته لوکیشن‌های جنگلی می‌باشد. عروس و دامادها باید توجه کنند که برای مطلوب‌تر برگزار شدن فرمالیته خود نکاتی که در بالا به آن‌ها اشاره شد را رعایت کنند.

شما چقدر به انجام عکاسی فرمالیته در جنگل علاقه دارید؟ تجربه عکاسی در فضای باز را داشته‌اید؟ به نظرتان بهترین لوکیشن برای عکاسی فرمالیته کجاست؟ از تجربیات و نظرات خود برای ما بنویسید و اگر این مطلب را دوست داشتید، برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *