عکاسی فرمالیته چیست؟ لباس فرمالیته ، ایده‌ها و ژست‌های عروس و داماد 🤵‍♂️​👰‍♀️​🎉​

عکاسی فرمالیته

یکی از اقدامات مهمی که در روزهای پیش از عروسی انجام می‌شود، عکاسی فرمالیته است. در چند سال اخیر عکاسی فرمالیته به یکی از تشریفات مهم مراسم عروسی تبدیل شده که در طی آن عروس و داماد می‌توانند با خیال راحت و به دور از شلوغی‌های روز عروسی نسبت به ثبت تصاویر زیبایی اقدام کرده و یا یک کلیپ عروسی دو نفره‌ زیبا را بسازند.

در این مقاله قصد داریم تا تمامی آن چه در رابطه با عکاسی فرمالیته مطرح است را مورد بررسی قرار داده و با برخی از پرطرفدارترین ژست‌های عکاسی فرمالیته نیز آشنا شویم. پس اگر در شرف ازدواج هستید و یا مایلید برای عکاسی یا ساخت کلیپ عروسی خود فرآیند عکاسی فرمالیته را انجام دهید این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

عکاسی فرمالیته چیست؟

عروسی فرمالیته | فرمالیته عروسی

خب همانطور که گفتیم، عکاسی فرمالیته یک مراسم تشریفاتی بوده که پیش از برگزاری جشن اصلی عروسی برگزار می‌شود. در طی فرآیند عکاسی فرمالیته از لوکیشن‌های جذاب و مختلفی مانند فضای باز، ساحل، جنگل یا عمارت‌های جذاب برای عکاسی استفاده شده که سبب می‌شود تصاویر ثبت شده حس و حال نابی را به مخاطب منتقل ‌کند.

هدف از برگزاری عکاسی فرمالیته آن است که علاوه بر انجام عکاسی و فیلمبرداری در لوکیشن‌های مختلف، عکاسی در یک فضای آرام و به دور از استرس‌های روز اصلی مراسم انجام شده تا به این ترتیب فرصت تکرار و تمرین ژست‌ها و امتحان کردن ژست‌های مختلف برای عروس و داماد وجود داشته باشد.

انتخاب لوکیشن و همچنین انتخاب لباس مطابق با سبک عکاسی بوده و ژست‌ها کاملا طبق سلیقه‌ عروس و داماد می‌باشد که همین امر می‌تواند در ساخت یک کلیپ زیبا و ثبت تصاویر منحصربه‌فرد بسیار تاثیرگذار باشد.

عکاسی فرمالیته

اقدامات لازم برای انجام عکاسی فرمالیته

لباس فرمالیته | فرمالیته عروسی

زمانی که عروس و داماد تصمیم به انجام مراسم فرمالیته گرفتند، باید اقداماتی را انجام دهند. از جمله اقداماتی که برای اجرای عکاسی فرمالیته حرفه‌ای مورد نیاز است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✅​انتخاب یک آتلیه‌ باکیفیت و حرفه‌ای متناسب با معیارها، سلیقه و بودجه‌ مدنظر

✅​در نظر گرفتن لوکیشن مناسب برای انجام عکاسی فرمالیته

✅​انتخاب یک تاریخ مناسب برای برگزاری مراسم فرمالیته (تاریخ برگزاری عکاسی فرمالیته بهتر است فاصله‌ مناسبی تا مراسم اصلی عروسی داشته باشد تا عروس و داماد به دور از استرس‌های مراسم اصلی نسبت به عکاسی اقدام کنند)

✅​در نظر گرفتن استایل و لباس مناسب برای انجام عکاسی فرمالیته که این لباس می‌تواند جزو لباس‌های مجلسی یا اسپرت باشد.

✅​تمرین ژست‌های عکاسی مورد علاقه‌ عروس و داماد

عکاسی فرمالیته

انتخاب لباس فرمالیته عروسی

همانطور که گفته شد یکی از اقدامات مهمی که پیش از انجام مراسم فرمالیته باید صورت گیرد انتخاب لباس مناسب است. عروس و داماد باید متناسب با سبک عکاسی مورد نظر خود و تم عکاسی نسبت به انتخاب مدل لباس، استایل و رنگ لباس خود اقدام کنند. آن‌چه اهمیت دارد این است که مدل و رنگ لباس باید با لوکیشن هماهنگی داشته باشد. همچنین رنگ لباس باید متناسب با تم رنگی فصل عکاسی باشد.

به عنوان مثال برای انجام عکاسی فرمالیته در فصل بهار بهتر است به سراغ لباس‌هایی با رنگ‌های سفید، سبز یا صورتی بروید. در صورتی که اگر عکاسی در فصل پاییز انجام می‌شود، رنگ‌های زرد و نارنجی حس و حال بهتری را به مخاطب منتقل می‌کند. همچنین استفاده از رنگ‌های تیره برای عکاسی در کنار دریا که فضایی روشن به شمار می‌آید، می‌تواند تاثیر منحصربه‌فردی در زیبایی تصاویر داشته باشد. به طور کلی در هنگام انتخاب لباس بهتر است از لباس‌های راحت و با رنگ‌های ملایم استفاده شود.

لباس فرمالیته اسپرت عروس و داماد

انتخاب لباس برای عروس و داماد کاملا سلیقه‌ای می‌باشد. برخی از عروس و دامادها ترجیح می‌دهند لباس روز اصلی مراسم خود را بپوشند و برخی تمایل دارد تا لباس‌های متفاوتی را امتحان کنند. از جمله لباس‌های فرمالیته مناسب برای عروس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دامنه سفید بلند
  • لباس عروس
  • کلاه‌های کتان سفید
  • لباس‌های حریر مجلسی
  • لباس طلایی
  • کفش پاشنه بلند
  • لباس سفید بلند

از جمله لباس‌های فرمالیته مناسب برای داماد نیز می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • کت و شلوار و کروات
  • پیراهن و شلوار با ساسبند
  • پیراهن و شلوار با پاپیون
  • شلوارک همراه با پیراهن دکمه‌دار
  • تیشرت و شلوار
  • کلاه در مدل‌های مختلف

زمان مناسب برای عکاسی فرمالیته

مهم نیست که بخواهید عکاسی فرمالیته را در فصل بهار و با گل‌های بهاری انجام داده و یا از برگ ریزان فصل پاییز برای عکاسی خود استفاده کنید. حتی می‌توانید برای عکاسی فرمالیته به سراغ روزهای سرد و برفی زمستانی بروید. آن‌چه اهمیت دارد این است که باید از چند ماه زودتر به سراغ آتلیه‌ مورد نظر خود رفته و نسبت به رزرو زمان عکاسی خود اقدام کنید. هرچه زودتر نسبت به انتخاب زمان عکاسی اقدام کنید، فرصت بیشتری برای استفاده از پکیج‌های عکاسی فرمالیته داشته و دستتان برای انتخاب لباس و تم عکاسی باز‌تر است.

مکان مناسب برای عکاسی فرمالیته

لوکیشن عکاسی را نیز می‌توانید متناسب با سلیقه و البته فصلی که قرار است عکاسی در آن انجام شود انتخاب کنید. اگر عکاسی در فصل بهار صورت می‌گیرد بهتر است به سراغ لوکیشن‌هایی مانند ساحل و یا باغ‌های پرشکوفه بروید. اما اگر می‌خواهید عکاسی را در فصل پاییز انجام دهید، بهتر است لوکیشن‌های جنگلی را برای عکاسی با برگ‌های زرد و نارنجی امتحان کنید. گندم‌زارها، مزارع آفتابگردان، کلزاها، مناطق کوهستانی به ویژه در فصل برفی و… نیز جزو لوکیشن‌های جذاب عکاسی فرمالیته هستند.

عکاسی فرمالیته

سبک عکاسی فرمالیته

لباس فرمالیته | فرمالیته عروسی

همانطور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد سبک عکاسی فرمالیته کاملا طبق سلیقه‌ عروس و داماد انتخاب می‌شود. از جمله پرطرفدارترین سبک‌های عکاسی فرمالیته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

سبک دراماتیک

عکاسی فرمالیته

یکی از عناصر اصلی برای ثبت تصاویر دراماتیک نور و خلاقیت است. برای ثبت تصاویری با سبک دراماتیک می‌توان از لحظات زیبای غروب خورشید برای عکاسی استفاده کرد. این سبک همچنین برای ساخت کلیپ فرمالیته نیز گزینه‌ مناسبی می‌باشد.

سبک رئال

عکاسی فرمالیته

سبک رئال مختص آن دسته از عروس و دامادهایی است که از ژست‌های مصنوعی خوششان نمی‌آید و تمایل دارند تا حالات کاملا طبیعی و نچرال آن‌ها به ثبت برسد. برای ثبت چنین عکس‌هایی عروس و داماد می‌توانند با یک‌دیگر صحبت کرده، قدم بزنند، برقصند و یا عاشقانه به یک‌دیگر نگاه کنند و این هنر عکاس است که تمامی این لحظات طبیعی را در عکس و فیلم به تصویر بکشد.

سبک کلاسیک

عکاسی فرمالیته

سبک کلاسیک در مقابل سبک رئال قرار می‌گیرد. سبک کلاسیک جزو قدیمی‌ترین سبک‌های عکاسی فرمالیته به شمار آمده که در حال حاضر مورد پسند بسیاری از عروس و داماد است. برای خلق چنین سبکی عکاس به عروس و داماد ایده‌هایی برای ژست گرفتن داده که خلاقیت‌های موجود در این ایده‌ها می‌تواند در جذابیت تصاویر موثر باشد.

به عنوان مثال برای ثبت تصاویری با سبک کلاسیک عکاس به عروس و داماد می‌گوید که چگونه یک‌دیگر را در آغوش گرفته، چگونه قدم بزنند و یا از چه زاویه‌ای به یک‌دیگر نگاه کنند.

سبک لاکچری

عکاسی فرمالیته

اگر طرفدار عکس‌های لوکس و سلطنتی هستید و محدودیت بودجه‌ای برای این امر ندارید، سبک لاکچری یکی از بهترین سبک‌های عکاسی فرمالیته برای شما می‌باشد. برای ثبت چنین تصاویری از اکسسوری‌های لوکس مانند اسب، کشتی، کالسکه و… استفاده می‌شود.

سبک آرتیستی

عکاسی فرمالیته

از دیگر سبک‌های پرطرفدار عکاسی فرمالیته می‌توان به سبک آرتیستی اشاره کرد که در آن از تکنیک‌های به روز و مختلف برای عکاسی کلاسیک و رئال استفاده می‌شود. به عنوان مثال نوع دکور استفاده شده، طراحی صحنه و نورپردازی به سبک هنرمندانه‌ای انجام شده و ادیت‌های حرفه‌ای بر روی تصاویر پیاده می‌شود.

سبک وینتج

عکاسی فرمالیته

سبک عکاسی وینتج برای افرادی که به لوکیشن‌های نوستالژیک و تصاویر قدیمی علاقه‌مندند گزینه‌ مناسبی می‌باشد. برای ثبت چنین تصاویری باید از آرایش‌های خاص دهه‌ 50 و 60 استفاده شده و از لباس‌ها و اکسسوری‌های آن زمان بهره برده شود. به عنوان مثال استفاده از دستکش، کفش و کلاه‌های قدیمی و همچنین به کار بردن وسایلی مانند سازهای قدیمی، ماشین‌های قدیمی، گرامافون و… در لوکیشن سبب ایجاد سبک وینتج در عکاسی می‌شود.

تم عکاسی فرمالیته

لباس فرمالیته | فرمالیته عروسی

برای عکاسی فرمالیته تم‌های متعددی وجود دارد که از جمله تم‌های ناب و منحصربه‌فرد برای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تم قایق

عکاسی فرمالیته

از جمله تم‌های کلاسیک پرطرفدار برای عکاسی فرمالیته عکاسی روی قایق است. زمانی که سطح آبی رنگ آب در کنار پوشش سبز رنگ گیاهان اطراف قرار می‌گیرد، می‌تواند یک لوکیشن منحصربه‌فرد را ایجاد کند. حال تصور کنید که یک قایق چوبی با تجهیزاتی مانند چوب ماهیگیری و طناب نیز در کنار این لوکیشن زیبا قرار داده شود. این موارد تم قایق را به یکی از محبوب‌ترین تم‌های عکاسی فرمالیته تبدیل کرده که با ژست‌های زیبا می‌تواند به ثبت تصاویر فوق‌العاده‌ای منجر شود.

تم مسافرت

عکاسی فرمالیته

انجام عکاسی فرمالیته با تم مسافرت سبب می‌شود تا لوکیشن‌های متعددی برای عکاسی وجود داشته باشد. کشف مکان‌های جدید برای عکاسی سبب خاص شدن تصاویر ثبت شده می‌شود. سفرها می‌تواند داخلی یا خارجی بوده و در معروف‌ترین مکان‌های دیدنی دنیا انجام شود. گاهی نیز می‌توان از فضای محلی برای عکاسی استفاده کرد.

تم کویر

عکاسی فرمالیته

یکی از ژانرهای پرطرفدار عکاسی فرمالیته عکاسی در کویر است. از جمله کویرهای پرطرفدار ایران برای عکاسی فرمالیته می‌توان به کویر طبس، کویر ورزنه، کویر مصر و… اشاره کرد. عکاسی در این فضای بکر و دست نخورده یکی از خارق‌العاده‌ترین عکاسی‌ها می‌شود.

تم باغ

عکاسی فرمالیته

اگر تمایل دارید تا در هنگام انجام عکاسی فرمالیته یک حریم شخصی داشته باشید، بهترین تم برای شما تم باغ است. در صورتی که از یک ملک شخصی برای عکاسی استفاده کنید، می‌توانید در آرامش و تمرکز نسبت به عکاسی و فیلمبرداری اقدام کنید. برای عکاسی در باغ می‌توانید از لباس‌های متنوع‌تری استفاده کرده و ترکیب رنگ‌های گوناگونی را به کار ببرید.

تم دریایی و زیر آب

عکاسی فرمالیته

تم ساحلی یکی از پرطرفدارترین تم‌های عکاسی فرمالیته به شمار آمده و همواره به ثبت تصاویر منحصربه‌فردی منجر می‌شود. قرارگیری دریا و آسمان و در برخی موارد طلوع و غروب خورشید در کنار یک‌دیگر، یک لوکیشن رویایی را برای ثبت تصاویر زیبا خلق می‌کند. در صورتی که عروس و داماد افرادی ماجراجو هستند نیز می‌توانند برای عکاسی فرمالیته خود تم زیر آب را نیز امتحان کنند.

تم دوچرخه‌سواری

عکاسی فرمالیته

اگر به دنبال تم‌های کلاسیک هستید، تم دوچرخه‌سواری یکی از جالب‌ترین تم‌ها برای عکاسی و فیلمبرداری می‌باشد. ثبت تصاویر در حین دوچرخه‌سواری سبب می‌شود تا سوژه‌ها در طبیعی‌ترین حس و حال خود باشند.

تم شاه پریان

عکاسی فرمالیته

اگر افرادی رویایی هستید و داستان‌های شاه پریان را دوست دارید، می‌توانید برای عکاسی فرمالیته خود به سراغ تم شاه پریان بروید. برای این عکاسی می‌توانید از کارتون‌های قدیمی مانند سفید برفی، سیندرلا، زیبای خفته و… برای انتخاب لباس و لوکیشن عکاسی خود الهام بگیرید.

محبوب‌ترین ژست‌ عکاسی فرمالیته

لباس فرمالیته | فرمالیته عروسی

حال که با سبک و سیاق عکاسی فرمالیته و تم‌های مختلف آن آشنا شدیم بد نیست تا بهترین ژست‌های عکاسی فرمالیته‌ که مورد علاقه‌ بسیاری از افراد قرار گرفته است را نیز مورد بررسی قرار دهیم. از جمله پرطرفدارترین ژست‌های عکاسی فرمالیته می‌توان به ژست‌های زیر اشاره کرد.

ژست رومانتیک

عکاسی فرمالیته

برای گرفتن ژست رومانتیک عروس و داماد باید بتوانند به شکل طبیعی حس عاشقانه‌ خود را در تصویر نشان دهند. به عنوان مثال باید بتوانند نگاه‌های عاشقانه‌ای به یک‌دیگر کرده و لبخندهای زیبایی داشته باشند. همچنین باید طرز قرار گرفتن بدن عروس و داماد احساس واقعی آن‌ها را نشان دهد.

ژست آغوش

عکاسی فرمالیته

یکی از جذاب‌ترین ژست‌های عکاسی فرمالیته ژست آغوش است که در آن عروس و داماد به شیوه‌های مختلف و در لوکیشن‌های گوناگون یک‌دیگر را در آغوش می‌گیرند.

ژست‌های نامتعارف

عکاسی فرمالیته

از پرطرفدارترین و بامزه‌ترین ژست‌های عکاسی فرمالیته، ژست‌های نامتعارف است. به عنوان مثال عروس و داماد به گونه‌ای رفتار می‌کنند که انگار هیچ دوربین عکاسی وجود ندارد و به این ترتیب لحظات جذابی را برای خود خلق می‌کنند. از جمله این ژست‌های نامتعارف می‌توان به ژست‌هایی مانند پریدن از روی صخره، شکلک درآوردن، دویدن و… اشاره کرد.

ژست خواستگاری

عکاسی فرمالیته

یکی از محبوب‌ترین ژست‌های عکاسی فرمالیته ژست خواستگاری می‌باشد. برای ثبتی چنین ژستی کافیست تا داماد در مقابل عروس زانو زده و حلقه‌ ازدواج را مقابل او بگیرد. این ژست می‌تواند بسیار پرمعنا و خاطره‌انگیز باشد. البته واکنش عروس به ژست داماد نیز در جذابیت بیشتر تصویر تاثیرگذار خواهد بود.

ژست نشستن عروس روی تاب

عکاسی فرمالیته

اگر عکاسی در لوکیشنی انجام می‌شود که تاب در آن وجود دارد، نشستن عروس بر روی تاب با لباس بلند و زیبا می‌تواند یک تصویر منحصربه‌فرد را خلق کند. در ثبت این تصویر داماد نیز می‌تواند در پشت سر عروس قرار گرفته و ژست هل دادن تاب را به خود بگیرد.

ژست ایستادن شانه به شانه

عکاسی فرمالیته

یکی از محبوب‌ترین ژست‌های عکاسی فرمالیته قرار گرفتن عروس و داماد در کنار هم به صورت شانه به شانه است. در چنین شرایطی داماد می‌تواند دست خود را دور کمر عروس انداخته و یا عروس و داماد دست یک‌دیگر را بگیرند.

در صورتی که یک بک‌گراند زیبا برای خلق این تصویر استفاده شود، این عکس می‌تواند یکی از فوق‌العاده‌ترین عکس‌های فرمالیته باشد. به عنوان مثال اگر عکاسی در هنگام غروب خورشید و به حالت سیلوئت گرفته شود، یک عکس خارق‌العاده به ثبت می‌رسد.

ژست مورد علاقه شما برای عکاسی فرمالیته چیست؟

عکاسی فرمالیته یکی از تشریفات پیش از مراسم اصلی عروسی بوده که در طی آن عروس و داماد بدون داشتن استرس‌های روز عروسی و در کمال آرامش می‌توانند نسبت به انجام عکاسی خود اقدام کنند. همچنین این عکاسی می‌تواند در لوکیشن‌های مختلفی انجام شده و از لباس‌های گوناگونی برای آن استفاده شود. سبک عکاسی فرمالیته، تم‌های آن و همچنین ژست‌های آن نیز می‌تواند متفاوت و خلاقانه باشد.

به نظر شما بهترین لوکیشن برای چنین عکس‌هایی کجاست؟ آیا تا به حال به عکاسی در محیط‌های جدید و نامتعارف فکر کرده‌اید؟ از نگاه شما کدام مدل لباس فرمالیته ظاهر زیباتری به عروس و دامادها می‌بخشد؟ اگر تجربه عکاسی فرمالیته را داشته‌اید، حتما از چالش‌ها و نظرات خود برای ما بنویسید. همچنین این مقاله را که با کوشش تیم سوریتو برای شما تنظیم شده را برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *