7 نکته طلایی برای برگزاری فرمالیته در کویر 🏜️​🤵​👰​

7 نکته طلایی برای برگزاری فرمالیته در کویر

شما هم به فکر برگزاری فرمالیته در کویر هستید؟ یکی از مهمترین اتفاقاتی که در زندگی هر فردی رخ می‌دهد، مراسم عروسی است. مراسم عروسی نیازمند تدارکات متفاوتی بوده که یکی از پرطرفدارترین این تدارک‌ها انجام فرمالیته است. اگرچه انجام عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته ضرورت خاصی ندارد، با این حال بسیاری از عروس و دامادها مایل به انجام آن هستند. لوکیشن‌های مختلفی برای برگزاری مراسم فرمالیته وجود داشته که از جمله پرطرفدارترین این لوکیشن‌ها می‌توان به لوکیشن ساحل، جنگل، کویر، کوه و باغ عمارت‌ها اشاره کرد.

در این مقاله قصد داریم تا با عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته آشنا شده و نکات مهم عکاسی فرمالیته در کویر را مورد بررسی قرار دهیم. با سوریتو همراه باشید تا بهترین لحظات را در پروسه فیلمبرداری سپری کنید.

7 نکته طلایی برای برگزاری فرمالیته در کویر

فرمالیته چیست؟

فرمالیته یکی از رویدادهای مهمی بوده که پیش از برگزاری مراسم عروسی انجام می‌شود. در فرمالیته، عروس و داماد با لباس‌های غیررسمی نسبت به انجام عکاسی و فیلمبرداری در لوکیشن‌های مختلف اقدام می‌کنند.

بخش عمده‌ای از محبوبیت عکاسی فرمالیته آن است که عروس و داماد را از استرس‌ها و تنش‌هایی که ممکن است در روز عروسی برای عکاسی و فیلمبرداری داشته باشند رها می‌سازد.

در عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته تمرکز بر روی سادگی و در عین حال طبیعی بودن تصاویر است. از این رو معمولا از لباس‌های بسیار رسمی، آرایش‌های بسیار غلیظ و ژست‌های مصنوعی خبری نیست.

7 نکته طلایی برای برگزاری فرمالیته در کویر

مزایا و معایب عکاسی فرمالیته در کویر

همانطور که گفته شده یکی از پرطرفدارترین لوکیشن‌ها برای عکاسی فرمالیته، کویر است. انجام فرمالیته در کویر دارای مزایا و معایبی بوده که از جمله مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✅​کویر دارای فضای رمانتیک و آرامی بوده که سبب می‌شود عکاسی به بهترین شکل ممکن انجام شود.

✅​نورپردازی کویر بسیار منحصربه‌فرد بوده که در خلق تصاویر جذاب کمک‌کننده است.

✅​لوکیشن کویر یک پس زمینه بکر و طبیعی را برای عکس‌های عروس و داماد ایجاد می‌کند.

علیرغم مزایای ذکر شده فرمالیته کویر دارای معایبی نیز می‌باشد که از جمله این معایب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

❗هزینه انجام فرمالیته در کویر بالاست؛ چرا که برای انجام امور به نیروهای خدماتی متخصص نیاز است.

❗در فرمالیته کویر دمای بالای هوا ممکن است سبب خراب شدن آرایش و اذیت شدن عروس و داماد شود.

❗هزینه نورپردازی و دکورسازی در لوکیشن کویر بیشتر از سایر لوکیشن‌هاست.

❗امکان آسیب دیدن لباس عروس و داماد در لوکیشن کویر وجود دارد.

7 نکته طلایی برای برگزاری فرمالیته در کویر

7 نکته طلایی برای برگزاری فرمالیته در کویر

عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته در کویر

برای آن که فرمالیته کویر به بهترین شکل ممکن انجام شود لازم است نکاتی مد نظر قرار گیرد که از جمله مهم‌ترین این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

7 نکته طلایی برای برگزاری فرمالیته در کویر

1. زمان مناسب

اولین نکته‌ای که در فرمالیته کویر باید به آن توجه شود زمان عکاسی است. در فصل تابستان گرمای هوا و تابش مستقیم خورشید نه تنها بسیار اذیت‌کننده خواهد بود و آرایش شما را خراب می‌کند، بلکه سبب ایجاد کنتراست‌های شدید می‌شود.

از این رو فصل گرما برای انجام فرمالیته کویر مناسب نیست. مناسب‌ترین زمان برای فرمالیته کویر اوایل بهار و فصل‌های پاییز و زمستان است.

2. رعایت تکنیک‌های عکاسی

در فرمالیته کویر رعایت تکنیک‌های عکاسی بسیار اهمیت دارد؛ چرا که تابش‌های شدید و بازتاب زیاد نور می‌تواند در فرآیند عکاسی اختلال ایجاد کند. بنابراین باید از یک تیم عکاسی متخصص و وارد به تکنیک‌های عکاسی استفاده شود.

عکاسی کویر باید در ساعات طلایی پس از طلوع و قبل از غروب آفتاب صورت گیرد؛ چرا که در این زمان‌ها نور ملایم بوده و در نتیجه کنتراست‌ها نیز ملایم خواهند بود. همچنین در هنگام عکاسی باید از پخش‌کننده‌های نور و بازتابنده‌ها استفاده شود تا بتوان نور را به خوبی بر روی سوژه‌ها کنترل کرد. بهره‌مندی از تکنیک سیلوئت نیز در کویر بسیار جذاب خواهد بود.

7 نکته طلایی برای برگزاری فرمالیته در کویر

3. لباس مناسب

زمان برگزاری فرمالیته در کویر باید از لباس مناسبی استفاده شود. برای انجام این عکاسی به هیچ عنوان استفاده از لباس‌های رسمی عروس و داماد توصیه نمی‌شود؛ چرا که از یک سمت راحتی را از شما می‌گیرند و از سمت دیگر ممکن است در حین عکاسی به لباس‌ها آسیب وارد شود.

جهت دوخت لباس بهتر است از پارچه‌های سبک استفاده شده باشد تا به راحتی با جریان باد حرکت کند. همچنین لباس انتخابی بهتر است تا جای ممکن ساده بوده و نگین‌کاری‌ها یا سنگ‌کاری‌های شلوغ نداشته باشد.

در ضمن برای ایجاد جذابیت بصری باید از رنگ‌های متضاد با فضای کویر استفاده شود. بهترین رنگ‌ها برای این امر رنگ‌های قرمز، مشکی و به طور کلی رنگ‌های گرم است. پیشنهاد می‌شود یک دست لباس اسپرت ست نیز به همراه داشته باشید.

7 نکته طلایی برای برگزاری فرمالیته در کویر

4. آرایش و مدل موی مناسب

فاکتور بعدی که باید در هنگام فرمالیته کویر رعایت شود، انتخاب صحیح میکاپ و مدل مو است. اولین نکته‌ای که باید در انتخاب میکاپ رعایت شود آن است که میکاپ دوام بالایی در برابر گرما داشته باشد تا در هنگام عکاسی خراب نشود.

میکاپ انجام شده برای فرمالیته کویر باید تا جای ممکن سبک بوده و از رنگ‌های تند و کانتورینگ‌های سنگین در آن استفاده نشده باشد. بهترین انتخاب برای میکاپ چشم‌ها استفاده از سایه‌های اسموکی است. برای سایر بخش‌های میکاپ نیز بهتر است تا جای ممکن از رنگ‌های گرم و خاکی، هایلایتر و رژگونه‌های ملایم استفاده شود. رژ انتخابی نیز بهتر است به رنگ کالباسی یا نود باشد.

به همان اندازه که آرایش صورت اهمیت دارد آراستن موها نیز حائز اهمیت است. برای آن که به واسطه گرما و بادهای محیط کویری اذیت نشوید بهترین انتخاب ایجاد بافت‌های طبیعی بر روی مو و یا جمع کردن موها است. همچنین می‌توان بر روی موها از گلسرهای جواهری، تاج‌های گل و سنجاق سرهای ظریف نیز استفاده کرد. آن چه اهمیت دارد آن است که از حالت‌دهنده‌ها و اسپری‌های مو به اندازه کافی استفاده شود تا موها در اثر باد به هم نریزند.

7 نکته طلایی برای برگزاری فرمالیته در کویر

5. کفش مناسب

برای داشتن یک فرمالیته مطلوب و راحت استفاده از کفش مناسب بسیار اهمیت دارد. اگرچه کفش‌های پاشنه بلند جذاب هستند، اما راه رفتن با آن‌ها بر روی رمل‌ها سخت است. از این رو کفش‌های پاشنه بلند برای فرمالیته کویر مناسب نیستند.

با این حال اگر اختلاف قد زیادی بین عروس و داماد وجود دارد عروس خانم می‌تواند از کفش‌های بلوکی یا کفش‌های پاشنه پهن استفاده کند. استفاده از صندل‌ها و کفش‌های تخت نیز بسیار جذاب خواهد بود.

6. اکسسوری مناسب

در هنگام انجام فرمالیته کویر باید اکسسوری‌هایی متناسب با سبک عکاسی، سبک لباس و نوع میکاپ انتخاب شود. از جمله اکسسوری‌هایی که می‌تواند در فضای کویری جلوه زیبایی داشته باشد می‌توان به جواهرات پر زرق و برق، کلاه‌های لبه‌دار، انواع روسری با طرح‌های مختلف، چتر، دستبندهای ضخیم، توربان، عینک آفتابی و… اشاره کرد.

7 نکته طلایی برای برگزاری فرمالیته در کویر

7. دسته گل مناسب

اگر قرار است فرمالیته خود را در کویر انجام دهید باید دسته گلی انتخاب کنید که با محیط خشک کویر مکمل باشد. در ضمن گل‌های انتخاب شده باید در برابر گرمای هوا و خشکی مقاومت بالایی داشته باشند.

از جمله بهترین انتخاب‌ها برای دسته گل عروس انواع رز‌های صحرایی، علف پامپاس، گل‌های خشک، گندم خشک، روتئا، ساکولنت‌ها و به طور کلی گل‌هایی است که در خاک‌های شنی رشد می‌کنند.

رنگ دسته گل نیز باید هماهنگ با محیط و البته لباس عروس انتخاب شود. استفاده از گل‌هایی به رنگ صحرا، سبز تیره، نارنجی تیره، صورتی چرک و… برای محیط کویر بسیار جذاب است.

7 نکته طلایی برای برگزاری فرمالیته در کویر

بهترین لوکیشن عکاسی فرمالیته در کویر

کویرهای وسیعی در بخش مرکزی ایران وجود داشته که می‌توان از آن‌ها برای عکاسی فرمالیته استفاده کرد. از جمله پرطرفدارترین و زیباترین کویرهای ایران که برای عکاسی مناسب هستند می‌توان به کویر مصر، کویر ورزنه، کویر حلوان در طبس، کویر ریگ زرین در یزد، کویر بزرگ نمک، کویر مرنجاب در کاشان، کویر ریگ جن، کویر حاج علی قلی در دامغان و صحرای لوت اشاره کرد.

7 نکته طلایی برای برگزاری فرمالیته در کویر

بهترین ژست‌ها برای عکاسی فرمالیته در کویر

در عکاسی فرمالیته خبری از ژست‌های مصنوعی و آتلیه‌ای نبوده و تا حد امکان باید لحظات طبیعی و خاص عروس و داماد ثبت شود. از جمله بهترین ژست‌ها برای فرمالیته کویر می‌توان به ژست‌های زیر اشاره کرد.

  • قرار گرفتن عروس و داماد روبه‌روی یک دیگر در مقابل غروب آفتاب که می‌تواند یک عکس سیلوئت جذاب ایجاد کند.
  • در آغوش کشیدن یک‌دیگر در بالای تپه‌های شنی
  • قدم زدن دست در دست یک‌دیگر در یک مسیر کویری
  • دراز کشیدن روی ماسه‌ها و خیره شدن به چشم‌های یک‌دیگر
  • رقص عاشقانه با پس زمینه غروب
  • دویدن به دنبال یک‌دیگر و خندیدن‌های طبیعی
  • بغل کردن و بلند کردن عروس توسط داماد
7 نکته طلایی برای برگزاری فرمالیته در کویر

برای عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته در کویر آماده‌اید؟

مراسم فرمالیته از جمله مراسماتی بوده که پیش از برگزاری مراسم عروسی انجام می‌شود. در طی عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته خبری از لباس‌ها و آرایش‌های سنگین و رسمی نبوده و از عروس و داماد در راحت‌ترین و طبیعی‌ترین شکل ممکن عکاسی می‌شود. لوکیشن‌های مختلفی برای عکاسی فرمالیته وجود داشته که یکی از پرطرفدارترین این لوکیشن‌ها کویر است. با رعایت نکات ذکر شده در بالا فرمالیته کویر می‌تواند به بهترین شکل ممکن انجام شود.

تا به حال در فضای باز مانند جنگل و کویر عکاسی کرده‌اید؟ آیا تجربه عکاسی فرمالیته را داشته‌اید؟ به نظر شما بایدها و نبایدهای عکاسی فرمالیته چیست؟ از تجربیات و نظرات خود برای ما بنویسید و اگر این مطلب را دوست داشتید، برای دوستانتان بفرستید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *